6 годишните на предучилищна

  • 33 157
  • 726
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 2 808
А, момичета, гледам яко се стягате за първи клас, избрали ли сте училище вече. Интересуват ме софийските.  Hug Аз се разкъсвам между различни критерии...  ooooh!

# 676
  • София (Възраждане)
  • Мнения: 2 299
Най-добър вариант ми се струва по-доброто кварталното училище Grinning. Струва ми се неприемливо детето да се прекарва през цяла София, за да учи в някое от най-популярните в града. Неудобното при нас е, че по-добрите квартални са и градско-популярни Mr. Green

# 677
  • Мнения: 22 480
Morena, няма проблем, нее нужно да го помниш. Simple Smile
От 1ви ноември ще дойде. Бивша учителка в детска градина е. Ще видим какво ще е положението. Simple Smile
Иначе при нас всичко си върви нормално, за това и не пиша. )

# 678
  • Sofia
  • Мнения: 21 719
Сиси, аз клоня най-вече към това, в което сме ПГ (5то ОУ), като няма такова, което да ми хареса изобщо като се има предвид мнението ми за образователната система.
Иначе, не че сте стягам, никак даже... мисля го, мисля го...ще видим какво ще измисля...
Само книжи и помагала си събирам като срещна препоръки, че то лесно ли е да избереш от цялото избълвано множество...  ooooh!

... Аз се разкъсвам между различни критерии...  ooooh!
Съчуствам ти.  Hug

Междувременно писла и Mooimeiske, та да коментирам...
Най-добър вариант ми се струва по-доброто кварталното училище Grinning. ...
Абсолютно, но...  Не пътуваме много, но все пак..., защото нашето квартално (на 3мин пеша, по чехли да идеш дето се казва...) пък избщо не популярно (аз бягам от популярните... и от СОУтата), но не ми харесва за съжаление.

О, добре, Мирама. Simple Smile
То и при нас е нормално уж... несъгласна съм с някои неща, то е ясно, че ще има такива, ама ей на дразня се... но пък и не мога (а ми се иска) да го споделя тук, че и учителите са сред нас.  Naughty
Ще очаквам впечатления ви на теб и на Калина.  Simple Smile

# 679
  • Мнения: 1 883
Училище сме си избрали. Пътуваме сутрин 20 мин. Но няма как.

k_Lina и аз благодаря за помагалото. Ще го купя за лятото, да има какво да прави като и' хрумне че трябва да учи. Днес гледаше как брат и'/ 3 клас/ пише ноти. Та девойката изяви и тя желание, ще купувам утре нотна тетрадка и ще учим как се пишат ноти и ключа сол. Mr. Green

Девойката си има ухажор и днес го е рекетирала 1 лв. за гривна.  Whistling Четох лекция ,че не може така. Парите на детето са били за следобяд. Казвам аз, че момчето ще седи гладно и жадно за да има тя гривна.   Blush Утре ще връщаме парите.

# 680
  • Мнения: 2 460
   Много ми е приятно да ви чета!!!  Страхотни сладурковци са малките!      А това е едно, лесно и интересно ,есенно занимание за дечицата! Grinning       http://www.utro.bg/style/?p=12015

# 681
  • Sofia
  • Мнения: 21 719
Много хубаво предложение, Ру, благодаря! Ама и ние обичаме да четем, та сподели и ти нещо за вас де. Simple Smile

Ох, Вела, как ме разсмя твоята девойка... скица...  Laughing

# 682
  • Мнения: 1 883
Ох, Морена тя е голяма маймуна. Миналата година в детската градина си имаше и там ухажор. Беше му се разсърдила ,че за Св. Валентин не и  подарил нищо.  Blush След като младежа и подари магнитче с надпис по случая пак му разреши да и бъде  "гадже". Направо се плаша като порасне какво ще бъде.

Ру благодаря за линка. Още утре ще го направим. Hug

# 683
  • Мнения: 19 339
Morena, нямам нищо против.
Скрит текст:
За мен и моето дете не става. Нямам педагогически подход, бързо се изнервям, нямам игрови идеи. Видяла съм какво е постигала със специалисти под формата на игра. Имам във въображението си идеалното училище, но е само там Simple Smile Харесвам да учат много неща отрано, но под формата на игра. Не знам дали сте ходили на биоигри и забавна математика. Понякога на тези занимания се обясняват неща, които се учат в много по-горни класове, но за децата е мега интересно. Нещо такова искам и аз да се прави училище, а не да се набляга на ченгелите. Честно казано, изобщо не ми пука дали детето ми ще изписва ръкописно или печатно "р","з","т" и т.н. Е, не може съвсем без повторения, но не и в такива количества. Харесва ми също да правят и някакви проекти, да търсят инфо сами, да задълбават в дадена област, която им харесва, а не да зубрят от всичко по много. Да имат разчупен учбен процес, в който децата също да могат да решават, да дават идеи.

И аз се дразня от някои неща при нас. Не от училителите обаче, а други. Но ако се адаптира до края на годината, няма да я преместя сигурно, защото навремена се заканвам. За мен най-важно е да се чувства добре.

Вела, голяма скица е дъщеря ти и много напред с материала Simple Smile  Моята май още не е чувала за гаджета  Embarassed

# 684
  • Мнения: 9 990
Soleil*,
прочетох скрития ти текст.
Голямата ми дъщеря (която си е още малка), аз, всички около мен всъщност пишат смесено. Т.е. "р" не е ръкописно, но "и" например е. Когато тя беше в 1 клас повторенията дори не съм ги забелязала, значи не са тоооолкова много. Предполагам е до учител, който задава различен обем писане на ченгели и букви. При нас не пишат много, или просто според мен не е много, то и всеки човек си има различен праг за много и малко. Реално те просто учат ръкописните, учат да пишат, когато станат стабилни в писанието (2-3-4 клас) всеки си докарва негов си почерк. Никой не следи за това после, не се притеснявай. Проектните начинания обаче просто много малко залягат в системата на обучение като такава и пак не заради учителя. Материалът така е поднесен, че често няма време за затвърждаване на наученото (именно под формата на проект, групов или индивидуален). Това много хора са намерили как да го компенсират, като децата им участват на различни други места в подобни неща. Да, не в училище. Но все е нещо.
Като цяло 1-4 клас е идилия, ако се попадне на учител, който успее (умишлено пиша успее, не умее!!!) да овладее класа си. Това е процес и в него има обаче много участници и далеч не всичко зависи от самия учител. Понякога децата може да са прекрасни, но родителите да спъват процеса (достатъчно е един0двама да има), понякога има проблемни деца, понякога има проблемни колеги или директор, много са нещата, от които зависи. Минала съм през няколко варианта от тези. За това си знам сега за дребна.
Какво толкова пишат днес? Два реда чертичка с точка. Утре ще пишат два реда друго. Не всеки ден пишат, домашни нямат. Често творят. Но и често в тишина дописват нещо. Т.е. наблюдавам една златна среда за сега, която ми допада. Моето дете не блести с невероятни данни, научава се постепенно, като масата деца, не чете, не смята, но затова е в училище-всичко по реда си и ще се научи. Няма споделено от учителите и, че не се справя, говорим всеки ден (аз държа на такъв контакт и съм против воденето/прибирането на малки деца от баби и пра-баби, защото по трасето се губи или пречупва информация). Отделно знам, че не около моето дете се върти света и работим и в тази посока. Аз вкъщи не я карам да ми демонстрира какво е учила, за нея е досадно. Реално знам какво знае от тетрадките, които виждам и ми показват учителките и. Всичко е ок за възрастта и материала.
За училище не мисля, защото тя Е в училище. Имам моите доводи да е там,и да е там от малка. Не е лишена от детство, както писах, не се различава от детско-градинските, даже бих казала, че е в пъти по-добре. Индивидуално е.
Наблюдавам едни първокласници сега, и миналата година, родителите им много ахкаха и охкаха. Ах, ама колко е чувствителна, ох, ама как ги товарят, ех, ама как ще се справят, голямо тюх и вай е. Внушават на децата това, после очакват различно поведение. Не става така.
И така, без особено въпроси, главоблъсканици, драми  и дилеми аз съм си пуснала детето в системата още миналата година. Да, не одобрявам някои неща и то не за сега, за ПГ ами за 3-4 клас( за на горе да не коментирам). Обаче по света също е така-системи различни, не всички са доволни от всичко. Който има липси, има избора и свободата да компенсира. Има много места вече, където едно дете може да се развива по подходящ за него начин. Аз съм намерила за моите деца такова място, което допълва, или тушира, според нуждата моментната.

# 685
  • Sofia
  • Мнения: 21 719
Аха, разбрах те, Soleil* и споделям напълно написаното от теб.  

Скрит текст:
Не виждам къде бих могла да местя обаче, ако както казваш ти не се адаптира детето, алтернатива просто няма.
За хоумскулването и аз не съм от най -добрите варианти, но ако поне финансите за такова начинание имах, бих се напънала. Още повече, че за началото смятам, че бих могла да се справя общо взето лесно, а в това време бих се подготвяла за по нататъшните етапи. Абе... мисля го...


Не е съвсем отпусната щерката, в повечето случаи с поплакване се разделяме. От сряда мечтае за уикенда.  Sad
Добре, че следващия петък е почивен.
И Гушкан е далече от темата за гаджетата за сега. Wink

... Аз съм намерила за моите деца такова място, което допълва, или тушира, според нуждата моментната.
Jizz, би ли споделила въпросното място/вариант, моля?!

# 686
  • Мнения: 2 999
Много благодаря за отзивите за рисунките на моето гардже. Тя много обича да рисува и дори ходи миналата пролет за два месеца и половина на курс в едно читалище, за съжаление сега със следобедната смяна в училище не може да го посещава и търсим друг вариант, но нещо никъде няма сутрешни занимания.
Най-добър вариант ми се струва по-доброто кварталното училище Grinning. Струва ми се неприемливо детето да се прекарва през цяла София, за да учи в някое от най-популярните в града. Неудобното при нас е, че по-добрите квартални са и градско-популярни Mr. Green
Това все едно аз съм го писала, като и аз смятам, че най-добър вариант е близко училище и по-важно е да попаднеш на добър начален учител. За съжаление сме в един район с Mooimeiske, близките училища се водят от елитните, мъкнат се деца през цяла София, за да учат в тях и съответно не се знае дали ще ни приемат в района и няма да се наложи да пътуваме.
Вела, сладуранка ти е малката, очевидно е чаровница. Ние също нямаме опит с гаджета. Миналата година й беше казало едно момченце в детската, че я харесва, но тя го споделила само с баща си, като каза, че това били нейни "личностни работи". В училище май няма такива тръпки още, ама са и малко момчета / 5-6/, а всичките с глава и нещо по-ниски.

# 687
  • Мнения: 9 990
Морена, това място не е за учене. Те спортуват. Голямата там разтоварва, намира убежище, различни приятели и различна среда. Получава стимул да учи например в момента, въпреки системата.  Малката получава дисциплина, пример, забавление и усещането, че не всичко е училище под форма на класна стая.
И двете не на последно място получават един тонус, здраве, усещане за лекота и жажда за движение. Отпочинал мозък учи по-лесно.
Това е за моите деца, за други това би било крайно неподходящо и би натоварвало.
Като пример за натоварване мога да дам и ходенето на Британика навремето-детето не успя да вникне в начина на учене там и въпреки, че принципно искаше-нито и се получаваше, нито научаваше, само тичане и нерви беше...На други ходенето там се отразяваше перфектно.
Всеки трябва да намери за своето дете начина и мястото. Peace

# 688
  • Мнения: 284

След малко смятам да започнем сериите на Емил от Льонеберя.  Laughing


Понеже това е една от книжките, които изчетохме най-бързо и с желание, не мога да се въздържа да споделя разсъждението на моя син след доста време видимо обмисляне: " Е и аз съм на пет и Емил е на пет, ама да си навреш главата в супника е много глупаво! Laughing" След всяка глава ми казваше, че той така не правел, голямо асоцииране падна,... не че няма защо де.

Ще правите ли коледни календари?
Тази година дребния сам се сети и понеже тогава бяхме на вълна детски атлас, решихме да е по-нестандартен - карта на света с 24 характерни обекта. Сега оцветява ролки и кутии като луд, да правим сгради от тях, но май някои обекти ще присъстват само със знаменце Simple Smile. Идеята ми е задачките и подаръците да са тематични, колко ще се справя ще видим.

Относно хоумскулването - колкото и да не ни харесват някои неща в системата, децата в училище се сблъскват с много други не по-маловажни неща от знанията, с които трябва да се научат да се справят: недрожелателни съученици, лидери, работа в колектив, понякога и разочарование от авторитети в лицето на учителките. Всичко това са неща, с които ще се сблъскват в живота и трябва да се научат на тях.

# 689
  • София (Възраждане)
  • Мнения: 2 299
Уж не съм вятърничава майка, а чак ме хваща срам от задълбочения анализ на нуждите на децата ви и недостатъците на системата Embarassed.
Аз все си мисля, че ако средата вкъщи е качествена, детето има всички шансове да израстне умно и толерантно, въпреки системата.
Не съм мислила, изключая повърхностно зачитане на информация, относно алтернативни методи на обучение и възпитание, за които се изискват допълнителни средства. За мен есенцията е в родителския пример, а на онова което детето получава от вън, не възлагам почти никакви надежди. Голямото предизвикателство пред мен като родител е да успея за възпитам детето по начин, който ще му помогне да се разграничи от чалга-масата /обобщено казано/, но и едновременно с това да не се чувства аутсайдер, заради това че е отговорна личност. Според мен възпитанието в отговорност е в основата на всичко. Peace

Общи условия

Активация на акаунт