Не желае да оцветява и да учи на 5г

  • 15 444
  • 262
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 9 990
Така е. Доста са задачите, в които с определен цвят трябва да оцветиш част с определено число и на финала се получава картинка. И моето дете мрази да оцветява, но задачата е такава.
Да речем, че има единици деца, които усвояват и без да са минали през абсолютно всички варианти за развиване на фина моторика и други знания.Обаче няма как всички да се водят по тях. Затова си има учебна програма.

# 61
  • Мнения: 15 379
А какво би трябвало да умее на тази възраст? newsm78

ето
и това погледни, може да ти е от полза.

# 62
  • Мнения: 4 841
Държавни образователни изисквания за предучилищно възпитание и подготовка

Това са изискванията към момента на завършване на предучилищната подготовка.

# 63
  • Мнения: 5 259
Аз не мисля, че на едно дете каквото не му е интересно от бебе, никога по-късно няма да го погледне. Има си време за всичко.
Детската градина е възникнала само, за да може и майките да ходят на работа. А обучението в нея е, за да бъдат занимавани децата с нещо конструктивно. Едно време децата масово се отглеждаха от баби до 7 г. и като тръгнеха на училище, без проблем се научаваха и да пишат и да оцветяват и всичко друго. Не съм виждала изследване, което да показва, че децата, посещавали детска градина, са по-напред в развитието си от тези, които са гледани вкъщи.
Мисълта ми е, че едно дете спокойно може да мине и без изключителните умения, които му развиват в детската градина и да стане нормален и успешен ученик. Нямам нищо против детските градини, но не мисля, че да прескочиш градината е като да прескочиш първи клас и да се запишеш направо във втори. В единият случай знанията и уменията са наистина основополагащи, а в другия не.
За мен изводите, че щом на 4 не обича да оцветява, значи никога няма да се научи да пише, да изпълнява задачи и т.н. са много пресилени. Това дете, щом е родено февруари, ще тръгне на училище на 7г и 9 месеца и тогава ще има развита всичката нужда фина моторика, концентрация и отговорност при изпълнение на поставени задачи.

# 64
  • Мнения: 9 990
adi_27, тези изводи май само ти си ги правиш... Tired Никой не казва, че детето на авторката ще е зле. Тя тръгна от едно, изкристализира нещо друго, както и да е...Факт е, че масово, ако не се обърне на нещо подобно внимание-се отразява в училище после. Виждам го ежедневно, имам ученик, превалил 1-2 и почти 3 клас и се задълбочават нещата, не стават по-добре.
Едно време това, едно време онова...Децата ни живеят Днес и Днес изискванията са Различни.В момента се смъква материал от горните класове надолу.Няма време за затвърждаване на знания и вече никой не го чакат до края на 1 клас да усвоява ченгели.Като не е усвоил в 1 клас, ела виж във втори, дето таблица за умножение се учи.
На авторката детето Има време, се установи, не било на 5, а на 4.Не било в ПГУ, а във втора градинска група.Разлика-от земята до небето.Ако продължи с отказа обаче и в ПГУ, където се учи азбуката-тогава може и да си имат проблеми.Не казвам, че ще си имат, казвам, че е възможно да си имат.

Последна редакция: вт, 18 дек 2012, 10:56 от Jizzlobber

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
Тези изводи не си ги прави само тя, а и аз до голяма степен, и то на база исторически данни, а не свободни съчинения! Не са случайни широките граници по таблиците в развитието на децата. Колкото до образованието, писала съм го неведнъж, но явно пак има неразбрали - вниманието на децата узрява на около 7-годишна възраст, включително психическа готовност да изпълнява задачи, дори да не са му много приятни. Преди това границите на нормалното като внимание, умения и знания са доста широки, и често дават интервал от година-две. Е, извинявайте, ама не се иска гениалност, за да се сети човек, че за една година много вода изтича и едно дете може да се промени "драматично" (както обичат да пишат по дебелите книги)! Детето в случая още не е навършило пет години, във втора група е, а вие вече го пратихте в клас от трийсет деца! А какво да кажем за децата, които са в една група, но едни са родени в двата края на календарната година, м?

Аз лично не одобрявам ранното вкарване на децата в образователната система, защото повечето не живеят в гората или в гетата, че да не научат и усвоят елементарни умения. Една година предучилищна е напълно достатъчна за децата, говорещи добре български, с нормално развитие и от обикновени семейства. Да, в предучилищната се откриват някои проблеми с ученето, но повечето деца нямат такива.  Не се вторачвайте в стандартите и отказът едно дете да прави конкретни неща, защото това е като при диагностиката на едно болестно състояние - търси се повече от един симптом.

# 66
  • Мнения: 9 990
Андариел, нещо пак не си разбрала. Никой не стеснява граници. То затова има и набор принципно, а не едномесечна граница за дадени познания. Набор е диапазон от цяла една година. Да не говорим точно на тази възраст как се различават децата и как за месец се догонват и изпреварват в някои неща.
Говорим за дете втора градинска група тук, ехоооооо.С излишни притеснения.Нямаше да са излишни, ако детето бе на 5 и кусур, почти на 6.То е на 4, почти на 5.Разлика от земята до небето, както писах, догодина авторката пак да дойде и да сподели, ако иска, но аз предричам промяна. Peace
И аз не одобрявам много неща, ама не съм сама в гората.
И не на последно място-спряхме да се вторачваме в  момента, в който авторката обясни, че не били компоти, а компютри. Laughing Peace

# 67
  • Мнения: 15 379
Както е втора градинска група, така може и да е трета.
Детето е януари, познавам много деца родени януари, които са в 3-та градинска група и се справят наравно с другите, родени по-рано.
Не става дума за бебета на година или две. Над 3 години вече не се усещат така разликите във възрастта по месеци.

# 68
  • Мнения: 9 990
О, усеща се, усеща се. Laughing

# 69
  • Мнения: 15 379

Зависи от толкова много неща. Не съм го усетила.
Истината е, че се усеща - януарчета записани с предния набор дърпат неимоверно и на практика разлика няма никаква.

# 70
  • Мнения: 9 990
MMM, далеч не всички. Наблюдение на дългогодишен учител начален курс.Та-едни дърпат, други-не, даже заорават в 3-4-5 клас.

# 71
  • София
  • Мнения: 9 517

Зависи от толкова много неща. Не съм го усетила.
Истината е, че се усеща - януарчета записани с предния набор дърпат неимоверно и на практика разлика няма никаква.

няма ама има - много си зависи от детето, по някога декемврийчетата в собствения си набор, не могат да се справят  Peace

# 72
  • София
  • Мнения: 62 595
Тогава за какво става въпрос? Че щом 30 деца оцветяват, и 31-вото е длъжно, защото така е залегнало в ДОИ?  Laughing

# 73
  • Мнения: 10 547
Ако ще се връщаме "в едното време", то тогава първо, на децата не са им трябвали и не са познавали много от уменията, без които днешните са изгубени, и второ, развивали са фината си моторика от най-ранна възраст с чисто битовите дейности, които днешното дете не познава.

# 74
  • Мнения: 9 990
Тогава за какво става въпрос? Че щом 30 деца оцветяват, и 31-вото е длъжно, защото така е залегнало в ДОИ?  Laughing

На 4 години не е длъжно.
В 1 клас също не е длъжно.Просто ще бъде оценено на база свършена задача.Също и в 7 клас.Това не гарантира, че ще си провали живота също така.Просто си говорим.Прочети пак темата, ако не разбираш.

Общи условия

Активация на акаунт