Американски колеж - четвърта тема

  • 87 034
  • 733
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 52 482
Много малко са децата от НЕГ или МГ, които да могат да издържат изпита по английски в 9 клас. Т.е. да са на нивото на децата учили 2 години в АК. Може би си струва да се пробва човек, но не и да се разчита на това, защото шансът е малък. Да не говорим, че после ще трябва детето да се приспособява на момента точно през критичните за дипломата години, докато новобранците са имали една лежерна година за целта. Рискът авантюрата да свърши с лоша диплома (дори детето да влезе) е голям.

# 601
  • Мнения: 1 783
Предполагам си права, все нещо ще има проблемно, има време за обмисляне, ние си падаме по експериментите, но е доста екстремно като че ли...

# 602
  • Мнения: 7 288
Здравейте, знаете ли колко са кандидатите?
Около 400.

Код, искаш да спестиш едни 20 бона или това е стратегия в случай, че не приемат някого след седми клас?

# 603
  • Мнения: 1 783
Определено искам да спестя 20 бона (силно казано спестя, по-правилно е, че директно не мога да си позволя 5-годишната такса към момента) , определено не ми харесва и да се губи 1 година в нищоправене.
Ако се замисля, перфектната програма би била 8-ми клас в НЕГ, 9-10 СМГ /ПЧМГ, 11-12 АК Simple Smile
Или за по-лесно 8-10 СМГ / ПЧМГ с немски и после АК.
Не става дума за стратегия при провал в приема след 7-ми клас, тогава би било ясно, че е неизпълнима.
Естествено, това са просто необмислени размисли, в които най-вероятно няма здрав разум, просто ми идват хрумки след като видях, че има късен прием в АК.  

# 604
  • София
  • Мнения: 5 468
Палмата на първенството в тази хрумка не я държиш ти Simple Smile

По-долу леко съм коригирала, така че да отговаря в пълнота на моите мисли по въпроса.

Определено искам да спестя 20 бона ..., определено не ми харесва и да се губи 1 година в нищоправене.
Ако се замисля, перфектната програма би била
за по-лесно (да спестим напъна за безумната матура по БЕЛ):  8-9 ПЧМГ с немски и после АК.

Но това е алтернатива на други варианти, т.к. имам свои резерви към колежа.

Последна редакция: чт, 06 мар 2014, 21:43 от Prizma

# 605
  • Мнения: X
Пълно щастие няма. Да имаш избор не е никак лесна работа (а отличните математици имат), затова трябва много добре да се преценят приоритетите, както и най-лошите варианти, например невъзможност да се продължи в избраното училище поради недостиг на финанси.

Последна редакция: чт, 06 мар 2014, 23:06 от Анонимен

# 606
  • България
  • Мнения: 2 164
 Много се радвам на гореспоменатите идеи! А къде е личният живот на подрастващите, емоциите, желанията, купоните? Wink
 

# 607
  • Мнения: 3 011
Черна Станция,  Peace Peace Реалистична!

Не ми се коментират теории на веорятностите, Черна Станция и Софи са изчерпателни.
Единствено не съм съгласна, че 8 клас в колежа е напълно сравним с другите езикови гимназии в БГ. Не се учи само език, на това наблягаме ние българите, свикнали че това е годината за езика.В АК това е годината, в която се полага и основата на много други качества: начин на излагане и защита на мнение, правилно извличане на информация, работа по проекти и в екип, сериозно обогатяване на общата к-ра и вече ми е твърде далечен  този 8ми клас, за да се сещам какво още. Но в никакъв случай не е загуба на време за тези, които знаят езика.

И, Код, в заблуда си, ако си мислиш, че съветникът ще ти избере какво да учиш или къде да го учиш. Ученикът е този, който избира какво и къде, а работата на съветника е друга

И още нещо. Има например обявени 2 места свободни за след 9 клас. За разлика от другите гимназии, в които означава, че от явилите се трябва да приемат първите двама, тук не е така.Бройките не трябва на всяка цена да бъдат запълнени. От скоро я има тази опция, но си имаше година и с неприети на тези места


Последна редакция: чт, 06 мар 2014, 23:03 от rosss

# 608
  • Мнения: X
И още нещо. Има например обявени 2 места свободни за след 9 клас. За разлика от другите гимназии, в които означава, че от явилите се трябва да приемат първите двама, тук не е така.Бройките не трябва на всяка цена да бъдат запълнени. От скоро я има тази опция, но си имаше година и с неприети на тези места

Може би това е някаква вратичка за деца, които са били в АК, отишли са в 9 клас в ААУ например, не им е харесало и искат да се върнат? Или за деца от английските гимназии, които искат да се пробват? Наистина ми е чудно кой би се приспособил след 9 клас, ако не е учил химия, физика и биология на английски?

# 609
  • Мнения: 1 783
Много се радвам на гореспоменатите идеи! А къде е личният живот на подрастващите, емоциите, желанията, купоните? Wink

Как къде е... - в реалния живот разбира се, а не в развиването на фантастични теории във форума. Simple Smile
Без съмнение, има деца на които подобен план би им допаднал. Дадох идея за по-амбициозни люде, ние определено сме мързеливички и държащи на свободното време за подобни еквилибристики ако си говорим сериозно Simple Smile

Бройките не трябва на всяка цена да бъдат запълнени. От скоро я има тази опция, но си имаше година и с неприети на тези места
Точно това не е от нещата, които биха притеснявали деца с подобен план.


Единствено не съм съгласна, че 8 клас в колежа е напълно сравним с другите езикови гимназии в БГ.
В АК това е годината, в която се полага и основата на много други качества: начин на излагане и защита на мнение, правилно извличане на информация, работа по проекти и в екип, сериозно обогатяване на общата к-ра
Ех... нямаш спирачки нали Simple Smile Другите езикови гимназии горките не може да не се изтъкне колко зле са в сравнение с АК.

Последна редакция: чт, 06 мар 2014, 23:47 от kodbg

# 610
  • Мнения: 9 521
....че се приемат деца след 9-ти клас, за съжаление няма след 10-ти...
Не се запълват винаги всички обявени бройки за прием. Може да има 6 места и да приемат едно дете или нито едно, а и изпита е доста тежък плюс интервю.
Не само трябва да се знае езика (на ниво колеж), но и другите изучавани предмени пак на английски.
Не ми изглежда подходящо за резервен вариант, ако нищичко друго подходящо не се случи на детето  Simple Smile

...че директно не мога да си позволя 5-годишната такса към момента) , определено не ми харесва и да се губи 1 година в нищоправене.
Че то накуп парите кой ли ги има!?! Ако има за 3 години, кандидатсваш за финасиране, стягаш колана и през това време спестяваш някак си и осигуряваш за останалите 2. Ама не съм казала че е лесно, а и че аз нямах и нямам същите притеснения...
А ако мислиш, че в колежа е "нищоправене" в 8ми клас!!! Децата учат яко езика, ама не само Crazy В 9ти клас само българския не го учат на английски  hahaha

...Ех... нямаш спирачки нали Simple Smile Другите езикови гимназии горките не може да не се изтъкне колко зле са в сравнение с АК.
Че кой е казал "зле", просто са по различен учебен план и е различен акцинта на езикоученето.
ross newsm10

ПП: "спестиш" - звучи ми като един стар еврейски виц:  Wink
Авраам казал на баща си "Спестих 1 левче", "Е как точно?", "Ами не се качих на автобуса, тичах след него!", "Аууу, будала, да беше тичал след таксито, щеше да спестиш 5 лева!!!!"

Последна редакция: пт, 07 мар 2014, 09:09 от peneva_a

# 611
  • София
  • Мнения: 5 794
След 9-ти клас във випуска на големия ми син приеха само две деца - едното дойде от Англия директно, а другото от Испанската (но беше живяло като малко в САЩ и говореше английски като майчин). Имаха желание да приемат поне 5 деца, тъй като випускът е малък, но не са се появили приемливи кандидати...  Confused

Едно от големите предимства на 8-ми клас в АК е, че тогава ги научават да пишат есета на всякакви теми и да се аргументират добре, каквато и теза да защитават. Преподавателите на 8-ми клас чудеса правят и полагат изключителни основи. Тогава ги учат и на работа в екип, и на управление на времето, и на социална отговорност, все неща, които са важни и то много за след това. (Има и една категория ученици, за които тези умения са нещо естествено и те си ги имат независимо от средата, в която са, но за повечето подхода на Ак се оказва много полезен!)

# 612
  • Мнения: 1 970
На моя колежка дъщерята (май тази година ще е абитуриентка в АК) направи точно това, за което говорите - до 9-ти клас в испанската гимназия, а после държа изпитите за АК и я приеха. Тя ми казваше, че е било голям зор, но при тях не е било въпрос на планирана стратегия, просто е възникнал някакъв конфликт в 9-ти клас със съучениците и е дала всичко (включително интензивна работа с учител няколко месеца преди изпита) , за да успее на приравнителния (за отбелязване е, обаче, че до края на 9-ти клас, успоредно с испанската си е държала изпити в АГ като частна ученичка, за да не губи нивото постигнато до 7-ми клас по английски, не помня от кое училище или  школа..)

После за 10-ти клас ми казваше, че й е било много трудно, за да влезе в ритъм.
Така че, може да стане обсъжданото тук, не само с ученици идващи от друго англоезично училище, но е много трудно и рядко срещано.
Не сте прави да нападате Rosss,  аз сега имам осмокласничка, при това до сега не еучила в частно училище с английски за да й е о-лесно, а в Шилер, където се учи немски и въпреки, че действително през ден има куизове и проекти по английски, което си е за нея трудно, нов език е, определено не мога да кажа, че друго не учи, напротив, скъсват им шушоните и по математика и по български, а и по понятия (notions).
И не знам как учат другаде (освен собствения си опит в езикова гимназия преди 100 години, и пак воплите на голямата щерка докато учеше в Колежа преди няколко години, сравнявайки се и тя като малката с приятелите си, влезли в езиковите, друг нямам и не мога да коментирам), но много страда, че  приятелите й от АГ, ФЕГ, НЕГ, 2 АЕГ от стария й клас редовно ходят в МОЛ (тия молове....) без нея - тя не може, защото има да прави проект или да се готви за куиз...
Факт е, че са много натоварени, а е още 8-ми клас. Догодина ше бръмнат обаче истински.

# 613
  • София
  • Мнения: 20 088
Скрит текст:
StefanB, най-добронамерено ще споделя, че критерият оставащо/неоставащо свободно време за ходене тук и там (било то МОЛ, кино, мотаене по улиците или някакво странично занимание) не е  чак  толкова  обективен показател за сравнение, независимо за кое училище става дума. В  паралелката на дъщеря ми в 8 клас имаше деца учили  езика от детската градина и в първите месеци залягането над учебниците от тяхна страна като време беше в пъти по-малко от това, което беше необходимо за неучилите немски до момента. В тази връзка  дъщеря ми също се възмущаваше , че едикои си от класа й  отивали на кино, а тя не смогвала, тъй като имала още едикакво си да учи и пише..Не може да се сравняват с лекота часовете на работа на различни деца , те не зависят единствено и  само от количеството домашни  и проекти за  правене, а и от много други фактори  като индивидуално темпо  на самото дете, нивото му  по предмета, начина му на учене и  запомняне, прецизност на изпълнение на заданието ... Съвсем естествено е  дете, за което езикът е нов, да се нуждае първоначално от значително повече време за научаване и усвояване на предаденото.  Съвсем разбираемо е и дете, което научава нещата по-качествено, пишейки ги (просто е такъв тип), да има нуждата от повече време в сравнение с друго, което залага повече на зрителната си  памет.  За едни деца подготовката е по-времеемка, за други е по-бърза и в нечии очи даже изглежда лежерна.  Във формацията, в която пее дъщеря ми, има момиче от АК. Съвсем спокойно си ходеше, а  май и още ходи  на репетиции (въпреки, че отдавна не е 8 клас), съобразени, разбира се,  като време със заетостта й  в   колежа,  участваше и  в концерти..А имай предвид, че са по 3 пъти в седмицата тези репетиции. Тоест време й е оставало. И какво от това? Оставало е на нея, на други пък вероятно времето едва е  стигало.. И пак опираме   до това, че нещата са твърде индивидуални. Peace Затова и обобщенията  кой колко и по каво  има  да учи, за колко време си научава  и къде смогва да  ходи или съответно  да не ходи поради наличието/липсата на натоварване   ми се струват излишни.  Peace Без значение за кое училище става въпрос.

Последна редакция: сб, 08 мар 2014, 01:57 от пенсионирана русалка

# 614
  • София
  • Мнения: 2 952
Определено искам да спестя 20 бона (силно казано спестя, по-правилно е, че директно не мога да си позволя 5-годишната такса към момента) , определено не ми харесва и да се губи 1 година в нищоправене.
Ако се замисля, перфектната програма би била 8-ми клас в НЕГ, 9-10 СМГ /ПЧМГ, 11-12 АК Simple Smile
Или за по-лесно 8-10 СМГ / ПЧМГ с немски и после АК.
Не става дума за стратегия при провал в приема след 7-ми клас, тогава би било ясно, че е неизпълнима.
Естествено, това са просто необмислени размисли, в които най-вероятно няма здрав разум, просто ми идват хрумки след като видях, че има късен прием в АК.  
В 7 клас ще трябва да имате единно мнение с детето дали ще го влече да се занимава здраво с математика и има ли шанс да бъде сред първите 10 на випуска си. Ако това е така, СМГ е мястото.
Немски на ниво готовност за учене в немско уни е напълно постижимо да са научи и в АК и в СМГ (извън немската паралелка).
Ако проявяваш интерес към АК е добре да си наясно че, ако детето се класира отлично на изпитите и сте затруднени да плащате таксите, има огромна вероятност да получите сериозно финансиране. Всичко това ще се случи преди 1-во класиране за останалите училища и ще можете да избирате на база на финансовата яснота.
Никой не е споделял тук за случай, при който във времето % на помощ за плащане на таксата е намален. Давани са примери в обратната посока, които естествено не са релевантни за твоя случай. Винаги можеш да се свържеш директно с АК и да поставиш въпросите, които те притесняват - за финансиране, за възможност да продължи усилено да се готви извънкласно по МАТ, за нивото на НЕ и т.н. Ще получиш ясен отговор и това ще ти помогне да планираш.

Относно времето отделяно за учене аз също смятам, че нещата са много индивидуални. Още в началното у-ще се натъкваме на деца, които учат много, за да са на прилично ниво. Не искам да развивам мисълта си през прогимназия, 7-ми клас и гимназия, за да не предизвикам нов спор. И въпреки това ми мнение, системата в АК е санкционираща към тези, които не следват правилата или не могат да покрият изискванията и кара лутащите се елементи да си седнат на дупето. Съвестните деца сами биха залягали над уроците навсякъде. Имам опит само с 1 брой умен, но "лутащ" се елемент и видях как се научи да се съобразява с правилата (не е станал идеален, разбира се  Embarassed). Нямам представа от личен опит как се случват нещата при съвестни, но пък затруднени с ученето деца или съвестни, но учещи с лекота.

Прехвърлянето в АК след 8-ми или 9-ти клас е в сферата на хипотезите и няма смисъл да се планира. След 10-ти клас мисля, че е късно освен ако детето не идва от подобна образователна система, разбирай родителите са се преместили да работят тук и то се записва като интернешънъл. Връзки и приятелства са утвърдени, учили са 3 години всичко на АЕ, имат избран и учен 1 година профил, знаят правилата на системата и евентуално ги спазват по рефлекс, избират дисциплина и държава, в която ще учат, вече гледат към изхода. Мисля, че за младеж, който не е бил в същите процеси предните 3 години попадането в тази среда ще създаде излишно напрежение, без изгледи за сериозна добавена стойност, но с вероятност за по-ниска диплома. Не по-малко вероятно ми се струва самото дете да предпочете средата и приятелите си в текущото училище.

Общи условия

Активация на акаунт