Не желае да оцветява и да учи на 5г

  • 15 443
  • 262
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 841
Изключително ме удивлява лекотата, с която се раздават успокоителни "Нищо му няма на детето!"... Намирам го за почти толкова вредно, колкото и истеричното раздаване на диагнози и пращане на "основен ремонт"  Tired

Щом авторката пуска тема, значи има нещо, което ѝ е задействало някаква лампичка и я кара да обърне внимание... Тук не става въпрос за някакво нездраво сравнение "Детето на Пенка смята с четирицифрени числа, пък моето само до 10", нито пък конкретно за рисуването, както за съжаление повечето помислихте... Става въпрос за сериозно и продължително наблюдение от страна на майката върху цялостното поведение на детето. И ако майката следи и дебне онези прословути моменти, когато детето е готово да сътрудничи, дали учителките в предучилищната и после в учиище ще са склонни да го правят? Въпросът е риторичен...

В такива моменти - на съмнение, колебание, и притеснение от страна на родителя, една консултация със специалист е винаги за предпочитане, пред неглижирането на проблема и оставянето му да се задълбочи във времето.

# 31
  • Мнения: 15 379
Иска всичко, което прави да е идеално и ако не се получи се отказва.

Моето лично мнение е, че детето е демотивирано и е загубило интерес.

За оцветяването - малко момчета обичат да оцветяват и бързо губят търпение.
Моят син от поне 3 години е луд на тема влакове и Слънчева система+галактики. Това и рисува неспир. Всеки ден поне по един Шинкансен ми носи от градината, задължително лилав и с пантограф+редица подробности. Но рисува почти само това, няма къщи, няма хора, няма чудовища.

Бих посъветвала Пани да обърне внимание на имунитета и да положи усилия за повишаването му, за да може детето да ходи на градина и да не изпуска от занятията там, защото колкото и да са елементарни за повечето деца, те са нужни.

В Бърборино, което и аз купувам упражненията са много повече за оцветяване, малко пунктир, елементарно броене и толкоз. Има чудесни карти с изтриваем маркер - нещо такова бих взела. Пълно е и с книги с упражнения - логика, моторика, изрязване.

Истината е, че не бих се притеснявала, няма за какво. Но нека детето прекарва повече време в градината.

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
Тук чета обобщение, Каси, че детето не иска да учи нови неща! Какви са тези нови неща, дето не иска да ги учи? Няма такова чудо едно нормално дете да не иска да учи нови неща, дори децата със сериозни мозъчни увреждания искат да учат! Лично аз се отнасям много сериозно към нещата, свързани с детско развитие, и не бих подходила лековато, само на база трийсет изречения, повечето от които са пълни с обобщения. Това "не иска да учи нови неща" нищо не означава! Какво точно не иска да учи, аз това не разбрах, а като отиде на консултация ще я питат най-вероятно, освен ако директно не пристъпят към наблюдение на детето.

# 33
  • Мнения: 5 259
Прочетох отново мнението на авторката и пак видях същото - описание на едно съвсем нормално 5 годишно момче. Обобщението за новите неща, дето не искало да ги учи си го превеждам като, че не иска да учи неща, които го карат, без да има интерес към тях.  С останалите се занимава с желание и ги учи.
Очевидно е, че в тази ситуация проблемът изобщо не е в детето. То реагира съвсем нормално. Явно честото  отсъствие от градината му пречи да свърже отделните точки на умения, до които трябва да е достигнало. Т.е. дори материалът в градината да върви плавно, ако той изпуска по 2-3 седмици периодично, после неговото ниво не е нивото, до което са стигнали в градината.

Ако хванете което и да е дете и го накарате да направи нещо, което то все още не може и наблюдавате внимателно как ще се справи, особено ако се справя зле, е много вероятно подобно перживяване да не се хареса на детето и то да не желае да го повтаря, камо ли да го прави всеки ден.
Низането може да предшества писането само ако детето го е овладяло напълно, а и има огромна разлика дали се пише чертичка, дали ръкописна буква и т.н. Уменията пак се надграждат, дори и да е хванат вече молива.
Има и нещо друго. Писането по начина, по който е представено в уредучилищната, може да убие всякакво желание на децата. При нас стана точно така. Дъщеря ми пишеше.... грозно, но разбираемо и с желание, преди да тръгне на предучилищна. Непрекъснато надписваше картички и ни пишеше кратки писъмца, събрала съм 20-30. В момента, в който тръгна на училище и придоби задължението да пише по една наклонена чертичка 40 пъти, просто намрази всички тези занимания и писането на домашната отнема часове. Представям си пък ако по начало ставаше дума за занимание, което не я влече. Сигурно тогава щяха да я изкарат с отклонения.

# 34
  • Мнения: 9 990
Е то затова се подбират нещата така, че да са в кореспонденция със съответната възраст.За коментираната възраст -това му е-моливче-драска тук-там, линкийки, кръгчета, под форма на игра, свързване и т.н.Това не е като да копае нивата или да учи теореми, за да се отдръпне в крайно отрицание.Авторката казва, че не ходи на градина детето-значи не му е ежедневие това, не повтаря такива неща, че да му е толкова тъпо от това, че е често.Ако го беше правило често детето-значи не отказва.А то-отказва.На 5 не учат ръкописни букви, много моля. NaughtyФакт е, че масово се справят и в ПГУ и в 1 клас, което за мен значи, че въобще не е убито желанието на децата-напротив.Точно това е период, който върви по-гладко , децата са още необременени, отворени за знания и несмачкани от системата, а учителите в по-голямата си част са по-отдадени, отколкото тези в горен курс.При нас в 1 клас не са писали по 40 пъти една чертичка, но масово децата си имаха основата от ПГУ-затова.

# 35
  • Под сянката на разлистените кактуси
  • Мнения: 1 435
През май и юни майка ми и баща ми бяха на гости с племенника, който тогава е бил на 5 години и 7-8 месеца. Бяха надомъкнали буквар, някакви по-прости книжки като за него, тетрадки с числата. Аз тук му накупих книжки за оцветяване, със Спайдърмен, уж да го заинтересувам. И...нищо. Като каза това ми ти дете "Няма, не искам!" и това беше. Честно казано, помислих си, че е малко тъпичък  Laughing (да кажа, виждам го много рядко). Тормозихме го известно време и го оставихме на мира. Какво беше изумлението ми, когато през октомври въпросният отписан от леля си се изправи гордо на скайпа и каза "Лельо, мога да чета!" Тъкмо беше навършил 6 същия месец. Сега чете каквото му попадне, знае числата до 100  Shocked.Та мисълта ми след тази тирада беше, че когато им дойде времето, тогава. Синът ми май на тази възраст съшо не беше особено ентусиазиран  да учи. Виж момичетата са друга работа, щерката не ни остави на мира, докато не я научихме да чете, нямаше 4 още. Узряват си на различна възраст и ако иначе говори и се интересува от нормални за възрастта му неща, няма повод за притеснение.

# 36
  • Мнения: 9 990
Хора, на тази възраст, под формата на игра се прави, стиха буквари и тетрадки.Една от игрите е например-да намери верния път, кученцето да стигне до кокалчето-и с моливчето да трябва да мине по една пътечка.Друга игра е да повтаря пунктир-я е черупка на охлювче, я е къщичка на финала-различни фигурки.А не букви да пише и да чете.Повечето май наистина не са и поглеждали какво точно правят децата им в детската градина или какви материали се използват.

# 37
  • Мнения: 5 259
E, как да не съм поглеждала, като пише домашни и аз и стоя на главата, за да ги напише? За първите два месеца имат изписани над 20 страници с чертички и ченгелчета, това само от домашната. Не е учебна тетрадка с картинки, повтаряне на пунктирна линия, охлювчета и т.н., а обикновена тетрадка с квардратчета, във всяко квадратче (през ред) по една чертичка. Отвесно, водоравно, диагонал и т.н.
В началото им даваха по 3-4 страници за домашна, но учителката явно видя, че децата не могат да изпишат толкова и напоследък дава по една страница.

# 38
  • Мнения: 9 990
За дете на 5 години ли ми говориш?
На 5г това го няма.Но ако на 5 отказва да навърти и едно охлювче, не му знам мотивацията в 1 клас за един ред ченгелчета къде ще е.Ако не е самоуко вундеркиндче, не виждам как неглежирането на отказите ще му бъде от полза.
5 години-това е трета група детска градина.Там домашни няма.Има подготовка за такива за след две години.Както е нанизването на герданчето с мъниста две години по-рано.

# 39
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 398
Брей! Оказва се че отглеждам умник! Стига бе!
На 5 години (миналата година!) синът ми четеше на срички, познаваше букви на български, английски, правеше леки сметки и написа писмо до Дядо Коледа ( с печатни букви и аз диктувах, сега вече сам).
И той не обича да седи много на едно място, но е любопитко и каквото е научил, обикновено е било сам да се научи. Аз сядам с него отскоро, за да подобрим някои умения и най-вече да седи мирно и да се концентрира. Вярно правим го под формата на игра. Моите клиенти са предимно учителки и те ми дават страхотни идеи.

# 40
  • Мнения: 9 990
Така е.Много са малко децата, които четат и смятат на 5 години. Peace

# 41
  • Мнения: 5 259
За дете на 5 години ли ми говориш?
5 години-това е трета група детска градина.Там домашни няма.Има подготовка за такива за след две години.
Да, дъщеря ми е на 5г. Ходи на предучилищна в училище. Специално заради разговора ни преброих колко страници с домашни са изписали до момента - 40 стр. или 20 листа и от двете страни. В началото са чертички и ченгелчета, после започват цифри и букви. От цифрите са стигнали до 8, а от буквите до Ц.
Догодина сигурно ще повтаря същото, а после в първи клас пак... Няма как да не го смятам за безсмислено и не знам точно за какво ги подготвят по този начин, освен да им създадат досада.

# 42
  • Под сянката на разлистените кактуси
  • Мнения: 1 435
Jizzlobber, мисля, че говорим за различни неща. Освен интелектуална зрялост има и емоционална, и социална зрялост и е необходимо детето да ги достигне преди да му дойде ищах за такива занимания.

# 43
  • София
  • Мнения: 9 517
За дете на 5 години ли ми говориш?
5 години-това е трета група детска градина.Там домашни няма.Има подготовка за такива за след две години.
Да, дъщеря ми е на 5г. Ходи на предучилищна в училище. Специално заради разговора ни преброих колко страници с домашни са изписали до момента - 40 стр. или 20 листа и от двете страни. В началото са чертички и ченгелчета, после започват цифри и букви. От цифрите са стигнали до 8, а от буквите до Ц.
Догодина сигурно ще повтаря същото, а после в първи клас пак... Няма как да не го смятам за безсмислено и не знам точно за какво ги подготвят по този начин, освен да им създадат досада.
e, това вече наистина е безумно, няма ли начин да я преместиш - наистина намирам за безмислено 2 г. и половина да прави детето едно и също  Peace

# 44
  • Мнения: 9 990
Вашето е изключение и е Безумно.Направете нещо.Дъщеря ми е ПГУ в училище също, на 5 е и такива неща НЯМА и догодина няма да има.

Общи условия

Активация на акаунт