За частното образование, за частните училища (2)

  • 78 031
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 1 095
  • Мнения: 1 833

Точно така. Държат на физиката и има резултат - нивото наистина е високо. И въпреки това СМГ е на 4 място по физика измежду първите 5 училища. Т.е. нивото на физиката в тези ЧУ трябва да е много по-добро, а на олимпиадата това не се вижда. Ми сори, ама си правя някои изводи за обективността на ВО по предметите.  Как иначе СМГ има средна оценка 13,03, а Уве Кинд има 14,50? Ми то там би трябвало е да филиал на ЦЕРН Twisted Evil

Черна станция, не бихме могли да се съмняваме в обективността на статистиката, заради олимпиадата по Физика.

 Не могат да се съпоставят тестовете по Физика НВО и Областен и национален кръг на олимпиада - едните са натъпкани с безумни въпроси от теорията / по- прозорливите деца веднага почват да търсят уловки в тях/, а при олимпийските тестове имаме основно задачи, т.е. -търси се прагматика, а не зазубрено учебно съдържание. В този ред на мисли, сред класираните на национален кръг имаше /по мои спомени/ деца от ЧУ "Образователни Технологии", ПЧМГ, а също и от училища в много малки населени места....

# 1 096
  • Мнения: X
Ами тогава образованието е в колапс, щом и учениците от най-елитните български училища ходят масово по школи. Нали борбата да влязат в тези училища е именно затова, за да получат най-елитна подготовка. Щом и тези училища не си вършат работата, какво да говорим за останалите...
Какви доп. уроци по английски взимат учащите в СМГ, нали СМГ е част от Кейбридж-училищата...

# 1 097
  • София
  • Мнения: 62 595
Ходят по български и математика заради изпитите, които са кандидат-гимназиални. Ако беше просто НВО като при четвъртокласниците, хич нямаше да си дават толкова зор, включително и аз, вместо да заемам цяла година с подготовка на моите деца, вместо да си спят до късно през почивните дни или да играят с другите деца, да слушат музика, да чета или просто да си гледат в една точка в тавана. Ако не бяха изпити за кандидатстване, резултатите най-вероятно щяха да са различни. Децата са наясно, че ходят на уроци и курсове заради кандидатстването. Децата, ако ще се доказват, има си олимпиади и състезания за тази цел.

Относно езиците повечето деца ходят извън училище, малко ли школи има! Моите също ходеха до миналата година. Ти от небето ли падаш? Peace

Някой по-нагоре написа, че не сме били свикнали да плащаме за образование. Плащаме, и още как! Единствено в държавното училище не плащаме материалната издръжка, която се дава от бюджета, но всичко друго си го плащаме - и помагалата, и извънкласни занимания, и уроци и всичко! Просто не са калкулирани в цената на училището.

# 1 098
  • Мнения: 1 833
Подкрепям написаното от Андариел Peace

В уж безплатното , финансирано от държавата образование, се плаща масово, само че не под формата на такси , а като спонсорство в началото на годината, такси за школи по език или частни уроци, такси за спорт....С една дума , ако деца и родители са амбициозни и с по-високи критерии и цели, влагат средства в обучението , независимо от това дали са в ЧУ ли ДУ.

Относно децата в НУКК - те не държат ли НВО по Италиански език / основен/, а не по АЕ?! newsm78

# 1 099
  • Мнения: X
Учениците от СМГ ходят на частни школи и по математика, така ли? Май вярно падам от небето... И за какво тогава са в МГ? Не, не - това вече е абсурд, не искам и да знам повече.
Досега не съм знаела подробности, децата са ми много малки за матури, голямата сега завърши 5 клас, малкият е на 6 години. Но сега виждам в какво блато нагазваме.


ellis, италианският език е още по-зле и от английския, той до 7 клас се води 2 език и пооне до 5 вкл. се учи по 2,5 часа седмично. Там положението е трагично, да не подхващам и тази тема. Ако матурата е по италиански, със сигурност са ходили децата на частни уроци, ние не достигнахме до тази фаза. Но ще разпитам и ще ти отговоря.

# 1 100
  • Мнения: 50 925
Учениците от СМГ ходят на частни школи и по математика, така ли? Май вярно падам от небето... И за какво тогава са в МГ? Не, не - това вече е абсурд, не искам и да знам повече.
Досега не съм знаела подробности, децата са ми много малки за матури, голямата сега завърши 5 клас, малкият е на 6 години. Но сега виждам в какво блато нагазваме.

Не, не ходят по правило. Сега може да се намери някой изоставащ, или някой твърдо амбициран баш за немската паралелка, дето да иска допълнително повишаване на нивото. Винаги и навсякъде има отклонения. Но по правило не ходят на курсове по математика. Кой и къде е казал обратното?

# 1 101
  • Мнения: 1 833
Учениците от СМГ ходят на частни школи и по математика, така ли? Май вярно падам от небето... И за какво тогава са в МГ? Не, не - това вече е абсурд, не искам и да знам повече.
Досега не съм знаела подробности, децата са ми много малки за матури, голямата сега завърши 5 клас, малкият е на 6 години. Но сега виждам в какво блато нагазваме.

Не, не ходят по правило. Сега може да се намери някой изоставащ, или някой твърдо амбициран баш за немската паралелка, дето да иска допълнително повишаване на нивото. Винаги и навсякъде има отклонения. Но по правило не ходят на курсове по математика. Кой и къде е казал обратното?

Аз също мисля, че голям процент от децата в СМГ не ходят на школа по Мат. В Междучасие, в класа на Симеонов , по инфо от детето,/ синът ми беше само първия срок/,  бяха може би 7 деца...Но позавм деца от училището, които още от 5 клас си работят с частен учител по мат. у дома.  

# 1 102
  • София
  • Мнения: 752
С две думи, няма безплатен обяд. Grinning
ellis, в НУКК в 7-ми клас държат НВО по английски, италианският е 2-ри език.
Жасмин, ти да не реши, че като е в асоциацията на Кеймбридж училищата, в СМГ английски се учи като в Кеймбридж? Joy И успокой малко топката. За някои неща не си съвсем права. Критериите на "нормалните" и на математическите училища са съвсем различни. Детето ти е било за 6 според критериите на министерството. Държавните училища се стремят тях да покриват. На въпросния изпит със сигурност са й дали задачи, които тя през живота си не е виждала. Нормално е да не се справи. Това не означава, че по принцип е била за тройка. Мога да дам подобен прием и с моето дете. Ами то ако на ВО дадат такива задачи, каквито на пробните в Междучасие (да не говорим за СМГ и ПЧМГ), какъв ли ще е процентът на двойките или по-скоро какъв ли процент няма да са двойки? Mr. Green
За СМГ казах, че децата не ходят допълнително на математика, изключенията потвърждават правилото. Че има изобщо и някои, които ходят, научих едва тази година, а преди две години имах седмокласник от СМГ. Thinking Не съм чувала някой някога да е работил с частен учител, сега пък вече направо ме застреляхте.  Shocked  

# 1 103
  • Мнения: 7 683
Черна станция, за пръв път от... сигурно от както* * това слято, или разделено се пише. Дъщеря ми спи още и не мога да се консултирам с нея.

Слято се пише - "откакто". Ама питай и дъщеря си все пак де:) Ми да питам и аз - колко са задължителните предмети на НВО, чак 7 ли са, или на някои се явяват по желание, и колко са задължителните.

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 13:30 от Татко Мецан

# 1 104
  • София
  • Мнения: 19 930
Черна станция, за пръв път от... сигурно от както* ПП За предишния спор, стана ясно, че резултатите и на ПЧМГ, и на Св. София, дадени на сайтовете, са от двата модула, нали Simple Smile

* това слято, или разделено се пише. Дъщеря ми спи още и не мога да се консултирам с нея.

Слято се пише - "откакто". Ама питай и дъщеря си все пак де:) Ми да питам и аз - колко са задължителните предмети на НВО, чак 7 ли са, или на някои се явяват по желание, и колко са задължителните.
На всичките се явяват. Предметите са 8, но на практика НВО са 5.
БЕЛ си е самостоятелно НВО, математиката също.
Биология, химия и физика, оценени като точки иначе отделно, са в едно НВО, наречено „ПРИРОДНИ НАУКИ И ЕКОЛОГИЯ”.
География  и история, оценени отново отделно, са пак в  едно НВО включени - „ОБЩЕСТВЕНИ НАУКИ, ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ И РЕЛИГИЯ ”
Чуждият език е отделно НВО.

Без първите две НВО не може да се участва в общото класиране. От другите не зависи нищо, по наредба трябва да се впишат като текуща срочна оценка(и то само по желание на ученика) и от тях някои деца  се скатават.

# 1 105
  • София
  • Мнения: 1 659
Учениците от СМГ ходят на частни школи и по математика, така ли? Май вярно падам от небето... И за какво тогава са в МГ? Не, не - това вече е абсурд, не искам и да знам повече.

Приети с изпит в СМГ след 4 клас - 112 деца, държали НВО в седми клас - 128 деца.
Е, тия 16 ходят на частни уроци и школи по математика със сигурност, някои през целия
курс на обучение в СМГ. Понеже съм гадна  Twisted Evil, проверявала съм резултатите на
"допълнителните" деца в класа на шестокласника - не са от тези, на които не им е
стигнала точица-две, за да влязат.

Има го и моментът с презастраховането, толкова пъти сме го дискутирали -
малко места в добри ДУ, много големи випуски в София - и супер отличниците са на
школи, за да не изостанат. Миналата година имах седмокласничка, страхотно се справя по БЕЛ,
но аз не съм специалист, а в клас от 33 деца неин преразказ или съчинение се оценяват 3-4
пъти годишно - не ми е достатъчно, за да съм спокойна за нивото й, тя самата настоя за школа
и беше доволна.

# 1 106
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Що се отнася до другите предмети не съм казала, че се преподават на айляк, а че децата СЕ ЯВЯВАТ НА ИЗПИТА на айляк, т.е. без мотивация.

E то по тази логика спокойно можем да кажем, че понеже една част от децата от Св. София ще учат в АК, или в чужбина, те се явяват на изпита на айляк... Ми, не ми се връзва като обяснение. Склонна съм по-скоро да мисля, че децата по тези предмети са оставени малко на самотек. Който се интересува сам, има успехи, но за масата са просто пълнеж в програмата.

# 1 107
  • Мнения: 1 007
Жасмин, НУКК и СМГ успешно се конкурират по неучене на ниво на английски. Mr. Green ВЕрвай ми. WinkРодителите обаче са си на мястото и взимат своевременно мерки.

Ами аз точно затова си махнах децата. По матури и НВО НУКК винаги е в челната десятка и хората се подлъгват, че това се дължи на училището. Нищо подобно - половината ни клас от години ходи на допълнителни школи и уроци, от догодина тръгват почти всички, а в 7 клас ще са изключение децата, които не ходят. Тогава, как ще се прецени каква е реалната подготовка, която дава училището? Според мен, ако хванат децата по средата на 5 клас и им направят изненадващи матури, да видиш какво чудо ще се получи, дали ще закрепят и среден успех 4 по предметите... Силно се съмнявам! Аз съжалявам, че така навирам моята дъщеря във всеки постинг, но нейният случай е показателен. Тя е пълна отличничка в НУКК и никога не е имала оценки за срока и годината, различни от 6. И ето, заведх я без подготовка по МАТ на пробен изпит в ПЧМГ - тройка, полудях направо. Е, вдигна успеха по МАТ за няколко месеца с 2 школи, но това ли е цената на НВО в НУКК - 2,5 години по 200 лева месечно за математика, за да имаме успех в края на 7 клас. Това са 4500 лева само по МАТ. Ами английския? Дотук, за 5 години сме дали около 6000 лева. Ами БЕЛ? 15 хиляди, за да си купим успешна матура, това ще е равносметката накрая. Това дават родителите, за да може НУКК да е на 6 място.


Училището на дъщеря ми до 7-ми клас е някъде по средата на представения списък, но на мен кандидатгимназиалната кампания ми излезе 450 лева (да, нулата е една Simple Smile ). Училището е прекрасно, а учителите - на много високо ниво (с малки изключения, не може без тях). Строгостта по време на НВО, поне миналата година, беше желязна (с малки изключения, разбира се, за които се разчу, и преподавателите строго наказаха нарушителите). Това е квартално училище, в което децата не са подбирани, а след пети клас много от тях се позанемаряват от родителите си - в седми клас нещата доста загрубяват.
Казвам това, за да обърна внимание, че за подготовката за НВО и изпитите не е нужна чак такава инвестиция в допълнителни уроци. И че общата картина на дадено училище означава просто повече по-неглижирани от родителите си деца с натрупващи се във времето пропуски, а не по-лошо училище. (Какво значи родител да вдигне ръце от математиката още в трети клас - не го разбирам)Всеки ученик, който има цели, може да извлече от това училище максималното (ако приемем, че максималното е влизане в гимназии като 91 НЕГ, напр., и отлично представяне на НВО по другите предмети, +успешно кандидатстване с някои от тях в училища с допълнителен прием), без ходи на допълнителни уроци. Индивидуалната подготовка е много важна!!! Никое училище, никоя школа не гарантира успешно представяне на изпитите за кандидатстване.

А това с кухите шестици е много неприятно. В училището, за което говоря, оценките бяха обективни, но в седми клас "отличниците" се увеличиха неимоверно. И то не като текущи оценки, които продължаваха да са обективни, а накрая при оформянето на годишните. Тогава дъщеря ми доста се ядоса, едва ли не се почувства прецакана, че е полагала години наред труд за нещо, което се раздава на килограм във важната година. Но нещата накрая се подредиха по нормалния си начин. Сега в гимназията децата също се разслоиха на по-силно и по-слабо представящи се. И това отново зависи от това, дали внимаваш в час, дали си пишеш домашните и си учиш уроците. Ако не го правиш сега, после ходиш на уроци и обясняваш как "и в това училище се ходи на уроци". Та всяко училище създава условия, от които или се възползваш, или не.

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 14:48 от Химикал

# 1 108
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Матурите след 7-и клас ги анализирахме и преанализирахме Simple Smile

На мен друго ми е интересно - колко от добрите математици ще открадне ПЧМГ на СМГ след 4-и клас? Чакам с нетърпение да видя битката между ДУ и ЧУ на практика (симпатиите ми са на страната на ПЧМГ, ако СМГ отдели малките в друга сграда, може да се помисли...)

# 1 109
  • Мнения: X
Жасмин, ти да не реши, че като е в асоциацията на Кеймбридж училищата, в СМГ английски се учи като в Кеймбридж? Joy И успокой малко топката. За някои неща не си съвсем права. Критериите на "нормалните" и на математическите училища са съвсем различни. Детето ти е било за 6 според критериите на министерството. Държавните училища се стремят тях да покриват. На въпросния изпит със сигурност са й дали задачи, които тя през живота си не е виждала.

Първото го оставям без коментар.  Stop

По второто - ето ти задачите от пробния изпит, би ли ми показала коя задача от тези не е виждал някой петокласник?

http://prikachi.com/images/303/6224303r.jpg
http://kachisnimki.com/?di=2CY5

Това е първият модул, всички задачи са от учебника по математика, намерихме ги в последствие.
Дори и само с първи модул се хваща оценка 4,50, а дъщеря ми изкара 3,15.

А това е вторият модул на изпита: http://kachisnimki.com/?di=2GZ6

В него само 21 и 24 задача са по-сложни (хайде да ги изключим, те не се учат в 5 клас нормално), но другите 2 не са трудни.
Ако беше решила елементарния 1 модул + 2-те по-лесни задачи 2 модул, щеше да има 5-ца, че дори и повече. Но тя дори и 1 модул не беше решила, втория изобщо не го беше пипнала. За 2 часа изпит. Толкова й бяха знанията за 6-ците по математика в НУКК.

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 15:29 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт