Американски колеж - четвърта тема

  • 87 053
  • 733
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 9 521
Много странно, тази година почти няма мами на кандидат - колежани да пишат в темата за разлика от други години  newsm78
Само Danybon каза, че е записала детето си за изпита. А и друго, което ме озадачи, преподавателката на сина ми, казала че е глупост и безсмислено да се кандидатства в АК, а много нейни ученици са приети в АК...
Имаше и други питащи за кандидатсването, но беше доста по-рано... преди датите за дни на отворени врати  Simple Smile а може и да пишат в седмокласната тема... или да пишат и четат темата за частното образование...

"казала че е глупост и безсмислено да се кандидатства в АК" - ах, как го обичам товааааа, масов случай е в математическите гимназии (които неправилно се наричат така за 4-7 клас т.е. Основно училище с математически профил прилепено към гимназия)!
Всеки е свободен да кандидатства каквото си иска, ако го влече може и едновременно в и художествена, и в музикална, и в математическа гимназия... Смятам, че този тип изказвания пред децата са некоректни и недопустими. Ако учителката иска да каже нещо, което знае от информационна агенция "една жена ми каза" да го каже на родителите, които после ще решават къде да си запишат детето!

# 511
  • Мнения: 1 783
ах, как го обичам товааааа, масов случай е в математическите гимназии (които неправилно се наричат така за 4-7 клас т.е. Основно училище с математически профил прилепено към гимназия)!

Би ли ми разяснила разликата, която влагаш в определението?
Слагаме на пангара СМГ, ОМГ, МГ Варна, Бургас, Русе.
Какво влагаш в термина Основно училище с математически профил, освен това, че децата, които се обучават там не са в гимназиална степен?
Има различен подход според теб към деца 5-7 и над 7-ми клас в подобни училища ли, след 7-ми клас профилираните часове ли стават повече?
Виждам, че се изказваш безапелационно и компетентно, предполагам имаш необходимата обосновка за това? В противен случай звучиш като бившата зам. министърка, за която тази възможност в МГ-тата беше трън в очите и направи всичко възможно да го затрие...
ПП - В интерес на истината, голяма разлика има в началното и последващото образование. Аз поне не виждам съществени различия м/у прогимназия и гимназия, ще съм благодарен ако някой ми ги разясни.

Иначе по темата, не ми допадат думите, с които е казано ако така е било формулирано. Глупост естествено не е. Безмислено, за някои деца може би е, за други не е.
Но в самото казване, ако става въпрос за профилирана гимназия с математика и се говори на деца с високо ниво на английски и интерес към математиката над средния, за много от тях може би наистина е такова. Всеки има право да сподели мнението си, най-вече настоящият учител, нищо некоректно не виждам в това.
Както и разбира се, всеки е свободен да не приеме това мнение и да кандидатства където иска...

Последна редакция: ср, 26 фев 2014, 11:32 от kodbg

# 512
  • Мнения: 9 521
Слагаме на пангара СМГ, ОМГ, МГ Варна, Бургас, Русе.
...Какво влагаш в термина Основно училище с математически профил, освен това, че децата, които се обучават там не са в гимназиална степен?
Има различен подход според теб към деца 5-7 и над 7-ми клас в подобни училища ли, след 7-ми клас профилираните часове ли стават повече?
... звучиш като бившата зам. министърка, за която тази възможност в МГ-тата беше трън в очите и направи всичко възможно да го затрие...
Всеки има право да сподели мнението си, най-вече настоящият учител, нищо некоректно не виждам в това.
Като начало: не му е мястото изобщо за тук този разговор...
Слагам "на пангара" всички МГ - Пазарджик, Пловдив, Казанлък и къде ли още не, все прекрасни училища за умни деца!
Има съществена разлика и между основното и гимназиалното образование, включително в методите и "академичния подход" на преподаване. Има разлика дали се преподава на деца на 11 и на 15 години, нали?
И изобщо не са ми трън в очите, но ми се иска нещата да се наричат с истинските им имена, петокласник не учи в гимназия, учи в паралелка с математически профил. Има деца изявени математици там (5-7 клас), има деца на амбициозни родители набутани за да се справят по-добре на НВО. Всеки си има ум в главата, всеки си познава детето...  
И в този ред на мисли, отново: Всеки има право да кандидатсва където му харесва, където го влече душата, кудето семейството му смята за подходящо като среда... право на личен избор, а не на коментари за "глупост". АК е чудесно място да учат децата, стига да искат да учат. Математическите гимназии са чудесно място да се учи... За всеки има подходящо място, съгласно интересите му!

А за мнението на учителя: децата страшно много се влияят от учителите си, особено ако са силно респектирани от тях и ги уважават! Ако това уважение го има, то е чудесно! И затова смятам, че този тип коментари е "некоректно" да се обсъжда с децата, преди да е коментирано с родителите... (че те на 13 са си дечица още).Това може изцяло да промени плановете на детето, настройката му за учене, мотивацията му за кандидатстване и т.н.

# 513
  • Мнения: 1 783
Като начало: не му е мястото изобщо за тук този разговор...
Определено не му е тук мястото, за нещастие разговорът е неизбежен и породен от странно подмятане какви са класовете 5-7 клас в МГ-тата, направено от теб! Няма как да очакваш да ходиш по голяма нужда на неправилното място и да не се наложи да забършеш след себе си Simple Smile

Има съществена разлика и между основното и гимназиалното образование, включително в методите и "академичния подход" на преподаване. Има разлика дали се преподава на деца на 11 и на 15 години, нали?ю
Според моите разбирания - в грешка си. Според фактите - също. Не, няма никаква разлика в начина на преподаване на 11 и 15-годишни деца. Даже и да не си особено запозната, би следвало, след като взимаш отношение по темата да си наясно, че учители по основните предмети - математика и БЕЛ поемат децата в 5-ти клас и карат с тях до 12 клас! Ти... наистина ли смяташ, че тези преподаватели променят начина си на преподаване м/у 7-ми и 8-ми клас, защото някой бил казал, че едното е прогимназия, а другото гимназия...
Така че, колкото академичност има в единия период, толкова и в другия. Скоро се коментираше проект за енергоефективност, правен от ученици в 5-7 клас в математическа гимназия. Ще се изумиш колко добре може да бъде презентран той от 11, 12 годишни деца.


А за мнението на учителя: децата страшно много се влияят от учителите си, особено ако са силно респектирани от тях и ги уважават! Ако това уважение го има, то е чудесно! И затова смятам, че този тип коментари е "некоректно" да се обсъжда с децата, преди да е коментирано с родителите... (че те на 13 са си дечица още).Това може изцяло да промени плановете на детето, настройката му за учене, мотивацията му за кандидатстване и т.н.
Има 2 варианта - учителят е уважаван или не е. Ако не е - каквото и да говори, няма значение за децата.
Ако е:
Напълно нормално е човек да очаква мнение как да продължи пътя си, точно от хора, които уважава!
Учителят е заслужил уважението си с преподаване и отношение и освен, че не е задължително е направо срамно и вредно да се казва, че трябва да иска разрешение от родители на учениците си за да сподели с тях, какъв е правилния / грешния избор според него! Това е човек, с чието мнение е добре да се съобразяват и деца, и родители и всички трябва да са благодарни ако той реши да го сподели. (Разбира се... става дума за безкористно становище, базирано на факти и познаване на конкретните деца, а не такова, направено с друга цел - тук не обсъждаме това, а принциното даване на мнение)


Предлагам, за да не се разводнява повече темата, следващия път да мислиш какво пишеш и дали е по темата, а не да се чудиш защо после има реплики на твоя офтопик.

# 514
  • Мнения: 374
Съжалявам, че моите изказани на глас за  съмнения за кандидатстването в АК породиха поредния спор, както в съседната тема за частните училища. Детето ми не учи в математическа гимназия и думите не са на учителка от там, а на преподавателка от школата, която е топ учителка и знам, че децата на много много мама пишешти тук са се готвили при нея и са приети в елитните гимназии и в АК, без специално да ги готви за АК. Та все си мисля, че може и да е права или да е преценила, че не е подходящо за моето дете newsm78

# 515
  • Мнения: 9 521
Като начало: не му е мястото изобщо за тук този разговор...
Определено не му е тук мястото, за нещастие разговорът е неизбежен и породен от странно подмятане какви са класовете 5-7 клас в МГ-тата, направено от теб! Няма как да очакваш да ходиш по голяма нужда на неправилното място и да не се наложи да забършеш след себе си Simple Smile

Има съществена разлика и между основното и гимназиалното образование, включително в методите и "академичния подход" на преподаване. Има разлика дали се преподава на деца на 11 и на 15 години, нали?ю
Според моите разбирания - в грешка си. Според фактите - също. Не, няма никаква разлика в начина на преподаване на 11 и 15-годишни деца. Даже и да не си особено запозната, би следвало, след като взимаш отношение по темата да си наясно, че учители по основните предмети - математика и БЕЛ поемат децата в 5-ти клас и карат с тях до 12 клас! Ти... наистина ли смяташ, че тези преподаватели променят начина си на преподаване м/у 7-ми и 8-ми клас, защото някой бил казал, че едното е прогимназия, а другото гимназия...
Така че, колкото академичност има в единия период, толкова и в другия. Скоро се коментираше проект за енергоефективност, правен от ученици в 5-7 клас в математическа гимназия. Ще се изумиш колко добре може да бъде презентран той от 11, 12 годишни деца.


А за мнението на учителя: децата страшно много се влияят от учителите си, особено ако са силно респектирани от тях и ги уважават! Ако това уважение го има, то е чудесно! И затова смятам, че този тип коментари е "некоректно" да се обсъжда с децата, преди да е коментирано с родителите... (че те на 13 са си дечица още).Това може изцяло да промени плановете на детето, настройката му за учене, мотивацията му за кандидатстване и т.н.
Има 2 варианта - учителят е уважаван или не е. Ако не е - каквото и да говори, няма значение за децата.
Ако е:
Напълно нормално е човек да очаква мнение как да продължи пътя си, точно от хора, които уважава!
Учителят е заслужил уважението си с преподаване и отношение и освен, че не е задължително е направо срамно и вредно да се казва, че трябва да иска разрешение от родители на учениците си за да сподели с тях, какъв е правилния / грешния избор според него! Това е човек, с чието мнение е добре да се съобразяват и деца, и родители и всички трябва да са благодарни ако той реши да го сподели. (Разбира се... става дума за безкористно становище, базирано на факти и познаване на конкретните деца, а не такова, направено с друга цел - тук не обсъждаме това, а принциното даване на мнение)


Предлагам, за да не се разводнява повече темата, следващия път да мислиш какво пишеш и дали е по темата, а не да се чудиш защо после има реплики на твоя офтопик.

Не очаквах това! Сложиха ми се в устата думи с друг смисъл,  извадени от контекста!
Не смятам да се оправдавам, но ако някой иска да прочете какво и как съм казала: моля не четете цитатите, а целия ми първи пост, както и отговора на втория!

Мнението ми е: родителите и семейството като цяло вземат решение за бъдещето, кандидатсването като част от него! Учителя има мнение, може да го каже, но по-подходящо е да обсъди с родителите!

# 516
  • Мнения: 374

Напълно нормално е човек да очаква мнение как да продължи пътя си, точно от хора, които уважава!
Учителят е заслужил уважението си с преподаване и отношение и освен, че не е задължително е направо срамно и вредно да се казва, че трябва да иска разрешение от родители на учениците си за да сподели с тях, какъв е правилния / грешния избор според него! Това е човек, с чието мнение е добре да се съобразяват и деца, и родители и всички трябва да са благодарни ако той реши да го сподели. (Разбира се... става дума за безкористно становище, базирано на факти и познаване на конкретните деца, а не такова, направено с друга цел - тук не обсъждаме това, а принциното даване на мнение)



Абсолютно съм съгласна, че не може да не се вземе под внимание мнението на една толкова уважавана, компетентна в работата си учителка и познваща действителността в образованието. За големия ми син също една друга учителка в друга школа му препоръча да запише НЕГ , а не АЕГ, както той искаше и сега и е много благодарен.

# 517
  • София
  • Мнения: 5 794
_Savina_ , може би си струва да поговорите по-подробно с тази учителка и да си изясните какво точно е имала предвид. Ние тук можем само да гадаем.  Wink Ще бъде интересно да споделите след това, за да преценим дали да се съгласим или не.  Grinning

# 518
  • Мнения: 374
_Savina_ , може би си струва да поговорите по-подробно с тази учителка и да си изясните какво точно е имала предвид. Ние тук можем само да гадаем.  Wink Ще бъде интересно да споделите след това, за да преценим дали да се съгласим или не.  Grinning

Бих говорила, ако приемат детето ми в АК и в другата елитна държавна гимназия, която тя е препоръчала  и се налага труден избор, но сега е безмислено, рибата е още в морето, аз съм приготвила тигана.

# 519
  • Мнения: 9 521
_Savina_ , може би си струва да поговорите по-подробно с тази учителка и да си изясните какво точно е имала предвид. Ние тук можем само да гадаем.  Wink Ще бъде интересно да споделите след това, за да преценим дали да се съгласим или не.  Grinning

Бих говорила, ако приемат детето ми в АК и в другата елитна държавна гимназия, която тя е препоръчала  и се налага труден избор, но сега е безмислено, рибата е още в морето, аз съм приготвила тигана.
Аз бих говорила предварително, за да не се окаже, че детето се е демотивирало за което и кандидатсване да е... Ако детето смята, че нещо е "глупаво" няма да даде всичко от себе си, а целта е и на изпита в АК, и на НВО, да се представи добре.
Успех! И да дойде времето да се похвалиш с необходимостта от избор! И вие вкъщи си знаете кое е най-добро за точно това вашето си дете! Успех

# 520
  • Мнения: 2 151
моят син също ще се яви на изпита, както вероятно и още 3-4 деца от неговото училище, но специално при нас вълнения по темата няма Simple Smile ще отиде без никаква конкретна подготовка за специфичния изпит (иначе ходи на школа за изпитите НВО) и ще разчита на интелигентността си; дали изобщо ще бъде сред приетите е друг въпрос, а трети отделен е, че всъщност, дори и приет, вариантът ни е стипендия и никакъв друг.... така че затова влагаме нулеви емоции на този етап Simple Smile

в последните дни четох внимателно и предишната тема, особено юнската й част както и другата за частното образование и ми бяха много полезни - приятно е да се четат аргументирани спорове между интелигентни хора, така виждаш неедностранчиво нещата, но признавам, че започнах да изпитвам известни съмнения дали всъщност искаме точно такъв тип училище, АКО стигне до финален етап

и, все пак, нека кажа отново - поздравления за всички хора, които споделят - както хубавото, така и другото, няма нищо по-ценно от информацията от първа ръка за взимане на разумни решения Simple Smile
 

# 521
  • София
  • Мнения: 4 691
_Savina_, мисля, че кандидатстването, т.е. явяването на изпита, е полезно дори само за  придобиване на опит относно реална изпитна среда, а и самият формат е интересен - мнение, което се споделя и от върлите противници на колежа. Затова считам изказването на учителката за глупаво.
Относно записването, в което и да е училище - всеки има глава на раменете и преценява какво и кой ще определя избора му. Peace

# 522
  • Мнения: 374
_Savina_, мисля, че кандидатстването, т.е. явяването на изпита, е полезно дори само за  придобиване на опит относно реална изпитна среда, а и самият формат е интересен - мнение, което се споделя и от върлите противници на колежа. Затова считам изказването на учителката за глупаво.
Относно записването, в което и да е училище - всеки има глава на раменете и преценява какво и кой ще определя избора му. Peace


Да, точно заради продобиване на опит искам да се яви на изпита в АК и за да има повече възможности за избор, че не се знае какво ще се случи и на НВО. На нас с мъжа ми много ни хареса обстановката в колежа, особено двора му, като ходихме да го записваме.

# 523
  • България
  • Мнения: 2 164
 Интересно, че първото което ми направи впечатление, когато подавах документи за кандидатстване на дъщеря ми в АК през 2009г. беше дворът на кампуса. Миналата седмица бях на последната родителска среща за нея - същото ме впечатли....
Не това повлия на решението ни, но предният пост ме накара да го споделя... Просто емоция...
Ученето в АК не е лесно, но помага за съзряването на децата. Учи ги на организация на времето и подреждане на приоритетите, което според мен е много важно.

# 524
  • В най - голямото село
  • Мнения: 1 815
Цитат
Интересно, че първото което ми направи впечатление, когато подавах документи за кандидатстване на дъщеря ми в АК през 2009г. беше дворът на кампуса. Миналата седмица бях на последната родителска среща за нея - същото ме впечатли....
И на мен това ми направи страхотно впечатление и всеки път когато ходя до там се чувствам доста странно (някак си спокойно и релаксиращо). Разбира се, че това не е толкова важно, но все пак усещане.

Общи условия

Активация на акаунт