Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20

  • 67 259
  • 746
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 126
Тези дни пак имахме подобно влошаване - в поведение, в говор, падания - много, тъмни кръгове и проблеми с акането - от запек на разстройство и обратно.
Първия път като забелязах въпросните тъмни кръгове под очите беше на под годинка.
Това за тъмните кръгове ми стана интересно и синът ми на моменти има тъмни кръгове и запек лятото по-често. Дори това лято беше на дуфалак. Разстройство по-сило изявено имаше като беше на две години, което продължи месец и повече. Тогава нищо не му помогна и се оправи от само себе си.

Това разстройство може да е довело до недохранване - malnutrition заради диария.

Ние обсъждаме, че при нас се случва "тези дни" - края на зимата и началото на пролетта.






Последна редакция: сб, 09 фев 2013, 22:18 от svinia007

# 721
  • Мнения: 1 738
констанца искам да те попитам за времето когато е започнало подобрените при вас. Зима ли е било или лято? Пробиотици давала ли си - лактофлор или както е там или тази гъба която гледаш? Бирена мая? Марсианци?

Когато при нас има влошаване малкия има едни черни кръгове под очите. Изследванията му бяха в норма. И много пада, като се има в предвид че е дете което иначе изобщо не пада. Тези дни пак имахме подобно влошаване - в поведение, в говор, падания - много, тъмни кръгове и проблеми с акането - от запек на разстройство и обратно.
Първия път като забелязах въпросните тъмни кръгове под очите беше на под годинка.

     От това време изтече много вода и не бих могла да си спомня, кога е започнало подобрението. Започнахме нашата "интервенция", когато беше малко над 4,5 години. Беше ревлив, сръдлив, не говореше, беше блед, със сенки под очите и за година и половина в ДГ бе боледувал поне 20 пъти. Беше ни необходима близо 1 година, докато започне да казва: "Дай", въпреки че на 4 години можеше да изрецитира завалено "Работна мецана" и "Медената питка" от началото до края.

    От тази възраст до ден днешен (6 години вече) не е пил антибиотици, както и преди 3 годишна възраст, когато постъпи в ДГ. 
     Започна да произнася по две думи към 5-годишна възраст, подобно на Гого на Доника: "Ади, вън." През този период не съм му давала почти нищо с изключение на "Саностол".
    Започнах да му давам едва преди две години "Лактофлор" (общо 3 опаковки), "Омега-3" (също толкова) и Церебрум композитум (в продължение на няколко месеца). В продължение на година квасих мляко у дома, а от две години пие млечен кефир.
   Терапии сме провеждали много малко (два - четири часа седмично), което си е направо нищо.
   Той, да чукам на дърво, е с яка имунна система. Всички простуди минават за по 2-3 дни.
    Въпреки, че не обичам да правя дефинитивни заключения, мисля, че освен общото успокояване и работота/забавленията на баща му с него (колело, плуване, ролери, конструиране, разиграване на сценки), кефирът му помогна за оправяне на стомашночревните проблеми, което е много важно за спокойния сън и ведрото настроение.  Grinning

# 722
  • Мнения: 616
При положение, че е рецитирал приказки той дефакто е можел да говори, но нещо го е спирало. Децата на около 1 годинка имат много по-малко знания но се опитват да говорят смело. Терапиите при нас нямат ефект, от 1 година ходим на логопед 2-3 пъти седмично. Цяло лято и есен не сме се прибирали - на вън, на детската площадка, на кафе, на гости и сякакви други. Имаше ефект, но малък. Детската имаше за кратко ефект, но това боледуване върна назад нещата. Ние още не сме пили антибиотик изобщо. Значи ключа е другаде според мен. Комуникацията и излизането и игрите помагат, но ми се струва че свиня е права и имаме и някакъв друг проблем.



# 723
  • Мнения: 7 420
При положение, че е рецитирал приказки той дефакто е можел да говори, но нещо го е спирало. .............

  При моето дете имаше подобно ....
   Рецитираше огромни (наистина огромни) приказки/стихове наизуст ,обаче не разбираше или полу- разбираше смисъла на рецитираното .
   Имаше (и продължава да има) великолепна механична памет ,но имаше и проблем с осмислянето на думите ,запомняше ги като някакви съзвучия ,но не и нещо ,носещо смисъл ,информация .....
   Усилена работа с логопед (100 пъти споменатата АБА терапия и разни други ) му помогна да започне да осмисля човешката реч .  Peace

    Констанца , вашето дете лесно ли пропи кефир ? Аз моите не мога да ги накарам по никакъв начин, макар че самата аз много го обичам .  Simple Smile
      Спасяваме се с киви ,ябълки ,сушени плодове,зелева салата ,стафиди .....
    

# 724
  • Мнения: 126
При положение, че е рецитирал приказки той дефакто е можел да говори, но нещо го е спирало. Децата на около 1 годинка имат много по-малко знания но се опитват да говорят смело. Терапиите при нас нямат ефект, от 1 година ходим на логопед 2-3 пъти седмично. Цяло лято и есен не сме се прибирали - на вън, на детската площадка, на кафе, на гости и сякакви други. Имаше ефект, но малък. Детската имаше за кратко ефект, но това боледуване върна назад нещата. Ние още не сме пили антибиотик изобщо. Значи ключа е другаде според мен. Комуникацията и излизането и игрите помагат, но ми се струва че свиня е права и имаме и някакъв друг проблем.






Estimation of autistic children by metallomics analysis -

Hiroshi Yasuda, Masahiro Kobayashi, Hiroshi Yasuda, Masahiro Kobayashi,
Yuichi Yasuda & Toyoharu Tsutsuiuichi Yasuda & Toyoharu Tsutsui

http://www.nature.com/srep/2013/130204/srep01199/full/srep01199.html


Clarification of the pathogenesis and treatment of autism spectrum disorders is one of the challenges today. In this study, we examine scalp hair concentrations of 26 trace elements for 1,967 children with autistic disorders (1,553 males and 414 females). Five-hundred and eighty-four (29.7%), 347 (17.6%) and 114 (5.8%) subjects was found deficient in zinc, magnesium and calcium, respectively, and 2.0% or less in the other essential metals. The incidence rate of mineral deficiency was highly observed in infants aged 0-3 year-old. In contrast, 339 (17.2%), 168 (8.5%) and 94 (4.8%) individuals was found suffering from high burden of aluminium, cadmium and lead, and 2.8% or less from mercury and arsenic burden. These findings suggest that infantile zinc- and magnesium-deficiency and/or toxic metal burdens may epigenetically play principal roles as environmental factors in autistic disorders and that metallomics approach may lead to early screening and prevention of the neurodevelopment disorders.


Изследванията показват, че 29.7% имат дефицит на цинк - една трета от децата!!!


17.6% дефицитни на магнезий - една пета от децата, ако закръглим Wink

17.2% имат висок алуминий - една пета от децата, ако закръглим Wink

5.8% дефиц на калций


8.5% имат висок кадмий , 4.8% имат високо олово,

2.8% имат висок живак или арсеник

-----------------------------------

-----------------------------------
Ми да - aluminium Rising Laughing


Минералите са абсолютно ключови - цинк и магнезий, но от друга страна всеки
има различна толерантност към суплементация с минерали, така че количеството
и времетраенето на приема, като че ли варира в зависимост от личната толерантност
на децата - индивидуално е. От друга страна има дефицит на калций при някои деца,
но проблема е, че повечето аутисти имат проблем с метаболизма на калция и
суплементация с калций може да се отрази много зле. Аз много малко калций съм давала,
но наблегнах яко на магнезий и цинк като съм правела почивки и съм сменяла
дозите, редувала съм различни форми на цинк и магнезийй - гледала съм да бъда
внимателна и да не предозирам, това е!


Резултатите ни за магнезий от Април 2010 г

Magnesium - 5.9 mg/dL range 3 - 56 mg/dL


Резултатите ни за цинк от Април 2010 г.

Zinc - 940 mcg/dL range 420 - 3500 mcg/dL

Очевидно магнезия е нисък, но ДАН доктора каза, че счита и цинка ни за нисък.

Това са резултати от кръвен тест - минерален профил.









Последна редакция: нд, 10 фев 2013, 12:29 от svinia007

# 725
  • Мнения: 1 738
При положение, че е рецитирал приказки той дефакто е можел да говори, но нещо го е спирало. Децата на около 1 годинка имат много по-малко знания но се опитват да говорят смело. Терапиите при нас нямат ефект, от 1 година ходим на логопед 2-3 пъти седмично. Цяло лято и есен не сме се прибирали - на вън, на детската площадка, на кафе, на гости и сякакви други. Имаше ефект, но малък. Детската имаше за кратко ефект, но това боледуване върна назад нещата. Ние още не сме пили антибиотик изобщо. Значи ключа е другаде според мен. Комуникацията и излизането и игрите помагат, но ми се струва че свиня е права и имаме и някакъв друг проблем.

Ето три материала, които резюмират без навлизане в научни подробности проблемите с проговарянето и използването на езика при хората от аутистичния спектър.

http://autism.emedtv.com/autism/language-development-in-autistic-children-p2.html
http://www.webmd.com/brain/autism/benefits-speech-therapy-autism?page=2
http://inhealth.cnn.com/speech-recovery-and-development-center/s … -they-serious?p=2

Тези рецитации на приказки и реклами са просто израз на механично запаметяване (+ отложена ехолалия в някои случаи). Както и ранното гладко четене. Нашето момче започна да чете без запъване далеч преди да започне да прави собствени изречения и с ентусиазъм започна да сам да си взема книжки и да чете (на около 6 години). Но много скоро разбрахче, че разбира малко от прочетеното. Баща му започна да го кара да осмисля прочетеното чрез картинно обяснение на непознатите му думи.

Има вече доста добър речник от думи, които разбира напълно, други по-малко и такива, които му звучат добре и не се старае да разбере значението им. Опитваме се да ги пресяваме.

Сега борбата ни е да използва правилно личните местоимения. Той знае как, но често предпочита да използва запаметения шаблон. Не отговаряме, докато не каже изречението правилно. Баща му го учи да разказва, което е трудно за всички деца от спектъра, защото е свързано с разбиране на чуждите мисли, емоции и намерения.  Simple Smile

Селма,
струваше ни известни усилия да убедим детето, че кефирът е нещо хубаво. Най-вече със собствен пример. Но "всеки си има вкус - казало кучето и си облизало зад---а". Нашият пък не яде сурови моркови, зеле, краставици и домати (няма проблем за манджите). И лук под никаква форма (не го използвам или го настъргвам с ренде). Склоняваме го понякога и той ги преглъща с вода. Залагаме на плодовете. Simple Smile

# 726
  • Мнения: 2 140
Здравейте, мами!
Имам гореща молба. Praynig
Моля Ви, кажете ми как мога да осигуря плуване на детето си в ДГ?
В момента има плуване за другите деца от групата, но моето не го допускат, защото се страхува от много хора на едно място.Трябва да му осигурят индивидуално обучение, но не знаят как финансово да го организират.
Ако някой има опит може да ми пише на ЛС.

# 727
  • София
  • Мнения: 3 249
А басейнът в нашата градина стои като архитектурен паметник. Гого види ли вода не го притесняват многото хора Simple Smile

# 728
  • Мнения: 7 420
А басейнът в нашата градина стои като архитектурен паметник. .......
  И в нашата е така .... Confused

# 729
  • Мнения: 2 140
В 8 детски градини малчуганите плуват без пари
Цитат
На всяка градина с басейн общината дава 15 000 лева на година. В случая плуването не го приемам само спорт, а и като част от програмата за социализацията на децата и като превенция срещу агресията, каза Десислава Желязкова.

Благодарност към НСА за заниманията по адаптирано плуване

Последна редакция: пн, 11 фев 2013, 20:16 от n_alex76

# 730
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
Здравейте, мами!
Имам гореща молба. Praynig
Моля Ви, кажете ми как мога да осигуря плуване на детето си в ДГ?
В момента има плуване за другите деца от групата, но моето не го допускат, защото се страхува от много хора на едно място.Трябва да му осигурят индивидуално обучение, но не знаят как финансово да го организират.
Ако някой има опит може да ми пише на ЛС.
за жалост нямам опит, но това решени могат само те да вземат. Дори да не е индивидуално, ако е малка групата - примерно 2-3 деца?
Мами, много интересни неща споделяте! Интересно ми е дали е имало дечица, които не са разбирали речта, но в последствие са започнали да разбират. Това е нещото, което най-много ме притеснява при Дари - разбира избирателно. По същия начин имитира.  Невероятно трудно задържам вниманието и за обучителни игри.  Социалните си ги харесва много. Освен това е много разхвърляна. Минахме периода на проблема с обувките, но сега като се прибере събира всички обувки от шкафовете и започва да се преобува.

# 731
  • Мнения: 616
Здравейте, мами!
Имам гореща молба. Praynig
Моля Ви, кажете ми как мога да осигуря плуване на детето си в ДГ?
В момента има плуване за другите деца от групата, но моето не го допускат, защото се страхува от много хора на едно място.Трябва да му осигурят индивидуално обучение, но не знаят как финансово да го организират.
Ако някой има опит може да ми пише на ЛС.
за жалост нямам опит, но това решени могат само те да вземат. Дори да не е индивидуално, ако е малка групата - примерно 2-3 деца?
Мами, много интересни неща споделяте! Интересно ми е дали е имало дечица, които не са разбирали речта, но в последствие са започнали да разбират. Това е нещото, което най-много ме притеснява при Дари - разбира избирателно. По същия начин имитира.  Невероятно трудно задържам вниманието и за обучителни игри.  Социалните си ги харесва много. Освен това е много разхвърляна. Минахме периода на проблема с обувките, но сега като се прибере събира всички обувки от шкафовете и започва да се преобува.

Какви социални игри играете?

# 732
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
ednakaka, такива в които има взаимност. Примерно гоненица, да стъпи върху краката ми и да ходим така, има една стара "ринги-ринги-рае" за ръце и се въртим, а накрая клякаме. При нея въвеждам редуване - мой ред да клякам, неин ред да кляка, после заедно. Също яз пея, тя ми дава знак да спра и продължава тя да свири на ксилофон, аз давам знак да спре и започвам да пея. Изобщо всичко в което сме двете и има взаимност и редуване. Обаче това се превръща в стереотип, защото го прави само с мен. За да го направи с друг, другия трябва много да се постарае. При тези игри тя инициира.
Дам ли обаче да реди нещо, мрънка нарежда го и бяга. Е, изчаква си бравото и пляскането Wink
Забрави още една -" иди си - ела си" пак от моето детство. Тя е седнала в мен лице в лице и я навеждам назад и изправя.

# 733
  • Мнения: 1 738
ednakaka, такива в които има взаимност. Примерно гоненица, да стъпи върху краката ми и да ходим така, има една стара "ринги-ринги-рае" за ръце и се въртим, а накрая клякаме. При нея въвеждам редуване - мой ред да клякам, неин ред да кляка, после заедно. Също яз пея, тя ми дава знак да спра и продължава тя да свири на ксилофон, аз давам знак да спре и започвам да пея. Изобщо всичко в което сме двете и има взаимност и редуване. Обаче това се превръща в стереотип, защото го прави само с мен. За да го направи с друг, другия трябва много да се постарае. При тези игри тя инициира.
Дам ли обаче да реди нещо, мрънка нарежда го и бяга. Е, изчаква си бравото и пляскането Wink
Забрави още една -" иди си - ела си" пак от моето детство. Тя е седнала в мен лице в лице и я навеждам назад и изправя.

Поздравления, Диана. Постигането на взаимност е най-важната стъпка към довеждане на аутистичното дете в нашия свят. Според нас с Марк, никоя терапия, никой специалист не е в състояние да постигне това, което могат да постигнат родителите с личните си преднамерени       "хиперактивност" и свръхемоционалност към аутистичното дете. И игрите са най-важни. Освен тези, които изброяваш, ние сме играли на "Спи зайче сиво ...", "Подружка моя", "Виждам те, гледам те ..." и разбира се, криеница/гоненица, гъделичкане, танцуване и т.н.  Марк  допреди година носеше детето на конче. Заставаха пред едно голямо огледало и започваха навеждания напред, назад, наляво, надясно с гримаси и възклицания, при което детето започва да имитира гримасите.  Момчето и досега се опитва да яхне таткото и да си поиграят, но вече е много тежък, пък и има други прояви на взаимност - конструиране, свирене на пиано на две ръце (не че е напреднал толкова, но и това е взаимност). Моят принос напоследък не е толкова голям, колкото по-рано, но играем на "пържоли", на пляскане с ръце направо и на "кръстос" със засилваща се скорост - това е добре и за развитие на моториката.

Веднъж мисля споменах, че далеч преди да разберем, че момчето има ГРР, аз настоявах да се гледаме в очите като му пеех: "Погледни ме във очите и кажи, че ме обичаш..." Това вероятно е допринесло за повече гледане в очите. И сега продължавам да му досаждам докато играе на компютъра или плейстейшъна с опити за отвличане/раздвояване на вниманието с движения, въпроси, пеене и т.н. Допреди година той направо оглушаваше при тези игри. Сега ме чува и реагира като ме поглежда и понякога повтаря движенията ми. Много важно е и гледането в една посока - погледни  там ..., виж това.

В това  всъщност е и системата "Son-rise", с която се запознахме доста по-късно, след като вече инстинктивно правехме тези неща. Но запознаването с нея ни убеди в правилността на посоката и ни мотивира още повече да продължаваме да изнамираме нови възможности за прояви на взаимност. Grinning

# 734
  • Мнения: 7 420
........... Интересно ми е дали е имало дечица, които не са разбирали речта, но в последствие са започнали да разбират. .............
     Моят син е така ..... Но отново не става въпрос за настъпило 100% разбиране .

     Скоро придобих един интересен опит.
     Посещавах един кратък курс. В групата имахме азиатец ,който изучава български едва няколко месеца ,съответно говоренето и разбирането на речта при него са много-много ограничени .
     Беше ми интересно да наблюдавам и водещия на курса ,който виждайки неразбирането на азиатеца ,започваше да повишава тон и да обяснява същото със същите думи само че почти крещейки .
     От не знам какви подбуди започнах да спасявам ситуацията ,като преразказвах обясненията на водещия с много по-малко и прости думи ,съпровождайки ги с рисунки и/или илюстриране с подръчни предмети . И азиатецът започна да разбира малко повече .

     Познайте ,какво ми напомни това .  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт