ШЕСТИ КЛАС привършвам аз - тема № 35

  • 44 920
  • 747
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 1 946
Ами аз нали точно това предложих  Laughing, казваш "разбирам те" Wink. Знам много добре, че няма как да има единен такъв график. Предложението ми беше ние да си го съставим. 

Това, което не съм предвидила с това предложение е, че е твърде рано, сигурно различните школи, както казваш, ще обявяват текущо, малко преди изпитите...

# 616
  • София
  • Мнения: 62 595
въпросът е, че няма как да си го правите на първа страница,защото има лимит като време за редактиране.

# 617
  • Мнения: X
въпросът е, че няма как да си го правите на първа страница,защото има лимит като време за редактиране.
Винаги можем да помолим модератор за помощ.  Peace

# 618
  • Мнения: 2 963
въпросът е, че няма как да си го правите на първа страница,защото има лимит като време за редактиране.
Винаги можем да помолим модератор за помощ.  Peace

Или да пуснем отделна тема, когато му дойде времето.

Андариел, да имаш готови материали за презентацията (така само ще актуализирам).  Laughing

# 619
  • София
  • Мнения: 62 595
Готови материали нямам, защото всичко беше на някакви листчета и им чертах на една дъска с маркер. Първо си извадих на едно листче как се формира балът като оценки за езиковите, за СМГ и за НПМГ като написах примерно, бал 34 означава, че ако имаш шестици в удостоверението, то на изпитите по български и математика си изкарал средни оценки от по 5.50 - в табличка. После разделих училищата на "дивизии", "А, Б или В-група" (като при футболното първенство) според традиции и желаност от целокупното население. От план-приема (и миналогодишният вършеше работа, защото местата не се променят драстично) извадих кое училище колко места има по пол и всяка група колко места общо събира. От файла за минималните и максималните балове извадих минималните балове за училището и какви минимални оценки прави това, към които да се стремим на пробните изпити. Заложихме една долна граница от петици, и стремеж към 5.50 като оценки от пробните (обърнати в точки, но точките съм ги забравила, със сигурност бяха около 80 като приемливо ниво). Също обърнах внимание как всяка година броят на децата с високи оценки се увеличава. Обясних, че всичко това е принципен ориентир какво правим и защо го правим с подготовката, за да могат децата да вдянат, че правилата на играта са така измислени, и при нормално протичане на подготовката, имат шансове да изкарат по-високи оценки и да се борят за по-добро училище.

Всичко това можете много лесно сами да си го направите, файловете ги има на сайтовете на РИО-тата или в старите седмокласни теми. От мен съвет - отсега си копирайте каквото излезе като статистики за тази година, също вижте и от минали години, защото те са единствените обективни ориентири. Най-ценни са статистиките по български и математика, защото там се вижда колко бройки деца са били конкуренцията тази година. Човек като прекара малко време в разглеждане на числата, и започва сам да си изгражда стратегия какво да прави и си намества нещата в главата.

Твърдо вярвам, че когато на децата им се представи съвсем честно и сравнително обективно достъпната информация, те в един момент я осмислят и разбират каква е целта на занятието и също разбират, че не е обикновена родителска амбиция или "натискане за негово добро". Някои деца си поставят индивидуална цел като "искам да вляза в НПМГ-биология" или "искам да уча френски", и ако вече детето има такава цел, то отзад-напред разплитаме кълбото и му казваме "тази година в НПМГ са се явили толкова хора, балът се формира така, трябва ти ориентировъчно поне такава оценка". Или ако детето няма определена цел, то да се наблегне на целта за възможно най-високи оценки на изпитите, за да има повече избор впоследствие. Децата ужким са големи, ама малко им убягва идеята за продължителност на времето за повече от месец-два, а за година напред съвсем мъгляво им се струва, също все още им куца планирането, и затова е добре да имат цел, за която да работят, както и да им "нарисуваме" пътя, по който да минат, за да достигнат от т. А до т. Б. Това ги успокоява и им дава увереност, че нещата са под контрол.

извинете, пак написах цяла лекция, ама толкова си мога

# 620
  • Варна
  • Мнения: 262
Sash, относно пробните изпити във Варна - тези които провежда МГ започват от началото на м. март и така всяка седмица непосредствено до самите матури. Тази година например последния пробен по математика беше на 19.05. Ето ви линк с датите от тази година http://www.mgberon.com/html/page.php?id=39 мисля, че и догодина графика им няма да е кой знае колко различен.

# 621
  • Мнения: 6 272
Така е, същинските пробни започват в края на февруари. Точно тук е мястото майките да обменяме инфо по въпроса. Аз например от опит знам, че в Пловдив пробни правят  Търговската гимназия и МГ. Има и много състезания през годината. От мен тази информация ще научавате навреме за да се включите при желание. Софийските мами дават много инфо - за пробните в Междучасие, Регалия, Технологиите и т.н.
Споко, има време, всичко ще се нареди. Не е нужно от сега да правим каквото и да е. Нека сега децата почиват и се упражняват по час-два на ден. Това е напълно достатъчно засега.

# 622
  • София
  • Мнения: 1 946
Ще го сложа на първа страница когато дойде време за новата тема във вида, който сме успели да съберем дотогава. Затова ви приканвам за инфо. Ето Маями вече се отчете за Варна, благодаря. Ще събирам отделните сведения в отделен файл, за да не се загуби информацията и после ще опиша датите на първа страница на следващата тема. Тя и без това тази първа страница вече изобщо не е актуална Wink

Andariel, благодаря за изчерпателните насоки.

Последна редакция: нд, 07 юли 2013, 22:53 от Sash

# 623
  • Мнения: 2 963
Андариел,
и аз благодаря за насоките.

Обаче сега ме вълнува друго. След разходка в парка девойката взе да накуцва и каза, че я боли стъпалото. Опипах двете крачета и на болящия крак открих израснало кокалче. Болката се появява при продължително натоварване. Питах откога е така, не помни, но не е куцала.

Сега ясно ще тръгнем по лекари. Дано не е нещо сериозно. Отивам да чета по въпроса.

# 624
  • Варна
  • Мнения: 366
Да се включа и аз най-сетне. Моят и той тази година ще бъде 7 клас и още от сега е почнал да решава матурите. Нашата госпожа по БЕЛ/която и ни е класна/ е много добра. Даде списък за четене само със творбите, които ще учат и даде и задачи към тях - всички стихотворения наизуст и преразказ на 1,2,3,5,10 и 17 глава от "Немили-недраги".
По-назад в темата видях въпроси относно личните и безличните изречения. Ето какво са писали в час:
Момчетата влязоха в стаята. Пееха весело.
Второто изречение е лично,защото
-има място за подлог;
-глаголът сказуемо е личен/3л. ед. ч./
 Момчетата влязоха в стаята. Тук се пееше весело.
Второто изречение е безлично,защото
-няма място за подлог;
-глаголът сказуемо е безличен т.е. не се мени по род и число
Безличните изречения могат да означават:
-природни явления–гърми,съмва се,роси
-телесни и душевни състояния–спи ми се,плаче ми се
-необходимост,възможност–налага се, може, трябва
-липса и наличие–има, няма

Да добавя за безглаголните изречения:
Безглаголни прости изречения са тези, в които мястото за подлог е зазидано.
Безглаголните изречения се употребяват:
- в описание
Море. Гора.
И златен пясък.
Вълни. Деца.
И слънчев блясък.
               А.Босев
- когато са изразени силни чувства или оценка
Моя страна, моя България.
Безобразие.
- силно желание или категорична заповед
Тишина!
Мирно!

# 625
  • Мнения: 700
Аз също си извадих статистиката от РИО от 1-во и 2-ро класиране и ги подредих по минимален бал.
След това отсях училищата и ги подредих след 2-рото класиране. Ето една извадка на училища за минимален бал над 30:
2216306  СМГ "Паисий Хилендарски"
2204091  91 НЕГ Проф. Константин Гълъбов
2224073  73 СОУ Владислав Граматик
2216301  I АЕГ
2216164  164 ГПИЕ Мигел де Сервантес
2222009  9 ФЕГ Алфонс дьо Ламартин
2206302  II АЕГ Томас Джеферсън
2222133  133 СОУ А. С. Пушкин
2224433  НТБГ
2211035  35 СОУ ДОБРИ ВОЙНИКОВ
2221031  31 СУЧЕМ Иван Вазов
2211304  НПМГ Акад. Л. Чакалов
2204032  32 СОУ Св. Климент Охридски
2211420  НФСГ
2224022  22 СОУ Г. С. Раковски
2211419  СГСАГ  ХРИСТО БОТЕВ
2205407  СПГЕ Джон Атанасов
2204018  18 СОУ Уилям Гладстон
2204134  134 СОУ Димчо Дебелянов
2222007  7 СОУ СВ. СЕДМОЧИСЛЕНИЦИ
Като разбира се за различни паралелки в едно и също училище е необходим различен бал, но това е според желанието на различните деца.
Един полезен линк е наредбата за образуване на бал в различни профили и правила за кандидатстване: http://www.rio-sofia-grad.com/web_folders/appl_files/2013_docs/n … -05_priem_uch.pdf

# 626
  • София
  • Мнения: 62 595
Много хубаво си направила! Само за уточние, че за НПМГ балообразуването е от вътрешни изпити, и затова изглеждат баловете по-ниски, но това не означава,че училището е с по-ниска желаност - просто много хора не изкарват високи оценки на вътрешните изпити, защото изпитите са труднички, или изобщо не кандидатстват там. Също и на СМГ най-високият минимален бал е за една-единствена паралелка - с немски, но има още четири паралелки с английски.  Peace

# 627
  • Мнения: 24 467
При училищата с отделен прием си е наистина така, когато организират свой си изпит. Баловете не могат да се съизмерят така. А НГДЕК? И те са по подобен начин. Както и други училища.
Освен това при подобни класации не се мерят обективни резултати, често се взема просто най- високият бал на класирания първи, не средноаритметичния успех, който би бил доста по- обективен показател.   

# 628
  • София
  • Мнения: 62 595
НГДЕК, ТУЕС и др. са отделно, а на НПМГ са му направили много лоша услуга, като са го сложили в общото класиране. така се сравняват балове от утроената оценка по биология/химия/физика/математика/география от отделни изпити с тези от стандартното външно оценяване. Дори при СМГ се утроява оценкатаа от НВО, а не е с отделен изпит. На НПМГ не му е мястото в общото класиране.

# 629
  • Мнения: 24 467
За мен не следва изобщо така да се подреждат училища.
По какво се отличава в случая НПМГ от останалите с отделен приемен изпит, наистина?
Училища подреждам според профила на специалностите и вида им- професионални гимназии, ЕГ, МГ, други специализирани. А да сравнявам балове така общо- Боже, опази. Че те се формират различно. Ние имаме две единици разлика, в зависимост от това, дали формираме бал за езикова паралелка /най- висок/, за хуманитарна /най- нисък/ или за МГ /среден/. Разлика и от изпитите, с които се кандидатства и от оценките, които се вземат от дипломата.

Общи условия

Активация на акаунт