Сдружение "Фридрих Шилер" - прием 2013 г.

  • 78 947
  • 748
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 272
Ето тук е публикувано всичко за предучилищната:
http://blog.schillerbg.org/2013/01/20132014.html
Цитат
Друг е въпросът, че много от децата на тази възраст се представят различно на такъв тип "изпити".
Аз бих добавила, че това е така, защото не мерят с един аршин всички.

# 61
  • sofia
  • Мнения: 1 593

За мен това е експеримент, защото е някакаъв тип изпит без ясни правила и с голяма доза субективизъм.
В същност има правила и те са публикувани в сайта на сдружението, но след прочит на форума и присъствието ми на изпита мога спокойно да кажа, че те не се спазват. Остава извода, че приема става по красота за запълване на бройката от деца чиито родители не са членове на сдружението или не са спонсори. Спокойно може да обясните на децата си, че мача е свирен и ако случайно са приети, то те са големи късметлии.
 
Не е съвсем вярно. Наистина има 1-2 деца в клас, които са избрани по различни от другите критерии, но останалите са наистина умни и будни деца, които определено са над  средното ниво.

Друг е въпросът, че много от децата на тази възраст се представят различно на такъв тип "изпити".
Скъпа Мама Шуши това, че си член или спонсор на сдружението не прави автоматично детето ти тъпо. Напротив. А това, че "има 1-2 деца в клас, които са избрани по различни от другите критерии" потвърждава казаното от мен.


Аууу, момичета, четете по-внимателно и не ми приписвайте чужди изказвания  Laughing

Последна редакция: пт, 05 апр 2013, 15:45 от mama-shushi

# 62
  • Мнения: 272
Цитат
Здравейте, има нещо което не разбрах в деня на изпита, а именно след като излязат резултатите и някой от децата са приети, но не се запишат, как разбират неприетите, че има свободно място newsm78. Извинявам се ако е коментирано и уточнено вече.

Относно свободните места от незаписали се приети деца, историята не познава  случай, в който да се разбере, че има такива места. Само сдружението си разбира и си определя кое друго дете да приеме. Ако някой са го поканили да се запише понеже се е освободило място да си каже Very Happy Това е също много тайно и поради тази причина няма класация на "резерви" или "под чертата" 
« Последна редакция: Пет., 05 Апр. 2013, 15:46 от mama-shushi »
 
Аз ще ви кажа какво ми разказа по този повод една друга майка. Дъщеря й не беше приета миналата година в Шилер и тя била доста разочарована. Мъжът й (който, доколкото разбрах е човек с влияние) понатиснал тук-там и не след дълго им се обадили, че детето е прието на трето класиране. Те, обаче този път отказали понеже вече се били преориентирали към друго школо.
Та, в този ред на мисли, аз не се надявам много.

  

# 63
  • София
  • Мнения: 2 000
A как да мерят с един аршин всички? За тази цел трябва всички 520 деца да се явят на писмен тест в 1 ден, по едно и също време, на еднакви задачи. Иначе изтича информация, малко или много...А пък за устния изпит си е направо невъзможно да се явят всички заедно и да им се зададат еднакви въпроси. Например ако за моето дете един въпрос е лесен, за друго може да е труден и обратно.
Мисля, че в Италианския лицей денят за изпит за предучилищна е един и вероятно няма устен изпит.
Никой не дава предложения как да се подобри изпита, за да са равнопоставени всички деца.
За трудността на задачите и въпросите няма да коментирам. То е ясно, че ако се разчита на подготовката само от материала от детската градина просто не е достатъчно. И на тази възраст стигат занимания вкъщи с родителите. За по-големите деца се дават пари за допълнителни уроци и обучение, когато стане време за кандидатстване. Така е било от край време и не смятам, че скоро ще се промени.

Последна редакция: пт, 05 апр 2013, 16:11 от dechy

# 64
  • Мнения: 272
А защо трябва да се явят всички в един и същи ден и всички да са заедно по време на устната част?
Това е лишено от смисъл! Ако мереха с един аршин, просто щяха да задават едни и същи въпроси. Просто и ясно.
Сетих се нещо, което каза директорката. Броят на приетите деца може да е по-голям от обявеният прием. Това е защото, ако резултатът на децата, приети с най-нисък бал съвпада, приемат всички. Т.е, ако за последното свободно място класират дете с 80 точки, но със същият резултат са още две деца, приемат всички.
Hedra, имаш ли представа коя част от изпита, писмената или устната, има по-голяма тежест?

Последна редакция: пт, 05 апр 2013, 16:18 от transi1

# 65
  • София
  • Мнения: 2 000
Aко се задават едни и същи въпроси в различни дни просто тези, които се явяват първите дни ще бъдат най-онеправдани. Просто за следващите все от някъде ще се разбере какви са въпросите.
Сега четох изискванията за провеждането на изпита в НУКК. То там са анонимни тетрадки, пликове с имена, номера. Явно е доста изпипана процедурата.

# 66
  • Мнения: 206
A как да мерят с един аршин всички? За тази цел трябва всички 520 деца да се явят на писмен тест в 1 ден, по едно и също време, на еднакви задачи. Иначе изтича информация, малко или много...А пък за устния изпит си е направо невъзможно да се явят всички заедно и да им се зададат еднакви въпроси. Например ако за моето дете един въпрос е лесен, за друго може да е труден и обратно.
Мисля, че в Италианския лицей денят за изпит за предучилищна е един и вероятно няма устен изпит.
Никой не дава предложения как да се подобри изпита, за да са равнопоставени всички деца. За трудността на задачите и въпросите няма да коментирам. То е ясно, че ако се разчита на подготовката само от материала от детската градина просто не е достатъчно. И на тази възраст стигат занимания вкъщи с родителите. За по-големите деца се дават пари за допълнителни уроци и обучение, когато стане време за кандидатстване. Така е било от край време и не смятам, че скоро ще се промени.
Доколкото прочетох в книжарницата на лицея продават материали за подготовка за кандидатстване има установени правила доколкото е възможно и е доста по-прозрачно. Ако завършиш лицея ти дават диплом за завършено средно образование, който се признава както в България така и в Италия, и няма нужда да полагаш изпити за да кандидатстваш в Италия. И за никой не е тайна, че голяма част от децата са на известни личности. Училището е държавно и се налага да спазва законите, което ще рече има информация за боя на кандидатите, класирането и т.н. До тук прочетеното не видях официална статистика за брой кандидати, класиране и др. Няма информация за материалите за подготовка. Има дипломи от училищата в които учат(55,145) и уверение, че немския е на високо ниво. Така, че е неуместно въобще да се сравняват Лицея и Курсовете по немски. Ако се стремят да стигнат нивото на Лицея моите адмирации. Пожелавам им успех.
Извинявам се на Мама Шуши за лепнатия цитат.

# 67
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Hedra, имаш ли представа коя част от изпита, писмената или устната, има по-голяма тежест?

Нямам никаква представа, наистина - реално аз не съм ходила да видя работите даже на моето си дете. Моето лично подозрение е, че писмената част няма толкова голямо значение, колкото отговарянето на въпросите, наблюденията над контактите с другите деца и начина, по който подхождат към изпълнението на поставените задачи. Някой спомена, че изпитът е вид фейсконтрол и за родителите - това е 100 % вярно по мои наблюдения, неслучайно има част с въпроси към родителя и се наблюдават отношенията между детето и родителя в тази част от изпита.

Несериозно е да се смята обаче, че всяка година има 120 връзкарчета, които влизат в сдружението. Дори да сметнем, че една трета от децата са втори деца и се приемат "без изпит" (което не вярно), пак остават 80 деца - ако имаше 70-80 спонсори, ехе... нямаше да има училище с по-добра база Joy

# 68
  • Мнения: 272
Благодаря, hedra!

# 69
  • Мнения: 1 970
Вижте, SISI , наистина не можете да сравнявате Лицея и Шилер. Голямата ми дъщеря изкара в НУКК детската градина и известно време отосновното училище а малката сега е 7-ми клас в Шилер и имам идея за какво става въпрос. Поинтересувайте се , попрочетете темите за Лицея, поразгледайте реализацията на завършващите го, отворете седмокласната тема и хвърлете едно око на външното оценяване и матурите в 12-ти клас (най-меродавният и обективен изпит-мерило за нивото на подготовка на всички училища частни държавни в БГ) и вижте къде стои лицея на матурата по български, например, която е задължителна за всички и къде са неговите питомци на външното оценяване след 7-ми клас.
Искам да кажа, че не може да ги сравнявате Шилер и Лицея, лицея е училище с друга таргет група, с други цели и други родители, други деца. По ниво на известност можете да го сравнявате с АК, само дето в АК не се записва с една шапка с пари под масата еднократно, ако не си дете на депутат, а с повече пари внесени като такса, и май дотам е приликата, на изхода на двете учебни заведения разликата е от небето до земята в полза на АК. Не си ли задавате въпроса защо Велянова е несменяемата директорка там?
Колкото до Курсовете по немски, за които говорите, Госпожо, за нивото на така наречените от вас курсове има независим обективен оцените и той е Гьоте институт, който не раздава дипломи, уверявам Ви и не всички явили се там деца, независимо дали са от Шилер или от друго място, ги получават. А това, че децата от Шилер масово покриват тези нива на Гьоте се дължи в голяма степен на подбора, срещу който роптаете, ами не е възможно в клас от 25 -28 деца всички да са еднакво добре подготвени за 150 л140 лева на месец, ос2вен ао не са подбрани децата и калпазаните не са (образно казано - по-буйните деца, по-разглезените, по-малко вдяващите) не са отстранени още на входя.
Права сте, че има субективен фактор, но засега за друго няма пари, поне аз така си мисля. В АК има тестове и всичко е машинна обработка, която не се извършва в БГ, но таксата там е 5800 евро годишно, а тук е няма и 700, за какво говорим...

# 70
  • Мнения: 206
Вижте, SISI , наистина не можете да сравнявате Лицея и Шилер. Голямата ми дъщеря изкара в НУКК детската градина и известно време отосновното училище а малката сега е 7-ми клас в Шилер и имам идея за какво става въпрос. Поинтересувайте се , попрочетете темите за Лицея, поразгледайте реализацията на завършващите го, отворете седмокласната тема и хвърлете едно око на външното оценяване и матурите в 12-ти клас (най-меродавният и обективен изпит-мерило за нивото на подготовка на всички училища частни държавни в БГ) и вижте къде стои лицея на матурата по български, например, която е задължителна за всички и къде са неговите питомци на външното оценяване след 7-ми клас.
Искам да кажа, че не може да ги сравнявате Шилер и Лицея, лицея е училище с друга таргет група, с други цели и други родители, други деца. По ниво на известност можете да го сравнявате с АК, само дето в АК не се записва с една шапка с пари под масата еднократно, ако не си дете на депутат, а с повече пари внесени като такса, и май дотам е приликата, на изхода на двете учебни заведения разликата е от небето до земята в полза на АК. Не си ли задавате въпроса защо Велянова е несменяемата директорка там?
Колкото до Курсовете по немски, за които говорите, Госпожо, за нивото на така наречените от вас курсове има независим обективен оцените и той е Гьоте институт, който не раздава дипломи, уверявам Ви и не всички явили се там деца, независимо дали са от Шилер или от друго място, ги получават. А това, че децата от Шилер масово покриват тези нива на Гьоте се дължи в голяма степен на подбора, срещу който роптаете, ами не е възможно в клас от 25 -28 деца всички да са еднакво добре подготвени за 150 л140 лева на месец, ос2вен ао не са подбрани децата и калпазаните не са (образно казано - по-буйните деца, по-разглезените, по-малко вдяващите) не са отстранени още на входя.
Права сте, че има субективен фактор, но засега за друго няма пари, поне аз така си мисля. В АК има тестове и всичко е машинна обработка, която не се извършва в БГ, но таксата там е 5800 евро годишно, а тук е няма и 700, за какво говорим...
Нямам пряко наблюдение и личен опит от двете училища а и не аз ги сравнявам. Класациите от матурите го показват НУКК в челната десетка , 55 - на 28-60 в зависимост от класа и предмета. 145 въобще липсва - тук нямам коментар. НУКК - държавно на държавна издръжка. Шилер частно незнайно какво (защото нито е училище, нито е курс защото явно се обиждате от определението) на държавна издръжка с платени учители по немски. Доколкото разбрах се гарантира нивото на немския, предучилищната и обучението до 4 клас . Ако ми извадите официални резултати от матурите на паралелката на Шилер ще се радвам да ги разгледам. Възможно е учениците излезли от 55-то да са дали по-добри резултати от НУКК но се съмнявам. А и нещата малко се объркаха би трябвало да се сравняват 55, 145 и НУКК като училища и нивото на преподаване на езици в Шилер и НУКК. Както и какво получаваш на изхода.Не ме разбирайте погрешно не съм против Шилер ама малко се унасят в сравняването. И да не говорим за пари, защото 140 по 140 са близо 20 000 лв. на месец без спонсорствата, членските вносове и т.н., и всеки може да провери в сайта на сдружението гласуваните заплати. Та за какво точно няма пари? Да не би да плащат парното и тока? Държавата го плаща а и въобще не ми се засяга темата пари. Моите адмирации за умника който е измислил схемата.

# 71
  • Мнения: 758
Радвам се, че направих коментара на втора страница и това отпуши настоящата дискусия. От всичко прочетено стигам до извода, че:
1. "Шилер" не предоставят адекватна информация за този тест. Прочетеното от мен на сайта и блога им очевидно не е достатъчно, след като тази информация не се оказва съвсем вярна.
Тестът се състои от няколко субтеста, които са предназначени да обследват деца в предучилищна възраст и да установят познавателните и адаптивните им умения в бъдеща учебна среда. Субтестовете мерят моторика, абстрактно логическо мислене, концентрация, психична възраст на децата и покриване на знанията на държавно образователните изисквания за съответната възраст. "
2. Никой не споменава, че трябва подготовка по някаква книжка на "Просвета". Защо? Не е ли по-лесно да ми го кажат.
3. Очевидно и родителите биват "изпитвани", което изобщо не ми допада. Не искам оценката на детето ми да е повлияна от оценката им за моята личност.
4. Името на дъщеря ми е буквата "Я" , което автоматично предполага 2 часа чакане  и изнервяне на детето и родителя.
5. И последно. Това, което научих от тази тема доста ме разочарова. Мисля да си спестим участието в така наречения "тест".

# 72
  • Мнения: 19 996
Темите за възмутени родители от изпита в НУКК са безброй. Има една стара тема, където родители са си споделяли как готвят децата си, някои от тях и на частни уроци и накрая пак не са приети. Дори към края са тръгнали да подават някакви жалби, защото не са изнесени верните отговори след изпита.
Навсякъде си има хора, които влизат по втория начин и съм далеч от мисълта, че в Шилер е по-различно.
Това, което последно Хедра е писала, ме възмути, ако е вярно. Как така устният има по-голямо значение? При нас беше 5мин, набързо, от които 2мин й звъня телефона и говори по него. Какво е разбрала русата дама от това как възпитавам детето си и какви са отношенията ми с него?!  Shocked
След като свърши разговора, пусна някакъв коментар, който притесни детето. Що за позитивна психилогия е това? Предпочитам да я бяха питали за звуков анализ на трамвай и да я отрежат по този параграф, ако не се справи, отколкото по такива субективни 5минутни критерии.

# 73
  • sofia
  • Мнения: 1 593
Това, което последно Хедра е писала, ме възмути, ако е вярно. Как така устният има по-голямо значение? При нас беше 5мин, набързо, от които 2мин й звъня телефона и говори по него. Какво е разбрала русата дама от това как възпитавам детето си и какви са отношенията ми с него?!  Shocked
След като свърши разговора, пусна някакъв коментар, който притесни детето. Що за позитивна психилогия е това? Предпочитам да я бяха питали за звуков анализ на трамвай и да я отрежат по този параграф, ако не се справи, отколкото по такива субективни 5минутни критерии.
Soleil, не влагай емоцията си напразно, но това, което е написала Хедра е точно така и според мен. Когато излязат резултатите имате право да видите работата на децата си. Ние го направихме - почти всички задачки бяха верно решени от моето момче/само при две имаше някакво объркване/, включително беше похвален че на единствената  задача, която не е от "Азбуката" и е измислена специално за изпита на Шилер, от писмените има най-голяма сложност, и според зам.директорката няма как да бъде разказана след изпита, детето е направило със максималния брой точки. Това много ни зарадва, защото все пак си беше проличал потенциала на детето ни. Но...този устен изпит накрая в работата е отразен като някакви теми /без написани въпроси и отговори/ групирани като изречения, например "Дефиринциране на предмети" или нещо такова, не помня точно, където детето ни беше оценено с 0 точки. Рисунката не беше оценявана, така ни обясниха, защото са много кандидатите, а според мен именно там си личи  моториката...Тогава разбрах къде е точно манипулацията  и казах на милата госпожа, че всъщност според техния изпит моето дете решава сложни логически задачи, но не може да разграничи плодове от зеленчуци в кошницата Crazy Това беше края на темата Шилер за мен! Иначе всички бяха много мили и любезни към нас и ни поканиха да кандидастваме пак, защото детето си личало, че е много умно Laughing Laughing Благодарихме за комплимента и си тръгнахме Wink

Последна редакция: пт, 05 апр 2013, 18:50 от mama-shushi

# 74
  • Мнения: 206
...Относно 145 СОУ (или ОУ, както ще бъде вече) - когато Шилер се насели в училището, то определено беше "изпаднало от всякакви класации". Търсеше се точно такова училище - в което да няма деца, за да може да поеме шилерските класове...За щастие, за разлика от 55, в 145 има изключително добро сработване между директорката и персонала на училището и Шилер,.... Така че не се тревожете за качеството на обучение и не гледайте на 145 вече като на квартално училище. Не са много кварталните деца, които успяват да влязат в него, а в училището вече няма никакви деца, освен тези на Шилер, така че и няма как да е в кварталните класации, защото не е достъпно за всички. С две думи - в последните няколко години славата му е тотално променена и то е училището на Шилер Grinning
     Какъв е изводът? 55-то е квартално, защото е в класациите! Не е най-отпред, но е в класациите. Нали 55-то изгради имиджа на Шилер? А относно 145-то - ние живеем в квартала и не сме членове на сдружение Шилер, да се обиждаме ли? newsm78

Последна редакция: пт, 05 апр 2013, 19:03 от sisi73

Общи условия

Активация на акаунт