СГСАГ "Христо Ботев"

  • 48 112
  • 224
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 184
В професионалните гимназии като СГСАГ няма избор на профили и няма възможност за допълнителни математика и физика. В 11 и 12 клас вместо профили се изучават специални предмети.

# 151
  • сред маслини и портокалов цвят
  • Мнения: 1 265
Здравейте, синът ми е приет в Строителната гимназия. Пожела го в последния момент, съвсем изненадващо (или не толкова, защото баща му е архитект) и нямах време за проучвания. За късмет и най-добрия му приятел е приет в същата паралелка. Та, решено е вече, ще се записват.
Затова се интересувам от разни неща-как е дисциплината, какви са децата, учителите. А бе, всичко за средата, в която ще попадне. Ще съм благодарна за всякаква информация.

# 152
  • Sofia
  • Мнения: 688
А ние в последния момент се отказахме, с момиче. Нямам идея защо се отказа да го впише - щеше да е вътре като гледам статистиката след 1 класиране.

Отзвуците, които събрах бяха само положителни - успех на вас!

# 153
  • някъде ... тук ...
  • Мнения: 8 168
Не разбрах каква специалност е избрал младежът.
По принцип най-силни, не само по бал за влизане, са двете СА и после Геодезия-та - по думите на сина, а и според оценките в школо. Май и с дисциплината са най-добре. Като цяло сме доволни от училището.

# 154
  • сред маслини и портокалов цвят
  • Мнения: 1 265
Не разбрах каква специалност е избрал младежът.
По принцип най-силни, не само по бал за влизане, са двете СА и после Геодезия-та - по думите на сина, а и според оценките в школо. Май и с дисциплината са най-добре. Като цяло сме доволни от училището.

В транспортната. На второ класиране ще се качи нагоре . Но има вероятност и да прескочи и да се озове в 18-то, което от глупост написахме на по-предно желание. А той не иска и да чуе вече за 18-то. Затова реши да се запише. И без това от малък все пътища, кръгови, мостове и т.н. са му в главата.

# 155
  • Мнения: 436
Здравейте,
Знаете ли защо е обявено място за учител по англ. език? Дали отново някоя от госпожите ни напуска?

# 156
  • Мнения: 4
Здравейте, може ли мение за г-жа Балабанова по БЕЛ?  Синът ми тази година получава много ниски оценки.

# 157
  • сред маслини и портокалов цвят
  • Мнения: 1 265
Здравейте, може ли мение за г-жа Балабанова по БЕЛ?  Синът ми тази година получава много ниски оценки.

Синът ви 8-ми клас ли е? Моят син започна с двойка на входното ниво. Следващите му оценки са 5 и 6 обаче. За г-жата нищо не мога да кажа, но ми прави впечатление, че всички учители са супер изискващи и не пишат лесно високи оценки.

# 158
  • Мнения: 4
В девети клас е.

# 159
  • Мнения: 491

В коя паралелка?

Г-ца Балабанова се появи в СГСАГ в средата на миналата учебна година. Тогава без никакви предварителни очаквания бе премахнат преподавателят по БЕЛ, който децата много харесваха и часовете с него им бяха от любимите. Махнаха момчето и на негово място назначиха въпросната госпожица. Това се случи на миналогодишните осмокласници.

И започнаха да валят двойки, тройки и безкрайни обяснения и оправдания на г-ца Балабанова колко е лоша подготовката на децата, колко материал са изпуснали и колко не се е справял като преподавател предния учител. Същевременно госпожицата още не се беше дипломирала и системно отсъстваше. Най-много свободни часове миналата година имаха децата по БЕЛ.

Предполагам целта беше да се очерни предишния преподавател и да се докаже колко правилно е решението той да бъде сменен именно с г-ца Балабанова. Същата обаче има мнооого пропуснат материал с децата - примерно за Шекспир имаха точно половин учебен час! 

По случая имаше среща с директорския състав. До колкото съм запозната са ходили представители от три различни паралелки. Ръководството подкрепя госпожицата и също е със становището, че на децата нивото по БЕЛ е много ниско и е било изкуствено завишавано от предния преподавател. НО, тази теза издиша, защото децата в 8ми клас имат малко нов материал по български език, писмените им работи са давани тенденциозно с неусвоен материал за да получат ниски оценки. Иначе излиза, че всички преподаватели от 5,6,7ми клас и проверяващите на НВОто са завишили оценките на именно тези класове.

Тази госпожица отказваше да покаже на родителите писмените работи, на които е оценявала децата. Дори си е позволила да каже абсолютната лъжа на децата, че е противозаконно да си снимат писмените работи, че това е забранено и подлежи на санкции! (всъщност в наредбата за оценяване от няколко години отпадна изискването учителите да съхраняват работите на децата и дори изрично е упоменато в какъв срок родителите трябва да бъдат запознати с оценките, като освен оценка, работата трябва да съдържа и РЕЗОЛЮЦИЯ на учителя и родителя да може да се запознае с нея)

След всички срещи и преписки резултата за миналогодишните 8-мо, сега 9-токласници е, че г-ца Балабанова е заменена от друга госпожа, която всъщност беше ментор на младата миналата година и би трябвало да е запозната с пропуските на децата, но по всичко, което виждам, това не е отчетено и пропуските си останаха. Не ниските оценки са притеснителни, а пропуските в материала и това, че деца които принципно не са литератори бяха заобичали предмета благодарение на учител, а в последствие благодарение на друг учител го недолюбват (да не използвам по-силни думи).

# 160
  • Мнения: 4
При нас е от тази година. На входното ниво беше написала само
няколко тройки, всички останали имаха двойки. Сега е казала в час, че на престоящата родителска среща иска да види родителите, за да им обясни, колко са слаби техните "пиленца" по БЕЛ. Миналата година не сме имали сериозен проблем, освен в началото, с госпожата по философия, която пишеше много ниски оценки, но после я смениха.

Последна редакция: сб, 10 дек 2022, 12:36 от kalina_1980

# 161
  • София
  • Мнения: 650
Като цяло критериите за оценяване на преподавателите са доста завишени и хич на са щедри на оценки. Принципно няма лошо, но това действа и доста демотивиращо. В някакъв момент учениците решават, че няма смисъл да учат, така и така ще получат макс. 4. Като резултат, дипломите им са доста по ниски спрямо другите упилища, а са положили значително повече труд от повечето си връстници с чертането по нощите и всичките проекти. За съжаление с тези дипломи кандидатсват наравно с другите в борбата за университет, не ползват привилегии за прием в УАСГ и се явяват един вид ощетени.

# 162
  • Мнения: 491
По повод ниските оценки по всички предмети, обяснението на директорката е, че училището съвсем целенасочено се е спряло на тази скала на оценяване, защото така децата полагали повече усилия и после на матурите се справяли много по-добре от останалите.

Аз не съм особено убедена в успеха на тази теория, защото също наблюдавам загуба на интерес към определени предмети заради вложения труд, който после е неоценен. Пример - за 3ка трябва да имаш над 65 %, т.е. в 35% от изпита се разпределят всички оценки от 3ка до 6ца. Дори много да си учил, малко объркване, една или две грешки в зависимост от въпроса те изпращат в 3ка и 4ка. Стига се до там, че трябва да зубриш, а не да учиш, което нито те прави по-знаещ, нито създава ентусиазъм и интерес.

# 163
  • Мнения: 4
Следващата година могат да решат и 95% да е минимума за тройка и да оставят всички деца на поправителен. Това е скалата за оценянане на ДЗИ тази годинa, дадена от МОН:
 .
По-ниските оценики не са стимул за учене, а дискриминация към децата.

Последна редакция: нд, 11 дек 2022, 23:43 от kalina_1980

# 164
  • София
  • Мнения: 721
Дано училището подходи с разбиране и корекция....Иначе на думи много изискваме, а реално и при положен труд си пак ниско оценен. Някак не е честно!

Общи условия

Активация на акаунт