ШЕСТИ КЛАС привършвам аз - тема № 35

  • 45 052
  • 747
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 19 979
Умират да използват гръмки фрази..Хем паралелките са  в елитни гимназии, хем останали незапълнени. Има 2 варинта. Става дума  преди всичко  за паралелки, които са много далече от "елитността" и за тях няма желаещи. Всяка година има такива паралелки. Има и още една причина за незапълване на паралелки на този етап, дори и да са  много добри (примерно в НПМГ, за които не може и всеки да се вреди заради условието за издържан допълнителен изпит). Много хора тази година са надценили резултатите на децата си, сравнявайки баловете им  с миналогодишните, без да вземат предвид изнесената статистика по интервали, в резултат на което  са упоменали твърде малко позиции (само в  топ училищата) като желания в заявлението за участие в 1 класиране. И тъй като разликите в  минималните балове на 1 и 2 класиране са твърде несъществени като цяло, много деца са останали некласирани и след двата етапа, като сред тях има и немалко с много добри балове. Пред тях сега е вариантът за трето класиране, след което много от тези свободни места ще се запълнят и финално пак незаети, а оттам и несформирани заради минимален брой деца  ще останат толкова  паралелки, колкото и друг път. И едва ли ще са елитните.. Wink

Последна редакция: чт, 04 юли 2013, 13:58 от пенсионирана русалка

# 601
  • София
  • Мнения: 62 595
Грънци елитни! Всяко училище вече гледа да се пише профилирано, белким го сметнат за елитно! Какво му е елитното на училище, на което минималният му бал е 18-19, което означава тройки и малко над тройки като средни оценки от изпитите и удостоверението? Ако детето има четворки по всичко, това прави бал 24.

# 602
  • Мнения: 24 467
Това, с останалите незапълнени места в "елитните гимназии", го чета от не знам колко си години лятно време. Много му се радвам. Според мен хората умишлено заменят точната дума "профилирани" /или "професионални"/ с така използваната, за да е четивен мат'рялът.

# 603
  • Мнения: 6 294
За да ви е по-лесно догодина, разпечатайте статистиката, оградете желаното от детето училище( или няколко - зависи на къде се е насочило и за какво ще се бори), вижте баловете ( но и детето да ги гледа), маркирайте ги в цветно и си дайте сметка за какви оценки на матурите се борите за да влезете в желаната паралелка. Примерно при нас целта беше - 5,50 и на двете матури. Този бал му осигуряваше възможноста за безпрепятствено влизане по първото му желание ( с него той беше наясно още преди година) .  През цялата година детето целенасочено работеше  и гонеше таргета.  Оценките от матурите му леко надвишиха  целта. От там нататък  всичко протече по предварителния план без изненади.  Пожелавам си и догодина такава кампания. Пожелавам я и на всички ви. С ясна цел е по-леко!

# 604
  • Мнения: 2 981
Аяла,

Рових, но не можах да открия статистика за броя на родените в София деца за 2000 г.
За страната обаче 2000 г. е пик, с увеличение от около 1400 деца спрямо 1999 г., която също
е с висока раждаемост. Това значи поне около 300 деца повече в София от нашия набор.
При това бях чела (но сега не го намерих), че за 2000 г. процентът на момчетата е
малко по-висок (над 51%), което вдига още и цялата бройка на момчетата спрямо минали години.
Добре, че за математици има и училища с отделен изпит (НПМГ и ТУЕС).

Прав е човекът, че четенето на бг-мамма не ми се отразява добре  Laughing

Кармела,

Ето статистика: http://www.zdrave.net/MIZZO/Statistics/?evntid=5604
Има няколко таблици брой живородени за периода 96-04.
за нашия набор 2000 ръстът е около 1500 деца, от които 800 момчета. (на око, не съм ги джуркала още).

Обаче нямаме миграция. А от приятелките на щерката, половината не са родени в София.

Бърз отчет. От днес си поех функциите на майка на бъдещ седмокласник (полседните 2 месеца хич ме нямаше, заради мнооого работа, ама нали трябват парички за подготовката  Mr. Green)
Връчих стихотворения на Вазов и на глас прочетох Шипка (тя кротко гледаше ТВ и тренираше концентрация - как да игнорираме досадните шумове). Поради липса на въпроси от нейна страна заниманието за днес приключи. Дадох срок до неделя да го прочете сама, когато ще се изпитваме. В този момент привлякох вниманието й. Щерката учудено се ококори. Съгласи се с всичко. Като я познавам изобщо няма намерение да отвори книгата, но в неделя ще го чете на глас поне 3 пъти.  hahaha

Както казва Андариел - важна е мотивацията, ама засега усещам, че при нас напредъкът е минимален.

# 605
  • Мнения: 1 204
По повод поста на G..D.. да питам знаещите отсега - доколко пробните изпити отразяват дейстителността?
Прочетох, че пробните в СМГ например са по-трудни от реалния изпит, тогава как да се ориентираш докъде си?

# 606
  • София
  • Мнения: 62 595
Пробните изпити не са точно като истинския изпит, защото в истинския се покрива материал от цялата година. На пробните се решават задачи от порцията материал, която е взета до момента, например по български са на изречения и Немили-недраги, и в пробния ще има предимно въпроси за тях. На СМГ със сигурност са по-трудни по математика, а за другите школи не мога да кажа със сигурност. За мен лично еталон е СМГ по математика, защото предпочитам по-труден пробен, за да може после да вдигне оценката на реалния изпит.

# 607
  • София
  • Мнения: 1 659

Благодаря ти, точно това търсех. Положението е много по-страшно  Thinking
Увеличението от 1400 деца за 2000 г. мислех, че е равномерно за страната.
Оказва се, че в страната дори има спад на някои места, цялото увеличение
идва от София - 1500 деца повече, от които 800 момчета повече от 1999 г.
Щом тази година беше такъв ужас кандидатстването, то догодина ще е  #Crazy
Като малък моят син много се впечатляваше от големи числа, ще
взема да му изнеса една лекция по статистика, дано се постресне  Mr. Green

peppia, трудно можем да сме сигурни каква матура ще дадат - ако е по-лесна,
както през последните две години, мисля, че няма пробен, който да претендира
за достоверност. За себе си съм решила да пращам младежа точно в СМГ, да се
стряска. Моята девойка ходеше в СМГ и ПЧМГ на пробни по математика и на последния
в Регалия - той ми се видя много добре балансиран. Като цяло аз съм много
доволна от пробните в Регалия като близки до очакваното, по-скоро реалните изпити
напоследък се различават от очакванията ми  Laughing

# 608
  • София
  • Мнения: 62 595
Много добра идея е за лекцията. При нас свърши работа. Беше почти като презентация, и то с числа и примери. Описах всичко от игла до конец, представих им колко бройки деца са, колко места обикновено се обявяват, кои училища какви са, що е то бал и как се формира... абе, всичко! В началото нищо не вдянаха, после мигаха на парцали, но след третото обяснение разбраха за какво става въпрос, и че не е шега-работа. Така разбраха, че не ми е на мен зор да изкарат високи оценки, а че просто системата така работи и човек или се хваща и тропа хорото, или се спасява както дойде.

# 609
  • София
  • Мнения: 19 979
Пробните изпити не са точно като истинския изпит, защото в истинския се покрива материал от цялата година. На пробните се решават задачи от порцията материал, която е взета до момента, например по български са на изречения и Немили-недраги, и в пробния ще има предимно въпроси за тях. На СМГ със сигурност са по-трудни по математика, а за другите школи не мога да кажа със сигурност. За мен лично еталон е СМГ по математика, защото предпочитам по-труден пробен, за да може после да вдигне оценката на реалния изпит.

Подкрепям. На СМГ пробните  са по-трудни наистина, но пък успокояващото е, че справилият се на тях с условно 70-75 точки и  нагоре,на реалния изпит е с отлична оценка. Доказана е през годините тази зависимост. Peace Пробните на СМГ имат за мен и друга функция. В някои школи тестовете  са доста по-лесни. И като изкара детето с лекота над 90 точки на тях, се  отпуска, вярвайки, че всичко е усвоено и нещата са  наред. Тоест човек си остава плътно приземен след явяване и в СМГ. При деца, които обаче се подтискат и обезверяват от евентуално ниски резултати, вместо това да ги амбицира да  поработят още и да дръпнат, може би пробните в СМГ не са най-добрият вариант.

Последна редакция: пт, 05 юли 2013, 20:03 от пенсионирана русалка

# 610
  • Мнения: 6 294
Водила съм сина си в София на пробните на Регалия, защото мисля, че наистина си заслужават. Не, че в нета не ги пускат услужливи майки, но атмосферата и емоцията на момента също не са за пренебрегване. Моято диване не вадеше високи оценки на пробни. За мен целта беше да вади на всеки пробен с една идея по-добра оценка от предния. Бях залепила графика на всички пробни на които решихме ( той реши) да отиде. След всеки пишехме оценката и си давахме сметка какво му липсва до целта и на  какво има да наблегне още. Самите пробни после давах на частните му учители, където изглаждаха незнанията. На практика март и април нямаше събота или неделя без пробен или състезание. Не го отчитам за грешка, даже напротив. Накрая матурите му се сториха като игра на базата на всичко  минало досега.
Не съм съгласна с " леките " матури. Споделям мнението на Ганис - матурата по математика беше наистина много добра и балансирана. просто някои деца бяха пренавити от решаване на трудни задачи , а други се хванаха в капаните на първи модул. Но който е бил подготвен адекватно се е справил. И още нещо - децата ми ходят на курс по  и български от 5 клас, а на математика - от 4-ти. Но в седми клас по никое време ми се наложи да спра курсовете на седмокласника и да търся частни учители. По български ходеше от ноември, а по математика - от март. Но разликата си пролича много бързо. Просто при моя курсовете вършеха добра работа колкото да е на ти с материала, но за да бъде добре подготвен за всички подводни камъни на матурите му помогнаха частните учители.
С новоизлщпения седмокласник няма да рискувам - пускам го на учители от есента, пък... д...е  да ми е яко. ooooh!

# 611
  • София
  • Мнения: 19 979
G.D , винаги ще има разминаване  в мненията  по отношение сложността на матурите.  Peace  За мен  най-балансирани изпити по математика бяха тези от 2010 и 2011. Този от 2009  беше прекалено труден за масовия седмокласник, а тези от 2012 и 2013 - доста лесни.  Това, че има двойки или че  някой е попаднал в капана на елементарна  задача, не значи, че изпитът е бил достатъчно балансиран, а че детето или не е внимавало, или просто не  е било достатъчно добре  подготвено. Първият модул има за цел да измери усвояването на минумума, заложен в 7 клас и там винаги задачите ще са  такива, че да бъдат решени от повече  хора, за да се отчита успеваемост. Според мен  обаче трябват промени в сложността на втори модул, тъй като  той е този, който разслоява  децата като резултати при кандидатстването за добрите училища. И не става дума за някакво  изсилване като трудност, а за обхващане на повече седмокласен материал във втори модул - и PISA, и чиста алгебра, и моделиране на уравнения в текстови задачи, и геометрия, а защо не и комбинирани задачи с алгебра и геометрия в едно. Какво й е толкова балансираното на 23 задача? Далеч по-уместно лично на мен  ми се струва на нейно място да имаше текстова , примерно за път ( с капанче за два варианта, което щеше да убегне на доста деца) или някоя алгебрична с нещичко по-сериозно  за разлагане,  с параметър, в която немалко  ученици  гарантирано  щяха да се пооплетат, дори и сред иначе настоящите отличници  на изпита по математика.  И нищо не се губи. Има добро разслояване, а иначе пак най-добре справилите се влизат в хубавите училища, макар и с по-нисък бал от тези изкуствено завишени балове  от  35 и нещо за минимални. Лично мнение Simple Smile

Последна редакция: пт, 05 юли 2013, 16:37 от пенсионирана русалка

# 612
  • София
  • Мнения: 62 595
Гответе се за трудни изпити! Тогава със сигурност няма да изгубите.

# 613
  • София
  • Мнения: 1 946
В Бях залепила графика на всички пробни на които решихме ( той реши) да отиде. След всеки пишехме оценката и си давахме сметка какво му липсва до целта и на  какво има да наблегне още.

Това е хубава идея и ако позволите бих я развила. Затова ви моля за малко помощ.
Тъй като при нашата активност темата скоро ще се изчерпи, може в първия пост на следващата да сложим подобен график, за да могат нашите деца (под силен наш натиск, разбира се  Mr. Green) да изберат къде да се явят. Опитах да намеря нещо с Google, но излизат само тестове от самите изпити, а не графици за датите и местата на изпитите. И както всички сме записали децата си в различни школи, нека да споделим датите за пробните изпити от тях, така ще се събере въпросният график. А ако някой има събрана информация наготово, моля ако иска да я сподели.

# 614
  • София
  • Мнения: 62 595
разбирам те, но няма как да се сложи график, защото няма такъв. Всяка школа си определя изпитите по свое усмотрение като дата, и научавахме за тях, когато някой пишеше в темата, защото неговото дете учи във въпросната школа или защото на него са му казали, или защото следи сайтовете на някои школи. Никога не е имало единен график, обикновено научавахме около две седмици или седмица преди пробните, дали приемат външни деца, и всеки си решаваше дали да ходи.

Общи условия

Активация на акаунт