За частното образование, за частните училища (2)

  • 78 097
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 885
  • Мнения: 7 263

Интересно ми е как проверявате резултатите от различните състезания, аз пробвам по най-простия начин - с чичко Гугъл, ама като напиша например "резултати от външно оценяване" или нещо подобно, не ми дава резултатите по училища, а всякакви от тъпи по-тъпи статии в различните медии по повод ВО.

Цитат на: Lennyh link=topic=702169.msg25413354#msg25413354 datоe=1371056273
..., но има и обективни резултати – като участия на деца в различни състезания, олимпиади и други форми на съревнования с връстниците им  от други училища.
Тук много важен критерий е и успеваемостта на матурите в 7-ми и 12-ти клас, както евентуални данни за реализацията на възпитаниците им.
.
Това инфо как се събира?

И ако може да питам как достигна до преценката за нивото на немски език - във Веда - отлично, а в Ерих Кестнер - много добро? Защото по мое мнение пък е обратното:)


Сега първо, аз имам ученици от 2004 година  Wink от 2006 някъде започнах да се замислям, че искам нещо по-добро в образованието им. Големият ми син ходи на курсове по математика в СМГ с идеята, да го прехвърлим там след 4-ти клас. Някаде тогава и се "срещнах" с група родители с деца, учещи в ЧУ и най-вече с Данибон, която полека -лека промени погледа ми към плюсовете на частното образование. Следя много изкъсо всички теми за кандидатстване и курсове в СМГ, както и тези за математическите турнири и те съветвам да го правиш и ти след някоя година. Покрай практическта полза за самите математически постижения, без да искаш добиваш впачетления и за нивото на обучение в училищата, в които учат децата в момента / до 4-ти клас/. Защото кавото и да си говорим в периода 5-7 клас СМГ няма аналог сред държавните училища и при този наплив .... следиш под лупи конкуренцията, както и тя теб Simple Smile
Преди 2 години "водих" седмокласната тема и пълнех блога на 7-мокласниците със статистиката за София и цялата страна.

Оценката ми на нивото по немски се базира на резултатите, които децата показват на лингвистичното кенгуро, също така и на лични впечатления от деца, обучавани в даденото училище / тук с уговорката, че все пак зависи и с кое точно дете контактуваш/, както и мнения на учители, които са работили с деца от двете училища и могат да направят паралел с нивото им.

# 886
  • София
  • Мнения: 6 999
Училище към Немското посолство
Много добро ниво на обучение, но без изучаване на БЕЛ и История.
Комуникация с родителите – хладна към липсваща – типично немска.
Ниво на обучение на немски език – отлично
Местоположение – добро.
Материална база – много добра.

Лени, да те поправя - Учениците в горното училище са разделени на два потока. Тези, които искат да вземат Немска и  Българска диплома учат точно Български език и История, за да го постигнат.
Тези, за които Българската диплома не е важна - не учат.

# 887
  • Мнения: 1 479
Една интересна информация от Полша.  

И тази година в столицатa Варшава след общодържавният изпит при 6 клас на основното образование, между първате 15 у/ща няма нито едно държавно.  Laughing  Това е традиция от няколко години   Laughing

За последните 5 г броят на недържавните основни у/ща се е УДВОИЛ !!!  Laughing

Дотирани са от държавата според броят на децата а родителите плащат  600 злоти, т.е около 130 евро месечно

Последна редакция: чт, 13 юни 2013, 10:19 от plamenhk

# 888
  • София
  • Мнения: 5 782
Училище към Немското посолство
Много добро ниво на обучение, но без изучаване на БЕЛ и История.
Комуникация с родителите – хладна към липсваща – типично немска.
Ниво на обучение на немски език – отлично
Местоположение – добро.
Материална база – много добра.

Лени, да те поправя - Учениците в горното училище са разделени на два потока. Тези, които искат да вземат Немска и  Българска диплома учат точно Български език и История, за да го постигнат.
Тези, за които Българската диплома не е важна - не учат.

Имам много близка приятелка, на която и двете деца учат в това училище. Учат и БЕЛ, и История. Комуникацията с родителите е повече от добра. В края на всяка седмица изпращат подробен отчет за поведението, академичните успехи, проблеми в комуникацията и всякакви такива детайлни и конкретни неша на родителите. Според мен дори леко прекаляват с взирането си в децата и с тяхното анализиране. Безспорно е обаче, че държат родителито 100% информирани. Wink

# 889
  • Мнения: X
И тази година в столицата Варшава след общодържавният изпит при 6 клас на основното образование, между първате 15 у/ща няма нито едно държавно.  Laughing  Това е традиция от няколко години   Laughing

А какво чудно има в това? Най-скъпите и добри колежи в Европа са частни. (швейцарските примерно)
Просто в България все още нямаме традиции в частното образование, доскоро бяхме в соца и всички училища бяха държавни. Едно е ЧУ с традиции 100 години, друго е младо ЧУ, което е на 10 години. Славата, успехите, всичко се гради с времето.

Ето и СМГ примерно, да не би да е било толкова известно преди 42 години, като се е създало - ами не, естествено! Най-квалитетното училище тогава е бил Образцовият механотехникум, създаден още през 1883 от княз Батенберг (баща ми го е завършил навремето, казва, че било най-непристъпното училище в София). Малко по малко СМГ е дръпнало, за да бъде това, което е сега, но това са 42 години стаж. Затова, много нечестно ми се струва да се сравнява СМГ с ПЧМГ. Ако и двете училища бяха на по 9 години, колкото е ПЧМГ, щеше да е равностойно сравнение, но едното да е на 9, а другото на 42 - извинявай, как да стане? А и ще видим след време - ето, Образцовият механотехникум вече го няма, прозорци изпочупени, някаква техническа гимназия се мъдри вътре, но и тя е пред закриване (говоря за училището пред МОЛ София, на Стамболийски, ако някой не се сеща).

Последна редакция: чт, 13 юни 2013, 10:29 от Анонимен

# 890
  • Мнения: 7 263
Лени, да те поправя - Учениците в горното училище са разделени на два потока. Тези, които искат да вземат Немска и  Българска диплома учат точно Български език и История, за да го постигнат.
Тези, за които Българската диплома не е важна - не учат.

Благодаря за уточнението Иса, ще го добавя в поста си, да е наистина информативен и полезен. Явно тази част от информацията или е претърпяла промяна от момента, за който говоря или още тогава ми е убегнал. Както казах не ми допаднаха като комуникация с родителите, но все пак това са лични впечатления, ето Петя пък посочва, че хората са много доволни - затова мнения, в нета, колкото щеш - важното е да ги съчетаеш с лични впечатления и да успееш да ги пречупиш през призмата на своето дете.

# 891
  • Мнения: X
Обадиха ми се от ЧОУ Света София - дъщеря ми е приета.  Grinning

По математика е изкарала пълна 6-ца (даже секретарката се учуди, 2 пъти провери да няма грешка ии каза, че досега не помни външен кандидат да е изкарвал такава оценка)
По английски - 4,85
По БЕЛ - 4,60 (аз си знаех, че БЕЛ не е добре в НУКК, тук имаме много да наваксваме)

Мале, какво ще правим сега.  Shocked

В ПЧМГ я приеха вчера с 5,00 по математика.
Скрит текст:
И то заради 2 банални технически грешки на последните 2 задачи (от 20 задачи изпит), които носят най-много точки, иначе и там щеше да има отлична оценка. (примерно, решава  сложна задача, с лица на 4 триъгълника и 1 четириъгълник, които са изразени в съотношения и дроби, стига до края, цяла страница решение - накрая пише 182 - 61 = 122 , вместо 121 - и заради тази единичка й нулираха цялата задача - отнеха й 5 точки; от друга задача по подобен начин й бяха взели 6 точки - беше събрала 3 едноцифрени числа с грешка 1-ца, при правилно решение като начин; но всичко това са грешки от бързината - тя няма техника и най-вече опит в състезания, да се справя и решава в условия на стрес)

Последна редакция: чт, 13 юни 2013, 11:09 от Анонимен

# 892
  • Мнения: 1 007
Браво на детето, Жасмин   bouquet

# 893
  • Мнения: 1 380
Страхотно, Жасмин .... да ти е живо и здраво детенце, гордост за мама.

# 894
  • София
  • Мнения: 5 782
Жасмин, честито на детето!   bouquet  

Ще ми бъде интересно какво ще изберете и разбира се, какви са аргументите ви. Лично аз щях да бъда много затруднена, ако бях изправена пред вашия избор, тъй като и двете опции са супер и си имат хубавите страни.  Grinning

# 895
  • Мнения: 1 479
А какво чудно има в това?
За запознатите хора няма чудене - всичко си е дошло на мястото след 1989г. По незапознатите ще се чудят как така сме на края на опашката след като промените в соца започнаха едновременно.  Laughing Дори елементарна крачка напред от страна на държавата не е направена. Достатъчно е да сравните българските законовите разпоредби с тези от страните от вишеградската четворка.

Доколкото ми е известно България е ЕДИНСТВЕНАТА държава в ЕС, която не финансира ЧО.

много нечестно ми се струва да се сравнява СМГ с ПЧМГ.
Съгласен съм с това виждане. На практика СМГ е завоалирана/скрита форма на ЧУ в българските условия. То не би съществувало в този си качествен вид ако не бяха нарушени/заобиколени редица образователни принципи. Писал съм по този въпрос.

Не би трябвало въобще да се сравнява качеството на образовнието в ЧУ и ДУ защото то няма равностойна база за сравнение. Както вече казах ДО има за цел да образова масата, докато ЧУ със своята специфика - елита. Това важи само при условие че живеете в нормална държава.
ПС. Нека активните боркини срещу ЧУ да не бъркат думата елитно с елитарно !  Laughing

Браво на детето !!!   bouquet

# 896
  • Мнения: X
Мерси много, момичета!  Hug

Ще ми бъде интересно какво ще изберете и разбира се, какви са аргументите ви. Лично аз щях да бъда много затруднена, ако бях изправена пред вашия избор, тъй като и двете опции са супер и си имат хубавите страни.  Grinning

А, нашите опции са 3 всъщност. Дъщеря ми и сега е в едно от най-желаните софийски училища за начален курс - италианският лицей (НУКК) в Горна баня. Тя най-много иска да си остане там - лежерно обучение, най-хубава база от трите училища, най-много избираеми извънкласни занимания + всички приятели и съученици, с които не й се разделя. А заниманията наистина са каквото ти душа поиска - известен хор (пеят по телевизията даже), езда, театрално ателие с Ники Кънчев, кънки, тенис, плуване, хип-хоп, всякакъв балет и танци и още 150 неща (има дори изработване на кукли, гоблени, батик, тоботика и много-много още неща), на които децата се карат с училищен бус след часовете (на езда примерно ги карат на конна база Хан Аспарух), или пък се провеждат в училище. Изобщо - училище за едно щастливо, безпроблемно и обгрижено детство с минимален академичен напън. На половината правителство и парламент децата са там.


plamenhk, благодаря много!  Hug  А за СМГ не съм запозната в детайли, но сигурно е така. НУКК е подобно училище - уж държавно и безплатно, а е по-добро като база и условия от частните. Само като влезеш в двора и се шашваш от простора и размерите, кинозали, параклис, 4-5 игрища, плувен басейн и какво ли не! Освен всички занимания, имат и стол, в който храната се готви на място и е по избор между 2 или 3 менюта, точно като в ЧУ. И е непристъпно за нормалните хора да видят какво се случва вътре.

Последна редакция: чт, 13 юни 2013, 11:34 от Анонимен

# 897
  • Мнения: 1 970
Поздравления, Жасмин! Да Ви е живо и здраво детето и все така успешно!
Труден избор, наистина... Профилът на НУКК е по-близък до този на Цв. София, но с тази оценка по математика, като че ли по-добре пасва на математическата.
Иначе като резултат на изхода - видяхме статистиките - и ПЧМГ и Св. София са сред фаворитите, в този смисъл не знам дали би си струвало почти двойно по-високата такса на Св. София.
Вие си познавате детето, успех с правилното решение.

И да добавя - моята дъщеря за седмокласната подготовка беше при Симеонов в Междучасие, а от втория срок обаче я пратих и по веднъж в седмицата в школата й от 6-ти клас, където й преподаваше учителка от Св, София. За нея специално, считам че именно тази госпожа й бе по-полезна, без ни най-малко да искам да омаловажа Симеонов, неговият стил и начин на работа са уникални, но пак казвам, за моето дете многото задачи и големите домашни, пресата (в най-добрия смисъл) с безкрайни повторения на ситуации и наизустявания на основни задачи например, непрекъснати кратки контролни, налагана от тази учителка беше за нея по-добрия метод. От Симеонов беше очарована (той е неповторим), с кеф ходеше на уроци, но според мен нивото й по математика беше под прага, над който той е наистина полезен. При това след 3 години школи в СМГ - от четвърти клас. Представям си, ако и тях ги нямаше, как щеше да се представи на матурата с тази хуманитарна насоченост....

Последна редакция: чт, 13 юни 2013, 11:39 от StefanB

# 898
  • Мнения: 161
Частните  немски  училища – накратко  Simple Smile
Оценявам  училищата /без значение Частни или Държавни/ по няколко критерия.

Ниво на обучение в тях – тук слагам общата подготовка по всички предмети, като естествено се следят най-вече резултатите по БЕЛ и Математика, възможни са грешки, защото обичайно тук разчиташ на чужди мнения и на чужди критерии, но има и обективни резултати – като участия на деца в различни състезания, олимпиади и други форми на съревнования с връстниците им  от други училища.
Тук много важен критерий е и успеваемостта на матурите в 7-ми и 12-ти клас, както евентуални данни за реализацията на възпитаниците им.

Преподаватели, ръководство и комуникация с родителите -  най-важният фактор, при наличието на сърцати учители, които имат мотивация за работа няма пречки качеството на образование да нараства с всяка изминала година. Тук пак разчитате на външни мнения, но можете да добиете и лични впечатления. Много държа на възможността да имам обратна връзка с учителите по-често от 2-3 родителски срещи в годината.

Ниво на езиково обучение – поне за мен най-важният критерий, след общият резултат от матурите. Колкото е по-голям избора на езици, толкова по-добре. Също така какво е нивота на децата по основният изучаван език.

Лични впечатления от деца учещи в даденото училище, както и на родители, чиито деца учат там – лично за мен е много важно децата да са възпитани, вежливи, да имат приятни отношения и да не се изтъкват материалните състояния на родителите, техният обществен статус и положение.

Местоположение – колкото е по-близко училището /или поне с лесна логистика/ и по-малко пътуването, толкова по-добре за детето и толкова по-малко логистика за вас.

Материална база – поне за мен е на последно място, но все пак дава индикации за това какъв стопанин си - дори и скромно място, пълно с книги би ме впечатлило повече от лъскави празни стаи пълни с дрънкулки.

И така по всички тези критерии моите скромни оценки за Частните училища, в които се изучава Немски език.


Най-доброто по моите критерии е

Увекид  
Много добро ниво на обучение на децата, обучаващи се там.
Изключително бях впечатлена от учителският състав, както и от начина по-който се държаха с децата, както и от това как се чувстват децата в училището и желанието им да са там.
Поне при предварителните разговори и проучвания, комуникацията беше повече от отлична.
Ниво на изучаване на немския – отлично.
Местоположение – приемливо.
Материална база – много добра.

Веда
Много добро ниво на обучение в училището.
Много добра комуникация с родителите поне на изложенията, на които ходих и последвалата комуникация.
Ниво на изучаване на немски език – отлично.
Местоположение – за мен доста неудобно.
Материална база – приемлива към добра.

Ерих Кестнер
Добро ниво на обучение в училището.
Много добра комуникация и представяне на училището пред родителите.
Ниво на изучаване на немски език – много добро.
Местоположение – неудобно.
Материална база – много добра.

Дойче Шуле
Ниско ниво на обучение.
Почти липсваща и трудно вървяща комуникация с родителите, дори на фаза предварително проучване.
Ниво на изучаване на немски – добро.
Местоположение – неудобно.
Материална база – мизерна.



Сдружение Шилер
Много добро ниво на обучението.
Комуникация с родителите – отсъстваща, освен ако не държите да сервилничите.
Ниво на изучаване на немски език – много добро.
Местоположение – отлично.
Материална база – средна, към добра.

Училище към Немското посолство *
Много добро ниво на обучение, но без изучаване на БЕЛ и История.
Комуникация с родителите – хладна към липсваща – типично немска.
Ниво на обучение на немски език – отлично
Местоположение – добро.
Материална база – много добра.

* Едно важно уточнение внесено от Иса, което лично аз не знаех
Учениците в горното училище са разделени на два потока. Тези, които искат да вземат Немска и  Българска диплома учат точно Български език и История, за да го постигнат.
Тези, за които Българската диплома не е важна - не учат.



Е това е – надявам се да ви е полезно, но първо отчитайте че тук съм дала съвсем схематично нещата – за детайлите предпочитам да пиша на ЛС, после това са оценки съотнесени към моите критерии и моите деца, и на финала – годината е 2007.

Ще се допълня малко, за повече яснота - следя Увекид и в момента, защото там учат 3-4 мои приятелски деца. Впечатлена съм предимно от подхода към децата и начина да ги овладяват, както и някак безпроблемно да ги карат да научават материала, отделно са и ангажирани с каузи, които им правят чест - като екологията.
Имам преки впечатления от Сдружение Шилер, които навремето описвах и няма земна сила, която да ме накара да се върна към тях отново, но ако някой реши че непременно му е важно мога да му препратя някои неща, които съм коментирала.
Имам и преки впечатления от ЧДГ Германи, които обаче съм описала в темата за самата градина и затова мисля, че който има интерес е по-добре да ги види там, за да не поствам 2 пъти едно и също.
Ето и мнението ми за Германи , което пък реши дилемата ми и реших да оставя най-малкият си син в Държавната ДГ, в която беше приет.

Само една вметка. На моя приятелка детето беше в Ерих Кестнер - гимназията  и материалната база въобще не е добра.  Тя ми е казвала, че  зимата има дни, в които градусите не са повече от 15 - 16гр и въпреки оплакванията на родители, нищо не се правело,  това беше една от причините да се преместят. Само в една -две стаи имало компютри. т.е учителите си носели лаптопи ако трябвало нещо да им пускат, което според мен е недопустимо за частно училище.Иначе от учителите като преподаване беше сравнително доволна.

# 899
  • Мнения: X
Поздравления, Жасмин! Да Ви е живо и здраво детето и все така успешно!
Труден избор, наистина... Профилът на НУКК е по-близък до този на Цв. София, но с тази оценка по математика, като че ли по-добре пасва на математическата.


Благодаря ти много!  Hug
Да ти поискам съвет - засега единственото и най-голямо желание на дъщеря ми е да продължи в Американския колеж. Никое друго училище не иска - в АК ходи от 5 години всяка събота на английски и вече го е приела като свое училище. За нас, основният избор е според това, кое училище най-добре ще я подготви за изпита в АК.
Ти как мислиш?

Последна редакция: чт, 13 юни 2013, 11:54 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт