Оскотяването - приоритет на държавата

  • 6 591
  • 135
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 0
И аз те харесвам, въпреки изобилните ти правописни ти грешки. Много чаровно се връщаш някои да ги поправяш, все пак. Тече мисъл Simple Smile

На мен ми е позволено поради две причини - първата най-главна от 2009та живея извън България.
А и да си призная - моите деца въобще не държа да научат Български - Let's face it Ако жена ми е Индийка примерно - определено ще държа да научат Индийски - ще им е полезно. Дори Руски.
Българския за мен е много близко до безполезен език.

# 46
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...

И с това приключва участието ми в този подфорум.

А дано, ама надали.

# 47
  • Мнения: X
Аз си спомням навремето, че децата основно си подготвяха сами уроците и домашните. Никой не ме е изпитвал по история примерно или ми е висял над главата дали ще си напиша правилно домашното. Е, по математика имах някои трудности и татко ми обясняваше някои положения, но дотам.

Да си призная честно сигурно си била ако не изключение, то поне малцинство, защото иначе няма как да си обясним заливащата ни неграмотност и тук от жени, преминали трийсетте. И под неграмотност нямам предвид само пълен/непълен член или вездесъщото Й.

Ех, Рокси, тогава, ако ти кажа, че се научих да чета преди да тръгна на училище, съвсем ще те учудя.  Ами пълно е с такива хора, от нашето поколение. Нима на теб майка ти ти е зубрила уроците по природознание, за да ти ги налее после в главата? Сега масово се прави така.

Във втори клас, ако детето се е научило да чете, би могло само да схване урока по Човек и Природа, стига да е слушало поне малко в час. Виж, друга е работата вече, ако детето не желае да бъде научено, няма интерес, и родителите му, вместо да се опитат да му обяснят какви са ползите ( вместо да му зубрят уроците), скачат срещу учителите, че не го били учели на нищо.
Никой нищо не може да ти налее в главата, дори и учителите. Пък дори и полицаи да те вардят внимаваш ли в час.

# 48
  • Мнения: 4 300
Няма да ме учуди, защото и аз се научих да чета много преди да тръгна на училище. Но и в едни времена, когато освен книги и плочите на списание Колобок друго забавление нямаше. Но не това е проблемът според мен, това са само средства, форма някаква. Не и същността на проблема.

Освен това аз лично смятам, че няма дете, което да не се движи по пътя а най малкото съпротивление. Няма дете, което иска да му е трудно, или мисли 5, 15 или 25 години напред в перспектива. Това са способности на възрастен ( не на всеки, уви). Така че няма дете, за което 'не иска да учи' да е причина.

# 49
  • София
  • Мнения: 4 877
А и да си призная - моите деца въобще не държа да научат Български - Let's face it Ако жена ми е Индийка примерно - определено ще държа да научат Индийски - ще им е полезно.

Няма индийски език.

# 50
  • Мнения: 0
А и да си призная - моите деца въобще не държа да научат Български - Let's face it Ако жена ми е Индийка примерно - определено ще държа да научат Индийски - ще им е полезно.

Няма индийски език.


Ех много сте детайлни в този форум - като чели в България хората са така детайлни и все да се заядат - ок Hindi.

# 51
  • Мнения: 5 710

Освен това аз лично смятам, че няма дете, което да не се движи по пътя а най малкото съпротивление. Няма дете, което иска да му е трудно, или мисли 5, 15 или 25 години напред в перспектива. Това са способности на възрастен ( не на всеки, уви). Така че няма дете, за което 'не иска да учи' да е причина.

И аз така мисля.

# 52
  • Мнения: 15 619
   Децата растат в среда, в която всеки ден получават доказателства, че лесно може да се живее и без да учиш, като престъпваш закони, като си част от глутница, която трепе без задръжки.... ама и аз как го написах. Предполагам, че не са и чували за законност, държавност и ред, и как, след като не я виждат в действие.  
 

# 53
  • Мнения: 4 560
Аз мога да дам мнение за София - по комунизма - на всякъде беше едно и също - дори и в Дружба и Люлин - сега не мисля, че там е много хубаво за деца...
Кои са хубавите квартали сега за деца в София - Както се казва family friendly квартали.
Какво ще кажете за Горна Баня или Панчарево?
прекалено ти е стара представата за София.
И цигани има навсякъде - ако не са заселени в него. минават с каруци.

# 54
  • Мнения: 6 365
Освен това аз лично смятам, че няма дете, което да не се движи по пътя а най малкото съпротивление. Няма дете, което иска да му е трудно, или мисли 5, 15 или 25 години напред в перспектива. Това са способности на възрастен ( не на всеки, уви). Така че няма дете, за което 'не иска да учи' да е причина.

Ей точно за това си има едно класическо изследване. Тествани са деца, които
трябва да издържат примерно 5 мин. без да изядат бонбон и ако издържат, им
дават още един. После удължават времето. След години се оказва, че децата, които
не са могли да сдържат импулса си, са имали по-ниско социоикономическо положение.
А сдържането на импулсите пък много зависи от семейния произход. Така че не всички
деца ходят по най-малкото съпротивление, за доста има наличие на стремеж. Попили
са го от средата си, където дори малките виждат, че някои хора явно са по-важни,
по-силни и умни и някак ги влече да са като тях- ето ти детска мисъл за десетилетия
напред. Ама ако детето вижда само безсилни възрастни, няма да вижда и нужда
да ограничава импулсите си и да се стреми да порасне като тях.

# 55
  • Мнения: 8 988
Това училище е показнО защо интеграцията такава, каквато я мислят (ако изобщо я мислят) няма да се състои.
На циганите и децата им от гетото е последна грижа да се научат да пишат и да смятат, защото те имат съвсем различни проблеми и нужди от останалите деца и проблемите  им са в семейството и средата, която обитават и в която прекарват 18 от 24 часа.
И к`во, връща се циганчето от училище и вместо да пише домашни отива да проси с мама или да краде кабели с тате. Много важно, че се е научило да чете, като то не е научило и няма да научи безброй други неща никога през живота си.
Училищата в гетата никога няма да произведат нищо, докато функционират като обикновено българско училище, защото циганчетата не живеят като средностатистическо българско дете, тези деца и родители първо трябва да се научат да живеят в общество, като това се започне от родителите и отговорностите им.
Много утопично е да се очаква, че циганчетата ще се научат на нещо повече от това да пишат и броят до 100, докато ежедневно просят, крадат или се продават.
Мисионери им трябват, не учители.
И здравата ръка на закона за родителите.
 

Последна редакция: пн, 14 яну 2013, 20:09 от нова

# 56
  • Мнения: 4 300
Ама и на тебе така ти хлопа дъската Laughing Laughing
Нали правиш разлика между бонбон-пет минути-втори бонбон ( което е по силите и на дресирано животно като знаем ) и осъзнаването на социално-икономическа позиция, която освен това е зависима от множество фактори и отложена далеч във времето.
И да, естествено, че средата оказва огромно влияние, макар и да съм силно скептична към обяснянията ти.

# 57
  • Мнения: 6 365
Осъзнаването е сложно и многоетажно и започва от неусетното
влияние. Което може би се проявява като самоконтрол. Мисля, че при
детето механизмът е различен в сравнение с животните.

Никой не мисли за време, просто са тенденции, които се
проявяват, прогноза, която започва отнякъде и има вероятност
да се прояви.

# 58
  • Мнения: 5 710
Всъщност, от отговорите до тук в стил " те толкова си могат" и "ами тя средата така онака" се разбира защо е толкова голям проблема. След като 'белите'  хора не осъзнават образователния проблем, като основен какво чудно има че държавата също взима полвинчати мерки да го реши. И следователно тия клетници дето ги млатят в клас пишат точно до арменския поп.

Пример един ще дам - популацията на китайци /или от арабските страни, горе долу същото/ в Италия е доста голяма. Това е традиционно много, ама много затворена група всичко се случва в нея, по-затворена е ( според мен) от ромската. Може китаец да живее 50 години тук и да не е научил дума италиански. Децата им обаче ходят на училище, говорят езика и от мн малки се явяват своеобразни м/укултурни посредници. Трудно е, не е лесно, защото след училище се връщат в 'средата' от затворени семейства, прехранващи се с нюдълс и ориз, но е факт, че говорят първи език италиански, учат и са с много по-големи преспективи да се социализират и реализират от родителите. Аз друг начин не виждам.

# 59
  • Мнения: 0
Аз мога да дам мнение за София - по комунизма - на всякъде беше едно и също - дори и в Дружба и Люлин - сега не мисля, че там е много хубаво за деца...
Кои са хубавите квартали сега за деца в София - Както се казва family friendly квартали.
Какво ще кажете за Горна Баня или Панчарево?
прекалено ти е стара представата за София.
И цигани има навсякъде - ако не са заселени в него. минават с каруци.

Ами аз съм сигурен, че България - и в Частност София ще е първата ерия - която ще последва капиталистическата черта на социално разделение - тоест трябва да има квартали където живеят само богаташи, такива за средна класа и такива за бедни.
Някъде в квартали където данъците са 4-5-10рно по скъпи с които се осигуряват много хубави училища, градини и всичко. За да има социално разделение.
Не е редно наистина дете на богати доктори или инженери да учи заедно с дете на бедно ромско семейство - както е в Америка междувпрочем.
Аз съм сигурен, че в Бояна примерно няма цигани - защото не могат да си го позволят. Laughing

Общи условия

Активация на акаунт