За частното образование, за частните училища (2)

  • 73 999
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 1 290
  • София
  • Мнения: 18 362
Danybon, не става дума само за това  колко деца от частно до 7 клас отиват в частно и след 7-ми. Въпросът е веднъж попаднали  в частно, защо не изплуват нагоре, изключая АК? Пример е спрегнатото по-горе  за добро  ЧУ "Златарски". С випуск от немалкото  за частно училище 58 деца докарва резултат на матурата по БЕЛ с  близо половин  единица по-нисък от този на училищата в челото, което му отрежда 14 позиция. Peace А и принципно  малкият брой зрелостници в едно ЧУ при добра подготовка следва да го  изстреля много напред като средна оценка от представянето на едва  4 или 5 деца от випуск на фона на държавни гимназии с по близо 200 и повече дванадесетокласника. Но не е така на практика.. Виж къде в класацията са иначе спряганите за добри Дрита, Ровел, частната английска "Шекспир" с малки випуски и с оценки от порядъка на единица и нещо по-ниски от тези на училищата в челната шестица. Не е болка за умирачка да се признае, че има още доста какво да се желае  за момента от частните гимназии като цяло. Изключение е на практика само АК. Peace
А и  все пак 5% от явилите се в София зрелостници са от частни училища. Не е чак толкова малък процентът. При малките едва ли е по-различен, даже ако не е и по-нисък,  но картинката определено е друга. Peace

# 1 291
  • Мнения: 4 877
Да, ЧОУ и ЧДГ доста повече са дръпнали в сравнение с ЧГ, като се изключи АК, който обаче обира половината деца от частното образование в горните класове. (Не, че се оплаквам, дори се радвам, че е така.)  

Но аз нямам много опит с ЧГ. Интересът ми основно е насочен към АК и тях ги наблюдавам внимателно и като родител, и като блогър.
Може би ако детето ми учеше в у-ще с гимназиални класове като ПЧМГ, Уве, ЕК, Веда..., може би щяха да бъдат вариант, както вече често чувам за някои деца от тези у-ща.
В случая обаче след Св.Сф. ми се струва най-удачен АК. За други родители - държ. гимн. А има и в Златарски май.

# 1 292
  • София
  • Мнения: 18 362
Да, ЧОУ и ЧДГ доста повече са дръпнали в сравнение с ЧГ, като се изключи АК, който обаче обира половината деца от частното образование в горните класове. (Не, че се оплаквам, дори се радвам, че е така.) 

За зрелостниците в момента е доста под половината. От АК явилите се са 129, а всичките ученици от частни гимназии в София са около 480, плюс, минус  по спомени. Значи  по-малко и  от една трета за момента сред учещите в частно и явили се тази година на ДЗИ са възпитаници на АК. Увеличението във випуските на колежа е на по-късен етап.

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 00:51 от пенсионирана русалка

# 1 293
  • Мнения: 4 877
Ха, сигурна ли си в тази огромна бройка?
Аз се позовавах на статистиката от НСИ, където АК бяха 600+, а всички други в страната още толкова. Пак по спомен говоря. Но трябва да го проверя, да не бъркам нещо.

# 1 294
  • София
  • Мнения: 18 362
Ха, сигурна ли си в тази огромна бройка?
Аз се позовавах на статистиката от НСИ, където АК бяха 600+, а всички други в страната още толкова. Пак по спомен говоря. Но трябва да го проверя, да не бъркам нещо.



Отклонението  за този випуск да е 3-4 деца, затова написах +-. Което не променя съществено бройката.

# 1 295
  • Мнения: 4 877
Хм, мерси, опитвам се да намеря онази статистика на НСИ. Някой може ли да помага?

Ще трябва да поразгледам и да се позанимавам малко със статистиката за 12 клас. Все отлагах и не съм добре подготвена наистина.

статистика
http://www.nsi.bg/otrasal.php?otr=23&a1=42&a2=701&a3=702#cont

69 са частните у-ща в цяла БГ.

2 357 са децата в ЧДГ от 235 015.

6 510 деца в ЧУ - 3 351 мъже, 3 159 - жени
2 011 - 1-4 клас
1 693 - 5-8 клас
2 806 - 9-12 клас

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 01:01 от Danybon

# 1 296
  • София
  • Мнения: 6 999
Danybon, като правиш статиските погледни и резултатите по IB за училища като Златарски и Меридиан 22.
Току що видях, че в Златарски тази година има 2 деца с резултат 42 точки, а средният им успех е 34. За мен това си е доста по-голяма работа от 6ца на матурите.  Peace

# 1 297
  • Мнения: 4 877
Иса, мерси за информацията и за насоката!

# 1 298
  • София
  • Мнения: 18 362
Danybon, като правиш статиските погледни и резултатите по IB за училища като Златарски и Меридиан 22.
Току що видях, че в Златарски тази година има 2 деца с резултат 42 точки, а средният им успех е 34. За мен това си е доста по-голяма работа от 6ца на матурите.  Peace

ОК, но като махнем IB училищата , които се броят на пръстите на едната ръка (даже и по-малко), единствената база за сравнение  при останалите си остават матурите и представянията на ученици  по олимпиади и състезания през годините . Точно както се прави и сравнението  при малките. Обективни или не, това са статистиките, показващи нещата в цялостен план. 

Ето, Данибон, не съм те подвела. Като вземеш известна част от бройката 1693   в предпоследната група на деца в 8 клас и я  добавиш към 2806 души от последната и ето ги  3 хиляди гимназисти в ЧГ в България. Доста повече от 600+ още 600.. Simple Smile Два пъти и половина повече, ако сме прецизни.

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 01:15 от пенсионирана русалка

# 1 299
  • Мнения: 4 877
Русалка, о, не, не става и дума да съм си помислила за подвеждане. Аз обясних, че с ЧГ не съм добре запозната. Беше ме помолила за мнение и затова се включих, защото те уважавам и те чета с интерес. Позицията, която изразих как си ги класирам, е по-скоро лична и на родител на бъдещ 7-класник.

1. Първо бих сложила АК,
2. след това няколко елитни държавни гимназии - СМГ, 91НЕГ; слагам СМГ преди немската пак по лични причини заради мат. заложби на детето, ако си избирах за себе си, сигурно би била немската;
3. вероятно Златарски
4. вероятно НПМГ - това у-ще ми е много симпатично
5. Испанската -  Английските няма как да ме привлекат, защото детето може да е и с С1 ниво дотогава, но със сигурност и сега е с В2. Френската - хм, да го кажем така - учи отдавна френски във Фр. култ. център.
6. ЧГ Иван Апостолов, например ...
7. ТУЕС - заради програмирането

За 3 и 4 позиция не знам кое бих класирала по-напред Златарски или НПМГ, а така също дали ТУЕС или някоя ЧГ. ЧГ биха ме поблазнили, за да поддържаме 1 година много високо ниво на англ. и да се пробваме пак за АК.
Реално това е много-много илюзорна схема, която сега измислям. Все си мисля, че изпитът в АК няма да го затрудни и ще си влезе. Използвам примера, за да ви кажа долу-горе моята подредба на нещата.

# 1 300
  • София
  • Мнения: 6 999
Danybon, ако аз подреждам гимназиите (било то частни или не) бих се замислила с какво евентуално ще се занимава детето ми след гимназията и къде в БГ или в чужбина и къде в чужбина иска да продължи.
Струва ми се, че твоя начин на подреждане е по-различен.

Истина е обаче, че частните гимназии не са добре представени, което според мен се дължи само на факта, че сега се развиват. След 10тина години нещата ще са различни със или без държавно финансиране.

# 1 301
  • Мнения: 4 877
Isa, аз уточних, че това го пиша ей-така в момента и нямам представа дали така бихме мислили догодина. Единствено вярно е т. 1.
Дадох примера, за да покажа каква е моята класация към момента на гимназиите, но от позицията на родител и все пак спрямо досегашните интереси, езици и възможности на детето - математика, програмиране, 3 езика (англ., фр., руски).

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 08:50 от Danybon

# 1 302
  • Мнения: 6 331
Убеден ли си, че Златилов работи в СМГ  Wink - имам предвид училището, не курсовете, които се провеждат в сградата му. Учениците на СМГ няма право да посещават тези курсове. Иначе оставаме в сферата на names' dropping.

Доброто възпитание изисква споровете "за" и "против" да се проведат в друга тема.
Тази помага на заинтересованите да обменят факти.


Напълно си права, извинявам се и си коригирах постинга относно имената.

Относно гимназиите и моите разсъждения са близки до тези на Иса - важно е при избора да се има предвид евентуалното бъдеще на детето и намеренията за следване. Ако родителият си мисли например, че трудно би издържал детето да следва в Англия или САЩ поради високите такси, но в Германия таксите са формални /около 300 евро на семестър/ и намерението е за следване в Германия, логично е да избере още от началото немско училище като Веда или ЕК. И след 7ми клас защо да се мести детето в НЕГ, а да не продължи в частната гимназия, където си е свикнало с училището. Оценките на матурите във Веда и ЕК са с около половин единица по-ниски от НЕГ, но пак са отлични - около 5,50. Обаче доколкото знам от тези училища 100% от децата вземат Шпрахдиплом, което е много важно за следване в Германия. Не съм запознат как е в НЕГ, може би е същото. Засега държавната гимназия е по-напред в резултатите от матурите, но съществена разлика няма, а въпрос на време е да се очертаят тенденциите, защото засега частните гимназии са много млади и е нормално да изостават от утвърдените елитни държавни.

# 1 303
  • Мнения: 363
Според мен, всички мнения до тук са абсолютно правилни, а техните разлики само доказват, че проблемите в ДУ и ЧУ са много.

Относно Германия, можеш да заминеш да учиш с немски, с английски и без добро ниво на немски, после учиш една година езика и тогава започваш да покоряваш университетските висини. .

Ще е добре, ако станем по-конструктивни за да можем да обсъждаме предложенията с учители, директори и децата ни.

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 10:10 от petiasd

# 1 304
  • Мнения: 4 877
О, да, аз също мисля като Иса, че е важно и след гимназията накъде. Затова ви казах, че при нас е само т. 1.
И за основното образование мога да ви направя някаква класация на ЧУ, които харесвам. Но реално и там за двете ми деца имахме само едно единствено желание. В случая с гимназиите е същото.

Общи условия

Активация на акаунт