Осми клас съм вече аз :D Тема 31.

  • 36 297
  • 725
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 1 705
За една учебна година няма как тези деца да научат език а в 9 ти клас се почва и двуезиковото изучаване на част от предметите.Как въобще ще се справят не знам.....На първият учебен ден част от децата казаха че нито АЕ са учили нито НЕ.Направо недоумявам

 Shocked Shocked Shocked
В езикова се започва от азбуката на езика.  Shocked не знам какво си очаквала. Wink

Как ще се преподават предметите на два езика, нещо не ми е ясно. Моля те обясни, че ми стана интересно.

Колкото до втори език немски - имам опит и не очаквай чудеса. В общия случай се учи тромаво и не се разчита на часовете в училище. Ако се остане само на тях - нищо няма да излезе.

Но от поста ти така както си го написала ми се струва, че смяташ че в езикова постъпват само учили езиците деца. Ако Wink е така, какъв ще е смисъла от тези училища. Wink

# 676
  • Мнения: 74
Ми очаквах поне децата да са ниво поне елементарно да знаят езика.
Моят син досега е учил немски от 1-ви клас ,а английски в Алианс от предучилищна.
Аз знам че почват от азбуката но по скоро мислех че това е за да се види кой на какво ниво е.
А относно преподаването на два езика - има 4 тири предмета по които се прави обучението
 - английски и български т.е ще се учат и на двата езика паралелно.
Може и мойто мислене е грешно - мислех че почти всяко дете знае английски.

# 677
  • Мнения: 15 285
мислех че почти всяко дете знае английски-ми не всяко дете знае,за това отива да го научи.

# 678
  • София
  • Мнения: 62 595
и на какво рационално основание си очаквала? Има много деца, които не са помирисвали английски, а са си учили френски или руски. Не зная защо на английския сега се гледа като на руския навремето - едва ли не по дифузия да се намества в главите на децата още от раждането им, само защото е ужким най-популярният.

# 679
  • Мнения: 1 705
В грешка си и то голяма. Няма изискване за елементарно ниво на език, синът ми не знае дори азбуката на немски и затова е в немска гимназия - за да научи езика. Разбира се, че има и учили, но това си е тяхно решение. Прочети предната страница, разискваме го.
Ми очаквах поне децата да са ниво поне елементарно да знаят езика.
Моят син досега е учил немски от 1-ви клас ,а английски в Алианс от предучилищна.
Аз знам че почват от азбуката но по скоро мислех че това е за да се види кой на какво ниво е.
А относно преподаването на два езика - има 4 тири предмета по които се прави обучението
 - английски и български т.е ще се учат и на двата езика паралелно.
Може и мойто мислене е грешно - мислех че почти всяко дете знае английски.

# 680
  • Пловдив
  • Мнения: 10 507
elin12, децата са учили в различни училища, не всички са ходили на курсове. Моето дете примерно определено ще има нужда в осми клас да започне английския от АВС, защото има не пропуски, а цели ями в знанията си.
И това до голяма степен се дължи на не чак толкова добри преподаватели в училище.

# 681
  • Пловдив
  • Мнения: 3 572
Аз в началото на 90-те години бях може би единствената от моя клас (до 7 клас), която ходеше на курс по английски език. Майка ми тогава работеше в завод и ме беше записала оттам, после и в някаква школа ходих две години, та получих така сериозна основа. Сега единици са вероятно децата, които не ходят на курс, но това не означава, че трябва в гимназията да се съобразяват с този факт. Факт е, че и сега, както и при нас навремето, има училища и паралелки до 7 клас, които не изучават АЕ, но пък този език за тези деца става желан в 8 клас. Още преди нас се е започвало от ABC, а и сега е всно, че има много школи и възможности за сертификати.

# 682
  • Мнения: 2 013
и на какво рационално основание си очаквала? Има много деца, които не са помирисвали английски, а са си учили френски или руски. Не зная защо на английския сега се гледа като на руския навремето - едва ли не по дифузия да се намества в главите на децата още от раждането им, само защото е ужким най-популярният.

През 1985 г. в подгответо на 1 АЕГ в класа ми имаше доста деца със 7 години алианс зад гърба си. Около втория-третия месец нещата се изравниха, а и естественият мързел на някои, които знаеха уж много, им се отрази не много добре. Мисля, че е добър преговор да се започва от нулата.

Колкото до "дифузията" - моите са ходили 4 години общо на курсове по английски, като и до момента по-добър е синът ми, благодарение на непреведения в детските му години картун нетуърк, който той гледаше в захлас. Аз, с моята английска гимназия, не обичам да гледам филми без субтитри, докато  и двамата го правят - цели сериали изгледаха през лятото и не им и хрумна да търсят субтитри. Говорят добре, с добро произношение, знаят много думи. НО! Със сигурност им липсва граматика и правопис. Ето тук да учиш в английска гимназия (или сериозен курс като Британика) е безценно.  Дори думи, които не се сещам какво значеха или пък никога не съм знаела, пиша правилно.

Така че, не се тръшкайте за първите месец-два-три, и те имат своята роля в систематизирането и надграждането.

# 683
  • Мнения: 9 000
защо тогава като се записват тези деца в училища с чуждоезиков профил не им се прави един изпит или де да знам какво за ниво на език.За една учебна година няма как тези деца да научат език а в 9 ти клас се почва и двуезиковото изучаване на част от предметите.Как въобще ще се справят не знам.....На първият учебен ден част от децата казаха че нито АЕ са учили нито НЕ.Направо недоумявам

То оставаше да  държат изпит по английски за влизане в английската.  Wink
Затова подгответо е подготве, за да получат необходимата основа и да могат да учат предмети на езика в 9-ти клас. Бая набори са изкласили така, споко.
Училите седем години преди това няма да имат повече знания от започващите от нулата в края на годината, така че това, което ти мислиш, че ще е предимство за 9-ти клас, просто не  е вярно.


# 684
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Абе при нас няма да става въпрос за месец-два, защото синът ми си е ходил системно и редовно 7 години на курсове, не прави правописни грешки (от мен да мине - почти) - а за граматиката със сигурност прави някоя грешка на тестове (макар че не ми е известно за тези години да е имал на тест по-малко от 90 %), но в разговор обичайно я използва интуитивно вярно, просто защото така му работи акъла и защото ежедневно слуша, чете, пише и говори активно на езика по много часове.

Както казах нагоре, за мен нещата просто не са оптимизирани с оглед на това да може да се задоволят нуждите и на знаещите, и на незнаещите. Ако на знаещите се намерят самостоятелни и интересни занимания, подходящи за нивото им (под формата на проекти, групова работа и т.н.), се отваря много време и възможност през това време учителката да се занимава целево с малката група на тези, които започват от начало и имат нужда от много по-интензивни упражнения. Иначе всички страдат - тези, които не са учили, реално имат много по-малко възможност да се упражняват и да бъдат "чути" в клас, защото трябва да се изредят други, за които упражняването на неща много под нивото им е безкрайно досадно и безсмислено. А тези, които са по-напред с материала, просто губят време и желание да се занимават. За никого не е подходяща тази система - съвсем сериозно не разбирам как някой може да я защитава, защото няма грам логика в това.

Непонятна ми е и постановката "ние всички знаем предварително, че такива са условията" - да, знаем, както знаехме и че не обръщат внимание на грешните въпроси в матурите, както знаем и за политиците и влизането им в парламента, и за ред други неща, срещу които хората редовно се възмущават и организират, по форумите и в реалния живот Rolling Eyes Това не е причина да го харесваме, нито да го приемаме за нещо непроменимо. Учителите сме там, за да преподаваме по най-добрия начин и съобразно най-добрите интереси на децата - това би трябвало да ни е работата и основното задължение. И е съвсем в реда на нещата да се изисква точно това - да работят по начин, който е съобразен с нуждите на учениците. Системата в езиковите гимназии не само не е идеална, а е далече дори от оптимална и минимално съобразена с учениците, да не говорим пък за използване на съвременни подходи - просто и ясно казано. На много народ може да не му пука и да си се чувства уютно в статуквото - но лично аз няма как да кажа на бялото черно, предвид че това ми е професията, отлично знам как може и трябва да се работи и че не се изисква абсолютно нищо, освен просто учителя да си размърда малко мозъка и задника.

# 685
  • Мнения: 9 000
Едни са учили езика, ама с успеваемост 70-80 процента на тестове, други по 90+. Та и  при училите нивото е различно, различно ще е и след подгответо, просто децата са различни.

Ако е цялостна политика на училището е едно, с входни нива, тестове, изпити по езика за определяне ниво и съответно в един клас деца на сходно ниво, но да обучава ежедневно в един и същи час различни деца на различни нива език ми се струва прекалено изискване към който и да е учител. Хем аз не съм от неизискващите.  Wink

Мисля, че в АК е така, но там изпитите за определяне на ниво не са просто един входящ тест, защото един тест не може да даде ясна и цялостна картинка.
След това имат ресурс (5000 евро такса  Mr. Green), база, различни учители, учениците посещават различни нива, не учат едновременно и незнаещи, и знаещи.

# 686
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Не зная защо на английския сега се гледа като на руския навремето - едва ли не по дифузия да се намества в главите на децата още от раждането им, само защото е ужким най-популярният.

Ми около мен няма такава нагласа. Пък и децата сами си трупат знания, не насила както беше с руския - нещата не си и приличат дори.

# 687
  • my own world....
  • Мнения: 1 077
Дороти, не знам защо си мислиш, че някой някого е насилвал с руския. Започнах да уча руски от 4 клас, а английски от 5ти - значи насилвали са ме с английски само 1 година по-малко о руския  hahaha
Сега и децата си насилвам да учат английски явно.
Андариел, английският е задължителен в днешно време, добре че е от лесните и е наоколо навсякъде... дет викаше някой по-горе из постовете кат дойде време китайски да се насилваме да учим - е те тогава ще цъфнем и вържем.
Та Дороти и аз с руския си трупах сама знанията - майка ми ми купуваше детски книжки на руски, имах плочи с приказки на руски (и не, нямам руска жилка)...

# 688
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Е така де, това искам да кажа, няма насилие. От раждането пък съвсем. И тогава в пети клас май аз учех руски чак, сега от първи, ама ако си избереш такова училище и такава паралелка, та общо взето всеки си решава, а английския в гимназията чак.
А подгответо се избягваше, ако се влезеше с език и после се броеше подготвителен 8, 9, 10, 11.

# 689
  • Мнения: 74
Ужас като ви чета .Абсолютно съм съгласна с Хедра и не ме нападайте ,аз затова предпочетох да го запиша в такова училище .Въобще не съм предполагала че ще стане така.И да мързела им идва от това че те знаят а другите не.Как ще се отрази напр в СМГ ако от цял клас  30 деца само 15 могат и им се отдава математиката а другите са влезли там за да я научат.Те от 1+1 ли почват ?!
Е вие не сте виновни системата ни е такава както всичко останало за съжаление.Не нападам и не се заяждам с никой не го правете и вие.В крайна сметка всички сме майки и искаме най-доброто за децата а тук е място за споделяне , не за критики

Общи условия

Активация на акаунт