СЕДМИ клас - първи срок - 6 тема

  • 35 262
  • 738
  •   1
Отговори
# 480
  • 1st floor
  • Мнения: 9 782

 Има добри деца. Много добри. Мека глина, топят се в ръцете...удоволствие да  ги докосваш и моделираш. Поддават се с лекота и благодарност и възприемат и отразяват най- нежните, смели и натежали от обич форми, които раждаш за тях. Улавят най- благородния дух и чисти стремежи, които им вдъхваш . Изобщо, те са сбъднатата истина на един живот...те са сълзите на щастие в очите на родителите, неосъзнатите усмивки, които извиква само мисълта за тях, неистовото нетърпение да ги разпознаеш във всичко истинско, когато не са до теб...
Обаче има и други деца. Там глината не е мека. Никак даже. Веднъж изтича измежду пръстите, сякаш непознала топлината на ръцете, които я обработват, друг път- сърдито скована и неподдаваща се дори на допир. Истинско предизвикателство е да работиш с този материал...и безумно удоволствие! Защото той притежава характер...непокорен, див, самобитен, твърдоглав...но по дяволите, пленително свободен! И тук, за да постигнеш нещо(за обработка не може да става дума) се изисква много талант, мноооого сила, много ум, много смелост и много, ама най- много обич. Защото не ти вдъхваш дъх в тези деца, а трябва да уловиш техния. И не ти им придаваш желаните, обичани форми, а се взираш до бодежи в очите, за да уловиш техните...и се молиш да ти ги покажат.  Praynig  Веднъж познал очертанията, можеш само да доизгладиш ръбовете...и те ще ти позволят, защото ти ще си един от малкото, който ги е разбрал. Това обаче ще стане тогава, когато/ако те решат! Не по- рано.

Камъче, благодаря, че го сподели!!!  Hug Вълшебница го е казала направо вълшебно!!!Даже си позволих да го открадна...
Първото ми дете, нищо че се оплаквам много тук от нея, е от първите. А малкия е от вторите ... направо не ми се мисли как ще орева седмокласната тема след пет години... Crazy

И на нас всички желани гимназии са ни далече, път под един час не ни мърда...
И ще избираме първо у-ще, не паралелка... Знам, че е рано още, първо трябва да се видят оценките, но пък ми се ще да имаме план...

# 481
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 717
Дано да влезнат там където искат  PeaceИмам приятелка дъщеря и е в художествената. Детето има и осми час и свършва към 20,30.  Wink Докато се прибере и станало 21 и нещо,особено зимата е ужас. Wink

# 482
  • София
  • Мнения: 348
paleto ,споделям тук какво ми каза познатата ми.Това не е въпрос на интелект.Това въобще не значи,че въпросното у-ще няма да е в желанията ни,просто очаквам актуална информация.Ето,че ти написа за твое познато дете,което учи там.Така или иначе,първоначално ние ще се целим към други езици.

Камъче,наистина благодаря,че сподели написаното от Вълшебница.

# 483
  • София
  • Мнения: 19 940
Страхотни думи на Вълшебница. Камъче, благодаря, че ги сподели Hug И аз разпознах 3 парчета  налична у дома глина от  описанието - 1 парче от  меката, поддаваща се на обработване  и две от втората. Mr. Green Но и трите са си мои и си ги обичам.. Joy

За английската ( а и за която и да е друга добра гимназия) -  в пространството се носи славата на всяко от тези училища  с нещо безумно -  на НЕГ за деца-роботи, бъгнали се от зубрене и натоварване, едва ли не с отклонения  в резулатат на това,  без какъвто и да  личен живот и  време за  удоволствия ( тотално невярно), на 1 АЕГ - за сборно място на наркомани ( леле, а  какви стойностни деца познавам от там), на СМГ - мястото с най-много пиещи ( сигурно пиенето ги изстрелва в орбита и печелят олимпиади Mr. Green) , на френската девойките били едикакви си.. Sick Човек събира мнения, вслушва се в казаното от този или онзи, но носи глава на раменете си, за да направи окончателната преценка сам. Peace

Нова, обратното, 4 паралелки щом приема  73-то тази година, значи са с една по-малко, не повече,  от миналата, когато бяха 5. Това не е заради липса на интерес, статистиките и баловете за прием сочат обратното. Peace Ганис е обяснявала причината някъде по темите, а тя е свързана с базата като брой класни стаи.

# 484
  • Мнения: 1 970
За езиците... - френският е прекрасен език, друг е въпросът, че общата девалвация на учебния процес не е подминала и тази гимназия, бивша моя съученичка (завърших я преди повече от 30 години) е сега учител по френски там, на юбилея на гимназията наскоро си говорихме и сподели, че вече не било, например, задължително да оценяват правописа в подготвителен клас.... който е учил френски знае за какво говоря. Просто някой умник е решил, че щом е трудно, соломоновски се решава проблема като се махне трудното и успеваемостта скача... Онемях...
Иначе малката ми щерка е в 55-то по Шилер програмата с немски, сега с нея сме седмокласници, а голямата завърши колежа АК и сега е четвърта година в Холандия, завършва международно право. По нея виждам потвърждение на правилото, което знам и наблюдавам отдавна, а именно, че който владее добре езика на Шекспир трудно се хваща на втори , просто защото цял свят говори английски... А ето малката, вече взе два сертификата по немски, а с английския се оправя на учудващо за мен ниво, тия днешните хлапета се раждат с минимум по този език, от интернет, от песни, от училище... Е, друго е да владееш езика перфектно, друго да го хващаш, но много зависи и какво работиш и за какво ти трябва...
Иначе френският е ценен, защото малко хора у нас го говорят, както е вече отново ценен руския, ако не у нас, то на Запад. Сам го виждам, общувам и пътувам често натам.
Дори като си говорим за гимназии с жена ми и детето се питам, защо аджеба (не, не съм чел скоро преразказ от Междучасие) испанският така се котира у нас, дали заради езика или заради гимназията или заради перспективата да учиш в държава със сроден на нашия стандарт...? Защото действително, половината свят говори испански (включвам Щатите, където всички го говорят), но всъщност какво като завършиш испанската, какво повече ти дава испанския от френския? все е чужд език, официален за ЕС , не толкова за структурите на администрацията в Брюксел (там задължително трябва френски).
Тоест , според мен, водещото в случая не би трябвало да е толкова езика, колкото къде всъщност искат да отидат  по-добрите деца, отличниците... Има ли конкурентна, силна, здрава, както му казваха на времето среда, детето ще си намери по-добре и по-успешно реализацията, така си мисля.
А на въпроса за френския - да, приложим е, къде повече, къде по-малко от немския, испанския дори английския, зависи от целите които човек си поставя и иска да постигне детето му, всичко е строго индивидуално.

Последна редакция: вт, 15 яну 2013, 17:50 от StefanB

# 485
  • Мнения: 4 992
и аз съм в чуденка с езизите- по пронцип му се удават, но не е много старателен в правописа, не мога да преценя 1 вариант: един, ама като хората ( до сега е учил АЕ да пишем АЕ + НЕ) или 2 вариант с първи език НЕ и за АЕ - каквото донаучи, дали няма да стане 2 ама по-малко и от двата..


Да разведря темата: много моля,тези, които отрано (слято ли се пише newsm78) резервират морето, или пък други, които знаят, да кажат: след коя дата ( имам предвид кога трябва да свърши галимацията с класиранията и записванията, живот и здраве) можем да ходим тук - там?

# 486
  • София
  • Мнения: 19 940
след коя дата ( имам предвид кога трябва да свърши галимацията с класиранията и записванията, живот и здраве)

http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/top_men … las_2012-2013.pdf

Таблицата в  долната част на файла дава отговор на този въпрос. Hug

# 487
  • Мнения: 4 992
Благодаря, Русалке! Много хубава табличка, пльокнах я на десктопа!

# 488
  • Мнения: 138
Може ли някой да ми помогне със следната задача? Вече сума време я борим и не се получава:
От град А за град Б тръгнал автобус със скорост  80км/ч. 15 минути след тръгването си , той срещнал лека кола, движеща се от Б към А със скорост 100км/ч. Леката кола пристигнала с град А и след престой от 30 минути, тръгнала обратно за град Б. На 10км от град Б тя настигнала автобуса. Разстоянието от А до Б е:
а) 400   б) 380    в) 390   г) 370.

# 489
  • Мнения: 416
Да попитам запознати ли сте освен в НПМГ и 119 СОУ в кое друго училище има паралелки с химия и биология? Ние най-вероятно ще пробваме да се класираме за такава паралелка, но все пак всичко зависи от резултатите.
ilianka/ILIANAD, казаното от твоята приятелка напълно отговаря на действителността. Наистина това е едно от елитните училищата, в което има деца употребяващи наркотични вещества, но съответно не и единственото. Това го казвам, не защото съм го чула от някъде, а защото е свързано с работата ми и имам пряк поглед от кои училища са най-често непълнолетните извършващи горните прояви.

# 490
  • София
  • Мнения: 19 940
Може ли някой да ми помогне със следната задача? Вече сума време я борим и не се получава:
От град А за град Б тръгнал автобус със скорост  80км/ч. 15 минути след тръгването си , той срещнал лека кола, движеща се от Б към А със скорост 100км/ч. Леката кола пристигнала с град А и след престой от 30 минути, тръгнала обратно за град Б. На 10км от град Б тя настигнала автобуса. Разстоянието от А до Б е:
а) 400   б) 380    в) 390   г) 370.



След малко ще пусна решението. Готина задача за път като  за втори модул, каквато миналата година например липсваше.Тази година навярно ще се отчетат. Thinking


Ето го:
http://prikachi.com/images.php?images/124/5745124z.png

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 00:50 от eine in Rente gegangene Nixe

# 491
  • София
  • Мнения: 62 595
Испанската има добро име, а не че испанският е по-приложим език от френския или английския. Лично аз за всяко училище от най-желаните по класиране, съм чувала "ау, недейте точно там да го записвате, там са наркомани/алкохолици/агресори".

# 492
  • Мнения: 416
Испанската има добро име, а не че испанският е по-приложим език от френския или английския. Лично аз за всяко училище от най-желаните по класиране, съм чувала "ау, недейте точно там да го записвате, там са наркомани/алкохолици/агресори".
Да, тъжното в случая, е че няма училище, за което може да се каже, че неговите ученици не пушат трева или не пият алкохол. Аз самата при избора на бъдещо училище не бих се повлияла от това. Много е важно в какъв клас ще попадне детето, но още по-важно е разговорите на тези теми вкъщи, което съм сигурна, че всички ги водим. Няма как да поставим децата си в една стерилна и изолирана среда, защото рано или късно те ще се сблъскат с действителността.
Относно доброто име на испанската гимназия, това се дължи според мен на строгата и нахъсана директорка, която държи обучението да е на ниво и не приема компромиси, нещо, което в последните години "куца" във френската.    

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 08:08 от debora R

# 493
  • Мнения: 24 467
Като стана дума за Френския да ви питам за мнения ваши,а може и на ваши познати. Laughing
Как се котира тоз засукан език сред момчетата? Wink..... Какви са предимствата на френския,освен,че си е още един научен език,богатство...ама ще му влезе ли в  работа!? newsm78

Нали помниш този човек?


Твоето дете ли го интересуваше историята? Ето, готов е после за "Право". Ако и засвири на китара, политическата кариера е направо сигурна!
...................
Лично аз желая на всички първо късмет с класа и учителите. Без значение къде ще попаднат. Всякакви се случват в различните училища, а човек всякак може да се развие и да не се развие- един ще стане министър, друг- квартален пияница с разбит живот. И от двата сорта имам хора, завършили една и съща специалност в една и съща гимназия.  Simple Smile

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 08:49 от Judy

# 494
  • Мнения: 18 831
Стефан, много добър пост  Peace Изцяло се покрива с моето мнение за немския, английския, френския.....и чуденето ми от де тази мода в последно време този испански Rolling Eyes

Общи условия

Активация на акаунт