Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 359
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: X
Добре де... във всичките 14 частни училища (от общо 15) ли се е преписвало? И как в нито едно ДУ не преписаха за да застанат в първите редици? Тази логика малко ми издиша. Да вероятно има и такива случаи, но чак пък да важи за всичките 15..... а във всички ДУ учителите да са толкова честни и почтенни? Не ми се вярва  Thinking

# 436
  • Мнения: 51 122
А всъщност, къде могат да се видят резултатите от националните олимпиади по предмети и за всеки курс? Гледах в сайта на МОН, има само за 7 клас и нагоре.
Това е защото само от 7 клас и нагоре има национални кръгове. Но какво е положението в начален курс, не намерих. Св.София например е основно училище, няма как да се състезава в по-горните класове.
Но да не забравяме и числеността. В ЧУ учат нищожен процент български ученици, а числеността на масата, от която се избират елитните състезатили е доста определящ фактор. Да де, ама нали ЧУ вече са си направили подбора и там учи само елит. А в ДУ учи елит + обикновени деца. Елитните деца са малко и колко са обикновените няма значение. Затова не можем да бием Китай по олимпиадите - те избират най-добрите от милиард, а ние - от 7 милиона, колкото 1 техен град. Как да ти кажа, случвало се е и да ги бием. Рядко, но се случва. А не се случва често, защото системата ни за подготовка при големите ученици е с много големи слабпости. Децата ни си имат качества, макар да сме шепа народ. Същото е и при ЧУ и ДУ - частните хем са малко, хем с малоброен състав, хем са ситуирани предимно в София. Каква е вероятността блестящият биолог/физик и т.н. да се роди в София и да има възможността да учи в ЧУ? Нулева, според мен.
И въпреки това ЧУ са първи на НВО и матури, което е достатъчно показателно. При гимназиите съвсем не са първи, ако изключим АК. При седмокласниците пак СМГ са първи по МАТ и БЕЛ.

# 437
  • Мнения: X
Аз си мисля, че при гимназиите все още няма толкова дълга традиция в частното образование както при началното. Изключение е само АК и той е много особен случай. Затова и не са първи там ЧУ.

И е факт, че може би единствената добра частна "гимназия" (АК) е в първите редици на състезанието.  Peace

# 438
  • Мнения: X
А всъщност, къде могат да се видят резултатите от националните олимпиади по предмети и за всеки курс? Гледах в сайта на МОН, има само за 7 клас и нагоре.
Това е защото само от 7 клас и нагоре има национални кръгове.

Ааа, ето къде бил ключът от бараката! И как тогава да ти отговоря къде са ни купите от 7 клас нагоре, като училището ни е основно, до 7 клас?

Но да вземем АК - първо място на матури 2013; отлична реализация на учениците в най-добрите световни университети. Достатъчна слава, според мен.

По мат и бел може да са първи СМГ, но като цялостен резултат НВО бият ЧУ. Не знам защо неглижираш познанията по чужд език, като те са най-важни, ако детето ще следва в чужбина (а и не само). В съвременния свят без чужди езици си заникъде. Защо мат. да е по-важна? Не всеки ще става математик, или инженер. Ами ако реши да става лекар, или да учи психология, или право, за какво му е състезателната математика от олимпиадите?

Колкото до Китай, не визирам олимпиадите по математика, а по всичко - спортните олимпиади най-вече ми хрумнаха като пример.


Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 13:38 от Анонимен

# 439
  • Мнения: 939
Най-големият проблем на тази тема е, че привържениците (повечето) на частното говорят с лека ръка за преимуществата  му пред ДУ  в цялост. А такова обобщение е безпредметно и тоталано невярно.

Това мисля и аз.

За мен е неприемливо всичко добро, което някой е видял/вижда в ДУ, да се приема за изключение, а всичко добро, което някой е видял/вижда в ЧУ - за правило.

# 440
  • Мнения: 51 122
Ааа, ето къде бил ключът от бараката! И как тогава да ти отговоря къде са ни купите от 7 клас нагоре, като училището ни е основно, до 7 клас?

Но да вземем АК - първо място на матури 2013; отлична реализация на учениците в най-добрите световни университети. Достатъчна слава, според мен.

По мат и бел може да са първи СМГ, но като цялостен резултат НВО бият ЧУ. Не знам защо неглижираш познанията по чужд език, като те са най-важни, ако детето ще следва в чужбина (а и не само). В съвременния свят без чужди езици си заникъде. Защо мат. да е по-важна? Не всеки ще става математик, или инженер.

Колкото до Китай, не визирам само олимпиадите по математика, а по всичко - спортните олимпиади също.

Ти намеси "вододела" 7 клас. Национални състезания има още от прогимназията - Хитър Петър, ПМС, ЕМТ, Кенгуру

И с какво са по-зле 91 НЕГ? Я виж с колко са бити от АК  Joy

Децата от СМГ и 91 НЕГ масово имат сертификати САЕ или СРЕ по английски, не ги жали. И в 8 клас на олимпиадите се представят добре, но после спират да ходят.
В спорта нещата пак опират до система. Китай позагазиха с допинга напоследък, а едно време, когато имахме система, ние биехме Китай на щанги, борба, лека атлетика... Но като сравняваме училища нещата не зависят от количеството, защото нямаме подбор сред повече деца при ДУ - казах защо. Нали сравняваме ЧУ, в които учи само елит с ДУ, където има елит + обикновени деца. Но обикновените не се явяват на олимпиади, значи на олимпиадите пак се срещат елитът на ЧУ с елита на ДУ.

# 441
  • Мнения: 7 683
Просто в България, неизвестно защо, всичко е наопаки и не се подчинява на нормалната логика.  smile3532При нас винаги всичко е наобратно:) По нормалната логика ЧУ трябва да са много по-добри. По нормалната логика аргументите на Жасмин например са железни. И по-добрите учители би трябвало да са там, където са по-добре платени /ЧУ/, и децата би трябвало да са по-мотивирани, защото родителите им би трябвало да са по-ангажирани, щом са избрали да плащат; и хорариумът в ЧУ е по-голям, и класовете по-малки, и подбор има и в ЧУ влизат и остават само отличиници  -  ами би трябвало безспорно учениците на ЧУ да са по-добри, и то много по-добри, и да отвяват тези от ДУ по всякакви класации, състезания, олимпиади и тем подобни.

Да, ама не се получава на практика. Хич даже не се получава, ами и най-добрите ЧУ не могат да стигнат като ниво не само СМГ, а например и 73-то, 18-то и други ДУ.
Защо не се получава - нямам идея. Сигурно защото всичко в България е наопаки.

# 442
  • София
  • Мнения: 19 956
На  кои матури , Жасмин, ЧУ са първи? Само АК е в челото.  И дончкъде ПЧМГ и Веда. Колежът единица мярка ли е за нивото във всички ЧУ?
По БЕЛ  в първите 15 училища в старната  има само 2 частни - АК и Веда.
По математика - нито едно в първите 15
По английски  2 частни, АК и някаква частна гимназия в Челопеч
По немски - нито едно  в първите 15
По история -  нито едно
По география - нито едно
По биология - нито едно
По физика -  само АК
По химия - нито едно
По философия -  нито едно

Хайде все пак да се позоваваме на цифри и да не говорим наизуст.

Освен това назад в темата бяхме сумирали випуска от завършили тази година зрелостници в ЧУ. Не са толкова малко, над 500 са. А и нищо не пречи да се вместят в челото, тъй като класацията тук не отхвърля училища с малко представители по предмета. Един да се е явил и да има висока оценка, това ще  изстреля училището му  нагоре. Но както виждаме, не е така..

# 443
  • Мнения: X
Ти намеси "вододела" 7 клас. Национални състезания има още от прогимназията - Хитър Петър, ПМС, ЕМТ, Кенгуру   аман от тази математика...

Децата от СМГ и 91 НЕГ масово имат сертификати САЕ или СРЕ по английски, не ги жали. а ти защо пропускаш възможността тези деца преди НЕГ да си били в ЧУ и там да са научили езика на това ниво? Веднага ти давам пресен пример - детето на мои познати от Св.София беше прието след 7 клас в НЕГ с един от най-високите балове и сега е там в 8 клас. Така че това дете вече си има сертификатите по англ. и не би трябвало заслугата да се приписва на НЕГ, поне в неговия случай.

Но като сравняваме училища нещата не зависят от количеството, защото нямаме подбор сред повече деца при ДУ - казах защо. Нали сравняваме ЧУ, в които учи само елит с ДУ, където има елит + обикновени деца. Но обикновените не се явяват на олимпиади, значи на олимпиадите пак се срещат елитът на ЧУ с елита на ДУ. Хайде пак с тези олимпиади! Това, че в нашето училище се прави подбор и се изключват слабите, в АК също, в ПЧМГ също, не значи, че се прави навсякъде в ЧУ. Не можеш от 3 ЧУ да съдиш за всички. И какво се оказва - едното от тези три ЧУ няма гимназиални класове, тоест, не може да ходи на олимпиади; другото ЧУ има гимназиални класове от 3-4 години, едва прохожда, а и децата там са по 20-30 общо за набор и какво остава - единствено АК. Е, какъв е шансът в АК, за випуск не по-голям от 100 деца, да са събрани най-добрите математици, литератори, биолози, физици и химици от няколкохилядния набор? Всъщност, колко хиляди деца са в 1 набор?

# 444
  • Мнения: X
На  кои матури , Жасмин, ЧУ са първи? Само АК е в челото.  


А аз точно това съм написала - погледни тук:
Но да вземем АК - първо място на матури 2013; отлична реализация на учениците в най-добрите световни университети.
Да съм споменала Веда или ПЧМГ случайно?

Други ЧУ не ме вълнуват - аз съм избрала училището, което считам за най-добро за този етап. След това - АК. Какво се случва във Веда и другите ЧУ нито ме касае, нито се наемам да описвам.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 14:02 от Анонимен

# 445
  • Мнения: 9 046
Леле..каквъв спор се вихри Shocked
пенсионирана русалка ти за кое от твойте деца мислиш дали да запишеш в ЧУ или ДУ?
Не се пробвайте да намесвате матурите от АК - там е различен варианта.

# 446
  • Мнения: 1 007
На мен ми е чудно и друго: Казвате, че учителите в ЧУ са по-добре платени. Това проверено ли е? Т.е. имат ли родителите право да получат доказателство, че този учител е на трудов договор или изобщо на някакъв договор, в който фигурира възнаграждението му? Познавате ли изобщо учителите на децата си - кои са, какво и къде са завършили, какво са работили досега или с какво се занимават успоредно с преподаването в даденото училище?
Защото ако високата такса, която плаща всеки родител, не рефлектира в голяма степен върху заплатата на учителя, отново ще трябва да разчитате на призванието му, т.е. на каквото разчитат и в ДУ. Та въпросът ми е: Знаят ли родителите какво е възнаграждението (минимално, максимално, на час или на ден, на месец, на година...) на учителя?

# 447
  • Мнения: 9 046
Химикал на всичките ти въпроси мога да отговоря с ДА.

# 448
  • София
  • Мнения: 19 956
Ти намеси "вододела" 7 клас. Национални състезания има още от прогимназията - Хитър Петър, ПМС, ЕМТ, Кенгуру   аман от тази математика...

Децата от СМГ и 91 НЕГ масово имат сертификати САЕ или СРЕ по английски, не ги жали. а ти защо пропускаш възможността тези деца преди НЕГ да си били в ЧУ и там да са научили езика на това ниво? Веднага ти давам пресен пример - детето на мои познати от Св.София беше прието след 7 клас в НЕГ с един от най-високите балове и сега е там в 8 клас. Така че това дете вече си има сертификатите по англ. и не би трябвало заслугата да се приписва на НЕГ, поне в неговия случай.



Но като сравняваме училища нещата не зависят от количеството, защото нямаме подбор сред повече деца при ДУ - казах защо. Нали сравняваме ЧУ, в които учи само елит с ДУ, където има елит + обикновени деца. Но обикновените не се явяват на олимпиади, значи на олимпиадите пак се срещат елитът на ЧУ с елита на ДУ. Хайде пак с тези олимпиади! Това, че в нашето училище се прави подбор и се изключват слабите, в АК също, в ПЧМГ също, не значи, че се прави навсякъде в ЧУ. Не можеш от 3 ЧУ да съдиш за всички. И какво се оказва - едното от тези три ЧУ няма гимназиални класове, тоест, не може да ходи на олимпиади; другото ЧУ има гимназиални класове от 3-4 години, едва прохожда, а и децата там са по 20-30 общо за набор и какво остава - единствено АК. Е, какъв е шансът в АК, за випуск не по-голям от 100 деца, да са събрани най-добрите математици, литератори, биолози, физици и химици от няколкохилядния набор? Всъщност, колко хиляди деца са в 1 набор?

Не допуска такава възможност по простата причина, че децата в СМГ и НЕГ си знаят интереса. Може една значителна част от сертификатите да са  уж доживотни, ама редица университети навън  ги искат взети във време, близко до завършването на средно, затова децата МАСОВО се явяват в 10 , 11 и 12 клас, а не в прогимназиален етап. Което изключва ЧУ. Wink

И естествено, че нивото по английски в НЕГ не е заслуга на гимназията. Та тя е немска, не английска..Децата си ходят  и на курсове. За тях английският остава втори език. И все пак с курсове едно 80 % и повече  са на финала  с  С1. Да не би в АК децата да излизат с С1 по втория език, бил той немски, френски или испански?  Ако има такива деца, то нивото им  на същата логика не е  плод да на преподаденото в АК, а на ходенете и  на курсове.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 14:11 от пенсионирана русалка

# 449
  • София
  • Мнения: 19 956
.

И въпреки това ЧУ са първи на НВО и матури, което е достатъчно показателно.



За това ти твърдение става въпрос. Аз внимателно съм прочела написаното. Peace  Матури..значи говорим за представяне  в края на 12 клас. СА първи.... значи обобщено издигаш ЧУ в челото.  Видно е от написаното , че не става  дума за АК само в твърдението ти. Затова го и оборвам. АК не е обобщение на ЧУ.

Общи условия

Активация на акаунт