Добро държавно училище за 5-7 клас

  • 13 300
  • 118
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 284
MLV при г-н Данков ли сте били в 125? Той сега поема математическата паралелка в 5 клас.

# 91
  • София
  • Мнения: 4 770
Да, при него бяхме.

# 92
  • Мнения: 284
Благодаря ти! И от други места чух добри отзиви за този преподавател. Май че ще сме при него от септември и много се надявам след 3 години да сме също толкова доволни.

# 93
  • София
  • Мнения: 4 437
MLV, а по БЕЛ нямаше ли нужда от някакви допълнителни курсове? Граматиката ясно, че се учи и сам, но разните съчинения(есета, преразкази и т.н.-не знам какво точно учат)-за тях подготовката достатъчна ли е само от часовете?
Приемаме,че в математическите паралелки няма нужда от допълнителни курсове. На децата им се събират 10 часа седмично математика и не виждам какво повече може да им се даде.  Peace

# 94
  • София
  • Мнения: 4 770
Най-добре ще се ориентираш, ако погледнеш това, което са дали като НВО за тази година по БЕЛ. Първият модул е тест, който включва умения за разбиране на текст, граматика (материал от 5-7клас), въпроси към произведенията, учени по литература (само в 7 клас), един въпрос да обяснят какъв е смисълът на дадено изречение от някое от произведенията - т.е. да се поразтегнат 2-3 локума. Вторият модул е т.нар. трансформиращ преразказ. Дават им откъс от разказ или роман в размер на 2 стр. (стандартна книга), като първо го чете преподавател, а после децата сами си го четат в рамките на 15 мин, колкото пъти могат. Не могат да си водят записки през това време. После преразказват от името на някой от героите или от името на неутрален разказвач. Последното е най-лесно защото се преразказва всичко. Ако е от името на герой, трябва да се внимава да се преразказва само това, на което е бил свидетел. Общо взето, ако детето има добра речева култура и чете нормално бързо, преразказът не е проблем. Този модул е задължителен за кандидатстването. Критериите за оценяване на преразказа ги има качени някъде из мрежата. Май бяха при старите варианти на НВО в сайта на министерството. Подготовката в часовете е достатъчна, ако все пак правят някакви преразкази. Ние даже бяхме купили някакво помагало за този тип преразкази и работеха по него. Но пак да кажа, всичко си зависи от детето. Ако пише с малко правописни грешки, изразява се ясно и точно и не пропуска и не размества съществени части от текста, не е необходима някаква допълнителна помощ във вид на курс или платени уроци.

# 95
  • София
  • Мнения: 4 437
  bouquet

Но пак да кажа, всичко си зависи от детето. Ако пише с малко правописни грешки, изразява се ясно и точно и не пропуска и не размества съществени части от текста, не е необходима някаква допълнителна помощ във вид на курс или платени уроци.

Е, ако в края на 7 клас не може да прави това, май е малко късно за курсове и уроци.  Thinking Мисълта ми беше-в час по БЕЛ държи ли се на тези неща, учат ли, подготвят ли ги сериозно или ги пускат по течението?

# 96
  • София
  • Мнения: 62 595
Така, както го описваш това " да поразтегнат два-три локума", човек ще рече, че е фасулска работа! На теб сега ти изглежда лесно, защото го мина този зор, но всъщност нещата хич не са така, а за най-малкото нещо се режат точки, като най-много се режат на първия модул от тезата, защото там е единственото място, от което може да се реже. На преразказа и там е Божа/проверителска работа. Аз се възхищавам на децата, че успяват да минат успешно през тези изпити, защото форматът си е гаден и се иска много подготовка, комбинативност в мисленето и много добра памет за преразказа.

Ог, в училище се движат по задължителната програма. Дори да имат ЗИП точно по тези предмети, пак не могат да покрият критериите за кандидатстване.
Прави ми впечатление, че сякаш на много родители с петокласници нещо не им се вярва това, което се случва в седми клас, и си мислят, че могат да минат тънко, като запишат детето в хубаво училище и няма да имат грижи с кандидатстването. Сега пак някой с гениално дете ще ми скочи, но " забрави, ти, таз песен любовна"! Отсега се настройте, че колкото и да е добре в училище, пак си трябва допълнителна подготовка - дали вие сами вкъщи ще кОпате, дали с частни учители или курсове е без значение. Особено за София. Който не вярва, да види тазгодишните, миналогодишните, че и назад във времето седмокласни теми, за да му се избистрят нещата. Лично аз преди три години, когато едното ми дете беше шести клас, иззобах всички теми на тогавашните седмокласници, за да добия представа, и да ти кажа, още на втората тема се разделих с илюзиите си как "детето може да се оправи самичко с добри учители в училище и щом е отличник".

Последна редакция: пн, 01 юли 2013, 11:41 от Andariel

# 97
  • София
  • Мнения: 4 770
aunt Ogg, zависи от учителя. Нашата си беше ОК. Има, разбира се, какво още да се желае, но като цяло един средностатистически учител  Wink ще даде достатъчна подготовка. Моят съвет е просто нещата да се контролират и в случай, че детето има пропуски (по причина учител или собствени) да се обръща внимание навреме.
Андариел, точно това с локумите моят син като математик хич не го може. Едва ли са му дали повече от 1 т. за този въпрос (общо май беше за 5 или 6 т.), но останалото компенсира. Подготовка наистина трябва, но в каква форма зависи от особеностите и способностите на детето.

# 98
  • София
  • Мнения: 62 595
На моя са му дали 4 точки от шестте, което много ме изненада, но тези 4 точки сигурно са едни от най-трудно изкараните.

# 99
  • София
  • Мнения: 4 770
Това наистина е най-трудния въпрос в теста. Особено на фона на това, че до 7 клас не ги учат да пишат по този начин, т.е. няма съчинения-разсъждения, развиване на теми и др. подобни. Но лично за мен това беше голямо облекчение, защото много мразя разтягането на локуми, и особено въпроса "какво е искал да каже автора с ....." smile3516

# 100
  • Мнения: 7 682
И аз - няма нищо, което да мразя повече от разтягането на локуми и затова страшно мразех литературата като предмет, защото се учи по идиотски начин и ги карат по съвършено идиотски начини да развиват теми. В същото време, много обичах да чета художествени книги и до ден днешен много обичам, та бях си изчел един вагон книги още в прогимназията, и въпреки това страшно мразех литературата. А също и защото няма ясни критерии за оценка. Още тогава казвах - след контролно или класно по математика, веднага си знаех каква оценка ще имам, още преди учителят да ги е проверил. Ами - или си решил, или не си решил. А по БЕЛ винаги като ме питаха родителите - кво направи на класното, или контролното, казвах - ми де да знам, писах. Писах там, пък колко ще имам - никой не знае.

По наше време за МГ нямаше изпит по БЕЛ. Съвършено и напълно идиотско е да караш деца с математически наклонности да се потят да пишат преразкази и съчинения, и то за отличен, за да влязат в МГ! Ми те може да са прекрасни математици и да не могат да пишат литературно. Цялата система е напълно сбъркана. И не можеш да кажеш със свои думи кое в произведението те е грабнало, как си почувствал, ами обезателно трябва да пишеш като социалистическите критици едно време. Повръщаше ми се от писанията на Пантелей Зарев! Трябваше да ги зубриш наизуст едва ли не, че да изкараш отличен по БЕЛ.

Най-голямото бръчкане в гимназията ми беше ученето за задължителната матура по БЕЛ в 11 клас /тогава нямаше 12-ти/. Пълна отврат! И сега, като отворя учебник по БЕЛ, същите простотии както отпреди 30 години! Със същия отвратителен език и стил написани. Горките деца!

# 101
  • Варна
  • Мнения: 4 295
За да влезеш в МГ далеч не ти трябва отличен. Wink Там се утроява изпита по Мат. и дори деца с около 5цата по БЕЛ си влизат и "идиотското разтягане на локуми" в едничкия въпрос въобще не ги събаря.

# 102
  • Мнения: 7 682
Абе дори и да приемем, че не ги събаря около петицата, ами ако имат 4,75?

В нашия клас в МГ имаше едно момче, много добър математик и информатик, в момента е програмист и печели луди пари, защото наистина е добър. Та той не беше чел "Под игото", мисля, че и до ден днешен не го е чел! Съмнява ме да е прочел и 1 книжка художествена литература през живота си. Но сега е много успешно реализиран в живота.
Сега, този пример наистина е много краен и никак не казвам, че го одобрявам, но е факт, че този човек нямаше и да помирише математическата гимназия, ако имаше изпит по БЕЛ.

# 103
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Е,какво сега,като са добри математици и информатици трябва да са неграмотни ли,недей така?! Stop

# 104
  • Мнения: 7 682
Изобщо не става въпрос да са неграмотни, но никак не е задължително да могат да развиват теми по БЕЛ, да пишат съчинение или есе. То и това момче не беше неграмотен, можеше да чете и да пише, хахаха:) и беше изчел сума ти книги по математика. Просто художествена литература не четеше изобщо. Сигурно и "аз съм българче" не беше чел. Но мястото му си беше точно в МГ. Хеле оставиха му четворка по български, и учителката му каза - подарък, да не му разваля много дипломата, щото той и за тройка не беше. Ама сега - от всички, дето останахме в БГ, той е най-добре. Пука му, че му дреме за художествената литература:)

Общи условия

Активация на акаунт