СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 2

  • 81 968
  • 744
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 4 210
Бяхте прави за Лариса Андреева- много се е харесала на сина ми.
За 2-та  учебни дни до сега си е харесал учителките, които са минали и е много доволен и спокоен.

# 541
  • София
  • Мнения: 5 452
По мое време в гимназията ми /англ./ имаше официално обявени бройки за прием на деца с привилегии. Едните привилегии бяха за деца от работнически семейства, а другите - за деца на активни борци (помня, че имахме 2-3 деца във випуска, които бяха осиновени от дядовците си, за да ползват тази привилегия  Simple Smile ). Но поне легално бяха заделени тези бройки и това не водеше до набъбване на паралелките.
Защо и СМГ, при такъв интерес и натиск, и при отсъствието дори на обществена тайна по този въпрос, не регламентират този прием, така че паралеките да си бъдат по 28 деца, напр. като се намали броя на "математиците". А още по-добре ще бъде да се разкрие и обособи отделна, нова паралекла за правоимащите /може би не за учителите, но за другите деца ще е по-добре/. Тъкмо броят деца в нея може да е плаващ - според нуждите и търсенето.

Последна редакция: ср, 18 сеп 2013, 14:40 от Prizma

# 542
  • Мнения: 6 031
...
Съжалявам, но за мен не е корупция повечето бройки деца в клас. Корупция е да плащаш на учител/директор за по-високи оценки, привилегии и т.н., да си плащаш, например, за да участваш в състезания ( много от които международни ) и други подобни.
Когато ти се обадят от кабинета на еди-кой си министър ( примерно )и ти кажат, че детето Х трябва да е в СМГ, нямаш много варианти за избор.
За съжаление положението е такова и във всички останали, така наречени "елитни", училища в София.
Спирам да обсъждам темата, ако искате вие продължавайте.

Точно такова е и моето мнение.

...
А още по-добре ще бъде да се разкрие и обособи отделна, нова паралекла за правоимащите /може би не за учителите, но за другите деца ще е по-добре/. Тъкмо броят деца в нея може да е плаващ - според нуждите и търсенето.
Prizma, това за новата паралелка много ми хареса.  hahaha

За физическото - днес бях свидетел в класа на моето дете събраха всички телефони в една чанта и ги заключиха в кабинета на учителката. Браво!

# 543
  • Мнения: 123
За физическото - днес бях свидетел в класа на моето дете събраха всички телефони в една чанта и ги заключиха в кабинета на учителката. Браво!
[/quote]

Мимии
От 5Б ли сте?

# 544
  • Мнения: 4 210
Синът ми каза , че и двете съблекални се заключвали. Освен това учителката събрала всички телефони и ги заключила в стаята си. Така , че споко за часовете по физическо.

# 545
  • Мнения: 284
Има ли практика за часовете по информатика децата да си носят лаптоп или таблет?

След като дъщеря ми ми разказа какво ревю на телефони става през междучасието, си мисля че е по-добре да им ги събират в една торба първия час и да им ги връщат последния.

# 546
  • Мнения: 4 210
Има ли практика за часовете по информатика децата да си носят лаптоп или таблет?

След като дъщеря ми ми разказа какво ревю на телефони става през междучасието, си мисля че е по-добре да им ги събират в една торба първия час и да им ги връщат последния.

Как така става ревю? Какво имаш предвид?

# 547
  • Мнения: 1 782
След като дъщеря ми ми разказа какво ревю на телефони става през междучасието, си мисля че е по-добре да им ги събират в една торба първия час и да им ги връщат последния.

Детето ми цялата минала година изкара с Нокия 1680, нито веднъж не е споменавало, че става "ревю" на телефони. Убеден съм, че тази година е същото като миналата.
Има си деца, които искат и правят ревюта, има и такива, на които не са им необходими подобни дейности.
Не знам защо, по някакъв начин като че ли хората асоциират подобни неща с училището. Училището няма нищо общо, всичко си зависи от конкретните деца.

В часовете по информатика лаптопът е напълно ненужен. За таблет да не говорим, там не учат чат във фейсбук и пращане на мейли Simple Smile
За школата по програмиране не е лошо да се носи лаптоп, но не е необходимо - една флашка върши същата работа и тежи 3 грама, а не 2.5 допълнителни килограма.

# 548
  • Мнения: 284
Относно носенето на лаптоп или таблет, казала им го е госпожата по информатика. Компютрите били много счупени. Предполагам ще се уточни на родителската среща.

Що се отнася до телефоните, далеч съм от мисълта, че училището има нещо общо. Просто на детето е направило впечатление, твърде големия интерес към телефоните (меко казано). Както и да е, това не е толкова важно, може би съм била малко афектирана като съм го писала.

# 549
  • София
  • Мнения: 1 946
Видях някъде по-назад въпрос за графика на блоковете по часове. Тъй като в темата се включват родители на новоприети деца препоръчвам да прегледат първия пост на темата. И понеже и на мен ми отне доста време да разбера този график когато синът ми беше 5 клас (той все не се сещаше да го препише от портиера и да ми го донесе), затова го написах в началото на темата. Толкова малко усилие е нужно за разпространяването на ценна информация  Laughing (това за съставителите на новия бъдещ сайт Wink, разбра се, че четат тук)

В тази връзка моля всеки, който иска да сподели ценен линк или друго ценно инфо да го направи, после в следващата тема можем да го включим в първия пост. А ако е наистина важно, може та помолим модератора да го включи и преди следващата тема.

Успех на всички нови деца, а на майките здрави нерви  Laughing спокойно, шегувам се  Mr. Green

# 550
  • Мнения: 976
      Има едно неудобство при темите за СМГ, тъй като училището включва и прогимназиален, и гимназиален курс. Ако има начин да се направят отделни подтеми, защото въпреки общото ръководство и общата сграда като възраст и проблеми двата "сегмента" се различават твърде много. Може да ми възразите, че има училища от типа на СОУ, в които са от първи до дванадесети клас, но мисля, че особеностите на СМГ не се нуждаят от разяснение...

# 551
  • Мнения: 939
Не виждам проблем в това, че темата е една и обхваща ученици от прогимназиален и гимназиален етап.

На мен ми е интересно и носталгично да чета родителите на петокласниците в СМГ. Спомням си как моето преживя първите 2 месеца в училището (голям стрес - по-едно време искаше да се връща в старото училище въпреки, че от трети клас си мечтаеше "да влезе в това СМГ"), след което изведнъж порасна и се влюби окончателно в училището си. Това порастване се дължи на отношението към петокласниците в СМГ - отношение като към гимназисти с всичките плюсове и минуси на това.

# 552
  • Мнения: 6 031
Не виждам проблем в това, че темата е една и обхваща ученици от прогимназиален и гимназиален етап.

На мен ми е интересно и носталгично да чета родителите на петокласниците в СМГ. Спомням си как моето преживя първите 2 месеца в училището (голям стрес - по-едно време искаше да се връща в старото училище въпреки, че от трети клас си мечтаеше "да влезе в това СМГ"), след което изведнъж порасна и се влюби окончателно в училището си. Това порастване се дължи на отношението към петокласниците в СМГ - отношение като към гимназисти с всичките плюсове и минуси на това.

Аз пък чета за по-големите и си мисля ... дали и моето дете ще хареса толкова много това училище, та да стане НЕГОВОТО и след седми клас.  Laughing
Не ми пречи едната тема, ако станат две ще надничам и във втората.  hahaha

# 553
  • София
  • Мнения: 1 659
m.cha_cha, какво те смущава в едната тема? Едното ми дете е в прогимназия, другото в гимназия,
не виждам особена разлика в проблемите, които ме вълнуват като родител, та чак да се налага отделянето им в две теми  Thinking

Едното тази сутрин се похвали, че тоалетните на третия етаж били ремонтирани много хубаво,
другото веднага пригласи, че и на четвъртия етаж сега правели ремонт  Grinning

# 554
  • Мнения: 7 275
Форумът е отворен към всякакви теми, стига да са информативни и полезни. Grinning
И аз имам ученици в гимназиален и прогимназиален курс, но не това е причината да предпочитам темата за СМГ да е една.

Забелязвам, че така чаканите положителни промени в СМГ започват да се случват.  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт