Прием в СМГ след четвърти клас-ІІ част

  • 279 351
  • 1 657
  •   1
Отговори
# 1 305
  • Мнения: 2 190
Това важи с пълна сила и за апологетите на начинанието.
За съжаление, докато няма ясно разписани правила за приема в пети клас на математическите гимназии, както е с държавния план-прием след седми клас, всеки ще може да прави каквото си иска.
Един приема с изпит, извинявам се, състезание. Друг приема по рейтинг. Трети - с комбинация от двете...
Броят на паралелките се определя хаотично и, както е видно от настоящия пример, може да бъде променян дори след като на страницата на коментираното училище е написано:
Приключи записването за пети клас в СМГ за новата 2015/2016 учебна година.
Приключи, ама друг път. Може пак да започне, ако ни разрешат.
И е редно, ако одобрят откриването на нова паралелка, да разрешат и на вече класираните деца да подадат документи, един вид за второ класиране. Защото вероятно на някои от тях не им е стигнал балът за паралелка с определен език.

Този прием за 2015/2016 (т.е. миналата учебна година) е приключил отдавна.   hahaha
Виждам, че е цитирано точно. Но не знам защо е написано така: дали е техническа грешка или грешката е вярна. СМГ пишат, че е приключил предният прием, тазгодишният - още не се знае ще има ли продължение.

# 1 306
  • Мнения: 1 057
Крайния ефект от цялата работа според мен е добър, ще има зарадвани поне 28 деца + сигурно още толкова които ще отидат на освободените места в прилични училища; учудвам се че има толкова хора против; дали това е начина не знам, особено като нямаме аргументацията на СМГ; може би пък още есента да са искали по-голям прием, ама да не им е стискало... да си припомним, че приема след 4 клас за малко не беше премахнат изобщо

Дидева е права за езика, интересно какъв ще е; ако е руски едва ли ще има проблем и желаещи, но ако е немски, английски или нещо различно...

# 1 307
  • Мнения: X
Крайния ефект от цялата работа според мен е добър, ще има зарадвани поне 28 деца + сигурно още толкова които ще отидат на освободените места в прилични училища; учудвам се че има толкова хора против; дали това е начина не знам, особено като нямаме аргументацията на СМГ; може би пък още есента да са искали по-голям прием, ама да не им е стискало... да си припомним, че приема след 4 клас за малко не беше премахнат изобщо

Дидева е права за езика, интересно какъв ще е; ако е руски едва ли ще има проблем и желаещи, но ако е немски, английски или нещо различно...
Не мисля, че става дума за " за"  и " против". Приели са някакви правила за прием, да си ги спазят. Пък догодина да поискат увеличение. Всъщност май липсата на ясни правила води до подобни ситуации. Да включат и този прием в Наредба 11 , като регламентират ясно всички детайли, свързани с него.

# 1 308
  • у дома
  • Мнения: 7 166
Всъщност май липсата на ясни правила води до подобни ситуации. Да включат и този прием в Наредба 11 , като регламентират ясно всички детайли, свързани с него.

Ще го включат,само не се знае дали още от следващата учебна година,но няма да се учудя,ако стане още това лято.
Зам.-министърът беше преди около месец на посещение в града ни и най-отговорно заяви,че приема в МГ след 4 клас щяло да става само с матурата по математика,а не с отделен изпит.На въпроса на учители как точно ще стане като в този си вид матурата е смехотворно лесна и доста деца изкарват максимума не можа да даде отговор...Та ще поживеем,ще видим.

# 1 309
  • Мнения: 1 057
до колкото ни беше намекнато на една родителска среща наскоро, явно има идеи за уеднаквяване на правилата за прием и разговори между самите математически гимназии по темата; това ще е голямо улеснение за родители и ученици; обаче много не го вярвам - нивата са много различни и броя кандидати също, едно е София, Пловдив, Бургас и Варна, друго Шумен да речем; не искам да обидя никой, такива са фактите

# 1 310
  • Мнения: X
до колкото ни беше намекнато на една родителска среща наскоро, явно има идеи за уеднаквяване на правилата за прием и разговори между самите математически гимназии по темата; това ще е голямо улеснение за родители и ученици; обаче много не го вярвам - нивата са много различни и броя кандидати също, едно е София, Пловдив, Бургас и Варна, друго Шумен да речем; не искам да обидя никой, такива са фактите
То и Стаматов спомена нещо такова в няколко интервюта ( Светлето е писала по въпроса). Ако вкарат в играта НВО, вероятно ще следват седмокласния модел.
А и не виждам проблем за всички градове да е еднакво, както е сега за седмокласниците.
Просто в София и Варна ще се влиза примерно с 90 точки, а в други градове с 30.
По-важното е да има ясен регламент - за определяне броя на учениците и броя на паралелките, които ще се приемат, дали ще е с изпит, рейтинг, и двете....пък самият изпит може пак да си е отделен за всяко училище.

# 1 311
  • у дома
  • Мнения: 7 166

То и Стаматов спомена нещо такова в няколко интервюта ( Светлето е писала по въпроса). Ако вкарат в играта НВО, вероятно ще следват седмокласния модел.



От както го чух на живо колко е неедекватен какво вкл така нареченото НВО след 4 кл хич не ми е спокойно...Още повече,че малкото ми дете ще е 4 кл и не искам да остава в досегашното си училище.
Учители  го попитаха дали ще наподобява модела на седмокласната матура-да има втори модул,с който да се кандидатсва в МГ -не можел да коментира...

# 1 312
  • Мнения: 1 057
ами надявам се МГ да са активни защото ги засяга и да намерят разумно решение; не мисля, че може да сравняваме НВО след 4 и 7 клас; материала до 4 клас е лесен и много деца ще се справят с него; и затова се ходи по школи и курсове и децата се готвят за състезателна математика която е извън учебния материал, но с която ги приемат; след 7 клас учебния материал е достатъчно сложен и затруднява децата, затова НВО може да оцени добрите

# 1 313
  • Мнения: 6 952
Според мен не е добра идеята за кандидатстване в МГ след 4ти клас с НВО. Оценяването трябва да стане ВЪНШНО, а не както е до сега за четвъртокласниците. Това е скъпо начинание при положение, че в цяла България в МГ след 4-ти клас кандидатстват около 5% от учениците. Трябва да се осигурят за всички: зали, квестори, оценители. Да не говорим за излишния стрес за останалите 95% от децата.

# 1 314
  • София
  • Мнения: 13 219
Става въпрос за 4 клас и препратката към 7 е нелогична.
Логична е донякъде, защото показва отношение и стил на работа. При такъв начин на работа бъдещите кандидат-гимназисти могат да очакват подобни решения.

# 1 315
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Сегашната практика с разпределено натовварване със състезания през годината е по-добра, според мен, отколкото един изпит НВО (или доп. модул). Децата не са готови да представят максимума си точно в един изпит.
Ако СМГ може да приеме още петокласници, защо не? Правилата са, за да обслужват реалността, а действително след 2005 раждаемостта беше доста по-висока от 1995, например.

# 1 316
  • Sofia
  • Мнения: 188
Според мен да се приравняват матурите 4 и 7 клас е нелогично, най-малкото заради зрелостта на децата. Много се радвам, че не направиха такава промяна миналата година, когато синът ми кандидатства. Като му споменах, че на сестра му изпита за СМГ може да се намира между "матурата по БЕЛ" и матурата по ЧО и ЧП, първата му реакция беше: "Горката Андреа!" Simple Smile Колкото и да са лесни матурите, носят притеснение за повечето деца - все пак те са на по 10 години.
От друга страна ако има общ изпит за всички МГ, но отделен от външното оценяване е по-логично и възможно. Както някой коментира, в момента процента на децата кандидатстващи след 4ти клас е много малък 5-10% и не е нужно според мен да се обвързва с общото външно оценяване.  В седми клас този процент е далеч по-различен - общо взето всички деца кандидатстват, там стресът е още по-голям и слава Богу, че децата са малко по-зрели, за да го поемат. Разбира се, това е само моето мнение и няма голямо значение. Simple Smile
 

# 1 317
  • Мнения: 1 743
В този си вид външното оценяване за 4 клас не виждам какво притеснение може да донесе за кое да е дете кандидастващо в МГ и е абсолютно несериозно в този вид да се ползва за прием.

# 1 318
  • Мнения: 4 204
Става въпрос за 4 клас и препратката към 7 е нелогична.
Логична е донякъде, защото показва отношение и стил на работа. При такъв начин на работа бъдещите кандидат-гимназисти могат да очакват подобни решения.

В СМГ начина на работа е напълно професионален,  така че да не се притесняват бъдещи кандидат гимназисти.
Продължавам да твърдя,  обаче че двата случая са различни и съпоставката им е  несъстоятелна.

# 1 319

Общи условия

Активация на акаунт