За частното образование, за частните училища (2)

  • 77 965
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 1 110
  • Мнения: 5 259
Може ли някой да ми помогне да открия статистика и резултати от външното оценяване след 4-ти клас? Ако има такава, защото много усилено търся и нищо не намирам.
Благодаря предварително!

# 1 111
  • София
  • Мнения: 62 595
Учениците от СМГ ходят на частни школи и по математика, така ли? Май вярно падам от небето... И за какво тогава са в МГ? Не, не - това вече е абсурд, не искам и да знам повече.

Приети с изпит в СМГ след 4 клас - 112 деца, държали НВО в седми клас - 128 деца.
Е, тия 16 ходят на частни уроци и школи по математика със сигурност, някои през целия
курс на обучение в СМГ. Понеже съм гадна  Twisted Evil, проверявала съм резултатите на
"допълнителните" деца в класа на шестокласника - не са от тези, на които не им е
стигнала точица-две, за да влязат.

Има го и моментът с презастраховането, толкова пъти сме го дискутирали -
малко места в добри ДУ, много големи випуски в София - и супер отличниците са на
школи, за да не изостанат. Миналата година имах седмокласничка, страхотно се справя по БЕЛ,
но аз не съм специалист, а в клас от 33 деца неин преразказ или съчинение се оценяват 3-4
пъти годишно - не ми е достатъчно, за да съм спокойна за нивото й, тя самата настоя за школа
и беше доволна.

Точно по тази причина ходиха и моите - защото се опитват да се вместят за 10-те процента най-желани места в София. Смятах го и по-миналата, миналата и тази година - двете немски, двете английски, френската, испанската са около 500 места за всеки полл, плюс още около 160 асорти за СМГ. Общо местата в профилираните са около 7500, т.е. малко поввече от 10 % от "първа дивизия", дори са добавя НПМГ и НДГЕК, пак едва ще добавим още стотина места за цяла София. Точно в тези места се целят, както ти ги наречче "суперотличниците", а те с редки изключения ходят на уроци и курсове. Не защото подготовката в училище хич не струва, а е като при спортистите - всеки сантиметър или стонта която дели олимпийския шампион от нешампиона изисква още подготовка.

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 15:54 от Andariel

# 1 112
  • София
  • Мнения: 62 595
Матурите след 7-и клас ги анализирахме и преанализирахме Simple Smile

На мен друго ми е интересно - колко от добрите математици ще открадне ПЧМГ на СМГ след 4-и клас? Чакам с нетърпение да видя битката между ДУ и ЧУ на практика (симпатиите ми са на страната на ПЧМГ, ако СМГ отдели малките в друга сграда, може да се помисли...)


Тези, които не успеят да влязат в СМГ след четвърти клас, най-вероятно ще се опитат да отидат в ПЧМГ, стига родителите им да са в състояние да плащат таксата. Хубаво е, че го има това училище, намерили са доста добра ниша.

# 1 113
  • Мнения: X
ПЧМГ в никакъв случай не е по-лошо училище. Иван Симеонов, Златилов, Мая Алашка - кой не би желал да учи при тях? Аз например съм съгласна дъщеря ми да отиде в ПЧМГ, но в СМГ - не. Няма кой да я води и взима всеки ден от СМГ, а с градския транспорт абсурд да я пусна сама в 5 клас, да сменя по 2 превозни средства в посока. Дори не знам родителите на 5-класниците в СМГ как решават въпроса с логистиката на децата си.

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 15:48 от Анонимен

# 1 114
  • София
  • Мнения: 62 595
как, водят ги всяка сутрин или поемат рисковете децата да ползват градски транспорт. Понеже ми се случва да минавам оттам, виждам как се нареждат колите или на групички децата се изнасят към тролейбусните спирки.

# 1 115
  • Мнения: 1 007
Учениците от СМГ ходят на частни школи и по математика, така ли? Май вярно падам от небето... И за какво тогава са в МГ? Не, не - това вече е абсурд, не искам и да знам повече.

Приети с изпит в СМГ след 4 клас - 112 деца, държали НВО в седми клас - 128 деца.
Е, тия 16 ходят на частни уроци и школи по математика със сигурност, някои през целия
курс на обучение в СМГ. Понеже съм гадна  Twisted Evil, проверявала съм резултатите на
"допълнителните" деца в класа на шестокласника - не са от тези, на които не им е
стигнала точица-две, за да влязат.

Има го и моментът с презастраховането, толкова пъти сме го дискутирали -
малко места в добри ДУ, много големи випуски в София - и супер отличниците са на
школи, за да не изостанат. Миналата година имах седмокласничка, страхотно се справя по БЕЛ,
но аз не съм специалист, а в клас от 33 деца неин преразказ или съчинение се оценяват 3-4
пъти годишно - не ми е достатъчно, за да съм спокойна за нивото й, тя самата настоя за школа
и беше доволна.

Точно по тази причина ходиха и моите - защото се опитват да се вместят за 10-те процента най-желани места в София. Смятах го и по-миналата, миналата и тази година - двете немски, двете английски, френската, испанската са около 500 места за всеки полл, плюс още около 160 асорти за СМГ. Общо местата в профилираните са около 7500, т.е. малко поввече от 10 % от "първа дивизия", дори са добавя НПМГ и НДГЕК, пак едва ще добавим още стотина места за цяла София. Точно в тези места се целят, както ти ги наречче "суперотличниците", а те с редки изключения ходят на уроци и курсове. Не защото подготовката в училище хич не струва, а е като при спортистите - всеки сантиметър или стонта която дели олимпийският шампион от нешампиона изисква още подготовка.
Целта даже не е точно тази (поне нашата), а по-скоро да се уточнят изискванията, да разберем това, дето го правим, както трябва ли го правим..., такива неща. Затова и курсът, на който записах детето, беше именно в СМГ - един вид, в СМГ най-добре знаят какво се иска за отлично представяне по математика. Но с два часа седмично, при този огромен материал, изобщо не съм си правила илюзиите, че може да е нещо повече от "аха, ясно". И то само защото точно учителката по мат. беше едно от изключенията, за които споменах по-горе, и не можех изобщо да се ориентирам за стойността на шестиците.

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 16:12 от Химикал

# 1 116
  • Мнения: 2 967
Andariel,

така е, тези 10% ни карат да истерясваме за всяка стотна. Защото има голяма разлика между "първа" и "втора дивизия". И защото всички ходят. И защото по БЕЛ не знаеш къде е спрямо конкуренцията. Хайде по МАТ има състезания, горе-долу дават представа до 6 клас. Но в 7 всички са на уроци и школи, като добавим лесни задачи, сигурност никаква. И много добри учители да има, застраховката не пречи.

Темата ПЧМГ vs СМГ е интересна.  
СМГ
+ е безплатно (по-точно по-евтино, защото си взема субсидията от държавата) - супер ниво за МАТ, за останалите предмети - липсват данни в обществото.
+ с по-добър имидж (що ли е в устата на всички  newsm78).
+ И както някой каза е с 42 години традиции (малките класове са от средата на 80-те, значи са по-млади). Опит, но е възможно да се появи закостенялост.
- ДУ - трябва да се съобразява с много бюрократи.
- малък спортен салон.
- чуждите езици - ниско или неясно ниво.
Резултат: обира по-силните деца, включително и родители с възможности.  

ПЧМГ: (научено главно от темата)
- Държавата го ощетява, губи се субсидия. Имат добра стратегия за таксите.
+ по-малки класове.
+ Можеш да платиш само за обучението, което е по-постижимо за повече хора.
+ "all-in" се плаща отделно. Това може да привлече умни деца на по-заможни и заети родители.
+/- сграда като на ДУ - за по-бедните е ОК, не плащат допълнително, но би отблъснало елита.
+/- само на 9 години. Но това може да значи новаторство и ентусиазъм. Аз мисля, че за училище 9 години са достатъчно, СМГ 80-та вече беше в Топ 5 елитни училища за София. За училищата - след завършване на 2-3 випуска, може да се види нивото. После е усъвършенстване
+ ЧУ - повече гъвкавост.
Резултат (към момента): може да привлече:
 деца, чиито родители имат пари и са важни "екстрите"
 неуспялите за СМГ деца и средни възможности.


А сега накъде за ПЧМГ?
(Разбира се, най-доброто за всички родители (ЧУ и ДУ) е държавата да дава субсидии и за ЧУ, така ще останат повече места и за елитните ДУ. Но това са мечти. )
Разглеждам случая без субсидии.
Защо СМГ стана еталон, с който всички се сравняват - според мене, защото предлага повече (5-7 клас) и по-различно от ЕГ (МАТ + ЧЕ). И двете предимства са въведени 85-86 година.

Задача за ПЧМГ: да ги бием по качество и цена.
Възможни решения (ако аз съм съветник):
+ качество и имидж: привличане на няколко "супер герои деца" (учители вече са привлекли) - ще вземат първите места, което се разчува и ще дърпат останалите. Ако имат пари, става със стипендии - пълни (поне транспорт), за да дадат нещо повече от СМГ.
+ цена: Към математиката да добавят супер обучение по БЕЛ и чужд език (3 в 1), до степен, която отпадат курсове и школи. Ако успеят да доближат такса ПЧМГ до СМГ + курсове, ще започне истинската конкуренция. (Не знам дали е възможно. Много е лесно да се каже какво да се прави, но не и как да стане. Връщаме се в точка 1 - субсидия и нелоялна конкуренция на държавата).
Да не забравяме, че има ДУ, които са "мини СМГ", а се появяват и нови.
ПП. Опитах постът, да е в стил математическа задача, ама МАТ е трудна работа  Simple Smile
ПП 2: писала съ заедно с Андариел и Жасми и се повтаряме

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 16:25 от biborana

# 1 117
  • Мнения: 1 007
Ако ПЧМГ обяви първите десет места за безплатни, а на останалите завиши леко цената, ще бъде в състояние да обере най-доброто. Нещо като "държавна поръчка" и "платено обучение", както беше по мое време в университетите (сега не знам как е).
Всъщност недостатъкът на 9-годишната възраст на ПЧМГ е именно този - още няма достатъчно средства, за да си "купи" елит.

# 1 118
  • Мнения: X
как, водят ги всяка сутрин или поемат рисковете децата да ползват градски транспорт. Понеже ми се случва да минавам оттам, виждам как се нареждат колите или на групички децата се изнасят към тролейбусните спирки.


В 5 клас - градски танспорт с прекачване? Наистина ли има такива смели родители?
Мисля, че точно по тази причина много родители ще предпочетат ПЧМГ, заради собствения им транспорт.
ПЧМГ ще стане топ-училище в бъдеще, в това съм сигурна, имат страхотна политика да привличат най-добрите учители, само да си направят свое училище - базата им е единствения минус засега. Ето дори и сега се представят страхотно на матурите, нищо че са училище само на 9 години; което не ме учудва - изключват деца за успех под 4,50 и си държат на обучението - под строй всичките им ученици се явяват на всички пробни и приемни изпити, нищо, че са приети вече, а това поддържа нивото. Освен това привличат силни математици със стипендиите, които дават. Има и много други хубави неща, имах възможност да усетя атмосферата там, дъщеря ми се яви на 3 пробни изпита, 1 приемен изпит и 1 математическо състезание. Отделно, имам приятелка с 2 деца там (всъщност, едното вече не е там, а завършва АК, прието е само с подготовката в ПЧМГ, другото е в ПЧМГ и се готви и то за АК); разпитвах и майките тук, никоя от тях не каза нищо лошо за училището, всички го похвалиха, а това е рядкост. Въпреки лошата база, въпреки лошото местоположение, въпреки това, че няма храна, а децата се хранят кой където намери. Имах възможност да общувам с преподавателка по математика в ПЧМГ - страхотен човек, само заради нея бих записала детето там, ако не беше прието в другото училище. Много ще съжалявам за това училище, правим ужасно труден избор. Със сигурност, и занапред ще водя детето на всички пробни изпити там, както и на математическите състезания, удоволствие ми е да влизам там.

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 16:36 от Анонимен

# 1 119
  • Мнения: 2 967
как, водят ги всяка сутрин или поемат рисковете децата да ползват градски транспорт. Понеже ми се случва да минавам оттам, виждам как се нареждат колите или на групички децата се изнасят към тролейбусните спирки.

В 5 клас - градски танспорт с прекачване? Наистина ли има такива смели родители?
Мисля, че точно по тази причина много родители ще предпочетат ПЧМГ, заради собствения им транспорт.


Жасмин,
има такива смели родители - например заети от сутрин до вечер и плащат ипотека за първо жилище.  Не е толкова страшно. Също така зависи от детето.
Това е трудно в задачата - и бедни, и богати (но умни). Ти например избираш повече екстри на по-висока цена за подобно качество. Друг избира повече качество на подобна цена.

# 1 120
  • София
  • Мнения: 10 825
Аз мисля, че децата в 5-ти клас вече са достатъчно разумни за да могат да се придвижат от точка А до точка Б с градски транспорт, особено ако преди това няколко пъти са били придружени по маршрута от възрастен  Peace

# 1 121
  • Мнения: X
Жасмин,
има такива смели родители - например заети от сутрин до вечер и плащат ипотека за първо жилище.

А какво общо има ипотеката със сигурността на детето?! Дете до 14 години е малолетно!


"Съгласно чл. 125, ал. 3 от Семеен кодекс (СК) родителят осигурява:
- постоянен надзор по отношение на малолетното (до 14 годишна възраст) си дете"
...
Целта е да се гарантира сигурността на детето. Законът не дава легална дефиниция на понятието „надзор“. Правната доктрина го определя като „постоянното физическо присъствие на родителя при детето ИЛИ осигуряване присъствието на друго лице при детето“

http://challengingthelaw.com/semeino-i-nasledstveno-pravo/nadzor-roditel-dete/

Тоест, родител на дете под 14 години, пращайки го само с градския транспорт, нарушава закона и нехае за сигурността на детето си.
Не си спомням, но някъде четох, че дори и вкъщи е забранено да се оставят сами деца на възраст под 12 години, а децата в началото на 5 клас са на по 11 години. За какво говорим!

# 1 122
  • Мнения: 50 858
На мен друго ми е интересно - колко от добрите математици ще открадне ПЧМГ на СМГ след 4-и клас? Чакам с нетърпение да видя битката между ДУ и ЧУ на практика (симпатиите ми са на страната на ПЧМГ, ако СМГ отдели малките в друга сграда, може да се помисли...)

А защо е толкова важно да ги отделят? Все пак не говорим за първокласници. Не съм чувала в СМГ големите да тормозят малките. Напротив - отборите по математика поддържат тесни междукурсови връзки, помагат си, общуват си и са приятели. А и СМГ са въвели разместване на випуските така че в една смяна да не учат съседни набори. Това ги отделя достатъчно, че да няма конфликти.

# 1 123
  • Мнения: 2 967
Жасмин,
има такива смели родители - например заети от сутрин до вечер и плащат ипотека за първо жилище.

А какво общо има ипотеката със сигурността на детето?! Дете до 14 години е малолетно!


"Съгласно чл. 125, ал. 3 от Семеен кодекс (СК) родителят осигурява:
- постоянен надзор по отношение на малолетното (до 14 годишна възраст) си дете"

Жасмин,
Знаем го закона (и този и други - ЗЛС, за защита на детето и т.н.,), Обаче "РанЪта прави БорбЪта". Ако предпочиташ по-научно - пирамидата на Маслоу.
Какво е общото ли? За да плащат ипотека и други разходи, родителите трябва  да работят от 8 до 8, например. Или подобно на една реклама, "не става само с искане, трябват и пари".
Какво да направят тези родители - да го оставят в кварталната джунгла или да инвестират в образование. А и не е толкова страшна София. По-кофти е с градски транспорт (студ, дъжд, пек), ама не е пеша, нали? И по-страшни неща има.

черна станция, няма нищо страшно. Но много хора не вярват, че няма проблем културни големи и  малки деца да са заедно. Че и да си помагат и да им се радват - Е, те такова животно нема..

# 1 124
  • Мнения: 7 683
На Жасмин очевидно й е широко около врата, живели са в чужбина, канят се да пращат дъщерята в Лондон от 7-ми клас, няма никакъв проблем с таксите в елитни училища и пр. Прекрасно е това, ама не всички са така и такава демонстрация на "елитарност" много ме дразни. И нямам проблем, аз мога да плащам и тройна такса за Света София и също бих плащал за детето си транспорт, ама е много грозно това - ау, ама има ли такива смели родители. Има, да, има много такива, дето едвам връзват двата края и за тях е толкова невъзможно да дадат 1000+ евро за транспорт, колкото за мен -да си купя самолет например. Но тези хора не са по-прости от нас, щом изкарват по-малко пари. И това не значи, че децата им  не могат да са по-умни от детето на Жасмин, въпреки че тя има възможностите да я праща на езда, гимнастика, английски в АК, пиано, ски от 4 годишна и какво беше още, свят ми се изви като четох. И от тези десет хиляди занимания нито едно няма да усвои като света. И аз свирих на пиано, бях 2 години в музикално училище, бях най-добрия математик в класа, бях кандидат-майстор по шахмат и бях състезател по математика и по плуване . Във всяка една от тези области ми предричаха бляскаво бъдеще учителите и треньорите. Нито едно от тези неща не станах. Вадя си хляба със съвсем друга професия, нито съм шахматист, нито пианист, нито математик.  Grinning Само най-добронамерено го казвам, като го побъркате детето с хиляда дейности, нито по едната няма да достигне истинско високо ниво.

Общи условия

Активация на акаунт