ШЕСТИ КЛАС привършвам аз - тема № 35

  • 43 389
  • 747
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 18 291
70 пълни шестици за почти 9 хиляди деца хич не са много, нямат и един процент.

Андариел - написах пълните и тези около тях... Сравни  броя оценки в интервал приемерно 5,75 - 6 тази и миналата  година и 5,75 - 6 през  2010 и 2011.  Нали не мислиш, че има чак такава разлика във възможностите на  няколко поредни випуска? И при скала през 2010, която  беше много удобна и щадяща  децата,   шестиците пак бяха по-малко.. Но имаше параметрично уравнение, отговорът на въпроса на което беше интервал от неравенство и децата паднаха в капана, като с лекота загубиха 5 точки. Имаше и завързана текстова задача за път, с решаване на два етапа, която също много помогна за разслояване на баш отличника от другите..При това без каквото и да е изсилване по отношение на трудността, за разлика от онзи изпит през 2009... Интересно е да видим тогава защо нямаше НИТО една пълна шестица на същинския изпит, само една или две  служебни на състезатели на СМГ. Сравнението  на  броя отличи оценки (пълно 6 и тези около пълната шестица) е добър индикатор за сложността и баланса  в изпитите по години.

Никого не обвързвам с горното мнение. Просто го  споделям .

Последна редакция: пт, 12 юли 2013, 11:39 от пенсионирана русалка

# 691
  • София
  • Мнения: 3 298
А аз съм на друго мнение: задачи, които не се усвояват добре от децата и не се преподават въобще в час, не трябва да има на матура. Ние какво ще оценяваме всъщност? Децата, които са ходили на уроци ли?


Нека в НПМГ да има такива, те имат техен си изпит и търсят математици. Нека МГтата да се преборят и те да имат отделен изпит. Но от параметрично неравенство да зависи дали едно дете да влезе в немска гимания, е пълна лудост.

Откъде да намеря  задачите за 2010 и 2011?

# 692
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, точно това оценяваме! Но това няма никакво значение, защото ти не се бориш за успеваемост, не се бориш със задачите, а се бориш с други деца за място в гимназия.

# 693
  • Мнения: X
70 пълни шестици за почти 9 хиляди деца хич не са много, нямат и един процент.

Андариел - написах пълните и тези около тях... Сравни  броя оценки в интервал приемерно 5,75 - 6 тази и миналата  година и 5,75 - 6 през  2010 и 2011.  Нали не мислиш, че има чак такава разлика във възможностите на  няколко поредни випуска?
Понеже споделям мнението на русалката, реших да проверя движението на баловете в конкретно училище през последните години.
Избрах паралелката с най-висок минимален бал в училището.

Профил: Немски език, Английски език, Математика

Минимален бал от прием на ученици след 7. клас, 2012/2013г.
Момичета: 1.класиране – 34.430     2.класиране – 34.428                      
Момчета: 1.класиране – 33.822       2.класиране – 33.786  

Минимален бал от прием на ученици след 7. клас, 2011/2012г.
Момичета: 1.класиране – 34.250     2.класиране – 34.214                      
Момчета: 1.класиране – 33.534       2.класиране – 33.322      

Минимален бал от прием на ученици след 7. клас, 2010/2011г.
Момичета: 1.класиране – 33.822     2.класиране – 33.714      
Момчета: 1.класиране – 32.786       2.класиране – 32.714

Ситуацията е сходна и при другите специалности.
Нарастването на баловете  е очевидно.

Нека МГтата да се преборят и те да имат отделен изпит. Но от параметрично неравенство да зависи дали едно дете да влезе в немска гимания, е пълна лудост.
Е, то през последните години от преразказа зависи и това дали едно дете ще влезе в най-желаната паралелка в МГ.  Grinning
При МГ въпросът е частично решен - там оценката от математиката се утроява, а БЕЛ се взема един път, докато при ЕГ са 2Мат+2БЕЛ. Можеха например за хуманитарните гимназии да утроят БЕЛ и да вземат математиката веднъж.

# 694
  • София
  • Мнения: 18 291
И кое в изпитите от 2010 и 2011 не се учи в училище? Shocked Параметрични уравнения и неравенства се учат от ВСЕКИ един седмокласник и е повече от разбираемо да ги има в изпита за немска, френска, английска  или патагонска гимназия. Да не говорим, че ако учителят си върши работата, още в 6 клас в нормални ОУ е обяснено какво е параметър и така е поставена основата за работа с параметри в 7 клас. При нас например учителката го е обяснила детайлно  при преподаването на урока за степен на едночлени. След това го е застъпила и при задачи за умножаване на многочлени и привеждането им в нормален вид.

http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/top_men … 31may2010_key.pdf

http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/top_men … 7kl-30may2011.pdf

Дидева, езиковата не е с хуманитарна насоченост и затова лично аз смятам, че си е редно двата основни изпитни предмета да са с еднаква тежест, както и си е от години.... ЕГ е общообразователно училище, не хуманитарно, в което да се набляга повече на литература...Иначе  си има хуманитарни паралелки и при тях нещата са си решени с превес на оценката по БЕЛ при образуването на бала.

Последна редакция: пт, 12 юли 2013, 11:47 от пенсионирана русалка

# 695
  • София
  • Мнения: 62 595
Формално всичко от изпитите се учи в училище. Ключът от палатката е там, че не се упражнява достатъчно, за да се разчита на тези знания за висока оценка.

# 696
  • София
  • Мнения: 18 291
Формално всичко от изпитите се учи в училище. Ключът от палатката е там, че не се упражнява достатъчно, за да се разчита на тези знания за висока оценка.

Под това се подписвам с две ръце. Peace

# 697
  • София
  • Мнения: 3 298
И моето мнение е такова, не ме нападайте.

Говорих за параметричните.
Моето дете не е учило такива, а ги има на класното. В учебника няма такива задачи, има само в В група на сборниците. Може в някои училища да се обясняват, а в други дори да се затвърждават.

Тестовете от 2010 и 2011 пак ми се струват лесни. Задачите за движение са супер за изпит в МГ, посочете ми обаче учебник, в който има такива. Там най-трудното е директно прилагане на формулата S=V*T най-много два пъти последователно.

Не знам какво има в учебника за 7ми клас все още. Кажете има ли такива:

За кои стойности на параметъра а коренът на уравнението
x(x-a)-2ax(x-1)(x+a)=5
е положителен ?

# 698
  • София
  • Мнения: 18 291
Има, разбира се. Peace И параматрични, и задачи за път. Проблемът е в казаното  от Андариел - не остава достатъчно време за упражнение поради обемността на материала в 7 клас.

А това, че на класното на детето ти има непредадени неща,  е друг проблем - на ниво учител. Peace

Аз именно това написах - като сложност изпитите от 2010 и 2011 не са особено по-трудни, но с обхващането на по-разнообразен материал, учен  в училище ,  и с няколкото малки капанчета успяха по-прецизно да  формират оценки.

# 699
  • София
  • Мнения: 62 595
Това, че на класното има нещо, което не са учили е въпрос, с който трябва да се обърнеш към учителя в училище.

# 700
  • София
  • Мнения: 5 189


Не знам какво има в учебника за 7ми клас все още. Кажете има ли такива:

За кои стойности на параметъра а коренът на уравнението
x(x-a)-2ax(x-1)(x+a)=5
е положителен ?

Тази ти ли си я измисли? Да, в 7 клас има параметрични задачи, особено във втория модул. Тази, обаче надали е подходяща за 7 клас.

# 701
  • Мнения: X
Дидева, езиковата не е с хуманитарна насоченост и затова лично аз смятам, че си е редно двата основни изпитни предмета да са с еднаква тежест, както и си е от години....
Съгласих се. Даже в примера, който съм дала единият профилиращ е математика, ама кой да чете внимателно.  smile3538

# 702
  • у дома
  • Мнения: 7 188
И моето мнение е такова, не ме нападайте.

Говорих за параметричните.
Моето дете не е учило такива, а ги има на класното. В учебника няма такива задачи, има само в В група на сборниците. Може в някои училища да се обясняват, а в други дори да се затвърждават.


Не знам какво има в учебника за 7ми клас все още. Кажете има ли такива:

За кои стойности на параметъра а коренът на уравнението
x(x-a)-2ax(x-1)(x+a)=5
е положителен ?

По кой учебник сте учили-във всеки един учебник за 6 клас при едночлените е въведено понятието параметър...

И да,има подобни на тази,която си измислила,но чак пък х да става на трета степен-не  Peace

# 703
  • София
  • Мнения: 3 298
Е, аз опитах така миналата година 2 пъти. Оттогава няма промяна. Иначе жената добре обяснява, но не задълбава. Мисля да не се намесвам повече, иначе 6цата за годината ще я гледаме през крив макарон.

Знам, че е до учител. Но сигурно има много такива.

ganis , копнах я от матурата за 2010. Е, не съм догледала:

x(x-a)-2ax -а=(x-1)(x+a)+5

Не съм очаквала някой да почне да я решава.

Не помня кой беше учебника, но сигурно е бил някой стандартен.

# 704
  • София
  • Мнения: 5 189
Факт е, че много учители въвеждат параметъра чак в 7 клас.

Общи условия

Активация на акаунт