СЕДМИ КЛАС - 14 тема Великденско-ваканционна!

  • 26 388
  • 738
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 416
МАД, честит рожден ден! Пожелавам ти много здраве, много любов, успехи и всичко, което си пожелаеш да се сбъдне!     bouquet

# 166
  • Мнения: 456
ЧРД MAD! Здраве, щастие, късмет и много успехи, както твои лични, така и на децата!

# 167
  • Мнения: 0
Здравейте,

бихте ли ми обяснили как мога да вляза и да разглеждам пощата с изпратените задачи.

Предварително благодаря

# 168
  • София
  • Мнения: 5 553
МАД, ЧРД:) Пожелавам ти много здраве, светли дни и щастливи мигове:)  bouquet

# 169
  • Bourgas, Burgas, Bulgaria
  • Мнения: 416
Момичета, отново нахлувам с въпрос.
Моята седмокласничка твърди, че преразказът от втория модул по БЕЛ щял да бъде единствено и само от името на неутрален разказвач.
Вярно ли е това, защото във всички помагала гледам, че има и от името на някой от героите да се преразказва?

# 170
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Доколкото съм гледала и аз, може да са двата варианта. Ако текстът е разказан от името на неутрален разказвач, тогава задачата е да се разкаже от гледна точка на някой от героите. Ако някой от героите разказва, тогава трябва да се преразкаже от името на неутрален разказвач.

Днес са ни пратили резултатите от последния пробен по БЕЛ от школата - 5.50. Оценките му стабилно са си такива, така че се надявам и на изпита да няма изненади, освен в посока нагоре Mr. Green

Математиката по-добре да не знам колко е... досега повече от 4 и малко не е имал, така че и там не очаквам особени изненади, уви Confused

По темата с уроците - ако нещата бяха само на ниво първи модул, тогава децата, които се справят добре в училище, нямаше да имат нужда от допълнителна подготовка. Но втори модул не е обичайното ниво, което се постига в училище - съответно имат нужда от повече подготовка. Съгласна съм, че кандидатстването е състезание - и като всяко състезание има нужда да се поработи, дори да е само на ниво свикване с тестовите варианти. Дали вкъщи, дали с учител, дали курсове - според възможностите и представите на всеки, но по някакъв начин обичайно се работи извън училище и извън домашните. Сигурна съм, че има деца, които се справят и без уроци - но не са никак много.

Скрит текст:
(От моя личен опит - за изпитите в 7. клас не съм ходила на уроци - 2 месеца преди изпита изпаднах в паника, че нищо не вдявам от задачите по математика и ходих на някакви уроци, които нищо не промениха и действително нищо не направих. Оценката ми беше под 4, така че и без тях можех да мина. Майка ми даже не помни, че въобще съм се опитвала да ходя на уроци тогава. За БЕЛ още преди Коледа госпожата ми беше взела някаква тема да ми я оценяват на обсъждането на критериите за оценка на изпитите и имах над 5, така че грам притеснение не съм имала по въпроса и нищо не съм правила извън училище - оценката ми на изпита беше 5.88. На следващата година брат ми е ходил единствено на курс по биология за кандидатстване - приеха го и в немската, и в НПМГ и най-ниската му състезателна оценка беше именно по биология... Така че при добра преценка за способностите на детето действително може да се мине без уроци).

# 171
  • София
  • Мнения: 20 036
Момичета, отново нахлувам с въпрос.
Моята седмокласничка твърди, че преразказът от втория модул по БЕЛ щял да бъде единствено и само от името на неутрален разказвач.
Вярно ли е това, защото във всички помагала гледам, че има и от името на някой от героите да се преразказва?

И двете са възможни. На изпита, над текста , който дават на децата да прочетат за 15мин,  стои написана дидактическата задача - тоест дали преразказът е от името на герой или от неутрален разказвач. Квесторите също записват дидактическата задача на дъската. Откакто форматът по БЕЛ е в два модула (тоест тази година ще е за 4 път), са се падали  преразказ на "Вида" от името на Вида и два преразказа от неутрален разказвач. Някак ми се струва, че за да прекъснат еднообразието ( каквото би бил преразказът от неутрален разказвач за трети пореден път), сега ще дадат преразказ от името на герой...След броени дни ще видим дали съм познала. Simple Smile

Последна редакция: сб, 04 май 2013, 15:30 от пенсионирана русалка

# 172
  • София
  • Мнения: 62 595
и на първи модул нямаше да стигнат, защото хич не е лесно да се направи "чист" първи  модул. Има задачи с уловки, на които най-често се хващат отличниците.

# 173
  • София
  • Мнения: 20 036
и на първи модул нямаше да стигнат, защото хич не е лесно да се направи "чист" първи  модул. Има задачи с уловки, на които най-често се хващат отличниците.

И в това има много истина. Познавам поне няколко деца, които много добре или даже  отлично се справят с 2 модул, а грешат на първи - дали от бързане и невнимание, дали от подценяване на задачите като сложност, дали от прекомерна самоувереност в знанията,  не знам. Но е факт. И необходимата в случая  рутина  при  докарването на чист 1 модул се добива  с допълнителна работа, без значение дали тя ще е в школа, с учител, с мама или татко, или сам.. Simple Smile

# 174
  • София
  • Мнения: 213
и нашата учителка по Бел каза,че тази година се пада преразказа да е от името на герой, а 22 задача в МАТ да е кръгова диаграма  Peace

# 175
  • София
  • Мнения: 62 595
 Laughing Дойде време за предсказанията на учителите-

# 176
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Laughing Дойде време за предсказанията на учителите-

 Mr. GreenЧакам времето на обявяването на оценките аз. Twisted Evil

# 177
  • София
  • Мнения: 20 036
Laughing Дойде време за предсказанията на учителите-


А, моля, моля, аз лично не съм учител, просто споделих, нека го наречем, усещането си, че вероятно ще е от името на герой преразказът. Иначе 3 поредни години ще е от неутрален разказвач. Колкото до математиката - там  според мен е по-трудно предсказуемо, дори що се  отнася до ПИСА задачите . Видях два пробни - един на Бултест Стандарт и още един ( не знам на коя школа), като и в двата имаше задача , която в предходни помагала и пробни не съм срещала  точно в такъв вид -  графика. На Бултест  между 4 графики  следваше да се избере онази, която показва изменението на обема. И графиките, разбира се, са много подобни...В другия тест пак беше по подобен начин зададено условието. А днес, отваряйки новото помагало на Просвета, също видях такава задача - избира се графиката (пак между 4 варианта) , която показва изменението на лицето на  триъгълник в полуокръжност с преместването на точка от дъгата (третия връх) в посока, обратна на часовниковата (тоест какво става с лицето на триъгълника  при промяната на височината към диаметъра). На практика задачата е повече от елементарна, използва се ученото за медиана в правоъгълен триъгълник, но гарантирано ще има деца, които няма да се сетят, подведени от формулировката. Още едно доказателство за нуждата от тренинг, дори и при налични познания от училище  и познаване на теоремите. Peace

Последна редакция: сб, 04 май 2013, 19:06 от пенсионирана русалка

# 178
  • 1st floor
  • Мнения: 9 832
и на първи модул нямаше да стигнат, защото хич не е лесно да се направи "чист" първи  модул. Има задачи с уловки, на които най-често се хващат отличниците.

И в това има много истина. Познавам поне няколко деца, които много добре или даже  отлично се справят с 2 модул, а грешат на първи - дали от бързане и невнимание, дали от подценяване на задачите като сложност, дали от прекомерна самоувереност в знанията,  не знам. Но е факт. И необходимата в случая  рутина  при  докарването на чист 1 модул се добива  с допълнителна работа, без значение дали тя ще е в школа, с учител, с мама или татко, или сам.. Simple Smile
И моята греши задължително на първи модул. Един чист няма. Чак се дразня, как така решава трудните задачи, а лесните й се опират!  Crossing Arms

# 179
  • Мнения: 1 705
Русалке, в кое помагало на Просвета гледаш задачата от Пиза за изменението на лицето на триъгълника?

Психясвам на тема интерпретации по формата на Пиза. Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт