ШЕСТИ КЛАС привършвам аз - тема № 35

  • 44 915
  • 747
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 62 595
С нищо не се отличава, обаче са ги набутали в общото класиране.
Подреждането на училищата е ориентировъчно, заа да се види кои са над определена черта. Ако човек наистина иска да  е обективен, би трябвало да направи подреждането по точки, 80 точки са си 80 точки и тази година, и догодина, но се смятат по различни формули, и са над петица, така че са добър ориентир към какво да се стреми детето, за да има шансове за училищата от този списък.

# 631
  • Мнения: 700
Е да това подреждане както съм си казала е ориентировъчно. Сортирала съм по минимален бал, което излючва
...при подобни класации не се мерят обективни резултати, често се взема просто най- високият бал на класирания първи, не средноаритметичния успех, който би бил доста по- обективен показател.   
т.е исках да направя статистика при какъв минимален бал са се класирали децата за съответното училище, и както казах не съм разглеждала паралелки, защото в едно и също училище има бая голяма разлика в мин. бал за различни паралелки.
Пък иначе в бала не влиза ли сбора от общо 6 оценки? Сега дали това ще са оценки от удостоверението или от изпита е въпрос на насоченост от страна на ученика, но ако пък детето е решило да се насочи към георграфия например се предполага че този е фаворитния му предмет и на изпита ще се представи подобаващо.

# 632
  • София
  • Мнения: 19 926
Охооо, вече следим подредбата на училищата по бал. Laughing

За мен за момента е по-важно да убедя девойките, че през идната година следва да са
по-мотивирани и работливи, демек да преборят мързела.  Искат  да учат в ЕГ (не са фиксирали езика), така че ги запознах  общо с  много високите тазгодишни минимални балове за  прием  в тези училища  и толкова.

Хванаха се поне да правят нещо. Прочели  са  трите по-обемни произведения по литература (Бай Ганьо, До Чикаго и назад и Немили-недраги). Отделно си направиха сами някакъв график за попълването на учебната тетрадка , която им е за домашно по математика + тестовете от сборника и уж го спазват. Гледам отмятат на една таблица планираното като свършено. Когато ме обхване мен ентусиазмът, ще взема да проверя доколко е така. Mr. Green Но нещо ме е  пуснал в момента , в отпуска е  явно. Mr. Green

Иначе прекарват лятото предимно на компа и пред ТВ, с което ме вбесиха и от днес ги впрегнах насила да ходят с каката на плуване свободно, без треньор. Елементът насила  е останал зад гърба им,  тъй като се прибраха   много надъхани да ходят ежедневно едва ли не, пък да видим.. Thinking

 tsveta_pile, влизат принципно  4 оценки (в повечето случаи) - две от изпити и две от предмети в удостоверението за завършен  7 клас. Вече в зависимост от училището тежестта на изпитните оценки  при балообразуването е различна (както и изпитните предмети за някои училища,  такива извън общото класиране, със свой си отделен прием), както и  по кои предмети  годишните   оценки  са  балообразуващи. Примерно в МГ се утроява оценката от изпита по математика, взима се веднъж тази от изпита по БЕЛ и се прибавят оценките по БЕЛ и мат от 7 клас. В ЕГ тежестта на изпитите по БЕЛ и мат е  равна, двете оценки се удвояват, а към тях се прибавят БЕЛ и мат от 7 клас. Затова, както е отбелязала Джуди, бал примерно от 35  в МГ при максимален 36  не е същото като бал 35 в ЕГ, отново иначе при максимален 36. Не бива да се сравняват, иначе се получава съпоставака на ябълки с круши. Още по-немислимо е сравнението с балове в НПМГ. Да, гимназията е в общото класиране, но си има своите отделни  изпити за съответните паралелки.

Последна редакция: вт, 09 юли 2013, 18:46 от пенсионирана русалка

# 633
  • Мнения: 700
Така е несравними са, но нали затова са дали тежест на съответния предмет, защото се предполага че ако детето е отишло в МГ то е заради математиката и затова логично се взима утроената оценка от изпита по мат.
Както и да е де все пак ако се гледат горе долу класациите отговарят на реалността за предпочитаните училища, пък въпрос на преценка и пресмятане е накъде да се насочи.

# 634
  • Мнения: 7 275
Ой, ой ой!
Много сериозна станала темата. Thinking Не е ли малко раничко да обсъждаме подредба на училища?
Лято е. Децата са във ваканция. Море, пясък, планина...някоя друга книжка за четене, някое друго тестче, я по БЕЛ, я по математика. Grinning

Ние се завърнахме от море.
Девойката "стартира" с някакви тестове по БЕЛ.
Нещо хич не й се започва със задължителната литература, но си е направила график за четене.

А цялата книга "Бай Ганьо" ли трябва да се прочете?

# 635
  • Мнения: X
Мисля, че русалката направи уточнението, че подредбата на гимназиите по бал е хубаво нещо, но е важно дали детето се е ориентирало към езиков или природоматематически профил, или пък към професионална гимназия. ( мисля, че балът за професионалните гимназии се формира като за математическите)
Иначе ние се оказваме в лесната група. Детето си е избрало няколко училища, като само отвреме - навреме разменя първо-второ място. 

А цялата книга "Бай Ганьо" ли трябва да се прочете?
Е, те от повечето книги учат само отделни части, но пък според мен е добре да се прочетат целите произведения.
Моят момък прочете "Бай Ганьо" за три-четири дни, без да си дава зор, и каза че му е харесала. Но той до момента само за една книга е казвал, че не му харесва, така че едва ли би могъл да послужи за сравнение.

# 636
  • Мнения: 7 275
Ами и според мен е по-добре да се прочете цялата книга, ама девойката има други планове.
Да видим.

Дидева, вие и към София ли се ориентирате?

# 637
  • София
  • Мнения: 19 926
Така е несравними са, но нали затова са дали тежест на съответния предмет, защото се предполага че ако детето е отишло в МГ то е заради математиката и затова логично се взима утроената оценка от изпита по мат.
Както и да е де все пак ако се гледат горе долу класациите отговарят на реалността за предпочитаните училища.

Ооо, да, нямах предвид това. Естествено, че погледнато индивидуално, балът за  МГ си е много добре пресметнат с увеличаване тежестта на математиката. Още по-добре би било според мен  и МГ да имат отделен изпит по математика, той ще е предизвикателство за истинските математици. Идеята ми обаче  беше, че подредбата по бал (който не е сметнат на един и същи  принцип) не е най - точният ориентир. Отделно в таблиците за максимални и минимални балове  на 1 и 2 класиране едновременно участват паралелки с квоти и без, което също малко размива нещата. А като добавим и  това, че някои училища (като 91 НЕГ) са една единствена  позиция с всичките си 7 паралелки, то в  в интервалите между минимален и максимален бал не влизат 14 деца от пол  , както е за една паралелка, а цели  91. Peace Та всичко е малко относително. Както и това нареждане по максимален бал. Rolling Eyes Може едно единствено  дете да има много висок бал и това да отпрати паралелката  незаслужено много нагоре...

Фран, прочетоха ги целите, ама какво са разбрали... hahaha Уговорили сме се, че през учебната година внимателно си прочитат отново само откъсите по програма и това е.

Дидева, и на моите "Бай Ганьо" им хареса, но не така ласкаво се изказаха за "До Чикаго и назад".

Последна редакция: вт, 09 юли 2013, 19:40 от пенсионирана русалка

# 638
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен точно сега е моментът за едно предварително разглеждане на училищата, нещо като преДговор, защото все още не е изцяло свършила тазгодишната кампания и нещата са съвсем пресни. До догодина на всички "стари" ще им е изветряло.

# 639
  • Мнения: X
Дидева, и на моите "Бай Ганьо" им хареса, но не така ласкаво се изказаха за "До Чикаго и назад".
Вчера го започна, още не ме е гонил с отзиви. Ще споделя какво мисли за книгата, поне в това отношение е доста откровен. Гледам обаче, че си е нагласил паралелно и " Игрите на глада" на английски, та ще видим кое ще надделее.

# 640
  • Варна
  • Мнения: 30
Да се присъединя и аз към темата. Тази година пак ще имаме седмокласник в семейството - племенникът ми, та да следя новостите и вълненията и тук.  Grinning

Sash,   bouquet

# 641
  • Мнения: 24 467
Е да това подреждане както съм си казала е ориентировъчно. Сортирала съм по минимален бал, което излючва
...при подобни класации не се мерят обективни резултати, често се взема просто най- високият бал на класирания първи, не средноаритметичния успех, който би бил доста по- обективен показател.   
т.е исках да направя статистика при какъв минимален бал са се класирали децата за съответното училище, и както казах не съм разглеждала паралелки, защото в едно и също училище има бая голяма разлика в мин. бал за различни паралелки.
Пък иначе в бала не влиза ли сбора от общо 6 оценки? Сега дали това ще са оценки от удостоверението или от изпита е въпрос на насоченост от страна на ученика, но ако пък детето е решило да се насочи към георграфия например се предполага че този е фаворитния му предмет и на изпита ще се представи подобаващо.


Дали ще се прави подредба по най- висок или по най- нисък бал- еднакво необективно е. Може да има голям и малък марж между баловете на отделните участници в класирането, може те да съставляват хомогенна маса. Най- точно остава средноаритметичния бал, но такава подредба също сравнява ябълки с круши, както вече писахме няколко души.

# 642
  • София,Младост 3
  • Мнения: 48
А разказите как ще ги четете само изучаваните или целите сборници с разкази на Елин Пелин , Йовков и Вазов.
Каката от миналата година се е заинатила, че иска да учи само немски или френски език и то само в 91 НЕГ, 9 ФЕГ или 73 СОУ , та не зная какво ще правя ако балът ни догодина е по-нисък и трябва да я убеждавам да пишем и други училища... Confused
 Пенсионирана русалка при вас ,като сте по две поне мотивацията трябва да е на ниво и да има опит за съревнование между двете , а не като при нас каката вижда как малкия само си играе и се демотивира да не говорим, че и той постоянно и пречи - тя чете или решава задачи ,а той ходи да я моли да играят заедно Joy

# 643
  • София
  • Мнения: 62 595
Хубаво е, че детето има цел - така по-лесно ще приеме колко много работа трябва да свърши през годината, защото в тези училища се влиза най-трудно. По-кофти е, ако няма цел.

# 644
  • София
  • Мнения: 3 912
А някой да има идея за математическите паралелки в НПМГ? Там нивото като в СМГ ли е? Или е втора спирка за неприетите в СМГ? Знам че много деца кандидатстват там, но предимно в останалите паралелки. Нашият иска да учи математика сега, мина му за френската.

Ние изчистваме пропуски от 6ти клас по математика, снощи хлапето реши цели 5 задачи по геометрия от давани на изпити по школите, обикновено с номер 19 (от края на първия модул). Задачите са лесни, но идеите идват лесно след известно количество решени. Определено го мързи да мисли, ако не му дойде идеята веднага, казва, че госпожата такива не е показвала как  се решават.

Та така, не се натоварваме, все пак е ваканция. Нямаме и положителни примери от приятелчетата, повечето са по компютрите.

Общи условия

Активация на акаунт