За частното образование, за частните училища (2)

  • 77 962
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 1 080
  • Мнения: 50 858
Както стана ясно, резултатите са не по 2, а по 7 предмета. Точно това си мислех - дори да има такива, които ходят на уроци по БЕЛ и мат, има още 5 предмета, по които едва ли някой ходи. За мен точно това тушира натякването, че всичко е благодарение на курсове, а не на училище. Св. Сф. изпреварва СМГ именно благодарение на стабилните оценки по всички предмети и най-вече на чуждия език, който се учи само в у-ще.

Иначе за нашето у-ще знам, че от март месец на 6 клас се почва подготовка за матурите в 7 клас. През целия 7 клас тече яко подготвяне, а през втория срок акцентът са именно матурите. Дори са им били вече по-малко часовете по англ., за да се акцентира на НВО. Аз мисля да се доверя на нашите учители, защото виждам какво правят. А и на разговора с класната ми се наби едно изречение: "Тук имат по 10 часа. Как може да се сравняват 10 часа усилена подготовка с 2 часа на курс някъде". И аз това се чудя.

Всеки си намира какво да му хареса Grinning Аз все пак ценя най-високо оценките по БЕЛ и МАТ, защото само на тях се гледа сериозно от децата. На останалите те отиват без мотивация, а и организацията е различна - "охраната" не е толкова строга, колкото по двата "важни" предмета, а си е жив айляк и (евентуално) може да се подсказва. Не казвам, че се прави навсякъде, но може.

Ако се хванем и за силната подготовка по останалите дисциплини СМГ например е класирала 9% от всичките си ученици на националната олимпиада по физика. Това ако не е добро ниво, здраве му кажи. При това доказано в истинско състезание, а не в клас в собственото училище.
 
Също така има и една особеност за езика - много деца учат извън училище за първи език не този, по който държат матурата. Това важи особено силно за руската паралелка в СМГ - детето знае добре английски и решава да се пробва с руски за разнообразие. Нормално е такива деца да имат по-ниска оценка и да смъкват общия бал.

За броя явили се деца няма да споменавам, вече е дъвкано достатъчно.

Чудя се обаче каква е причината за изключително високата оценка на СМГ по БЕЛ (по МАТ ясно) след като в СМГ нямат по 10 часа усилена подготовка, а евентуално децата (ама даже не всички) ходят на курсове по 2 часа.

Абе това и е хубавото ( и лошото) на статистиката, че има за всеки по нещо Twisted Evil

# 1 081
  • София
  • Мнения: 108
Според мен високата оценка от изпита по БЕЛ на учениците в СМГ се дължи на преподавателката г-жа Велкова (наблюденията са ми за А и Б паралелки). Това като общо. А в нашия случай - момиче 7 клас, и на допълнителни 2 астрономически часа школа. Но подготовката от училище беше на ниво.

# 1 082
  • Мнения: 1 832
Като комплимент към родители и учители в ЧУ / без да омаловажавам постижениятя на СМГ/ newsm10 , пускам това:

http://tranzit.dir.bg/load.php?id=DeT9R8w568eZs4uQ1609525

# 1 083
  • Мнения: 1 550
Аз Испанската не намирам нещо. Помощ???

# 1 084
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Черна станция, за пръв път от... сигурно от както* те чета, пишеш повърхностен пост. Е как на какво се дължат - това са 150-тте най-будни деца в София. Не най-добри математици, а най-будни, или с най-амбициозни, или отговорни родители. Че те от 3-ти, че даже от 2-ри клас тръгват на курсове. Кандидатстването е по-ожесточено от това за НУКК (и по-честно, де). Тези деца, в комбинация с добри преподаватели, както стана ясно, ако не могат да се справят с матурите, кой?
Включително и някои от най-добрите ученици на ЧУ отиват след 4-и клас в СМГ. Не за друго, а заради нивото на децата, които се събират.

Основният извод, който пък аз си правя е, че частните уроци не са задължителни, въпреки масовата истерия. Умно дете + стабилни преподаватели е достатъчно.

И това за сериозността на предметите, не е сериозно. Че оттук нататък в нито една МГ няма да се гледа сериозно на история и география. В нито една ЕГ пък на физика и химия. Е, трябва ли децата ни да завършат у-ще с клоняща към нула обща култура, само защото тези предмети са се преподавали на "айляк". Всъщност ей това ти изказване мен ме притесни, че СМГ далеч не е толкова хубаво място. Мат и бълг. може да се научат навсякъде, ако детето и родителите искат - ако не в у-ще, има достатъчно частни учители и школи. С другите предмети обаче не е така. А нали искаме децата ни да са по-умни и образовани от нас.

Andariel, за езика и аз мислех като тебе. Сега си давам сметка колко е хубаво, ако детето ти до 7-и клас успее да стигне до С1 по някакъв език, в гимназията да стигне до същото ниво по друг език, а в университета по 3-и. И да излезе от образователната система, владеещо свободно 3 езика. Е по-голямо богатство от това, здраве му кажи.

ПП За предишния спор, стана ясно, че резултатите и на ПЧМГ, и на Св. София, дадени на сайтовете, са от двата модула, нали Simple Smile

* това слято, или разделено се пише. Дъщеря ми спи още и не мога да се консултирам с нея.

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 09:56 от Тинкърбел

# 1 085
  • София
  • Мнения: 10 825
Аз Испанската не намирам нещо. Помощ???
Тя не е ли след 7 клас?

# 1 086
  • Мнения: 1 550
Аз Испанската не намирам нещо. Помощ???
Тя не е ли след 7 клас?

Да, Извинявам се! Това е класацията за НВО - 7 кл. СОРИ Embarassed

# 1 087
  • Мнения: 4 877
Не съм правила още анализ, защото снощи късно получих поща. Simple Smile
Ако някой има и за 4 - нека да праща. :_

Какво забелязвам на пръв поглед:

В топ 10 за София:

2012 - 5 ЧУ + 4 общ. (СМГ, 73, 133, 107) + 1 държ. (НУКК)

2013 - 8 ЧУ + 1 общ. (СМГ) + 1 държ. (НУКК)

Г-жа министърката дано е видяла класацията за София, защото ЧУ са концентрирани тук.

Браво на СМГ и НУКК! Браво на ЧУ, които този път наистина показаха дружно доста високо ниво!

# 1 088
  • Мнения: 50 858
Тинкърбел, въпросът ми беше риторичен Grinning

Що се отнася до другите предмети не съм казала, че се преподават на айляк, а че децата СЕ ЯВЯВАТ НА ИЗПИТА на айляк, т.е. без мотивация. Разликата е доста съществена и обезсмисля голяма част от поста ти. Неслучайно дадох пример с олимпиадата по физика.

А уроците не са задължителни за СМГ-еец искащ да си остане в СМГ. Който иска обаче да влезе в 91 НЕГ или СМГ с немски не може без уроци.

# 1 089
  • Мнения: X
НУКК да са изпреварили СМГ и ПЧМГ по чужд език? Това ми се струва невъзможно само с училищната подготовка. В класа на дъщеря ми почти няма дете, което да не ходи на Британика, или друга школа по английски и то още от 1-2 клас. Със сигурност не е заслуга на училището - там английският е 3,5 часа седмично и все още не са взели перфектните времена. Моята дъщеря с подготовката си от НУКК щеше да изкара 2-ка в Света София по английски, добре, че ходи 5 години в АК, та изкара 4,85 на изпита по АЕ в Света София.
Изобщо - убеждавам се колко малко от резултата се дължи на обучението в училище, ето пак моята дъщеря, като не ходеше на школите по математика, изкара 3,15 на първия пробен изпит в ПЧМГ - толкова им е подготовката по математиката в НУКК. По БЕЛ никога не се е готвила, да приемем това за най-точен атестат, тя в НУКК има само шестици по БЕЛ, в Света София изкара 4,60.
Та, 3-ка в ПЧМГ е като 6-ца в НУКК; 4,60 по БЕЛ в Света София е като 6-ца в НУКК.
Като я зиписвах в Милениум за подготовка по БЕЛ за следващата година, се оказа, че поне 4 нейни съученички ходят там на уроци по БЕЛ още от 5 клас, имало и от шести, а най-многобройна била групата седмокласници. И това е само една школа, ако сметнем децата, които ходят на школи и уроци другаде, се получава, че почти всеки се готви някъде извън училище. Тогава, защо училището обира всички лаври? Ами голяма част от оценката по БЕЛ се дължи на Милениум и подобни школи, голяма част по АЕ - на Британика, друга част - на школите по МАТ...
И съм сигурна, че е така навсякъде, много малко седмокласици не се готвят допълнително; тоест, НВО изобщо не дава правилна оценка само на училищната подготовка!

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 10:25 от Анонимен

# 1 090
  • София
  • Мнения: 752
Благодарност на  Danybon и ellis!   bouquet
Точно защото в 7-ми клас децата наблягат приоритетно на МАТ и БЕЛ по резултатите по останалите предмети може да се съди за нивото на обучение в училището. Peace Вчера говорих с една позната с дете в НУТИ (балетното у-ще) и тя ми каза, че имат страхотна г-жа по биология и всички били много добре по биология, имат и класирали се деца на олимпиадата. Сега погледнах резултатите, на фона на ниските им резултати по всичко останало, по биология наистина са много добре. Поредно доказателство за огромната роля на преподавателя. Peace
Черна станция, физиката в СМГ ми е лекинко болна тема, та по-добре да не я подхващаме (а и не й е тук мястото). Stop

Всъщност картинката винаги е била такава - с добри резултати са ДУ, в които има подбор, + ЧУ + НУКК.

НУКК е ДУ с подбор.
Всъщност, тези цитираните училища, винаги са били трън в очите на МОН. Питам се обаче, къде са другите и защо са там. Twisted Evil
Жасмин, НУКК и СМГ успешно се конкурират по неучене на ниво на английски. Mr. Green ВЕрвай ми. WinkРодителите обаче са си на мястото и взимат своевременно мерки.

# 1 091
  • Мнения: 50 858

Черна станция, физиката в СМГ ми е лекинко болна тема, та по-добре да не я подхващаме (а и не й е тук мястото). Stop

Точно така. Държат на физиката и има резултат - нивото наистина е високо. И въпреки това СМГ е на 4 място по физика измежду първите 5 училища. Т.е. нивото на физиката в тези ЧУ трябва да е много по-добро, а на олимпиадата това не се вижда. Ми сори, ама си правя някои изводи за обективността на ВО по предметите.  Как иначе СМГ има средна оценка 13,03, а Уве Кинд има 14,50? Ми то там би трябвало е да филиал на ЦЕРН Twisted Evil

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 10:41 от Черна станция

# 1 092
  • Мнения: 4 877
Не съм гледала къде е Св. Сф. по физика, но точно там имаме супер учител. Мисля обаче, че в 7 клас децата не ходиха на Олимп.

Но същото мога да кажа и за другите учители по т.н. "разказвателни предмети".

Все повече ми се струва, че е добре в 7 клас да не се разпиляват много-много по състезания. Моят син отдавна се канеше да се включи и с физика, но точно в 7 клас в комбинацията с всичките му състезание по мат. и програмиране, вече ще дойде в повече (все пак и аз съм човек - хахаа!).

# 1 093
  • Мнения: X
Жасмин, НУКК и СМГ успешно се конкурират по неучене на ниво на английски. Mr. Green ВЕрвай ми. WinkРодителите обаче са си на мястото и взимат своевременно мерки.

Ами аз точно затова си махнах децата. По матури и НВО НУКК винаги е в челната десятка и хората се подлъгват, че това се дължи на училището. Нищо подобно - половината ни клас от години ходи на допълнителни школи и уроци, от догодина тръгват почти всички, а в 7 клас ще са изключение децата, които не ходят. Тогава, как ще се прецени каква е реалната подготовка, която дава училището? Според мен, ако хванат децата по средата на 5 клас и им направят изненадващи матури, да видиш какво чудо ще се получи, дали ще закрепят и среден успех 4 по предметите... Силно се съмнявам! Аз съжалявам, че така навирам моята дъщеря във всеки постинг, но нейният случай е показателен. Тя е пълна отличничка в НУКК и никога не е имала оценки за срока и годината, различни от 6. И ето, заведх я без подготовка по МАТ на пробен изпит в ПЧМГ - тройка, полудях направо. Е, вдигна успеха по МАТ за няколко месеца с 2 школи, но това ли е цената на НВО в НУКК - 2,5 години по 200 лева месечно за математика, за да имаме успех в края на 7 клас. Това са 4500 лева само по МАТ. Ами английския? Дотук, за 5 години сме дали около 6000 лева. Ами БЕЛ? 15 хиляди, за да си купим успешна матура, това ще е равносметката накрая. Това дават родителите, за да може НУКК да е на 6 място.

# 1 094
  • София
  • Мнения: 62 595
Същата като и при другите по български - и децата от СМГ ходят на курсове и уроци по български. Дали в организираните от СМГ курсове, дали по другите школи, дали на частни уроци, но ходят. Да, някои не ходят, също както и във всяко друго училище ще намерим деца, които не ходят, но повечето ходят. Който има деца в гимназиален курс, в която имат деца от СМГ, ще го потвърди. Децата не го отричат, те дори се познават помежду си от курсове и уроци.

Тинкърбел, езиците са най-слабото звено в образователната система и ги въведоха пак по принципа на жабата и коня. На частните училища те им вдигат доста средната оценка. Все пак, повечето училища не са езикови, нищо че пишат някакви разширени изучавания. А математиката, българският, физиката, химията, биологията, историята и географията са общи за всички и обхващат универсалните науки. Децата не ходят на уроци по физика или история, така че мога да се съглася с точките по тези науки, но езиците ми куцат в цялата схема.

Така, както е направена таблицата, поогледах какви са средните точки из училищата, и би трябвало да съм доволна от училището на моите, защото е на много добра позиция, а нивото по науките е благодарение на подготовката в училище. Дори се оказва по-високо, отколкото очаквах като средни точки, защото има и деца, които не са от най-ученолюбивите.

Олимпиадите са доста добър показател как се развива едно училище. На първи кръг се вижда колко активни са учителите в организирането на участието, а на втори си личи малко над средното ниво колко деца отиват. И то в училища, където е шарено и децата не влизат с изпит или някакъв друг подбор. За мен щом едно училище успява да направи една стабилна основа на масата деца, които са отвсякъде, значи добре работи.

Общи условия

Активация на акаунт