С коя занимателно-образователна книжка или игра работите в момента с вашите деца

  • 68 275
  • 450
  •   1
Отговори
# 90
  • Варна
  • Мнения: 489
Превод свободен мой

Игри и упражнения с пръчиците на Кюизинер

1.   Запознанство с пръчиците. На децата се показват всички пръчици и заедно с възрастния сe разглеждат. Възрастният обяснява техните цветове, дължина и т.н.
2.   Вземат се възможно най-много пръчици в дясната ръка, а след това и в лявата.
3.   С пръчиците могат да се построят различни предмети от бита – мебели, различни къщи, гаражи и т.н., както и човечета


4.   Налагане на 10 пръчици от най-малкия размер (бели) в най-дългата (оранжева).
5.   Подреждане на всички пръчици по дължина във вид на стълбичка като се пропусне една. Детето трябва да открие сред останалите пръчици коя е изпуснатата.
6.   Могат да се построят обемни обекти както със строител.
7.   Разделяне на пръчиците по цвят, дължина.
8.   Да се намери пръчицата, която възрастният крие в ръце, като се описва местоположението и характеристиките на пръчицата. „Тя е по-къса от..., но по-дълга от...”
9.   Вземи толкова на брой пръчици, колкото имам и аз.
10.   Сериация с пръчици. Подреждане на пръчиците по дадено правило: жълта, червена, жълта...
11.   Пред детето се поставят няколко пръчици и то трябва да ги запомни. След това една от пръчиците се скрива и детето трябва да познае коя пръчица липсва.
12.   Разместване на пръчици. Детето трябва да ги подреди в първоначалния им ред.

13.   Пред детето се поставят две пръчици. Коя е по-дълга? Коя е по-къса? Детето само може да провери чрез налагане.
14.   Пред детето се поставят няколко пръчици и се задават въпроси. Коя е най-дълга? Коя е най-къса? Коя е пръчицата, която е по-дълга от... и по-къса от...?
15.   Да се намери пръчица, която е по-дълга от червената и по-къса от синята?
16.   Пръчиците се разпределят на две купчинки: в едната има 10 пръчици, а в другата 2. Пита се къде пръчиците са повече.
17.   От детето се иска да посочи жълтата пръчица, червената, синята и т.н.
18.   Посочи пръчиците, които не са жълти.
19.   Посочи пръчици, които не са оранжеви и не са черни
20.   Нека детето да открие две еднакви пръчици. Какви са те по дължина? Какъв цвят са?
21.   Да се направи влакче от вагони с различна дължина като се започне от най-късото вагонче и се завърши с най-дългия вагон. Детето трябва да отговори на въпроси: Какъв е цветът на петия вагон? На осмия?
22.   На масата пред детето се поставят няколко чифта разбъркани пръчици от детето се изисква да събере еднаквите пръчици в чифт.
23.   Коя от пръчиците е по-къса – червената или синята? Черната или розовата?
24.   Учителят назовава число, а детето трябва да открие съответната пръчица (1 – бяла, 2 – червена и т.н.). И обратно – възрастният показва пръчица със съответният цвят, а детето трябва да назове числото, на което отговаря тя.
25.   От съответен брой пръчици трябва да се направи влакче с дължината на най-дългата пръчица (оранжевата). Това се прави няколко пъти всеки път цветът на по-късите пръчици се сменя.
26.   От кои еднакви пръчици може да се направи влакче с дължината на синята, оранжевата или която и да е друга пръчица?
27.   От кои три еднакви пръчици може да се направи лилавата (тъмно зелената)?
28.   Влакче, отговарящо на дължината на оранжевата пръчица, може да бъде подредено и от различни по цвят пръчици.
29.   Колко бели пръчици могат да се наложат върху синята пръчица?
 

30.   С помощта на оранжевата пръчица да се измери дължината на книга, на молив и т.н.
31.   Изброй колко цвята пръчици има на масата.
32.   Намери в комплекта най-дългата и най-късата пръчица.
33.   Вземи две пръчици с еднакъв цвят. Какви са те по дължина? После вземи две пръчици с еднаква дължина. Какъв е техният цвят?
34.   Вземи две различни пръчици и ги подреди така че по-дългата да е под по-късата.
35.   Подредете пръчиците от най-високата към най-ниската под формата на стълбичка. Детето трябва да подреди същите пръчици в обратен ред, за да се образува квадрат.
       
36.   За преподаване на посоките от детето се изисква да сложи синята пръчица отляво на червената, жълтата отдясно на червената и т.под.
37.   Със затворени очи се избира една пръчица от купа след това очите се отварят и се констатира какъв е цвета на пръчицата. След известно време това упражнение може да се прави изцяло със затворени очи.
38.   Със затворени очи от купа пръчици трябва да се намерят две, които са с еднаква дължина. Преди да отворило очи на детето се казва, че едната пръчица в ръцете му е със син цвят и се пита какъв е цветът на другата пръчица.
39.   Със затворени очи от купа пръчици трябва да се намерят две, които са с различна дължина. Ако по-късата е синя, можеш ли да определиш цвета на другата?
40.   Възрастният скрива зад гърба си пръчица и казва: „В ръцете си държа пръчица, която е по-дълга от черната и по-къса от синята..Познай коя е тя?” и т.под.
41.   Назови всички пръчици, които са по дълги от червената.
42.   Намери две други пръчици, които не са равни на червената.

43.   Да построим от пръчиците пирамида и да определим коя пръчица ще е в основата и коя на върха, коя ще е между светлозелената и жълтата?
44.   Наложи на две бели пръчици една – червената, после детето трябва наложи пръчицата, която съответства на три бели пръчици и т.н.
45.   Детето да вземе определен брой пръчици, колкото може да хване и да ги преброи.
46.   От кои други две пръчици можем да направим влакче, което е дълго колкото червената пръчица? (състав на числото 2)
47.   Тук имаме една бяла пръчица, каква пръчица трябва да добавим, за да стане влакчето дълго колкото червената пръчица?
48.   От какви пръчици можем да съставим числото 7 (10)? (различни способи) Може да се поиска да се покаже състава на различни числа.
  
49.   С колко синята пръчица е по-дълга от червената? Чрез използване на бялата пръчица да се намери разликата 9-2.
50.   Да се направят две влакчета. Първото да се състои от розово и жълто вагонче, а второто от тъмнозелено и светлозелено вагонче. Какви са по дължина тези влакове?
51.   От белите пръчици направи влакче, което да е дълго колкото розовия вагон
52.   Колко розови пръчици могат да се наложат на оранжевата.
53.   Подреди четири бели пръчици, така че да се получи квадрат. Въз основа на този квадрат детето може да бъде запознато с дробите като се покаже една част от четири и две от четири. Кое е по голямо 1/4 или 2/4?
54.   Подреди от пръчици числата от 11 до 20.
55.   Направете от пръчиците фигура и помолете детето да направи същата

 

56.   Опитайте с пръчиците да направите половината от фигура (животно, приказен герой), а детето да направи другата половина като се съобразява със симетричността.
57.   Детето подрежда пръчици като следва инструкциите: сложи на масата червената пръчица, отдясно сложи синята, отдолу сложи жълтата и т.н. Упражнението ще е много полезно, ако най-накрая се получи реална фигура.
58.   На лист възрастният рисува геометрични фигури или букви. От детето се изисква посредством пръчиците да конструира същата фигура, буква.
59.   От пръчиците могат да се строят лабиринти, и всякакви фигурки.
 

60.   Възрастният взема дадена пръчица и я скрива зад гърба си. Детето трябва да задава въпроси, на които възрастният да отговаря с „да” и „не”. Детето трябва да познае коя е скритата пръчица.
61.   Помогнете на детето да направи влакче от пръчици – вагони – от най-дългата до най-късата.
62.   Сега ще поиграем на въпроси и отговори. Един въпрос задава възрастния, а после детето. «Колко вагончета има влакчето? Кой по ред е най-късият вагон? Какъв е цветът на шестия вагон? Намери  
вагонът, който стои до жълтия, но не е червен? Какъв е цветът на вагона, който е от дясно (от ляво) на кафявия?»

Вагончетата весели препускат
Влакче шарено лети
Пътник жълтото вагонче търси
Ще го познаеш ли ти?

# 91
  • Мнения: 126
Благодаря ти много! Ако имаш още неща преведени и можеш да публикуваш, ще съм ти много благодарна!

# 92
  • Мнения: X
Страхотни са тези пръчици! Откъде могат да се купят?

Всъщност, намерих откъде: http://www.cuisenaire.co.uk/index.php/shop/cuisenaire-starter-packs

Това и игрите на Никитин направо ми влязоха под кожата.  Heart Eyes

# 93
  • Варна
  • Мнения: 489
Благодаря ти много! Ако имаш още неща преведени и можеш да публикуваш, ще съм ти много благодарна!

Ами ако някой ме светна как мога да публикувам word файл, мога да ви затрупам със занимания, от рода на "Азбука на мисрленето" на Генков.

# 94
  • Варна
  • Мнения: 634
Благодаря ти много! Ако имаш още неща преведени и можеш да публикуваш, ще съм ти много благодарна!

Ами ако някой ме светна как мога да публикувам word файл, мога да ви затрупам със занимания, от рода на "Азбука на мисрленето" на Генков.
Emmilly, аз не знам как могат да се публикуват, но ще ти бъда благодарна ако ми ги изпратиш, мога да пратя мейл на ЛС ако си съгласна.

# 95
  • Мнения: 126
Ами честно казано аз не се сещам, но ако имаш възможност би ли пробвала примерно като лично съобщение да ми пратиш. Благодаря!

# 96
  • Мнения: 289
Емили, не съм качвала, само съм сваляла файлове от dox.bg. Разгледай там дали няма да можеш да ги качиш.

# 97
  • Мнения: X
Благодаря ти много! Ако имаш още неща преведени и можеш да публикуваш, ще съм ти много благодарна!

Ами ако някой ме светна как мога да публикувам word файл, мога да ви затрупам със занимания, от рода на "Азбука на мисрленето" на Генков.

Ох, това е страшно интересно! Единственият начин е да ги качиш в интернет и да дадеш линк към тях.
https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=writely&pas … mp;ltmpl=homepage

# 98
  • Sofia
  • Мнения: 22 676
Emmilly, точно и аз щях да предолжа докса. И аз бих искала файла и ще съм ти благодарна. Или на мейлите да ни го пратиш.

# 99
  • София
  • Мнения: 2 940
Азбука на мисленето:

http://dox.bg/files/dw?a=90809fc0b8
http://dox.bg/files/dw?a=9c7324954b
http://dox.bg/files/dw?a=27e63049c0

Файловете се разархивирват с обикновен вграден архиватор, въпреки че са с разширение *.iso

# 100
  • Мнения: 41
Emmilly, точно и аз щях да предолжа докса. И аз бих искала файла и ще съм ти благодарна. Или на мейлите да ни го пратиш.

Специален поздрав за Жасмин, Morena, Jagar, Emmilly, Есенно цвете, г-жа Претенция, Sise_to и всички други мами, които проявяват интерес.

Линкът е валиден до : 06.03.2013

Файл : NIKITINI.rar

Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=60fc313b5d

Последна редакция: ср, 20 фев 2013, 18:49 от kukuvi4e

# 101
  • Мнения: X
kukuvi4e, огромно благодаря!   bouquet

# 102
  • Варна
  • Мнения: 489
Не съм сигурна дали успях. Вие кажете:

http://dox.bg/files/dw?a=7b78571bd9

Последна редакция: ср, 20 фев 2013, 22:04 от Emmilly

# 103
  • Мнения: X
Emmilly, не мога да отворя нищо.  Confused

# 104
  • Варна
  • Мнения: 489
редактирах

Общи условия

Активация на акаунт