Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 353
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 19 956
Като стана дума за обективността на матурите (големите, след 12 клас) да ви е правило впечатление, че СМГ е някъде на 50-то място. Т.е. 50 училища в България са на по-високо ниво в математиката от СМГ Whistling
Именно. Това се случва заради безумието класацията да не взима предвид броя явили се. 1 отличен математик, с пълно 6 на матурата, но от иначе забутано училище,  ще го изпрати  същото това  училище  на 1 място, защото други представители , които да оплескат картинката,  няма. Но тази шестица едва ли е плод на работата в училището. В същото време от СМГ се явяват 120 души на матурата приемерно и леките отклонения с оценки от 5,50, 5,60 или 5,70 рефлектират  сериозно върху средната оценка и изпращат училището надолу, въпреки че безспорно подготовката по предмета е на отлично ниво и е несраванима с тази в училището на позиция 1..И ето тук е нишата да се докажат ЧУ в гимназиален етап, а не го правят. Работи се с малко на брой деца в гимназиален курс и при една предполагаема  добра подготовка на едва  4-5 деца във випуска, първите позиции с лекота могат да бъдат техни по повечето предмети. Но все пак не са, което означава нещо..

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 14:50 от пенсионирана русалка

# 466
  • Мнения: X
На мен ми е направило впечатление и те моля да ми обясниш този феномен, който е доста абсурден, не намираш ли.
Ако става дума за матурата по математика - може да погледнеш резултатите за София и да сравниш броя на явилите се. На първо място е ПЧМГ с трима явили се на матурата. СМГ са пети със 134 явили се. Броят винаги има значение.

# 467
  • Мнения: 9 046
Bliss и друг път съм писала. Няма да пусна детето си в ДУ. Следя темата с интерес просто за да получа информация и от други родители с деца в ЧУ.
Имам до мен и три момчета на възраст 12-13 г. Едното в ЧУ, другото в полу-частно полу-държавно /Шилер/ и третото в елитно ДУ. От тези ми близки срещи съм изградила това засега непоклатимо мненеие. Видях, че детето ти е малко затова ще напиша какво виждам при малките деца.
Детето в ЧУ - информацията е поднесенена така, че да се разбере. Ако не сте се сблъсквали скоро с учебник по история , можете да видите в един урок как е събрано Петър- Симеон -Борис.  Работят с интерактивни учебници. Децата имат по-добра визуална памет от нас. В клас от 20 деца, задачите се обясняват докато се разберат от всички. Имат добър индивидуален подход. Домашното по английски не е да напишеш 6 изречения в минало време. Презентация на PowerPoint - брошура. Задължителната литература е разнообразена с нови издания като Хари Потър и Властелина. Комуникацията между родител - учител е прекрасна.
Детето в Шилер. Добра подготовка по езика. Не лош вариант за по-евтино образование. Останалите предмети се преподават като в далечните дни когато аз съм учила. Урок, домашно, проверка на домашното. Нищо различно от преди 20 години.
Елитното държавно дете - лично моя гледна точка - пълна трагедия. Урока да е назубрен. Училище до обяд. След обяд частни уроци. Да се запълнят дупките. Родителите го отписаха от занималня, защото учителката единственото с което помагала на децата било....да казва: Тишинаааа, тишинааа.
Присъствах на подготовката на детето за препитване по история. Бяхме в парка с родителите. Дати и пак дати...На моя въпрос а кой цар е царувал най-дълго  Shocked Ами то е ясно че детето няма как да хване логиката с едно пеене на урока....

# 468
  • Мнения: X
А и аз като Жасмин мисля езиците за много важни, за изключително важни. Ама щом няма да ги научат, мене ме губят като балък, който ще им плаща. По-добре да плащам на Алианца или на частен учител, и да си търсят други балъци.  Joy

Не знам кои училища и градини визираш, в Уондъргруп английският е на ниво - http://www.wondergroup.eu/
Или само на английски се общува, както е в градината им WONDER WORLD, или се преподава билингвално, както в училището им Св.Георги и градината им Чуден свят (различна е от WONDER WORLD). Имам приятелка със съпруг чужденец, чиито деца бяха в WONDER WORLD, едното още е там и ми е казвала, че английският на децата е по-силен от българския - предпочитат да говорят и четат на английски. А са родени и живеят в София. Така че от ЧДГ до ЧДГ има разлика, м/у ЧУ също. Просто трябва проучване.


Черна станция, до сертификатите, за които ме питаш, допускат ли се деца под 14 г.? Детето, дори и да има отлични езиковите познания, може ли да се яви? Питам, защото знам, че някои сертификати са само за големи деца и възрастни. Ако плеснат на 5-класник да говори за политическите явления в съвременния свят, дали ще успее да се справи даже и на български?

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 18:15 от Анонимен

# 469
  • Мнения: X
пенсионирана русалка повтаряш едно и също. Опита и натрупването в частни гимнаизии все още е много по-малко (като време) отколкото в частни основни училища. И все пак освен АК в челните редици видях и ПЧМГ и някои други. Не бива да се обобщава лековато. Може пък в следващите години да те изненадат частните гимназии и да започнете да не признавате и матурите след 12 клас, така както не признавате след 7-ми и след 4-ти.

 Hope for Two   bouquet. Ще ми е полезно да те чета.

# 470
  • София
  • Мнения: 38
Някой да има мнение за ЧУ Дружба в София ? Най-вече до 4 клас? Никъде в темата не намерих-благодаря предварително !!!  Peace

# 471
  • Мнения: 9 046
И последно за днес. Тази сутрин минах покрай Дорис Тенеди....страхотна база.  smile3501
Купих си кафе в кварталното кафене. Имаше деца на опашката от училището. Видяха ми се много приятни деца...нямаше онова , крещене, бутане и цвилене...дето е изключително характерно за възраста около 12-13-14 годишните.

# 472
  • Мнения: 7 683
пенсионирана русалка повтаряш едно и също. Опита и натрупването в частни гимнаизии все още е много по-малко (като време) отколкото в частни основни училища. И все пак освен АК в челните редици видях и ПЧМГ и някои други. Не бива да се обобщава лековато. Може пък в следващите години да те изненадат частните гимназии и да започнете да не признавате и матурите след 12 клас, така както не признавате след 7-ми и след 4-ти.

 Hope for Two   bouquet. Ще ми е полезно да те чета.

Bliss,
Ти напълно погрешно смяташ, че имам лошо отношение към теб. Като те чета, все едно чета себе си преди 2-3 месеца. Нека Русалката да ти каже дали аз не съм й казвал съвсем същите думи като твоите. И на лични съм й ги писал. Всичките ти разсъждения и коментари са едно към едно същите като моите преди 2-3 месеца. И чуденките ти са същите сато моите. Смисълът на постингите ти напълно се припокрива с моите постинги от тогава. Ама честно:)

Сега съм сериозно на път да си сменя мнението. Ще видим с теб какво ще стане. Просто намирам аргументите на Черна Станция и на Русалката за изключително убедителни, разумни и много добре обосновани. И очевидно и практиката е на тяхна страна. Те посочват и много конкретни практически примери.

# 473
  • София
  • Мнения: 19 956
Блис, не четеш внимателно, но както и да е . Аз не съм фен нито на НВО, нито на матурите като критерий за сравнение. Доста фактори като подсказване, външна подготовка, помощ от квестори, преписване,  изтичане на теми  и т.н оказват влияние. Включих се в съпоставката, почната от друг. И не е  вярно това дежурно твърдение, че частните гимназии тепърва прохождат. Има доста такива с много изведени випуски 12 клас. Не ме карай да ги изброявам. И при тях нерядко тенденцията през годините като оценки от тези матури е на спад.
Hope, доста грозно обобщение.
Децата ми завършват 7 клас в квартално ОУ. Колко презентации са направени  през годините на Power Point  по различните предмети дори  не съм си правила труда да броя. Твърде много са. Peace Mалките (сега 4 клас) работят в час  с Envision, мултимедийна програма. В списъците за литература през лятото също фигурират  интересни книги като упоменатите от теб.  Писаха и дневник върху тях  със собственоръчни илюстрации. Училището работи по проекта Коменски и се осъществяват гостувания на разменни начала с чужденци.  По история зубрели.. нека да ти дам  контрапример.  Едната ми близначка не долюбва историята и все пак си учи редовно. През лятната ваканция се случи да бъдем с дете  от  елитно частно училище, седмокласник,  заедно на едно място. С хъс да докаже колко по-добро е се спря на история, че му била любимият предмет, по който се инетересувало  и допълнително . Не знам как са му я поднесли, колко му е любима и какви "незазубрени" знания има от ЧУ, но не можа да нареди българските владетели в хронологичен ред - нещо дъвкано неколкократно в периода 3-6 клас.  Моето дете, с органичната си омраза към предмета, му ги нареди от раз. Училището ни си има  прекрасна база,   озеленен двор , център за работа с деца,  в който учениците могат да ходят на пеене, рисуване, танци, бойни изкуства и шах. Има в сградата на училището езиков алианс, има и репетиции на Роберта балет. Като добавим и добрата подготовка и успеваемостта на децата  след 7 клас , да се съглася с твърдението ти , че децата  в ДУ  са трагедия,  би било грях.   Който иска, има какво да получи в добрите ДУ, дори и при малките.  За гимназиите вече е ясно.. Другото са  оправдания.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 15:20 от пенсионирана русалка

# 474
  • Мнения: X
Децата ми завършват 7 клас в квартално ОУ.

Хм, и кое е кварталното училище, ако не е тайна? Сигурно е някое от най-елитните ДУ, така ми се струва.
А това не значи, че по другите квартални е така, даже съвсем не е.


Татко Мецан, не забравяй, че Черна станция и Русалка пишат най-вече за гимназиален етап, а твоето дете още не е тръгнало на детска. Има разлика.

# 475
  • София
  • Мнения: 19 956
Децата ми завършват 7 клас в квартално ОУ.

Хм, и кое е кварталното училище, ако не е тайна? Сигурно е някое от най-елитните ДУ, така ми се струва.
А това не значи, че по другите квартални е така, даже съвсем не е.


Татко Мецан, не забравяй, че Черна станция и Русалка пишат най-вече за гимназиален етап, а твоето дете още не е тръгнало на детска. Има разлика.


Дори не е сред спряганите като елитни - 120 ОУ. Същото мога да ти кажа и за 41 ОУ, съседското дете учи там. И не, не пиша само за гимназиите, тъй като имам деца и  в  гимназиален етап , и в ОУ.

# 476
  • Мнения: 7 683
А, мисля, че имат предвид и началното училище, и прогимназията, Жасмин.

Иначе по цялата логика на света нещата трябва да са както ти ги мислиш. И аз мислех до голяма степен така.

Но явно в България не е така, тук нещата никога не стават по нормалната логика. И аз не знам защо.

ха, Русалката не мен не ми каза, а на теб ти каза кое е училището. Да знам и аз да си запиша детето там:)

# 477
  • Мнения: 939
Децата ми завършват 7 клас в квартално ОУ.

Хм, и кое е кварталното училище, ако не е тайна? Сигурно е някое от най-елитните ДУ, така ми се струва.
А това не значи, че по другите квартални е така, даже съвсем не е.


Точно за това говорех - всеки пример, че има добри неща в ДУ, се разглежда като изключение, а всеки пример за това как в определено ЧУ еди-какво си е okay е доказателство, че ЧУ е по-добро по принцип. Алогично.

За мен е неприемливо всичко добро, което някой е видял/вижда в ДУ, да се приема за изключение, а всичко добро, което някой е видял/вижда в ЧУ - за правило.

# 478
  • София
  • Мнения: 19 956
Пропуснала съм, Мецане, не е нарочно.  Peace Каквото си ме питал, на всичко съм ти отговаряла.

# 479
  • Мнения: X
Аз не съм фен нито на НВО, нито на матурите като критерий за сравнение. Доста фактори като подсказване, външна подготовка, помощ от квестори, преписване,  изтичане на теми  и т.н оказват влияние.

Напротив, много внимателно чета.
Но тези фактори в абсолютно същата степен влияят и върху резултатите на деца от ДУ. Нима причината те да са назад в класациите е че преписват не до там добре или че квесторите са по честни от тези в ЧУ. Не искам да споря. Просто се опитвам да разсъждавам логично и да си отговоря на тези въпроси.  
За мен пък олимпиадите не са репрезентативни, тъй като не се явяват всички деца дори и да приемем че от гледна точка на оценяване са ОК.

И това че дадена частна гимназия е извела 2-3 дори 5 випуска за теб е достатъчно. За мен това е училище, което едва сега прохожда в това ниво на образование.


Татко Мецан учудва ли те че някой си задава тези въпроси също? Аз нямам към момента решение за себе си, макар на този етап да виждам повече + за ЧУ(и то 2-3 конкретни) отколкото + за ДУ (2-3 конкретни). Но все пак може да се окаже, че аз не съм си променила насоката на мислене, а съм я затвърдила.

Ти отвори за дума за детските градини. Моето е в общинска - успяхме както се казва. Не виждах и още не виждам смисъл от частна ДГ. Нямам възражения към градината (добре гледат детето, занимават се достатъчно и т.н.), но...... да ти кажа ли защо. Защото дъщеря ми е в група в която е и внучката на директорката на заведението, обучават ни най-добрите учителки в градината и за нас се грижи най-добрата леля, в най-хубавата стая сме и т.н. Нали разбираш на къде клоня. Не казвам, че в останалите групи не се грижат така добре за децата, но далеч нещата не са такива като в нашата група. На този етап на образование съм била явно късметлийка, но дали ще бъда такава и в началното - да попадне на читава учителка, на добър клас в който ще се усеща конкуренцията, на добра материална база и т.н.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 15:33 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт