Сдружение "Фридрих Шилер" - прием 2013 г.

  • 78 930
  • 748
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 272
elita, звуков анализ се учи в предучилищна, но не в трета група, а в четвърта. На сина ми са дали дума, състояща се от пет звука, май мъничко са се изхвърлили, не е ли така?

# 31
  • Мнения: 19 996
Този звуков анализ могат ли да го правят преди да се научат да четат? Моята като не можеше да чете, не можеше да прави и звуков анализ.

# 32
  • София
  • Мнения: 1 157
elita, звуков анализ се учи в предучилищна, но не в трета група, а в четвърта. На сина ми са дали дума, състояща се от пет звука, май мъничко са се изхвърлили, не е ли така?

Да, точно това имах предвид - звуковият анализ се учи в четвърта група т.е. и в предучилищната на Шилер. Трета група не я смятам за предучилищна.
Кога са дали на момченцето ви дума с пет звука? Нали на теста няма устни въпроси... Устните въпроси са, когато е разговорът и с родителя. Вие не бяхте ли там?

# 33
  • София
  • Мнения: 2 000
Toва за проверката звучи направо смешно...За елитните гимназии след 7-ми клас и за висши училища се кандидатства с материал много по-сложен от изучавания в едно средностатистическо училище. Дайте да се оплачем от всички ВУЗ-ове и езикови гимназии тогава.
Нормално е на един изпит да има одобрени и неодобрени. Почти винаги при устен изпит и при даване на различни задачи на кандидатите има субективен момент и недоволни от едно или друго. Ами така е, ще има избрани, ще има и отхвърлени. Такъв е живота.
И моето дете се е объркало от някои въпроси, вероятно и при теста не всичко е направило, но аз няма да взема да се тръшкам от това. Придобило е някакъв опит, видяло е какво е изпит. Ако го приемат, приемат. Ако не - всяко зло за добро!
А има доста кандидати за училището, защото подготовката по немски език е много добра, таксите са много по-поносими отколкото в частните училища, не се налага да водиш детето по школи и езикови центрове и да го вземаш. За подготовката по другите предмети освен немския не съм сигурна дали е на ниво. Ако ни приемат ще разберем.
Относно звуковия анализ - моето дете не може да чете, но да каже буквите в кратка думичка може, е не винаги е съвсем правилно и изпуска по някоя гласна, но се опитва и по-често му се получава. Може и да напише някои кратки думи.

Последна редакция: чт, 04 апр 2013, 15:13 от dechy

# 34
  • Мнения: 272
elita, звуков анализ се учи в предучилищна, но не в трета група, а в четвърта. На сина ми са дали дума, състояща се от пет звука, май мъничко са се изхвърлили, не е ли така?

Да, точно това имах предвид - звуковият анализ се учи в четвърта група т.е. и в предучилищната на Шилер. Трета група не я смятам за предучилищна.
Кога са дали на момченцето ви дума с пет звука? Нали на теста няма устни въпроси... Устните въпроси са, когато е разговорът и с родителя. Вие не бяхте ли там?
Дадоха му дума от пет звука във втората част на изпита, когато е събеседването с родителя. Синът ми не може да чете, но след доста упражнения се справя добре със звуковия анализ на думите.

# 35
  • Мнения: 135
В нашата детска градина се учи от 3 група звуков анализ (държавна е), да наистина им е трудно, но е по учебната програма.

# 36
  • София
  • Мнения: 1 157
elita, звуков анализ се учи в предучилищна, но не в трета група, а в четвърта. На сина ми са дали дума, състояща се от пет звука, май мъничко са се изхвърлили, не е ли така?

Да, точно това имах предвид - звуковият анализ се учи в четвърта група т.е. и в предучилищната на Шилер. Трета група не я смятам за предучилищна.
Кога са дали на момченцето ви дума с пет звука? Нали на теста няма устни въпроси... Устните въпроси са, когато е разговорът и с родителя. Вие не бяхте ли там?
Дадоха му дума от пет звука във втората част на изпита, когато е събеседването с родителя. Синът ми не може да чете, но след доста упражнения се справя добре със звуковия анализ на думите.

За четенето - първо учат звуков анализ и то правят доста упражнения в клас. Не четат, но децата сами започват да го правят особено след като се научат да разделят сричките. Аз съм много доволна.

# 37
  • София
  • Мнения: 3 702
Не написахте ли че логопеди изпитват децата. Как очаквате на всички деца да зададат едни и същи въпроси?
Моето дете не може да казва 7-8 звука. Нормално е да попитат за звуков анализ, така че да видят колко е задълбочен проблемът. Дали просто не може да я казва буквичката или... ми не знам и аз какво. Ако си говори нормално могат да го попитат това слон ли е или салон и толкоз. Явно там няма проблем. И това е по-лесен въпрос отколкото да го попитат кои буквички чува в бройлер.

За мен е нормално да са различни въпросите - все пак от писмения тест могат да подозират за проблеми. А различните въпроси са с различна трудност. Най-малкото за различните деца.

# 38
  • Мнения: 272
Никой не е твърдял, че децата ги изпитват логопеди. Както е указано в сайта на Шилер "Тестът е доброволен и се провежда от екип на Института по позитивна психотерапия – гр. София, в чиито състав влизат психолози и педагози."
За да бъдат равнопоставени децата, въпросите би следвало да са еднакви за всички, а не с различна по степени трудност. Синът ми се справи със звуковият анализ, но защо да има деца, на които задават думи от по три звука и дори такива, при които изобщо отсъства тази задача? На кое дете тогава според вас в този случай е най-лесно?
Хващам се точно за тази задача, понеже повечето майки споделят, че това е задачата с най-голяма трудност. Аз също смятам, че е така, защото знам колко усилия положихме докато малкият усвои звуковият анализ. Та, ако има звуков анализ за едни, би следвало да има звуков анализ за всички. Да не говорим пък, за броя на звуците. Мислех, че думите ще са с по четири звука най-много, а на моят син му задават такава с пет....Добре, че преди това сме упражнявали такива и със седем, та той се справи. Но тук въпросът е принципен!
Цитат
За мен е нормално да са различни въпросите - все пак от писмения тест могат да подозират за проблеми. А различните въпроси са с различна трудност. Най-малкото за различните деца.
Тук не разбарах какво имате предвид. На мен ми звучи, че от писменият изпит са си направили извода, че детето има някакъв проблем и е наложително да му поставят по-сложна задача. Това няма как да стане, при положение, че писмените работи не са проверени все още в момента на провеждането на втората част от изпита.

Последна редакция: чт, 04 апр 2013, 17:25 от transi1

# 39
  • Мнения: 206
Здравейте,
Не мислех да пиша, но след като прочетох постовете нещо се ядосах и реших и аз да изкажа мнение. И ние бяхме на изпит и ние уж се подготвяхме. Прочетох, че са подготвяли децата си по някаква азбука. Свалих първата част и в началото пишеше за деца от 6-9 години което директно означава, че не попадаме в тази категория и въобще не я отразих. Оказа се, видиш ли задачите били от нея. Само да вметна, че форума създаден тук е от хора от сдружението, които учтиво ни обясняват как стоят нещата, за което много им благодарим. И да продължа с подготовката ни. Обадих се в сдружението за какво точно ще е изпита. Обясниха ми, че имало книжка на издателство "Просвета" за концентрация за 5-6 години и задачите били базирани на нея. Да ама не. Но както и да е. Няма лошо детето се е упражнило. Ние разбира се се запознахме основно и с материала за 3 група който изучават по помагалата на въпросното издателство, защото в детската ни учат по друга програма. До момента до който би трябвало да са стигнали нямаше буквен анализ. Имаше за първа и последна буква. Може към края на годината и да се стига до този анализ, но децата не са завършили още годината. Колкото до броенето от 10 до 1и да сложи в едната кошница определен брой плодове а в другата с един по-малко зеленчука щях да падна.Та в тетрадката по математика се стига до числото 10 и толкоз. Не мога да коментирам повече изпита а и не искам. Колкото до кандидатствуването за елитните гимназии не се шегувайте. Що за глупости, че децата трябвало да знаят далеч по-сложни от изучаваните неща в училище? От личен опит ще кажа, че подготовката ми по математика премина изцяло върху преподавания материал от училище и резултата на изпита ми беше 5.70 . За ВУЗ-за протече по същия начин и резултата беше 5.00. Та нали искат да въведат резултатите от матурите да се зачитат за прием в училищата. Или и матурите са нещо свръх трудно и непостижимо от по-голяма част от учениците? Хора за какво говорите? И въобще какъв е този изпит? Едни и същи въпроси всяка година, деца които попълват някакви хвърчащи листи с молив? Въпроси неотговарящи на взетия материал до момента. Тава се казва фейс-контрол. И няма лошо щом така са решили управата. Ама да бяха казали хайде в парка да направим един хепанинг и да се опознаем. Така нямаше да стресират децата. Щяха да измислят две, три игри за проверка на реакциите и готово. Но аз не съм нито психолог, нито педагог. Те повече знаят от нас. И още едно питане, че нещата се проточиха. Какво е това 145 училище? Та то е тотално изпаднало. Няма го в нито една класация. Те децата добре ще научат немски и горе долу има гаранци до 4 клас. Ами след това накъде? Ще се молим да дойдат по-добри учители или ще сменяме училището? newsm78

# 40
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Изпита няма да коментирам, защото преди 3 г, когато моята дъщеря кандидатства, възмущенията ми бяха същите (при това аз съм учител). Единственото, което мога да кажа като известна "защита" за трудността на някои задачи е това, че има ужасно много деца, които кандидатстват - ако се направи изпит точно като за нивото на децата, вероятно ще го издържат повече деца, отколкото има места и тогава става хептен трудно да се отсеят децата... Същото е с изпитите за 7. клас - първи модул е това, което всички деца би трябвало да могат да покрият, плюс три задачи, които са със сериозна трудност, за да се отсеят децата с повече способности. Това обаче поставя други проблеми - ако принципът ще е такъв, тогава трябва официално да се обяви, че децата имат нужда от допълнителна подготовка... Както и да е - изпитът в Шилер е много болна тема, която за нещастие не се разрешава.

Относно 145 СОУ (или ОУ, както ще бъде вече) - когато Шилер се насели в училището, то определено беше "изпаднало от всякакви класации". Търсеше се точно такова училище - в което да няма деца, за да може да поеме шилерските класове. Съответно, като нямаше деца, нямаше останали много учители. В момента училището е запълнено почти до максималния си капацитет - и тъй като дойдоха ужасно много деца, трябваше да се наемат и множество нови учители. Винаги, когато се привлекат "подбрани" деца, това води със себе си и "подбрани" учители - иначе не можеш да задържиш децата. Предвид че условията, които се предлагат като заплащане (заради двойната заетост) на българските учители, са добри, независимо от натоварването - това дава възможност за избор на добри преподаватели. За щастие, за разлика от 55, в 145 има изключително добро сработване между директорката и персонала на училището и Шилер, което се отразява още по-положително върху преподавателите. Така че не се тревожете за качеството на обучение и не гледайте на 145 вече като на квартално училище. Не са много кварталните деца, които успяват да влязат в него, а в училището вече няма никакви деца, освен тези на Шилер, така че и няма как да е в кварталните класации, защото не е достъпно за всички. С две думи - в последните няколко години славата му е тотално променена и то е училището на Шилер Grinning

# 41
  • Мнения: 19 996
Хедра, пак да попитам, за да се убедя, че разбирам добре. В 145-то не влизат никакви други деца освен тези от Шилер?

# 42
  • sofia
  • Мнения: 1 591
Ако ръководсвото на Шилер чете все пак тук им давам една идея Laughing вместо децата да се мъчат петнайсет дни на изпити, да чакат по азбучен ред повече от два часа, мисля че просто могат да се сформират няколко екипа за изпитване...или може би тази психоложка ви е изключително незаменима Wink и в цяла София не можете да намерите толкова добра като нея! Между другото по време на нашия изпит миналата година й звъня телефона, тя го вдигна /какво уважение към нас и към детето ни, които чакахме да си проведе разговора/ и по отговора й разбрахме, че се обажда майка на потенциален кандидат, която питаше в колко часа трябва да дойдат. Аз не знаех изобщо кои хора ще изпитват детето ми, камо ли да им имам мобилния номер и да им звъня за часа на събититето Party Малко по прикрито ако може, че не прави добро впечатление  bouquet

# 43
  • Мнения: 19 996
Същото се случи и при нас на устния. Не можах да разбера кои са двете госпожи, които ми задаваха въпросите. Тръгнах да отговарям и се развъня мобилен от другия край на стаята. Една от дамите гледа ту към мен, ту към чантата си с телефона. Хем ме чака да се доизкажа, хем се обръща към чантата си.  Учителката, която препитваше дъщеря ми, ми направи далеч по-добро впечатление. Между другото на сайта на сдружението не пишеше ли, че Милена Манова ще е на изпита. Като гледам снимката й в интернет, мисля, че не беше тя. Бяха две руси дами, чиито подход определено не беше психологически.

# 44
  • sofia
  • Мнения: 1 591
Soleil, вероятно едната руса дама е тази - http://www.positumbg.com/index.php?option=com_content&view=a … ute&Itemid=93

При нас даже си позволи лични коментари, които смутиха детето ми и нас включително - посрещна го с думите "Момчето на мама", ние се спогледахме и не можахме да разберем защо го казва, но аз лично не познавам момченца на около 5 години, които да не са "момчето на мама" и момиченца на същата възраст, които да не са "момичето на тати". Вероятно това е някакъв дълбок психологически подход, който аз нямам капацитет да разбера Crazy
Не искам коментарите ми да звучат негативно, училището наистина е хубаво, децата се подготвят добре, научават немски и са щастливи там. Но смятам, че всъщност не се прави никакъв подбор свързан с училищна готовност, психологически тест и т.н. половината деца са ясни предварително, другите дечица са съчетание от познания и и спокоен темперамент, много е важно децата ви да не са палави, ако имате по-експанзивно дете, не се надявайте на прием. Така че, не изживявайте ако не видите децата си в списъка, това не е никакъв критерий! За това е важно да прецените дали да ги подлагате на този експеримент, защото децата са умни и винаги ще искат да знаят кое не им е било наред и защо не са успели. Тогава незнам какво трябва да им се обясни...

Последна редакция: пт, 05 апр 2013, 11:17 от mama-shushi

Общи условия

Активация на акаунт