Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 057
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 62 595
ДУ не водят такава статистика, така че няма как да ти я представя. Дотук се вижда, че от езиковите и математическите гимназии почти целите випуски се изнасят някъде по чужбините да учат. Кандидатстването и влизането в първите 30 световни университети не е някакъв общовалиден критерий за учениците в България. Ако е, кажи, май съм го пропуснала! Особено ако има кой да плати таксата, барабар с издръжката на живота, тогава може и да ги сравним.

# 91
  • София
  • Мнения: 19 925
Россс, но нещата не свършват с АК като представител на ЧО, нали? От други частни училища ИМА хора, явяващи се на олимпиадите по език, но резултатите им в общия случай са посредствени.  От двадесетина  деца от ЧУ, стигнали до 2 кръг по немски, десетина не са се явили и можем само да гадаем какви биха им били резултатите. Сред останалите 10 обаче само едно е на ниво, стига до 3 кръг и се представя отлично. Сред нестигналите до трети има деца със смехотворни резултати от 19 , 20  или 21 точки от максимални 60 и няколко. Това, както и сама разбираш, е справяне едва на 30 % от максимума, което говори доста за степента на овладчване на езика.  От представителите на  държавните езикови, дори сред некласираните,  такива  ниски резултати просто няма.

Мецане, чушки знаели, ама друг път.. Знаеш ли колко деца от  ЕГ с друг език отиват да следват в Англия и Шотландия? Дали пък не е защото са на ниво по английски? Ниво, придобито с учене на езика навън и практикуване с четене на книги, гледане на филми, писане.. . И преди съм ти писала, и Черна Станция ти го каза, масово деца от НЕГ са със сертификати  САЕ  или даже СРЕ по английски. Пък ти си успокоявай съвестта, че не знаят...

 

# 92
  • Мнения: 7 681
Русалке, имах предвид началното образование, не гимназиалното.

# 93
  • Мнения: 939
Посочете ми поне едно ДУ, което има повече от 20 ученика приети в топ 30те университета в световната класация на университетите и по повече от един ученик от випуск приет в университет № 1.
Това също е критерии немаловажен и по-значителен от олимпиадата по англ

Разбира се, че има живот извън училище и то смислен живот и се радвам, че живота на детето ми и в училище, и извън е бил приятен, усмихнат и смислен

Може ли да пуснеш такава информация за АК? Освен това по коя класация трябва да гледаме? И по принцип класация или по field или по subject? И защо само 20 ученика за всички години? Само на неподдържания сайт на СМГ има изброени повече приети в MIT, Харвард, Принстън, Станфорд, Оксфорд, Кеймбридж и т.н.  Дори миналата година е имало куриоз, че трима съученици от един и същи клас в СМГ са приети в Оксфорд. Със сигурност обаче това не доказва, че ДО е по-добро от ЧО, нали?

Аман от това мерене на успехи и от това противопоставяне... Светът не е черно-бял.

# 94
  • София
  • Мнения: 19 925
Русалке, имах предвид началното образование, не гимназиалното.

Ами за да имат ниво САЕ или СРЕ при завършване на гимназиалния етап, те са били със знания и след 7 клас. Нали не очакваш, че  тепърва от 8-9 клас са почнали да се борят от АВ  с английския?  Те и затова  са избрали друг език след 7 клас. Имат някакво ниво по английски, което доразвиват навън. А учат като първи друг език. Тук е разликата обаче , никой от родителите на тези деца не твърди, че с постигнатато до 7 клас е налице толкова сериозно ниво,  че оттам насетне  за детето да е  достатъчен  само специализиран технически, медицински, икономически или  друг курс по езика (както твърди Призма за децата от ЧУ). Да, ама не съвсем , имат си сериозна нужда от още много учене както тези с курсовете до 7 клас, така и тези , учили в ЧУ. И двата типа деца имат база, над която ТРЯБВА да надграждат.

Россс, детето от Света София не е имало доводите на дъщеря ти, не е искало да бъде при начинаещите. Близко ми е и предполагам знам по-добре от теб. Знаеше, че скрито,  под формата на комуникация и игра определят нивото и се стремеше да е сред най-добрите. Въобще  не му хареса  отреденото му място... И казах това не за да се вадят изводи  от единица за цялото, най- непоказателни са обобщенията,  а като илюстрация на факта, че всичко е строго индивидуално.  Ето , че има и дете, кото въпреки големия хорариум и сертификатите до 7 клас , не се справи както се очакваше и беше задминато от деца от ДУ по парагарафа владеене на език.

Последна редакция: чт, 08 авг 2013, 12:04 от пенсионирана русалка

# 95
  • Мнения: 3 008
ДУ не водят такава статистика, така че няма как да ти я представя. Дотук се вижда, че от езиковите и математическите гимназии почти целите випуски се изнасят някъде по чужбините да учат. Кандидатстването и влизането в първите 30 световни университети не е някакъв общовалиден критерий за учениците в България. Ако е, кажи, май съм го пропуснала! Особено ако има кой да плати таксата, барабар с издръжката на живота, тогава може и да ги сравним.

Andariel, предполагам, че детето ти е малко и не бих спорила с теб, ако мълчанието ми нямаше да доведе до подвеждане на родители.
1. ДУ не водят статистика, но пък децата от нашето училище и завършилите са в постоянен контакт, та съм наясно имат ли и колко и от къде съученици българчета. Неслучайно си задавам така въпроса.
2. Чужбина за мен не значи прекрасно място за учене. Както и в България има университети и университети. Не бих си пратила просто детето в университет, само защото е в чужбина. Също така не казвам, че университетите след 30 място не са добри, но определено има и такива
3. Кандидатстването и влизането в първите 30 световни университета е добра цел не само за българчета и е достатъчно добро мерило в световен мащаб за училището дало ти средно образование, затова го изтъквам като пример.
4. По отношение на таксите ще ми отнеме време да ти обясня всичко, но съвсем на кратко: опциите са стипендии, финансова подкрепа за ливинга, каквато дават Кембридж и Оксфорд, а таксата им е абсолютно същата като на всички университети в Англия, и студентите от държави в ЕС я получават във вид на заем, който започват да изплащат едва след като получат доход над 2000 паунда/месечно и то дължат процент само върху горницата над тази сума и др подробности, които не са предмет на тази тема

Obsolete,
Мисля, че става ясно, че пиша за випуск
Има обща класация на университетите, но Кембридж си задържа мястото и по почти всички предмети а другите университети и по предмети са почти същите с леки размествания.
Не е куриоз да има трима приети от клас в Оксфорд, а чест за СМГ. И точно заради СМГ сложих бройката 20 на випуск

# 96
  • София
  • Мнения: 62 595
Според теб колко ми е малко детето?
 По-скоро твоето е живо подвеждане, защото пропускаш малките подробности от живота - и със стипендия, и без, родителите пак плащат сума пари за издръжка. Другият вариант е младежът да работи, за да се издържа, което пък е за сметка на ученето, а точно в тези 30-те веднагически ще изпадне зад борда, ако не смогне на темпото. Второ, не всички българчета искат да са точно в тези университети. Трето, няма никъде разписан критерий за точно тези университети, че да се равняват българчетата по него, а за училищата да не говорим. Ти си просто про-англо-саксонски ориентирана, про-американски, и на теб това ти е мерилото за успех. Има и друго мерило, което не включва 30-те университета. Американската мечта може да е твоя мечта или мечта на детето ти, но не е задължително за други хора.

# 97
  • София
  • Мнения: 19 925
Rosss, приемане в топ 30 унита би било показател за сравнение , ако всички са с цел да следват в американски или английски университети. Е да , но не е така.. Сигурно се шегуваш, че университети като  този в Хайдлберг за немскоговорящите или  Ecole Polytetechnique за френскоговорящите , въпреки 40-тото и 90-тото им  място в класацията, са някакви случайни университети, просто находящи се в чужбина  и носещи на следващите там   и на родителите  им само галене на егото .... Whistling  Ще се повторя с написаното в другата тема. 3 или 4 деца от  тазгодишния випуск  на НЕГ спечелиха  ПЪЛНА стипендия на DАAD (немска служба за академичен  обмен), която не само покрива изцяло разходите им за целия курс на обучение за балкалавър, а им дава и уникалния  шанс  за избор на университет и специалност. Сега, като ще правим паралели, покажи  ми представител на поне едно  ЧУ с  немски със спечелен такъв  бонус и то не тази година, а когато и да е във времето. Просто няма, не се хаби да търсиш. Peace

Последна редакция: чт, 08 авг 2013, 12:30 от пенсионирана русалка

# 98
  • Мнения: 939
Obsolete,
Мисля, че става ясно, че пиша за випуск
Има обща класация на университетите, но Кембридж си задържа мястото и по почти всички предмети а другите университети и по предмети са почти същите с леки размествания.
Не е куриоз да има трима приети от клас в Оксфорд, а чест за СМГ. И точно заради СМГ сложих бройката 20 на випуск
Съжалявам, не съм разбрала, че имаш предвид 20 деца от випуск.

Ами да броим тогава. СМГ може ще ги изкара, ако гледаме например ARWU за математика или science. Казвам "може би", защото няма официална информация и защото в първите 30 по ARWU не влизат такива "лоши" университети катo Imperial College of London или Ecole Polytechnique. Ясно е, че почти всички деца от АК отиват да учат навън. Ти имаш ли официална статистика колко от випуск са приети в първите 30 по която искаш класация и с каква стипендия?

И пак въпросът ми е каква информация носи изречение от сорта "В топ 30 университета са приети Х ученика от випуск на СМГ и У ученика от випуск на АК". Това какво показва за плюсовете и минусите на ДО и ЧО? Не може да се обобщава, грешно е и е дразнещо.

# 99
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
За да кандидатства някой в университет, той малко или много се готви специално за него.
А когато се явяваш на олимпиада, подготовката е тази, която полагаш всекидневно за училище. Показва се моментното състояние на нивото на учениците. Затова и олимпиадите са най-силния критерий, по който да се съди за нивото на дадено училище.

# 100
  • Мнения: 7 681

 По-скоро твоето е живо подвеждане, защото пропускаш малките подробности от живота - и със стипендия, и без, родителите пак плащат сума пари за издръжка. Другият вариант е младежът да работи, за да се издържа, което пък е за сметка на ученето, а точно в тези 30-те веднагически ще изпадне зад борда, ако не смогне на темпото. Второ, не всички българчета искат да са точно в тези университети. Трето, няма никъде разписан критерий за точно тези университети, че да се равняват българчетата по него, а за училищата да не говорим. Ти си просто про-англо-саксонски ориентирана, про-американски, и на теб това ти е мерилото за успех. Има и друго мерило, което не включва 30-те университета. Американската мечта може да е твоя мечта или мечта на детето ти, но не е задължително за други хора.

E под това се подписвам с две ръце и аз.  202uu

# 101
  • Мнения: 3 008
имаме твърде различни гледни точки и се хващате точно за думите, които Ви изнасят. Съвсем ясно написах, че и след топ 30 има университети, които си заслужават/нерядко съм писала за Хайделберг/, но разбира се че има и такива , които според мен не. И Импириал е един прекрасен университет, както е и истина обаче, че беше резервен вариант за много от съучениците на дъщеря ми.

И не е до про-англо американски настройване, а до това кои преобладават в най- и съответно имаш повече опции за тях.

Студент иска издръжка и в България. Не е лесно и по-трудно е навън признавам, но и тук е до възможности и приоритети.

Обучението има някакви цели и тръгнах от една, която е немаловажна и свързана със средното образование.

Това което се опитвам да кажа, че опитът ми с ЧУ, не ме е накарал и за момент да съжаля, че не сме в ДУ и не виждам нищо лошо в това, както и да обясня защо съм на това мнение, пък другите да си преценяват

# 102
  • София
  • Мнения: 19 925
Росс, ти по-скоро извличаш от написаното  онова, което ти е угодно. АК не е единица мярка за частно. АК е по-скоро изключение на фона на цялото . Къде е тази реализация на възпитаници в топ 30 унита от други  ЧУ? Къде са върховите резултати на децата от ЧУ с други езици? АК не е  единственото ЧУ, говорим ли за частно  образование, неминуемо следва да стигнем до коментари за  предлаганото и от останалите, както и до реализацията на техните възпитаници. А тук се говори все за успехите на АК, които никой не оспорва. Докато при ДУ се показва реализация на деца от 1 АЕГ, от 91 НЕГ, от ФЕГ,  от езиковите във Варна, Бургас  и Пловдив, от СМГ, от НФСГ ( има дори форумски деца в хубави английски унита, завършили професионалните гимназии). Излез малко от  дискусията за АК и поразсъждавай за успеваемостта на другите  ЧУ.

# 103
  • Мнения: 7 681
А ти ми посочи ДУ, в което до 7 клас да учат и да знаят немски колкото във Веда и Ерих Кестнер или английски колкото в Света София, Дрита или ЕСПА. Ама само от училище, без школи и уроци.

По повод на това, че казваш, че в 8 клас знаели и надграждали. Знаят, ама от школи и уроци, а не от училище.

За гимназиалния курс ще видиш след 10-15 години, сега сигурно наистина само АК "бие" елитните държавни гимназии. По това отдавна имаме консенсус. Гимназиалния курс на ЧУ засега е по-слаб от елитните държавни гимназии.
Но да отчетем все пак, че тези елитни ДГ се броят на пръсти.
И много ЧУ изобщо нямат гимназиален курс, Св. София например.

А до 7 клас държавните училища им дишат прахта.

# 104
  • Мнения: 939
Всичко е ок, когато се споделя информация, а не се налага някакво обобщение. Както е казала русалката, частните училища не са само АК, а държавните не са само СМГ или някое училище в циганската махала например.

(Иначе за Imperial College - университет на 40-то място надали ще е резервен вариант за онези, които се борят за стипендията му "Кольо Фичето", която се дава само на българчетата с нисък доход и за която казват "и нека най-добрият семегеец я спечели")

Общи условия

Активация на акаунт