Сдружение "Фридрих Шилер" - прием 2013 г.

  • 78 942
  • 748
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 272
Аз нямам нищо против децата да положат изпит и да решат някоя и друга задачка. Не ми хареса, обаче това, че във втората част на изпита се задаваха различни по трудност задачи на различните деца, което от своя страна не е честно. Както споменах, на нас се паднаха значително по-трудни. Също така, децата с последните букви от азбуката влизат с цял час или дори два след останалите. Малко или много вече са изнервени от дългото чакане и се разконцентрират......

# 16
  • Мнения: 135
И при нас момчетата бяха повече от момичетата. Много странно е обаче, по какво преценяват, едни деца да ги питат за звуците в думите, а други не?

# 17
  • Мнения: 44
Здравейте,

Може ли някой да ми отговори въпросите със звуците при децата какво представляват и това на изпита на предучилищна ли е?
Ще съм много благодарна ако ми каже някой как точно се провежда изпита - дали децата са сами или с родител, от това което чета тук, родителите може би са заедно с децата, защото знаят за трудността на отделните въпроси.
Аз съм много притеснена тъй-като детето ми не е много добре със звуковия анализ?

Предварително благодаря на всички, които ще ми отговорят.

# 18
  • София
  • Мнения: 2 000
В първата част на изпита децата правят писмен тест и там са без родителите. На устния изпит са с родител. Има въпроси и за децата, и за родителите. Моето дете не са го карали да казва звуците в дума, въпреки че беше подготвен за това.

# 19
  • Мнения: 272
Аз ще коментирам какво точно се падна на нас след като приключат изпитите на всички. Смятам, че така е етично, пък и директорката на сдружението ни помоли същото.

# 20
  • Мнения: 758
Като ви слушам - звуци в дума, азбука. Май нямаме никакъв шанс. То не се ли учат точно в предучилищна тези неща. За какво трябва да ги знае още на 5 г.? Моята дъщеря не знае азбуката, познава само някои букви, а да я уча на звуци в думата, изобщо не ми е хрумвало. Мислех си, че теста е по-скоро като задачите от детската - свържи точките, открий разликите, намери различния предмет - логика и подобни познания. Но явно се набляга на училищната подготовка, която няма как да са получили на тази възраст, освен ако родителите не са ги обучавали.

# 21
  • Мнения: 44
Здравейте отново,

В никакъв случай не съм искала да научавам в конкретика въпросите на изпита, НО ми се струва малко странно на деца на 5 години да се задават въпроси от звуковия анализ. Моето дете е в частна детска градина, в която звуков анализ за това например кой е последният звук на думата трамвай, се изучава в предучилищната група.
Не съм много сигурна и дали е напълно законно да се изисква от 5 годишните да знаят звукове и съответно букви, но ще отнеса въпроса до министерството. Виждането ми като майка на дете, което смея да твърдя че е с интелигентност на поне средно ниво, е че това не е редно. Законово погледнато също е недопустимо. Ще се аргументирам в писмо до министерството и ще изискам проверка, после разбира се ще пиша Simple Smile
А иначе отзивите, които имам за училището, без претенции за представителност са като цяло добри по отношение на обучението там, но не и за приемането.
 

# 22
  • Мнения: 185
Какъв Ви е проблема?
Някой да Ви е бил да си пускате детето на изпит? Как ще отсеят иначе от 520 - 140деца?
За мен е нормално едно дете на 5г. поне да се опитва да чете и да "чува" звуците. Как иначе, ако не ги чува ще го научи този немски? Вие за какво по-точно се явявате?
Ами, да някои не ги чуват звуците и на 30 г. Simple Smile
Този изпит е за определяне на "психическата възраст на децата". Не е тест за интелигентност!
Доброволен е! Всеки родител би трябвало да има реална преценка, дали детето му ще е готово за подобен изпит. Факт е, че част от децата се стресират. Факт е, че има деца, които четат на 4г., а на 5-6г. се опитват да говорят на чужд език.
За какви проверки говорите? Сдружението "Шилер" не е от вчера.
Бъдете по-разумни в коментарите, най-малко уважавайте и решението на другите.
 
Ако Вие не сте готови, това по никакъв случай не значи, че другите не са!

# 23
  • Мнения: 19 996
Наистина при толкова много кандидати не знам как по друг начин биха отсяли. За НУКК задачите са същите, а може и по-трудни. Мен ме издразни малко част от устния и това, че беше като на кръстосан разпит, ама здраве да е.
На нашия изпит имаше толкова притеснени родители, че притесняваха и децата си. За устния едно момиченце беше дошло с баба си и майка си и бабата, горката, не беше на себе си. Детенцето стоеше до нея, ни живо, ни умряло  Simple Smile
Ние нямаме познати, които кандидатстват там, но разни роднини много ме навиват, че щом напливът е по-голям, със сигурност образованието било по-добро от частните училища. Някой може ли да даде мение.

# 24
  • Мнения: 272
Аз лично не се дразня от изискванията за изпита,  смятам че се подготвихме чудесно за него. Не смятам, обаче че е честно въпросите към отделните деца да са с различна трудност.

# 25
  • sofia
  • Мнения: 1 592
И при нас момчетата бяха повече от момичетата. Много странно е обаче, по какво преценяват, едни деца да ги питат за звуците в думите, а други не?
Отговорете си сами на този въпрос Wink Изпитът е толкова лесно да бъде манипулиран, че няма нужда да тормозите децата със задачи, звуков анализ и т.н. Въпроси с еднакво съдържание дори могат да бъдат зададени по различен начин, като в единия случай се разбира добре условието, а в другия не - при нас беше точно така. "Направи кръг с пръсти" - моя малчо започва да описва във въздуха кръг с пръстче, а всъщност се искало да си свие двата пръста палец и показалец и от тях да се получи кръг... Ами според изпита е глупав, кво да правим Party LaughingВълненията които имате сега имах и аз миналата година по това време...малко съжалявам, че подложих детето си на това, защото то и до ден днешен не разбира, защо не са го харесали там, а детенце от неговата група с говорни проблеми учи в Шилер newsm78 да е живо и здраво детенцето, то не е виновно, но незнам как се справя с немското произношение. Иначе нашето име е в края на азбуката и детето ми чака повече от два часа, така че след такъв престой в напрежение е абсолютно нормално да не е концентриран. Незнам каква концентрация можеш да измериш  след 13 часа, когато детето е на педали от 9 сутринта...така, че родителите с много амбиция имат още време да сменят имената на децата си с букви от началото на азбуката Laughing Laughing Laughing
Една мама иска да занимава министерството - няма никакъв смисъл, това е едно сдружение, а не частно училище с лиценз от МОН, така че могат да ви прилагат какъвто си искат изпит и вие доброволно сте се подложили на това. Опитвайте, трупайте опит за децата си, но не тръгвайте с големи надежди и преценете дали трябва да подлагате децата си, ако за вас това училище не е голям приоритет! Просто съвет  bouquet

Последна редакция: чт, 04 апр 2013, 14:26 от mama-shushi

# 26
  • Мнения: 750
Да се запиша и аз в новата тема. Не коментираме още конкретни въпроси към децата, но мисля, че тудността е малко относителна също. Преди вечер гледах как се мъчат участниците на "Стани богат" за 25000 лв. да кажат името на Мечо Пух, двама мъже, зор голям,  мислене. А всички мами тук го знаят, сигурна съм. Просто сме в такава "възраст"  и би ни било лесно ако ни питат.   bouquet

# 27
  • Мнения: 19 996
А забравих да пиша, че при нас са писали с молив. При вас така ли беше? Защо с молив?

# 28
  • София
  • Мнения: 1 157
Здравейте отново,

В никакъв случай не съм искала да научавам в конкретика въпросите на изпита, НО ми се струва малко странно на деца на 5 години да се задават въпроси от звуковия анализ. Моето дете е в частна детска градина, в която звуков анализ за това например кой е последният звук на думата трамвай, се изучава в предучилищната група.
Не съм много сигурна и дали е напълно законно да се изисква от 5 годишните да знаят звукове и съответно букви, но ще отнеса въпроса до министерството. Виждането ми като майка на дете, което смея да твърдя че е с интелигентност на поне средно ниво, е че това не е редно. Законово погледнато също е недопустимо. Ще се аргументирам в писмо до министерството и ще изискам проверка, после разбира се ще пиша Simple Smile
А иначе отзивите, които имам за училището, без претенции за представителност са като цяло добри по отношение на обучението там, но не и за приемането.
 

Извинявам се, но какво писмо и каква проверка? Вие нали още не сте били на изпит? Защо само се палите от думите на другите без да знаете лично как стоят нещата?
Звуковият анализ се учи в предучилищната. На входящия тест евентуално питат за кратки и лесни думи като рак, риба, кон и то да разделят думата на р-а-к, к-о-н и т.н., а не трамвай или гласни, съгласни и срички.
Сами се пренавивате и така пренасяте напрежението и върху децата. По-спокойно!

За молива - и в предучилищната пишат и решават задачките с молив.

Последна редакция: чт, 04 апр 2013, 15:21 от elita

# 29
  • Мнения: 44
Какъв Ви е проблема?
Тъй-като в това което сте написала към мен са зададени доста въпроси, ще се опитам да им отговоря с подобаващ за мен самата тон:
Аз нямам проблем, поне на този етап, дано и в бъдеще е така. Не знам кое Ви навежда на подобна мисъл?
Не знам за Вас (но факт е, че това е вторият Ви въпрос), но мен никой не ме е бил и не ме бие. Аз също не си позволявам подобно деяние.
Вероятно има и други практики освен звуковия анализ на пет години, за да могат да се отсеят деца.
Голяма част от децата не могат да четат на 5 години и да най вероятно чуват звуците след като могат да говорят и да отговарят на различни въпроси. За себе си, със сигурност мога да кажа, че на 5 година не съм могла да чета, но на 7 говорех достатъчно добре френски (факт е и че на 5 1/2 започнах да живея в френскоговоряща страна), но това не променя фактът, че не можех да чета на 5, а на 7 вече говорех на чужд език.
Това за 30 годишните, които не чуват няма да мога да го коментирам, все пак има и морал във всичко. Дано не се случва.
Не разбирам със задаването на въпроса за моето „явяване“ какво имате предвид, ако желаете уточнете.
Ето това, че психическата възраст се определя с подобен тест е вече смешно.
Проверки като всеки други – на дейността, на приема, на класацията, знаете все пак проверката е нещо чудесно и за двете страни в едни взаимоотношения, ако няма нещо нередно. Да, Шилер не е от вчера, както и много, много други организации и сдружения, много други училища и университети, но и те се проверяват и в това няма нищо лошо. Ето сега ще бъде проверена и класическата гимназия, чийто скромен възпитаник съм и аз.Simple Smile
Смятам, че съм разумна и в коментарите и в тона, който използвам. А това дали сме готови, смятам че с повече от нещата сме повече от готови.
Блаодаря за поста Ви!

Общи условия

Активация на акаунт