СЕДМИ клас - първи срок - 6 тема

  • 35 197
  • 738
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 9
anince_benince, по тези въпроси е най-добре да питаш учителите на детето си. Те си знаят.

Благодаря за съвета, но той би подействал при "нормални" условия. Все пак учителката им по химия твърдеше, че няма да има изключения в олимпиадата, а то - какво се оказа! Учителите по география и биология съответно изобщо не знаят какъв материал ще има, затова реших да попитам по-"опитни", за да не станат конфузни ситуации. Детето много се притесни, защото сега ще се черви пред учителката, която въпреки, че не са взели материала за последната, решаваща задача, не се интересува от това, защото им е дала разяснения за задачите, а като е стигнала до последната, им е казала "вие знаете какво да правите на тази задача - лесна е". Извинявам се много, но...  Rolling Eyes Все пак децата нямат нейното образование и не са длъжни да знаят неща, които ще се вземат тепърва, а не са уведомени, че ще ги има.

# 706
  • София
  • Мнения: 5 551
Какво значи това, ще ги има?  Никой не знае, какво ще има на едно състезание. Преди малко бяхте написала, че в училището няма сериозна подготовка за олимпиадите и състезанията по география и биология. В редовните часове няма шанс да има такава подготовка. Тя се прави в часове по СИП или ЗИП, ако има такива. Съвсем нормално е, дете,при  което предмета е само  ЗП, да има основните знания по него. Особено, ако се падне материал, който не е взет. Винаги се пада такъв, не може никога да се получи уравновиловка. Така, че детето не трябва да се черви, ако не е направило задачи, които не познава. Важното е, да се е справило с материала, който е взело. Все пак не е длъжно да направи всички задачи. Мен ме ядосва само това, че по мат на 1 кръг в някои класове още  1 зад беше от ПП. ( Тук мисля, че правите разлика м/у материал ПП и такъв, който още не е взет). Иначе, нормално е и е редно на 2 кръг да има по-сложни неща.

# 707
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 345
Още един вариант за решение на задачата за корабите  Grinning

# 708
  • Мнения: 1 007
Но за олимпиадата по география ще кажа, че всяка година се подготвят допълнително (учителката им дава допълнителни неща), а за втори или трети кръг си доучват материала напред. Един вид, знае се, че олимпиадата не е съобразена с това, докъде са стигнали в училище.

Здравейте, бихте ли обяснили малко повече за материала, върху който са задачите на олимпиадите по география и биология, защото в училището на дъщеря ми, честно казано, по някои тези два предмета няма сериозна подготовка за състезанията и олимпиадите, а не искам да стане както с химията.

За съжаление, последно съм помагала по география в пети клас. По-нататък не съм била навътре в нещата и само знаех за кои континенти учат, но толкова Simple Smile Учителката беше много взискателна, а покрай олимпиади им даваше още подоробности, да кажем, още животни в съответния физикогеографски пояс, още реки, още растения - такива неща ... Столиците на всички страни без изключение трябваше да се знаят, точни дължини на реки, височини на върхове - като цяло, енциклопедични знания.  Миналата година им даде учебник на другото издателство, за да си допълват "липсващото", повика ги няколко пъти на консултация и им даде още неща и така. Но какво конкретно, не съм се интересувала. Не сме купували някакви допълнителни неща или някакви подготовки извън училище. Просто случихме на много амбициозна и взискателна учителка (де да беше и по математика такава), оттам и високите резултати.

# 709
  • Мнения: 24 467
Ние  се явявваме на олимпиада по химия само и единствено от любов към предмета и по молба на госпожата.Затова е ядосан.Няма да кандидатства с химия, тук в наше село Laughing няма ПМГ,а за друг град на този етап не сме си и помисляли дори.

И ние сме така- без допълнителна подготовка, направил задачите много бързо, обаче и също сподели, че две от тях му били неясни. Писал според както ги е разбрал. Ще видим. Не ми е за класирания, интересно ми е какво са дали, но вчера веднага отиде на рожден ден, прибра се късно и не сме говорили. До днес ще е и забравил.  Simple Smile

Дами, добър вечер. Прочетох постовете ви за олимпиадите и материала, който е даван, как някои деца не са го учили. Само да кажа, че има предмети в 7 клас, като история, химия, мисля и физика, които са по 1,5 часа годишно. Т.е., ако 1 срок предметът се изучава с 1 час седмично, то 2 срок- с 2 часа или обратно. Има училища, които например история 1 срок учат по 1 час, а други- които я учат по 2 часа и после се обръщат. Така, че е нормално да се получи разминаване.

Лично аз затова не се връзвам много- химията, писах, ни е 1 ч. седмично този срок и не сме особено напред, но както и да е. Важно е да има интерес. Както също писах- изключила съм отдавна правото и справедливостта, гледам да се знае важното и толкоз. Дай Боже да се прилага един ден по нормални места и децата да не изгубят интерес, че е тъжно тогава.
В общи линии доволен беше, задачите били интересни. 

# 710
  • Мнения: 9
Какво значи това, ще ги има?  Никой не знае, какво ще има на едно състезание. Преди малко бяхте написала, че в училището няма сериозна подготовка за олимпиадите и състезанията по география и биология. В редовните часове няма шанс да има такава подготовка. Тя се прави в часове по СИП или ЗИП, ако има такива. Съвсем нормално е, дете,при  което предмета е само  ЗП, да има основните знания по него. Особено, ако се падне материал, който не е взет. Винаги се пада такъв, не може никога да се получи уравновиловка. Така, че детето не трябва да се черви, ако не е направило задачи, които не познава. Важното е, да се е справило с материала, който е взело. Все пак не е длъжно да направи всички задачи. Мен ме ядосва само това, че по мат на 1 кръг в някои класове още  1 зад беше от ПП. ( Тук мисля, че правите разлика м/у материал ПП и такъв, който още не е взет). Иначе, нормално е и е редно на 2 кръг да има по-сложни неща.

Явно не съм обяснила добре. По принцип олимпиадите мога да ги разделя на 2 вида:

1-ви вид - тук като теми на олимпиадите присъстват почти всички уч. предмети. Материала, върху който са задачите, е до този урок, до когото са стигнали последно /понякога има и изключения, като например вчерашната олимпиада по химия, чиято последна задача е некоректна, но като цяло задачите са от материала, който вече са взели/.

2-ри вид са по-специални предмети, например История и Цивилизация (не съм сигурна дали и кои точно други олимпиади са от този тип).
Точно при тази олимпиада записването станало така : учителката им казала така, "Олимпиадата е еди кога си, от еди колко си часа, на целия материал от учебника. Кой се записва?" - т.е. в самия регламент е посочено, че е в/у всичкия материал (явно защото е за деца, които се интересуват много от история и не черпят информация само от учебника).

Естествено, никой не може да предположи дали ще има гафове като този вчера. Въпроса ми беше друг. Когато попитах дали в олимп. по география и биология ще има задачи от уч. материал, който не са взели, имах предвид дали в самия регламент има такова условие, както по история, т.е. дали е от втория вид, или от първия.

Но за олимпиадата по география ще кажа, че всяка година се подготвят допълнително (учителката им дава допълнителни неща), а за втори или трети кръг си доучват материала напред. Един вид, знае се, че олимпиадата не е съобразена с това, докъде са стигнали в училище.

Здравейте, бихте ли обяснили малко повече за материала, върху който са задачите на олимпиадите по география и биология, защото в училището на дъщеря ми, честно казано, по някои тези два предмета няма сериозна подготовка за състезанията и олимпиадите, а не искам да стане както с химията.

За съжаление, последно съм помагала по география в пети клас. По-нататък не съм била навътре в нещата и само знаех за кои континенти учат, но толкова Simple Smile Учителката беше много взискателна, а покрай олимпиади им даваше още подоробности, да кажем, още животни в съответния физикогеографски пояс, още реки, още растения - такива неща ... Столиците на всички страни без изключение трябваше да се знаят, точни дължини на реки, височини на върхове - като цяло, енциклопедични знания.  Миналата година им даде учебник на другото издателство, за да си допълват "липсващото", повика ги няколко пъти на консултация и им даде още неща и така. Но какво конкретно, не съм се интересувала. Не сме купували някакви допълнителни неща или някакви подготовки извън училище. Просто случихме на много амбициозна и взискателна учителка (де да беше и по математика такава), оттам и високите резултати.

Няма как всички учители/учителки да са сериозни, отговорни и амбициозни. Ние, понеже не случихме на учителка като на вашето дете, трябва сами да се подготвяме вкъщи, защото при нас няма абсолютно никаква подготовка за олимпиадата. Нито ги изпитват, нито им дават допълнителни факти и/или документи. Дори не им казват какво да си преговорят. Естествено, който иска да си преговори, си преговаря, но учителите дори не им дадоха някакви насоки.
По химия, например, още не знаем резултатите, но учителката им, понеже е страшно амбициозна, ги подготви много добре, каза им много неща за олимпиадата и въпреки коварната задача, на която тя не обърна внимание, че не бяха взели даденият урок, всички останали задачи бяха свързани с преговора, който тя бе "организирала", така да се каже. А по география и биология просто никой не му се занимава с това, пък още от сега си правят устата, че който не мине на следващ кръг, лошо му се пише.

Дами, добър вечер. Прочетох постовете ви за олимпиадите и материала, който е даван, как някои деца не са го учили. Само да кажа, че има предмети в 7 клас, като история, химия, мисля и физика, които са по 1,5 часа годишно. Т.е., ако 1 срок предметът се изучава с 1 час седмично, то 2 срок- с 2 часа или обратно. Има училища, които например история 1 срок учат по 1 час, а други- които я учат по 2 часа и после се обръщат. Така, че е нормално да се получи разминаване.

Лично аз затова не се връзвам много- химията, писах, ни е 1 ч. седмично този срок и не сме особено напред, но както и да е. Важно е да има интерес. Както също писах- изключила съм отдавна правото и справедливостта, гледам да се знае важното и толкоз. Дай Боже да се прилага един ден по нормални места и децата да не изгубят интерес, че е тъжно тогава.
В общи линии доволен беше, задачите били интересни. 

И нашата беше доволна, само дето амбициозната учителка няма да се държи с нея толкова мило, защото иска всички, дошли на общински от училището, да идат на областен. Като ми разказа кои са другите деца, лично аз се съмнявам, че дори половината ще идат.
Дъщерята ми настоява да разбера отговора на последната задача. Вие какво сте писали?

# 711
  • Мнения: 4 992
Аз не разбирам защо са ви толкова важни точни тези олимпиади, при положение, че детето няма специален интерес към тези предмети - останах с такова впечатление защото очаквате то да получи подготовка за О в редовните часове.?

За мен са важни олимпиадите по БЕЛ и мат - защото са показател за нивото на детето за изпитите и за да се запознае с формАта на изпита и начина на провеждането му.

# 712
  • Мнения: 4 447
Привет, дами! Hug
Успех на дечицата , които се потят над пробни изпити днес! Hug

За мен олимпиадите не са 2 вида, те са си олимпиади, състезания, с еднакви правила за всички явяващи се. Те не са пробен изпит,  (въпреки, че в 7 клас са - не е правилно според мен). За целта ще си има изпити по дадени предмети, с обявени конспекти и изненади със взет или невзет материал няма да има.
 Не случайно са именовани така - Олимпиада, и явяването може да си става на олимпийски принцип, но...шампионите са си друго нещо.

Та, помня навремето, че учителките по предмети съобщаваха своевременно за определена олимпиада като поканваха отличниците по даден предмет да се явят. Децата от тях (от учителите) научаваха за олимпиадите, защото родителите не бяха се още побъркали от амбиции Mr. Green, а и нямаше интернет. Явилите се от любов към предмета обикновено продължаваха, а тези от любов към учителката по-малко Mr. Green, но обикновено двете любови са преплетени и се получават чудеса. Обикновено първи кръг беше  сравнително лесен за деца с определени заложби по предмет, на втори продължаваха наистина деца със сериозни знания. И така трябва.  
Допълнителната подготовка се получаваше в кръжоци по предмети. Аз съм посещавала такива и там се даваха различни задачи от тези в у-ще. Не се решаваха задачи, които евентуално се падат редовно, не се провеждаше подготовка специално за даден вид състезание, учителите бяха истински запленени от предмета си и успяваха да заразят учениците с  този вирус. Не да се бяга напред с материала да се вземе предварително, а просто различен тип задачи, които развиват мисленето, дават допълнителни знания, незастъпени в учебника, незадължителни за определен клас, но сякаш задължителни за един лауреат на олимпиада по даден предмет.
  
Виждам, че има още такива учители   Hug, за съжаление не са много разпространени.

По мое време нямаше такава суматоха в 7 клас, поне не в в моето градче . Това си е "бонус" на големия град, в малките не  е така, защото малко хора ще решат да отделят детето си на 13-14 годишна възраст от дома, а в градчето няма кой знае какви училища. Направо ми е жал за нашите деца.

И нещо много свежо. Детенце на приятелка се явява на едно от състезанията  по математика .
То е в малките класове (2-3клас), много умно детенце, обича математиката. Та, решава си то задачките, както знаете повечето са с избираем отговор, но има няколко с "отворен отговор". И там на една от задачите пише - "напишете как стигнахте до решението!" И то отговаря - "Веднага се сетих, че е 8".  Laughing Не знам как са го оценили, но от мен има пълен брой точки на тази задача  Laughing
Хубав ден от мен!

# 713
  • Мнения: 397
Камъче и мойто дете  се поти в момента на пробния по МАТ в Междучасие! Желая на всички дечица успех!

Лек ден и от мен!  bouquet

# 714
  • Мнения: 515
Ниско долу по средата на корема.Можело и някакъв спазъм да е ако била в овулация.Така ми каза нощната лекарка.

За апандисит не са ли я преглеждали? Левкоцитите как са?

Ами лекарката от бърза помощ я преглежда и каза,че не е това.
Всичко и е наред в кръвната картина.
Вчера една колежка ми каза,че неин познат и двамата му сина припадали при силна болка Tired
Вчера не е имало проблем освен,че се е чувствала отпаднала.Опитва се да вдигне температура малко.Ще вземе да се окаже някой вирус придружен с колики май.
За съжаление ще пропуснем пробният днес в Междучасие.Мислех да я пратя с някой който да я изчака и прибере после ама не смея.Ако някой успее да качи задачите ще ги решава после.Ще си седи у дома.В понеделник също.И на школа няма да я пусна утре въпреки,че не е желателно да изпуска материал.
 Ranick аз все си мисля,че и при двете проблемите са свързани с израстването и всичко ще премине.Дано да е така.

# 715
  • София
  • Мнения: 19 932
Anince_benince, малко странно ми се струва написаното от вас.
Няма по-специални предмети, няма и по-различни олимпиади. За първи път чувам олимпиадата по история да се отличава като принцип от останалите.Съученичка на дъщеря ми в 7 клас се яви на олимпиадата по история, решавайки самостоятелно у дома падали се варианти през минали години. Явно те са й дали относителен ориентир кой материал влиза и детето се справи отлично. При два часа седмично първия срок, без особен интерес към предмета и без  много усилена подготовка (научаване на материала в училище и решавване на няколко варианта от минали години), само под давление на учителката, дъщеря ми в 7 клас се яви на общинския кръг по химия и стигна безпроблемно до втория .Не съм следила какво се е паднало, но явно е било  учено.Условно на общински кръг се дават задачи/ въпроси върху минатото дотук. И тук именно е слабото им място. При един час седмично едни ще стигнат до едно място, други при два часа - доста по-напред. Предполагам,че експертите в РИО изготвят олимпиадите на база разпределението по програма. Нека вземем за пример математиката. Към момента на провеждане на общинския кръг в доста училища стремително бяха отлетели напред с материала и бяха стигнали вече до задачи за път, работа, капитали и сплави, някои и до еднакви триъгълници даже. Други се движеха относително точно по въпросните разпределения, които към онзи момент предполагаха взимането само на една малка част от дяла за уравнения - примерно модулни и квадратни, които се решават посредством разлагане. И така си беше на олимпиадата  - задачите си бяха съобразени с ученото до момента. Затова по другите предмети,  с разминавания в часовете, номерът да изиграеш системата е да погледнеш какво се е падало предходни години( ако 1 кръг е бил на близки дати) и да добиеш представа докъде се простира материалът, върху който има задания, както и да разучиш по разпределение докъде се очаква да са стигнали учениците.И ако имаш интерес, да го научиш. Харесва ни или не - това е. А запознаването на детето с това докъде се предполага да е включен материал е лесна задача за учителите, те имат  всички  падали се през последните години варианти. Peace
Колкото до сложността , макар и  само още на 1 кръг, не мисля, че по който и да е предмет задачите трябва да са леснички и да показват пълно овладяване на нещата в дълбочина. Нима на олимпиадите за спортисти критериите за добиване на квоти за участие в същинската надпревара са такива, че да са лесно  достижими за всички атлети?Не са. Всички знаят да тичат и скачат, но на едни им върви повече и те минават напред. Олимпиадата не е контролно за проверка на усвоеното като минимум в училище. Да, базира се на научения материал, но е нормално задачите да са леко по-засукани и усложнени. В противен случай на 2 кръг ще се изсипва голямо меле, независимо от предмета. И в този ред на мисли, няма как детето да се подготви качествено  за олимпиада в редовните часове. Кое по-напред да направи учителят в тях?Това става ,както е казала вече Ганис,  в часове по СИП, ЗИП или със самостоятелна подготовка на детето у дома.С две думи - с малко или повече допълнителна работа, при това още за 1 кръг. Иначе участието изначално си е на кубертенов принцип и шансовете за минаване на 2 кръг са силно лимитирани.

Последна редакция: сб, 19 яну 2013, 09:52 от eine in Rente gegangene Nixe

# 716
  • Мнения: 4 992
Явно не е ясен вида на състезанието "Олимпиада" - от там идва объркването.

Скоро зъболекарката ми ме питаше за една задача, която била за 2 клас и никое дете, нито родител от групата, в която били не успял да я реши... Пита ме: как така успя да я решиш толкова бързо: ами мислих! , ....ама то едно дете 2 клас как да се сети.... Еми, ако не се сети значи не се е сетило, това не е тип задача, изучавана е училището....еми що им я дават..... еми щото е Олимпиада.. Тя беше останала с убеждението, че О е нещо като класна или контролна за децата. Та й обясних, че О са за деца с подчертани заложби в определена сфера, те се занимават и извънкласно с предмета и могат да докажат афинитета си, в определна област именно на О. и пак не успях да я убедя, че именно на О е мястото на тази задача - според нея задачите били много трудни и не трябвало да се дават такива... ooooh!

# 717
  • Мнения: 12 198
Моята днес е на пробен по БЕЛ във Веди. Успех на децата!  Hug

# 718
  • Мнения: 4 447
A я вижте какви ги вършат някои деца -
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5452251

# 719
  • Мнения: 4 992
не на 9, а на 19 няма да го видя това....

Общи условия

Активация на акаунт