Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 227
  • 754
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 5 553
пРостО кИриЛизАциЯ, задачите са ниво ЗП, кратки са, разнообразни и обхващат всичко, което трябва да се знае за хорди, диаметри, взимно положение на окръжности и зависимости м/у ъгли и дъги. Според мен, обаче, това са доста задачи за 35 мин. Детето трябва да е пружинка и доста да е решавало, за да се справи в рамките на това време.

Последна редакция: пн, 13 май 2013, 13:48 от ganis

# 181
  • Мнения: 3 812
Да, съгласна съм че задачите не са лоши, но има и доста подвеждащи- 7-ма с два случая, 8-ма не може да се определи... Но ефектът е че дъщеря ми се е панирала и още на контролното се е разревала и не е показали нищо от това, което знае. Положението в целия випуск е плачевно- има клас с над 20 двойки, друг с 12 двойки...
Все пак бих искала да разбере откъде като цяло е взет теста, защото си е ясно, че г-жата не е положила усилия да го редактира.

# 182
  • София
  • Мнения: 6 308
За мой срам, задачата, която ме затрудни е за 5 клас. Колкото и до се мъчих, не успях да докарам мънистата до цяло число.

Мая направила гривна, в която две седми от мънистата са сини, 0,4 от мънистата са червени, а останалите 4 са жълти. Колко са сините и колко са червените мъниста?

# 183
  • София
  • Мнения: 5 553
За мой срам, задачата, която ме затрудни е за 5 клас. Колкото и до се мъчих, не успях да докарам мънистата до цяло число.

Мая направила гривна, в която две седми от мънистата са сини, 0,4 от мънистата са червени, а останалите 4 са жълти. Колко са сините и колко са червените мъниста?
Няма шанс, отг е дробно число. Явно има грешка в условието.

# 184
  • Мнения: 3 812
иначе уравнението е 2/7*х+0,4*х+4=х
Стига се до 11х=140- не е точно число

# 185
  • София
  • Мнения: 6 308
Благодаря! И аз получих дроб, но тъй като силата ми не е в математиката, реших да се консултирам. Ще нагодя цифрите преди да я дам на детето.

# 186
  • София
  • Мнения: 20 043

Ми май ще ти помогна. В нас е лудница от сборници. Викнах дъщеря ми да го разпознае евентуално по теста. Още щом го зърна, каза, че й прилича на някакъв оранжев, чието издателство не помнела. Отворихме Гугъл, написахме тестове по математика за 8 клас, натиснахме Images и тя веднага го разпозна. Според нея е този:
http://www.book.store.bg/p29864/sbornik-po-matematikaza-8-klas-p … ria-terzieva.html
Потърсих го сред всичките математически бумаги, но сигурно е на тавана , качен с всичко отминало осмокласно и деветокласно. Ако искаш, мога по-късно да се кача и  да проверя. Но дъщеря ми е на  почти 100% сигурна, а на нея за сборници и задачи вярвам. Каза, че има ясни спомени как в края на всеки тест   има бланка за отговори. Но за разлика от изпитната в 7 клас, която е вертикална, тази била хоризонтална, на максимум 2-3 реда. Peace

# 187
  • Мнения: 3 812
Благодаря Русалке! Simple Smile
И аз стигнах до извода, че е оранжев- даже го купих вече. Издателство коала прес е. Подвело ме е 6-то чувство.
В сборника пише тестовете да се използват само първата част- 9 тестови задачи, само втората част- 10,11,12 задачи- с описание на решението или комбинирано, като 12 се решава пълно. Не се казва обаче за колко време са подходящи вариантите. Мисля, че е пресилено такъв тест да се дава за 35 мин. за ЗП. 

# 188
  • София
  • Мнения: 5 553
Ако се подвеждаме по пропорционалния принцип- НВО за 7 клас е от 20 зад за 60 мин, последните от които са с отворен отговор. Така или иначе на зад се пада по 3 мин. 12 зад за 35 мин- на задача се пада по почти 3мин. Дотук с пропорцията.
Факт е, че в 7 клас повечето деца стават "пружинки" по МАТ и БЕЛ и е факт, че в 8 клас децата, приети в ЕГ и ПГ имат други приоритети и освен МАТ имат и други важни предмети. Да не говорим, че в тези училища учебникът по МАТ, по който учат е предназначен за 4 часа седмично, а децата имат по 3 часа седмично.
Ако гледаме идеалистично, 12 задачи са "нормални", но много деца се затрудняват на такъв обем.
Аз лично не давам повече от 5 задачи за 40 мин. Защото с течение на годините съм добила представа за възможностите им и времето. Факт е, че в 8 клас няма време за упражнения, ако се отделя едно и също време за всяка нова тема. Има теми, които са много важни и на тях трябва да се отделя повече време от плануването и обратно.
Иначе, съветвам те, да поговориш с колежката, предполагам има време за консултации с родители, да поговорите.
Поздрави. Ганка Симеонова

# 189
  • Мнения: 3 812
Благодаря!
Много ми беше трудно да приема тази двойка. Май ми е за първи път като родител и отложих срещата с колежката, за да се успокоя и да добия малко информация. Истината е, че  и колежката няма опит- за първа година води на 8-ми клас математика(била по ИТ до сега и то в друго училище) и ще й е все за първи път с този випуск още 4 години подред. Ако я караме все така...до никъде няма да я докараме. Това мисля да й кажа.

Последна редакция: пн, 13 май 2013, 18:50 от пРостО кИриЛизАциЯ

# 190
  • София
  • Мнения: 5 553
Благодаря!
Много ми беше трудно да приема тази двойка. Май ми е за първи път като родител и отложиш срещата с колежката, за да се успокоя и да добия малко информация. Истината е, че  и колежката няма опит- за първа година води на 8-ми клас математика(била по ИТ до сега и то в друго училище) и ще й е все за първи път с този випуск още 4 години подред. Ако я караме все така...до никъде няма да я докараме. Това мисля да й кажа.
Като й кажеш това, то нищо не си й казала. Значи е човек, който сега започва кариерата си в учителствотро по математика. Тя няма вина за това. По-добре, поговорете цивилизовано, разбери, къде има слабости, трудности, какво мисли за професията, харесва ли й; явно има доста да учи. В това няма лошо. Всеки човек се учи.  ако има нужда от помощ (нормално е), да се допита до колегите си по този предмет.

# 191
  • Мнения: 3 812
Проучила съм- помощ й е предложена, но не е приела.
За това дали й харесва- говорили сме- отговор да...
Просто трябва да смекчи малко критериите, защото 2-ките са показател и за това на какво ги научава.
Ех, превърнахме го на прихоанализ на даскализма Simple Smile

# 192
  • София
  • Мнения: 5 553
Проучила съм- помощ й е предложена, но не е приела.
За това дали й харесва- говорили сме- отговор да...
Просто трябва да смекчи малко критериите, защото 2-ките са показател и за това на какво ги научава.
Ех, превърнахме го на прихоанализ на даскализма Simple Smile
След като мислиш, че темата е "психоанализ на даскализма", пожелавам ти успех.
Освен това, тази фраза от един родител " двойки, на нищо не ги научава и пр." в интернет пространството ми звучи много зле. Всеки може да казва каквото си иска в нета..
Не мога да кажа нищо повече, защото не знам мнението на колежката ми.

# 193
  • Мнения: 3 812
Пошегувах се с "психоанализ на даскализма", като имах в предвид, че много задълбахме да анализираме трети човек, без той да знае, а не искам. Но и нека отчетем, че във форума не винаги се усеща кое е шега, кое истина Simple Smile
Фраза от един родител " двойки, на нищо не ги научава и пр." не е цитирана точно. Друго съм имала в предвид. Още повече, че съм колежка по друг предмет на колежката по МАТ в същото училище и имам някои наблюдения и отзиви не само от моето дете.

Нека спрем да нищим дотук. МИР! Peace

# 194
  • София
  • Мнения: 5 553
МИР   bouquet

Общи условия

Активация на акаунт