Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 411
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 721
Ама, Татко Мецан, не се разбираме нещо Simple Smile
Аз ако искам детето ми да стане пианист, ще го запиша в музикално училище. Но факт е, че за двата часа седмично пиано, което то има в у-ще напредва и свири, това искам аз. Не искам да го направят гениален пианист. Ако видя, че е някакъв голям талант, аз сама ще га насоча за по нататък.
Но да казваш, че обучението по пиано е проформа, само защото е в ЧУ и те искат да оправдаят парите, които взимат...е смешно е:) Значи ако го взема аз и го заведа при учителката след училище, ще е по-качествен този час пиано, така ли Simple Smile
Детето ми цяло лято ходи на пиано при частен учител за да не забрави наученото, сега пак си тръгва в училище. Толкова ли е сложно да се разбере, че това е много по лесно в учебното ежедневие. Не го взимам и водя, учителката идва там, каква е връзката с качеството?

# 376
  • Мнения: 233
Пазарът те залъгва, че когато купуваш, само скъпото е качествено. Лично съм се убедила, че има много скъпи, но същевременно и некачествени марки.

В частното образование последното, което се гони, е качество. Залъгват потребителите, че не напразно си плащат. Няма по-голям цинизъм от това да те посрещат с престорената си усмивка цели 5 години и после да се окаже, че детето ти през цалото това време е било дислектик, пък ти не знаеш. Имаше скоро един такъв случай с дете от частно училище. Може да е изключение, но е доста показателно за отношението към потребителите на частното образование.

Случаят ме интересува.  На колко години е тръгнало детето на училище?  Кога е направена 'диагнозата'?  Какво представлява дислексията му?  В какво училище частно или държавно учи сега и как се справя?
Благодаря

# 377
  • Мнения: 1
Личният ми опит с частно образование.

Детска градина и училище:
- Добра социализация и изграждане на дисциплина. (сменихме първата частна ДГ, понеже там наистина тотално го глезеха Laughing )
- Прилична кухня и създаване на хранителни навици.
- Надзор от медицинско лице (педиатър) и детски психолог
- Обща подготовка - след четвърти клас САМО с тримесечен курс (2 часа седмично) изкара изпити за МГ. Външното оценяване изобщо не коментираме - беше му играчка
- Подготовка по - народни танци, джудо, плуване, тенис, английски, пиано. Всичко това в рамките на учебния ден. Имахме уговорка с директорката да посещава каквото си пожелае (към рисуването и приложните изкуства тотална липса на интерес от негова страна)

Ние си нямаме баба и дядо, двамата с жена ми работим. Ако трябваше всичко това да му организираме сами, щеше да ни излезе двойно като финанси. А като време - дори не мога да си го представя.

Въпросът е да се намери точното ЧУ за детето. Ние може и късмет да сме имали, но сме безумно доволни.

Последна редакция: чт, 19 сеп 2013, 10:27 от TriMastiki

# 378
  • Мнения: 1 007
Мен винаги ме е притеснявало пренебрегването на фактора време. ОК, имаме десет часа БЕЛ, десет часа МАТ, толкова някъде английски, немски, купища извънкласни занимания. Всичко това много хубаво, но все пак времето е в някакви граници и т. нар. разказвателни предмети са сритани в ъгъла. Пълноценно ли е общото основно образование при това положение? Поотделно всичко звучи добре - ехааа, излизаш с един, дори два езика преди да си завършил седми клас; БЕЛ и МАТ много часове - супер резултати на НВО, за да влзем в престижна гимназия (за трети език!); спорт и изкуства по цял ден, за да открием дремещи таланти или просто за удоволствие - какво по-хубаво от това! Но когато се опитам да ги вместя всички тези неща във времето, нещо не ми излизат сметките  Sunglasses Греша ли като си мисля, че всичко това е за сметка на разказвателните предмети, и ако не е така, как се вписват те в програмата, къде намира детето пролука във времето, за да учи по тях?

# 379
  • София
  • Мнения: 62 595
Проблемите с пропуските по разказвателните лъсват в девети клас. И без това децата не учат нищо в осми и забравят всичко, а и ако знанията от седми са нестабилни, съвсем се усложняват нещата. Човек може да знае два езика до седми клас, но ако му куцат химията и физиката, много трудно ще навакса в девети.

# 380
  • Мнения: 233
Мога ли да попитам:
1. Кои бяха разказвателните предмети?
2. Физика и химия са ли такива, май по мое време не бяха?
3. Какво общо имат горните 2 мнения във връзка с частното образование?  Какво казвате?  Че химия и физика не се учат в ЧУ?  Вашите деца в ЧУ ли са?

# 381
  • Sf
  • Мнения: 977
Точно в 9 клас дъщеря ми ходеше цяла година на уроци по химия. След държавно училище и вече втора година беше в частно, където се наблягаше на профилираните предмети, а базовите само се водеха в програмата, че ги има. В сегашното й ЧУ може и да не ги претоварват с базови, но предметите са на нормално ниво.

# 382
  • Мнения: 1 007
Имах предвид предметите: физика, химия, биология, история, география. Приемам, че "разказвателни" може да не е точната дума, но това са все предмети, по които се иска техническо време, за да бъдат усвоени в дълбочина. По физика и химия наистина няма много за разказване, но има задачи, и то не от обща култура. Учебниците, а после и изпитите, са структурирани така, че изискват много фактология - разбирането на материала в час е едно, запаметяването на подробностите - термини, години, имена и т.н. изискват техническо време. Въпросът ми е: Откъде се взема то при наличието на двоен брой часове по 3-4 предмета (БЕЛ, МАТ, езици) и силно застъпени извънкласни занимания? Въпросът ми е сериозен.

# 383
  • Мнения: 233
Ще трябва да отговори някой с деца в класове от 5 нагоре, където се изучават тези предмети и съответно много математика или много език (някой от ПЧМГ и/или Св София напр), за да стане ясно наистина каква е програмата за тези важни предмети.  Доколкото знам всички ЧУ, лицензирани от министерството, на което все сменят името, имат задължителен еквивалентен на ДУ хораруим по тези предмети.

Моите деца са малки.  Но ми прави впечатление, че предмети като музика, изобразително изкуство, дом бит и техника, физическо са сложени в следобедните часове.  Така са освободени повече от предиобедните часове за обучение по езика на този етап.

# 384
  • София
  • Мнения: 38
TriMastiki ,извинавам се за любопитството за кое училище пишеш ? Може и на лични да не е реклама .Благодаря  Peace

# 385
  • София
  • Мнения: 62 595
Би трябвало и държавните, и частните да покриват задължителния хорариум за тези предмети. Аз също се чудя обаче, как се сколасва с тях при толкова увеличени часове по други предмети. Разказвателните не са майтап работа, в тях се поставят основите като терминология и логика, и си трябва учене. Особено в седми клас, когато окончателно ЧП се разделя на химия, физика и биология. Историята и географията стават още по-тежки, особено историята в шести клас.
Лично за мен кой колко е научил и разбрал по някои от тези предмети, показател е явяването на изпитите в НПМГ - там няма лъжа, няма измама, а особено по физика двойките валят като пролетен дъжд. Който не вярва, да погледне на сайта на гимназията какви статистики за оценките изкарват хората.

# 386
  • Мнения: 7 683
TriMastiki ,извинавам се за любопитството за кое училище пишеш ? Може и на лични да не е реклама .Благодаря  Peace

Що на лични, нека го видим кое е тва училище.

# 387
  • Мнения: 1 782
Би трябвало и държавните, и частните да покриват задължителния хорариум за тези предмети. Аз също се чудя обаче, как се сколасва с тях при толкова увеличени часове по други предмети.

Програмите в ЧУ според мен са нормални, просто Св. София се изсилват с наблягане на 3 предмета и това формира огромните 45 учебни часа, без особено ясна идея защо трябва да са толкова много.
Програмата от друго ЧУ си е стандартни 35 часа с 10 часа математика, 5 БЕЛ и 4 - чужд език.
Предостатъчно за усвояване на учебния материал и предоставяща необходимото свободно време, който иска да се занимава в допълнителните 10 часа на Св. София с нещо, което наистина го интересува.

Последна редакция: чт, 19 сеп 2013, 13:34 от kodbg

# 388
  • Мнения: 51 163
Taка като ви чета, основното предимство на ЧУ май си остава логистиката. Цял ден детето е там и не трябва никой да се занимава с него и да го води тук и там. Аз друго предимство не видях.
Но какво правим след 4 клас, когато децата почват сами да ходят на училище, да се прибират и т.н?

# 389
  • Мнения: 233
Черна Станция, твоето дете в кое ЧУ беше до 4кл?

Общи условия

Активация на акаунт