Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 243
  • 754
  •   1
Отговори
# 120
  • у дома
  • Мнения: 68
Да, но в конкретния случай не са ли точно това мерките?

# 121
  • София
  • Мнения: 5 553
Да, но в конкретния случай не са ли точно това мерките?
Не, мерките зависят от наклона на успоредника, т.е. от <BAD. Има страшно   много успоредници, на които едната страна е два пъти повече от другата, но са с различни ъгли. Тогава и ъглите, чиято зависимост се иска да се докаже са с различни мерки.

# 122
  • у дома
  • Мнения: 68
Мммм, да... Знаеш ли какво  направих - "смесих" две задачи. В момента, в който видях твоята задачка, се занимавах със задача от тест от сборника на Архимед за четириъгълник / "АВСD е четириъгълник; <BAC=<DAC=60градуса и АС=АВ+АD. Да се намери големината на <BCD. "/. Та така реших, че ъгълът при А е 60 градуса и оттам нататък - се видя... Продължавам!

# 123
  • София
  • Мнения: 5 553
Колийн, искаш ли един HINT? Попитай детето ти, ако в един успоредник едната страна е два пъти по-голяма от другата, това говори ли му нещо? Ако, не, ще ти подскажа.

# 124
# 125
  • Мнения: 341
Мярнах тази тема току-що и искам да ви покажа една по-скоро логическа задача от англоговоряща страна:
Цитат
На Мери й отнема 10 мин, за да среже с трион една дъска на 2 парчета. Колко време ще отнеме на Мери, за да разреже друга дъска на 3 части?

Ученикът е дал отговор 20 мин. Учителят/ката обаче е задраскал/а отговора и е написала като верен отговор 15 мин с обяснението - за 2 парчета 10 мин, за 3 - 15 мин, за 4 - 20 мин. Аз съм съгласна с ученика Simple Smile

# 126
  • Мнения: 292
Можете ли да помогнете?
                                                      2
Най малката стойност на израза х   -10х+20

# 127
# 128
  • Мнения: 292
Благодаря много!

Но се търси най- малкагта числена стойност на израза

# 129
  • Мнения: 341
Решението не е ли долу -
x1=5+V5
x2=5-V5

# 130
  • Мнения: 163
Благодаря много!

Но се търси най- малкагта числена стойност на израза
Изследване на функция, екстремум, производна - това се учи в по-горните класове.

В случая решението е при 2.X -10 = 0 или x=5  стойността на израза е -5.

Без производна - изразът е равен на X2-2.5.X+52 -5 =(X-5)2 -5.

(X-5)2 не може да е по-малко от 0, значи целият израз - от -5.

Последна редакция: пн, 06 май 2013, 15:30 от muro04

# 131
  • Мнения: 28
Привет! Идвам да търся помощ за няколко седмокласни задачки:

1)В триъгълник АВС ъгъл АСВ>90 градуса и точка Н е от страната АС.
Вярно ли е твърдението, че АН<НВ?
2)В остроъгълния триъгълник АВС СD е височина и ъгъл ВАС=45 градуса. Ако точка М е от страната ВС и MD е ъглополовяща на ъгъл АМВ, намерете големината на ъгъл СМD в градуси.
3)За триъгълник АВС е дадено, че ъгъл А:ъгъл В: ъгъл С=1:1:2. Точка М от страната ВС е такава, че перпендикулярът от В към правата АМ пресича АМ и АС съответно в точките D и N, а ъгъл АМС е 75 градуса. Да се намери ъгъл АDC.
Ще съм благодарна дори ако просто ми дадете линк, ако задачата я има решена някъде другаде.Мерси предвартиелно Hug

# 132
  • Мнения: 292
Благодаря!

# 133
  • София
  • Мнения: 5 553
Привет! Идвам да търся помощ за няколко седмокласни задачки:

1)В триъгълник АВС ъгъл АСВ>90 градуса и точка Н е от страната АС.
Вярно ли е твърдението, че АН<НВ?
2)В остроъгълния триъгълник АВС СD е височина и ъгъл ВАС=45 градуса. Ако точка М е от страната ВС и MD е ъглополовяща на ъгъл АМВ, намерете големината на ъгъл СМD в градуси.
3)За триъгълник АВС е дадено, че ъгъл А:ъгъл В: ъгъл С=1:1:2. Точка М от страната ВС е такава, че перпендикулярът от В към правата АМ пресича АМ и АС съответно в точките D и N, а ъгъл АМС е 75 градуса. Да се намери ъгъл АDC.
Ще съм благодарна дори ако просто ми дадете линк, ако задачата я има решена някъде другаде.Мерси предварително Hug


1) Не е вярно, т.е. не е задължително в общия случай.

3) Подобрявам една Основна задача, която съм пускала. Разгледай я. Според мен ъгълът от 75 не ти е нужен. Търсеният ъгъл е 45.

http://postimg.org/image/ed38jwv4h/

2) След малко ще направя чертеж. На нея ъгълът е 135

http://postimg.org/image/us9fgu3jb/



Последна редакция: пн, 06 май 2013, 18:15 от ganis

# 134
  • Мнения: 40
А пък аз получавам 21!
Щом шестото стъпало е счупено, значи Иван трябва задължително да стъпи на петото и на седмото, за да го прескочи.
От седмото до десетото може да стигне по 3 начина (без прескачане или да прескочи осмото или деветото);
От нулевото Simple Smile  до петото - по 7 ( без прескачане 1 + с по едно прескачане 4 + с по две прескачания 2)
Общо 7.3=21

С втората част от 6 до 10-то съм съгласен, но не съм съгласен с първата. От нулево до пето са 8 начина. Намират се с редицата на Фибоначи. Това е втори начин за решение на задачата, който е и по-бърз от дървовидния начин и ако се работи за време  от 6 минути е по-подходящ.
И по този начин пак получавам  отговор 24.

Общи условия

Активация на акаунт