Истанбул - 21

  • 48 108
  • 739
  •   1
Отговори
# 255
  • София
  • Мнения: 15 314
И ние се завърнахме. Направихме кратък престой в Пловдив, за да си стоплим малко кокалите  Laughing. Не съм очаквала, че почти в края на април ще съберем толкова студ. Радвам се, че в стаята имахме климатик, който пускахме на 30 градуса, че да се стоплим. Но ние се прибирахме късно и в тъмното задължително ставаше много студено. За нашите снимки трябва да почакате. Иначе програмата, която бях подготвила оставихме за друг път и се отдадохме на размотаване и най-вече на паркове.

Тръгнахме към Otağtepe Parkı, който е чак до втория мост и ми се стори достатъчно далече, за да си уплътним времето до настаняване. Имахме по около 25 лири, останали в картата, така че директно потеглихме с трамвая до пристанище Еминьоню и оттам с корабче на Шехир до Юскюдар. Автобус 15ŞN го почакахме 15-ина минути, но пък успяхме да седнем. Слязохме на 24-та спирка KAVACIK DÖRTYOL. От хотела тръгнахме към 8 ч., а първите ни снимки от парка са от 9:50. С автобуса не сме пътували много, той минава все по крайбрежието и има хубави гледки към Босфора.
 
След като слязохме на спирката видяхме един пазар за зеленчуци и вместо към парка, малко се отклонихме през пазара. Направи ни впечатление как продавачите подреждаха всички плодове и зеленчуци един по един – домати, картофи,моркови, чушки, зелен фасул, дори копърът се редеше стръгче по стръгче. Веднага се сетих за копъра и магданоза в Кауфланд, които са нахвърляни в едни кофи, всеки рови там и в крайна сметка на нищо не приличат и за нищо не стават. Разходихме се из пазара, цените бяха доста ниски, както и цените в магазинчетата из квартала. Явно като мръднеш малко от централната туристическа част и цените рязко се променят. Купихме си минерална вода 1.5 л. за 40 куруша и сладолед за 50 куруша. Други автобуси, с които може да се стигне до парка, са 15kÇ от Юскюдар или 14М от Кадъкьой. Може да има и още, но аз видях тези да минават оттам, така че те ходят със сигурност. От спирката на рейса до парка за около 10-15 мин. Ние се замотахме малко по едни улички, където нямаше и кого да попитаме. Търсихме табели за Otağtepe Parkı, но всъщност официалното име на парка е Fatih Korusu TEMA Vehbi KOÇ Doğa Kültür Merkezi. Otağtepe вероятно е хълмът, на който се намира или пък името на квартала. В самия парк нямаше почти никой. Направихме си много снимки и тръгнахме обратно.

Ех, да беше споделила 2-3 дни по-рано. Ние се опитахме да достигнем, но от крайбрежната улица. Имаше табела за Отачтепе (не съм сигурна как се произнася), но след като повървяхме известно време, решихме, че става дума само за квартал и се върнахме. Бяхме в Бейкоз да разгледаме Кючуксу. Доволни сме. Малко дворче е, само с 8 стаи, но пък беше красиво. За съжаление нямаше екскурзовод на английски. Касиерът говореше отлично, но екскурзоводът не знаеше дори елементарни изрази. Така е, по-важно е да можеш да вземеш парите на заблудените туристи, отколкото да им разкажеш нещо.  Laughing След това искахме да видим Анадолу Хисар, но се оказа, че единствената ѝ запазена част, в която се виждаха стълби за качване е занемарена и заключена. То и едва ли имаше какво да се види, защото се оказа, че е много малка (не знам защо, но имах спомен от някогашната разходка по Босфора, че са съизмерими с Румели Хисар). Повървяхме известно време по крайбрежната улица, която почти няма достъп до водата. И тротоари почти нямаше (то и на живущите там едва ли им трябват  Wink). Не открихме и парка, но поне минахме отдолу под моста.  Laughing Иначе от автобуса ми хареса крайбрежието на Ченгелкьой. Атмосферата много ми напомни Ортакьой - много заведения за хранене, площадче около джамията с пейки, прекрасна гледка към моста (точно там мостът се вижда насреща, а не отстрани) и много, много хора. Все пак не слязохме, за да постоим там. Бяхме твърде уморени, а се уредихме и със седалки в автобуса.  Wink

В другите дни се мотахме из Нишантъшъ, Мачка, Саръйер. Не сме впечатлени. Всъщност в Нишантъшъ не видяхме улицата със скъпите магазини, но не сме я търсили. Просто слязохме в квартала и отидохме пеша до Ъхламур и "разглеждането" ни беше на улиците и сградите по пътя. В Ъхламур разгледахме само градината срещу 1 лира. Павилионът-музей е в реставрация. Обаче другият павилион, който е кафене работеше и влязохме, за да го видим. Имаше хора по някои от масите, но пък беше спокойно, а и сервитьорите не изобилстваха, за да се притесняваме.  Laughing

Саръйер беше леко разочароващ. Мислех си, че като има къщи на богаташи, които снимат по сериалите, цялата околност ще е с красиви сгради. Уви, не беше така! Дори мисля, че познах къщата от "Забраненият плод", но беше в такъв окаян вид, че трябва да я намеря в нета и да сравня с нашите снимки, за да съм сигурна. Но пък слязохме на първата спирка след като автобусът се отдели от крайбрежието и влезе навътре в квартала. Ядохме най-хубавите дюнери, които съм яла в Турция. За "десерт" добавихме и малко бюрек, който също беше фантастичен. И всичко беше на цени като за хора, живеещи в краен квартал, а не за туристи.  Laughing След това повървяхме по крайбрежието няколко спирки. Там също има път във водата както е при Арнавуткьой. Точно там ни дойде и "капакът".  Grinning  Както бяхме измръзнали (това беше единственият слънчев ден и бяхме излезли малко по-леко облечени) започнахме да търсим спирка. Оказа се , че улицата е двупосочна, но автобусите по нея са само в посока център - Саръйер, а обратното е на вътрешна успоредна улица. Намерихме спирката, с радост видяхме, че 25Е е след 4 минути и зачакахме. Станаха 3, 2, 1 минути и автобусът изчезна от таблото без да дойде на спирката. Следващият беше след 45 минути. После видяхме автобус, който мина по крайбрежната улица, която е без спирки - явно, за да избегне бавното движение по другата улица. Много вероятно и 25Е да е минал оттам. Тръгнахме пеша, за да не замръзнем на спирката. По някое време (поне не бяха 45 минути) се качихме на автобус. Та съветът ми е ако някой ходи в онези части - качете се на спирката, която е преди това разклонение с улицата в морето или след като улиците се слеят, за да няма друг вариант за бързащите шофьори.  Wink

Тази година се разочаровах и от Йълдъз. Лалетата бяха по-малко от миналата година и 95% от тях бяха напълно прецъфтели. Този път стигнахме и до Малта кьошк, но се оказа, че е в скеле и ремонтират. Но това не пречеше на ресторанта да работи.  Laughing  Имаше красива гледка към Босфора, но за съжаление масите бяха плътно заети и нямаше как да ѝ се насладим.

Когато мога ще разказвам пак.  Wink

Im So Excited, в дворците забраняват да се снима, за да не се проточват безкрайно групите. Специално в Йълдъз не ни даваха по време на беседата, но щом стигнахме последната зала с огромния килим, ни казаха, че вече може да снимаме. И ни оставиха 5-10 минути на спокойствие. Ако имаше нова група със сигурност щяха да ни изгонят веднага.  Laughing И в Долмабахче е можело да се снима до преди няколко години, но може би е било по-спокойно. Сега гледат да изгонят по-бързо туристите, че да поемат новата група чакащи.

Нощна птица, пусни снимка на чешмата от Топкапъ. Стана ми интересно коя е. Сигурно съм я виждала, но без да знам историята ѝ.  Grinning

# 256
# 257
  • Мнения: 6 031
baraia, прекрасни са снимките ви. Благодаря, че ги сподели с нас!   bouquet

Таня, добре завърнали се и вие. За вашите снимки, знам, че ще почакаме, но ще си струва.  Hug

# 258
  • Мнения: 3 078
има ли някой , който заминава сега в четвъртък на 25-ти
Ами не знам дано да замина с Бтур съм Hug

# 259
  • Добруджа
  • Мнения: 216

Видях снимки от двореца Йълдъз. Добре де, на нас що не ни дадоха да снимаме, като бяхме там? Аз не, че не си "откраднах" две снимки, но.... Сърдя им се!

Im So Excited , не разрешават да се снима в Йълдъз. Още с влизането екскурзовода отсече "NO PHOTO", но като стигнахме последната зала /както каза Таня/ се обърна незнайно защо точно към мен /може би аз съм изглеждала като най-силно желаеща да имам снимки  Joy/ и каза "Madam, you can take some photos", аз разбира се не чаках повторна покана  Joy, а другите като видяха, че  снимам, веднага приготвиха фотоапаратите.  Grinning

# 260
  • Sofia
  • Мнения: 1 492
Таня, добре дошла!!!
Близо до касите за билети се намира Фонтанът на палача /Джелат чешмеси/, където екзекуторите са измивали кръвта от ятаганите и ръцете си. Екзекуциите били едно от многото задължения на дворцовите градинари. Белите колони наблизо се наричали камъните на предупреждението, т.к. на тях били поставяни отсечените глави на важните нарушители. Главите, езиците и носовете на по-дребните престъпници се набождали в нишите отвън на Вратата на Империята.

Така казва моят пътеводител.  Simple Smile
Камъните на предупреждението не разпознахме, но ето го фонтанът, който сте виждали със сигурност:

# 261
  • Мнения: 40
Здравейте дами фенки на Истанбул.Аз съм от четящите форума,но сега се завърнах от Истанбул и имам снимков материал, който искам да споделя с вас. Най- добре изглеждат лалетата в парк Гьозтепе на бул.„Бъадат„ и парк Гюлхане за пътуващите тези дни. Посетихме и парка Йълдъз, Нишантъшъ, Египет. пазар, Медресето на Джафер-ага-пихме чай, с ферибот до Кадъкьой- Мода с ретро трамвая и от там с долмуш до парк Гьозтепе на бул. Бъадат. Там имаше сцена на открито с жива  музика и беше най-доброто от престоя ни. Времето беше хубаво, прекарахме чудесно.

# 262
# 263
  • Мнения: 574
Добре завърнали се Simple Smile Много хубави снимки качвате.Хайде ощееее Wink
Чета ви ,но съм в София и хич не мога да влизам да пиша редовно.
Някой днес взе ли си парите от БТур?
Станало ли е нещо с Бтур, защото и ние ще пътуваме с тях през юни. Защо трябва да ви връщат парите?

# 264
  • Мнения: 222
Val27 , последните 12 страници от старата тема са за това - накратно, трябваше да пътувне на 18.04,но отмениха екскурзията на  ни целия автобус.Чакаме да ни върнат парите.
Звънях тази сутрин - уж днес чакат да им преведат парите и щели да се обадят на всички клиенти .... това и вчера са го казали....

# 265
  • София
  • Мнения: 15 314

Не съм ги чувала дори, но неделята е най-добрия вариант, който съм виждала. Хем цялата неделя е истанбулска, хем в София се пристига на сутринта и ще има градски транспорт. Още помня как с Караджъ турс пристигнахме в 3 през нощта и наглите таксиджии или изобщо не искаха да ни качат, или се пазаряха за някакви нереални суми само защото разстоянието до нас не е голямо. Трябваше да мъкнем тежките сакове пеша до нас в тъмницата. На другия ден се сетихме, че ако се бяхме обадили на централата им сигурно щяха да ни изпратят и такси на нормална цена, но тогава така се ядосахме, че изобщо не ни мина през ума за този вариант.

snbankova, голям ли е парка Гьозтепе? Или просто лалетата са били свежи?

Този път в Емиргян бяхме приятно изненадани от частта зад сцената. Миналата година там нямаше нищо, а сега - шадравани, нещо като площадче, езерца, рекички, мостчета, много хубава катерушка за децата, дори клетка с папагали. И лалетата явно бяха засадени последни, защото бяха много свежи и красиви. А на сцената улучихме много приятна певица. Стилът ѝ напомняше на веселите песни на Тони Димитрова и всички танцуваха. Дансингът се препълни, но още преди да стигнат до него, идващите от алеите вече танцуваха.  Laughing Улучихме и демонстрация на ебру. Освен това имаше стъклар и отново си купихме стъклени котки, че на майката-котка от 2011 ѝ се "пръсна мозъка" от някакво напрежение.  hahaha  Сега си имаме черна мама Маца с две червени мацета от миналия път, две черни от комплекта и едно синьо сираче, че горкото стоеше много самотно.  Laughing

Val27, вече две от екскурзиите се провалят. Нашата за 18-ти беше за целия втори автобус. До момента нямаме никаква връзка. На имейлите не отговарят, а някои дори се връщат. Нямаше как да се обаждаме от Турция, но днес опитите продължават и по телефона.

# 266
  • Мнения: 270
Здравейте,
планираме една екскурзия в края на Май до този невероятен град. Но като чета какви "приключения" сте имали с туристически агенции, се убедих на 100%, че по-добре сами да организираме.
Има ли някой от вас, който е ходил без предварителна резервация? Има ли шанс на място да си намерим място за спане на по-ниски цени от тези, които са обявени в сайтовете на хотелите?
Наши познати споделят, че имало шанс да си намерим за 20 долара.  newsm78
Ориентирали сме се към Аксарай и Лалели. Ще пътуваме с кола, но ще ползваме градски транспорт в града.
Много ще съм Ви благодарна, ако ме ориентирате.   bouquet

# 267
  • Мнения: 4
snbankova, пиши малко по- подробно за Мода и парка. Как се стига, колко време ви отне и какво интересно видяхте?

# 268
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Мимии, благодаря много! dobrudjanka, разбира се, може да ползва другите снимки, ако иска. Все ще се научим, та като ни омръзнат, да сменим. А ти си ни дала богат избор... пък и кога ли Истанбул ни е омръзвал.
Таня67, кога се е снимало в Долмабахче? През 2006 не само, че не се снимаше в двореца, а и в градините беше платено. На входа към тях снимачната техника се заключваше в сейф, ако не желаеш да си платиш за ползването и в дворовете.
И така, предварително се извинявам за многословието, но аз съм си такава. Дано не отегча. Втората част - утре по това време.

ИСТАНБУЛ - за пети път

   
Скрит текст:
      Най-после дойде дългоочакваният четвъртък. След лудия и болезнен ден на работа набързо нахвърляхме багажа, понеже бях успяла само списък да спретна. Намазахме болното място с илачи, облякохме му дрехи да го топлят и застанахме на старта. Групата от Добрич беше точна и заедно потеглихме към изходния пункт.
     На вас ли да обяснявам какви „пеперуди” имах в корема (за противовес на ножовете в гърба), как нямах търпение и как знаех, че само след 3 дни всичко ще е приключило... до следващия път.
     Водачката ни беше позната от миналото пътуване – много усмихнато и спокойно момиче, което пътува по дестинацията само от няколко месеца, но се справя чудесно. Казва се Силвия. 45 минути разказва за града, без да натъртва, че "това ще видите и разберете, ако сте с екскурзовода", научила е много и дори на мен ми беше интересно). Нито за миг не ни е притиснала за нищо (знае, че няма смисъл при нас, но така беше и с другите), нито е проявила каквото и да е отношение към неползващите екскурзии на място. Като цяло, аз неведнъж съм споменавала, че варненския офис работи много добре и се надявам и софиянци да остават доволни все по-често.
     Пътят мина по познатата схема – спиране в Бургас, на границата и на бензиностанция Селимпаша. Тук да вметна нещо, което ми направи впечатление – от Варна половин час преди нас тръгна автобус на друга фирма, който не само, че заварихме, а и почти ни дублира престоя в Бургас. Причината за твърде дългото им стоене там бе, че водачът беше седнал на една маса и под строй изнудваше пътуващите да запишат екскурзии. Няма да го коментирам, но явно тръгват по-рано, не за да избегнат задръствания по престоите, а именно с цел повече зарибени.
     В 5:10 сутринта автобусът спря на Орду, срещу джамията Лалели и Силвия подкани тези, които бяхме в Ейфел, да отиваме към хотела. В 5:11 служителят на рецепция само се хвана за главата, като видя колко рано отиваме, не по-късно от 5:20 вече бяхме по стаите. Всъщност, човекът беше невероятно любезен и ни даде и на трите двойки по един суит – не беше нещо кой знае какво, но все пак е доста повече от двойно стая – и като площ, и като удобства (официално - и с двойна цена).
Скрит текст:
Имам известни резерви към чистотата на банята, този път - няма пълно щастие, знаете, но казах на камериерката да почисти по-добре тоалетната и проблемът се реши. Вече смятам да си нося малко препарат (много хора го правят, не ми се смейте) и така за 3 мин. ще си спестя някои притеснения)
     Преди това, докато голяма част от автобуса спеше, аз се наслаждавах на любимите гледки в предградията на сънения град – много строежи, част от които през август бяха на фаза дупка, или скеле, а днес са готови, нови строящи се грандиозни сгради с различно предназначение, окосени и поддържани зелени площи край пътя и палмите и лалетата около тях по булеварда. Още там се виждаше, че сме изтървали момента, но и попреминалата им красота си заслужаваше.
     След настаняването за пръв път имахме време дори да поспим, преди да потеглим. Два часа дрямка поосвежиха телата и към 8 и нещо се понесохме по булеварда към историческата част. В това време групата на dobrudjanka отиде към аквариума във Флоря, но за него ще разкаже тя. Ние заредихме пари в картата пред Университета, (има пункт и от страната на Университета, посока Беязид, както и от долната страна, успоредно на спирката) и после направихме стандартния пешеходен тур, но по нашия ритъм. Минахме през Беязид, Капалъ чаршъ, Чемберлиташ... най-после опитахме су бюрек (аз пак изтеглих късата клечка - имаше някаква гад в баницата, ама ми смениха парчето с хиляди извинения; няма да ми е любимото ястие това, ядохме го в Симит сарая, не съм впечатлена)... нататък Хиподрума. Поснимахме лалета в градинките и когато понечих да снимам Египетския обелиск, който от 2006 със сигурност не сме виждали, защото беше в реставрация, се оказа, че сапунерката ни ще стачкува. До там със снимките! Добре, че не бяхме сами, ама май в някаква степен бих предпочела без снимки, отколкото с ядове. Когато нямаш фотоапарат, можеш просто да вървиш и да гледаш, и да чувстваш, и да вдишваш дълбоко, да усетиш Истанбул по-пълно (ако до теб не вървят едни намусени хора от типа "мързи го да е жив" Wink)
     Нататък влязохме в двора на Синята джамия. Достъпът до самата джамия е силно ограничен – вътре се влиза само от 14:30 до 16:30 и от 17:30 до 18:30ч. В другото време може да се разгледа градината и дворчето с фонтана, между минаретата (не знам как се нарича). Каква е причината за това драстично ограничение не знам, предпочитам да не мисля по темата, защото ми минават несимпатични мисли. В крайна сметка в останалите джамии може да се влиза по всяко време, доколкото знам, макар този път да не влязохме никъде, защото... абе, не е лесно, като е друга породата.
     Продължихме към Гюлхане по трамвайната линия (видях изхода на Йеребатан, излезли сме от входа и това е) и потънахме в парка. Лалета много, част от тях свежи, други поизгорели или останали на пръчка. Най-много ме разочароваха местата, където хора бяха лягали в алеите, за да се снимат и цветята бяха смазани. За жалост човешкият фактор не може да се премахне. Преминалите лалета навяваха малко тъга, но е трудно да се избегне тази комбинация от цъфнали, прецъфтели и неразцъфтели. Сигурно е по-красиво, когато има само цъфнали и такива на пъпка, но това е въпрос на късмет. Друг път може да улучим този момент.
     От долния край на Гюлхане (пак не стигнахме кафенето с изгледа - остана за другия път Party) излязохме на булевард Кенеди и покрай влаковите линии стигнахме до Сиркеджи, а от там взехме трамвая за Кабаташ, защото имахме среща с останалите. Запълнихме останалото време с чай на брега на пристанището, подишахме босфорския въздух, подуха ни бриза... После всички се метнахме на 25Е. Тук е мястото да кажа, че сме чакали всичко на всичко транспорт не повече от 15 мин. за трите дни. Докато се качим и тръгваха. Автобусът се движеше много бързо, макар че след втория мост запъпли . Ако бяхме слезли, щяхме да минем тази част по-бързо. Въпреки всичко пътят ни е отнел около 40 мин.
     Паркът беше пълен с хора и цветя. Имаше много булки. Езерото тази година бледнее в сравнение с видяното на камерите през миналата, но като цяло красотата е в огромни дози. Чайче на кьошка, много снимки и пълни с цвят очи... Слизайки към спирката видяхме, че EL2 ни чака – качихме се и потегли. Пътят до 4.Левент е стръмен и криволичещ, но новия автобус го взе за не повече от 20-25 мин. (приблизително, нямам снимки за сверка). Спира срещу Сапфир, малко по-напред на булеварда. По-голямата част от групата се повози на хеликоптера, а водачките пихме по нещо освежаващо в закритата част на терасата. Духаше много дори на остъклената тераса, а достъпът до откритата бе забранен. Отгоре гледахме тежкото задръстване, което обхвана всички основни артерии. Всеки път се чудя как в тази лудница хората са толкова спокойни. На нас вече ни предстоеше път с метро, та не ни бъркаше, но за местните не е леко.
     От нивото с цветните фонтани влязохме в метрото и набързо отидохме до Таксим. Морето от хора се лееше по Истиклял, а трамвайчето лежерно подрънкваше по линията, пренасяйки ни в едно минало време. Спряхме да хапнем на познато място. Моят мъж реши да си упражни турския, в резултат от което женската част от нашата група без малко да остане гладна. Ама пък симпатично си изяде дюнера, докато аз фучах гладна. Както и да е, хапнахме, потеглихме надолу и настигнахме останалите, които бяха тръгнали към кула Галата, но музикантите и всичко останало по булеварда ги бяха позабавили. Почти всички знаете какво е Истиклял, някак ми е задължително да мина по него и не ми омръзва... Стигнахме до кулата, пообиколихме, някои поснимаха, а други и се качиха. Ние оставихме за другия път, защото вече имаше доста хора зад нашите, часът на затваряне наближаваше, залезът – също, а ние бяхме без фотоапарат. Уговорихме среща на Чемберлиташ и се спуснахме към моста. (преди това минахме през Диа – купихме си червена леща по 2лири/кг (трябва ми рецепта сега Praynig... и за пилаф с булгур Praynig) и любимата лимонада; не е съвсем беден избора в магазина – за интересуващите се)
После по моста, бавно и лежерно стигнахме до Еминьоню, а любимият трамвай ни отведе до Чемберлиташ, откъдето с част от добричката група слязохме към Ортаклар. Ресторантчето беше пълно до пръсване. Наложи се да седнем на отделни маси, а на тази, на която бяха другите, имаше семейство, което също беше информирано от тук за стамбулските потайности. В залата имаше хора от всякакви националности, а храната, поне на нас, както и преди, много ни хареса.
      След обилната вечеря се понесохме със силно изразен център на тежестта около корема към хотела, позабавлявахме се с уличните търговци и се прибрахме да поспим. Чакаше ни събота, сериозна програма и още емоции.
      Нали знаете как човек не може да спи, като е влюбен... Нямах търпение да дойде утрото...
Пак се извинявам Embarassed

Последна редакция: вт, 23 апр 2013, 12:21 от beljata

# 269
  • Добруджа
  • Мнения: 216
Момичета, ето малка частица от атмосферата на Истиклял. Довечера ще прочета всички разкази  Party

Последна редакция: вт, 23 апр 2013, 12:34 от dobrudjanka

Общи условия

Активация на акаунт