Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 226
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 1 200
  • Мнения: X
Явно родителите и децата са наясно, че тези занимания са до време, и в един момент трябва стабилно образование.

Така е.
Освен това, от 365 дни може би само около половината са учебни. Другите са свободни за всякакви спортове и школи. В България поне това е плюс, не се учи и работи много, празник след празник, а по средата ваканция. Не е като в Германия, лятната ваканция да е 6 седмици, тук е двойна.
А и друг момент - в Ак някои от допълнителните дейности са именно такива, на каквито някои деца ходят, преди да постъпят там - рисуване, театър, музика, така че там съчетават полезното с приятното.

не са олимпийски надежди
дори официално се водят аматьори, независимо, че могат да са картотекирани

Между другото, много добри познания, на мен ми убягваха термините.  Peace

Последна редакция: вт, 25 фев 2014, 10:10 от Анонимен

# 1 201
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбирам, но ако аз ходя на пиано при определен учител, а в колежа ми казват да се запиша там, то какво ще трябва да направя, да ходя при двама учители или да зарежа учителя, при който си ходя от сто години? Не може човек като се занимава с нещо, да е слуга на двама господари, в случая да има двама учители на две различни места и с различни цели и подходи. Ако играя в театрална трупа преди колежа, то аз ще си продължа даа ходя в същата театрална трупа и едва ли ще имам време и желание да се включвам в колежанската. Младежите, които имат трайни интереси,  ги имат и са постигнали някакво майсторство извън колежа и с години подготовка. С годините се създават определени отношения между учителя/треньора и ученика, и никой сериозен младеж и треньор или учител няма да позволят дублиране на дейността или трети човек (ще извинявате, ама за такива отношения този трети човек е филанкешията) да им се меси. Може да изглежда преувеличено, но имам чувството, че идеята е децата да бъдат концентрирани в рамките на колежа, като по някакъв начин биват поставяни пред избор и натиск в полза на колежанските дейности.

# 1 202
  • Мнения: X
Andariel, за такива деца сигурно не е подходящ АК, съгласна съм, но има и други, като моето голямо, което всяка година се записва на 5 нови неща и после ги зарязва, за него допълнителните занимания в АК ще са рай, защото може да пробва от пиле мляко. Но Ак си е типичното американско училище, не знам дали си поглеждала сериалите по детските канали, там са точно така - то не са мажоретки, музикални групи, спортове, всичко - американците са претрупани с работа хора и явно не могат като нас, българите, да си водят децата на 100 извънкласни школи. Там се работи по 10 часа дневно, затова явно всичко е концентрирано в училище.
Така че, избирайки този модел училище тук, трябва да си съгласен да спазваш правилата му.
Колкото до другите училища, ми хрумва следният въпрос - добре, те са по половин ден, но са на смени. Ако си 2 смяна половината година, до 19 часа, кога ще ходиш да тренираш?

# 1 203
  • Мнения: 1 007
То не е проблем ходенето на разни неща по веднъж - два пъти седмично, но ако си добър, те ангажират с представления, които пък са свързани с допълнителни репетиции/тренировки, понякога с отсъстване от училище. Това беше причината да отпиша детето от художествена гимнастика още в четвърти клас. Сега ходи на пиано и хор, като нещата с хора донякъде повтарят исторята с худ. гимнастика. Хубаво си беше в детската градина - ходиш без угризения на каквото си искаш и на колкото неща си искаш Laughing

# 1 204
  • Мнения: 50 828
Всъщност едно от най-основните ми несъгласия с ЧУ изобщо е обсебването на по-голямата част от времето на децата. Не мога да приема това стоене в училище и сутрин и следобед. Може би е въпрос на личност и характер, но аз лично винаги съм предпочитала да имам колкото се може повече нерегламентирано време, което да подреждам по свой вкус. Разбирам, че за много родители на малки деца целодневното обучение в ЧУ е голямо облекчение, но за мен това не е добре за децата.

И понеже много се говори за академичния подход в АК, където децата сами работели по проекти, както ще бъде и в университета, искам да вметна, че в университетите студентите наистина работят много сами в библиотеките/интернет, но това е за сметка на малкия хорариум. А в АК, както чета, децата стоят до 15,30. Докато се приберат и станало 16,30. Кога да се почине, кога да се разтовари човек, кога да почва да учи? За мен специално е много. Просто не мога да приема тази сгъстена програма. Ако човек е с моя психотип и след 18-19 часа вече не е продуктивен какво да прави?

# 1 205
  • София
  • Мнения: 62 595
Жасмин, твоето дете не е в колежанска възраст. Децата в осми клас са 13-14-годишни, и ако са се захванали с нещо и са го добутали до тази възраст, значи не е иди ми - дойди ми. Не говоря за "днес ми се свири на китара, за да свалям момичетата, а утре искам да играя шах". Говорря за деца, които от началното училище, че и от по-рано, се занимават активно с определени дейности и са достигнали някакво ниво на експертност. Дете, което 7 години свири на пиано при определен учител няма да седне в колежа да свири при друг.
Да, това е "типичното" американско училище. Аз затова написах, че ми е твърде в матрицата и го смятам повече като ограничаване на въъзможностите и личността, отколкото като разширяване. Аз не гледам И на колежа като на забавачка, в която някой друг трябва да се грижи детето да е като новобранец - да е достатъчно заето, че да няма време да мисли за глупости.

# 1 206
  • Мнения: 3 008
Призма,
Успяла си да проникнеш в същността, както винаги.
Нито езика ни е бил важен, нито матурите.
Отговорът на въпроса ти за химията се крие в нещо, което и Тинкърбел вижда в АК.
На детето до 8 клас страстта му беше математиката и не се е отказала от нея, но откри призванието си в друга наука  до голяма степен и благодарение на АК.

Тинкърбел,
До колкото знам Уикипедия се изключва, защото трябва да направиш задълбочено собствено проучване.

Andariel,
Не е нужно да посещаваш училищните клубове, ако имаш някъде извънкласно занимание и можеш да представиш бележка, че имаш поне 75 часа извънкласни занимания годишно.
Напълно подкрепям АК, че човек трябва да се развива в различни поприща, а не само в учене.
Докато сме били в АК сме се занимавали сериозно със спорт. Успя да си извоюва място и в отбора на настоящия си колеж . / Спортът й изисква почивка през зимата, тоест зимата имаш само ОФП, но пролет, есен, лято си и доста сериозно натоварване/

В момента чета какво си написала за "Димитровче" и мисля, че когато човек не е сигурен в нещо е излишно  да прави груби и крайни изказвания.

Че вие утре може да напишете, че няма тоалетни в АК, защото не знаете и някой трябва да ви доказва, че има.
Абсурдно е да си чеше някой езика, щот си е внушил нещо, а не го е проверил.


Последна редакция: вт, 25 фев 2014, 09:39 от rosss

# 1 207
  • Мнения: X
Не е нужно да посещаваш училищните клубове, ако имаш някъде извънкласно занимание и можеш да представиш бележка, че имаш поне 75 часа извънкласни занимания годишно.

Ето, измислили са го хората! Браво за което!


Черна станция, сега времената са други и децата са други. Не можем да ги сравняваме с нашия капацитет и светоглед. И аз навремето пъшках, като имахме 7 часа, вместо 5, сега дъщеря ми има 9 часа дневно и не виждам да се е претоварила. Ние пък сме учили повече от нашите баби и дядовци, нашите внуци ще учат много повече от нас. Така се развива светът.


Последна редакция: вт, 25 фев 2014, 21:10 от Анонимен

# 1 208
  • София
  • Мнения: 62 595
Принципът е все един и същ, независимо дали се казва Димитровче или нещо друго.

И какво, ако нямам интереси, трябва да имам, иначе съм аутсайдер ли, какво! Или пък не ходя при учител, който да ми издаде бележка. Интересно, а частният учител каква бележка може изобщо да ми издаде? Аз мога и самостоятелно да си рисувам, да правя музика или просто като Айнщайн даси правя мисловни експерименти. Как да докажа последното, примерно? Ето, затова казвам, че ми напомня на Димитровче, защото не може да не си в матрицата и да доказваш, че си в матрицата!

# 1 209
  • Мнения: X
Andariel, затова от 10 000 деца набор само около 400 кандидатстват в АК. Ако на всички им харесваше, щеше да е ад приемът. Защо искаш да те убеждават колко е хубаво, като то не е за всеки?

# 1 210
  • Мнения: 50 828
пионерската организация "Димитровче" или комсомолско поръчение и активна учебно-политическа дейност.

Абе никой ли не помни бре? Не е имало никакво Димитровче. Имаше ДПО Септемврийче. Връзката с Георги Димитров е през това ДПО ( Димитровска Пионерска Организация). Аз ли съм най-старата баба тука, че само аз помня? Ма ако бях толко стара трябваше да съм изкуфяла от склероза Grinning

Цитат
Andariel, затова от 10 000 деца набор само около 400 кандидатстват в АК. Ако на всички им харесваше, щеше да е ад приемът. Защо искаш да те убеждават колко е хубаво, като то не е за всеки?

А това е съвсем некоректно. От 10 000 деца може би поне 5 000 си умират да учат в колежа. Но сечението на множеството деца, които могат да изкарат изпита и множеството деца, които могат да платят таксата, дава тези 400 кандидата.

# 1 211
  • София
  • Мнения: 10 825
Абе никой ли не помни бре? Не е имало никакво Димитровче. Имаше ДПО Септемврийче. Връзката с Георги Димитров е през това ДПО ( Димитровска Пионерска Организация). Аз ли съм най-старата баба тука, че само аз помня? Ма ако бях толко стара трябваше да съм изкуфяла от склероза Grinning

И аз го помня като "Септемврийче".... но до сега се ласкаех, че е щото съм млада и преди моето време сигурно се е казвало Димитровче"  Laughing

# 1 212
  • Мнения: 3 008

И понеже много се говори за академичния подход в АК, където децата сами работели по проекти, както ще бъде и в университета, искам да вметна, че в университетите студентите наистина работят много сами в библиотеките/интернет, но това е за сметка на малкия хорариум. А в АК, както чета, децата стоят до 15,30. Докато се приберат и станало 16,30. Кога да се почине, кога да се разтовари човек, кога да почва да учи? За мен специално е много. Просто не мога да приема тази сгъстена програма. Ако човек е с моя психотип и след 18-19 часа вече не е продуктивен какво да прави?

Черна станция,
Проектите не се дават  от днес за утре или вдругиден.
Понякога може да си до 13ч в у-ще,понякога може и до 17.30

дами,
Наистина темата се превърна в тема за АК. Отговорите на всичките Ви въпроси/нападки ги има в темата за АК. И тъй като нито една от Вас не се интересува от АК за детето си, а с цел да търси под вола теле, излизам от дискусията

# 1 213
  • Мнения: 1 970
Дами, дами, съсипахте го този колеж... с хастара навън сте го обърнали.. Да кажеш, че ще постъпват там децата ви, а то те са си на други места, но просто така... вече поне 10 страници.
Таман ще има матрял за интересуващите се (ако са останали още в сечението...)
Не бях отварял тук няколко дни, изумих се..

Какъв е изводът, всъщност?
Мпже би за всеки неговия, както в повечето неща.
Няма универсално лекарство, няма универсално образование, хората са различни, за какво спорите всъщност, та чак пух и перушина летят.

Ако изобщо има смисъл, нека си кажем кой защо е избрал училището за дтето си. Ако това помага другиму да направи своя избор. Почнат ли спорове, не мисля, че ще има особена полза, нищо че в спора се ражда истината.
За мен например едно е да учиш следдипломна или CFA с багаж на учил цял живот английски в Алианс, клас, час, частен учител, друго е да имаш опита на гимназист(колежанин) смлял всичко по английски учедници с английски преподавател и написал хиляди есета. Ами уверявам ви, във втория случай не мислиш как да го кажеш, а какво да кажеш... Който е минал през това разбира за какво говоря..
Но езикът е най-малкото, то е част от нещата. Има още куп. изброявани, казвани, посочвани нееднократно в темата за АК - организация, навици, обстановка, правилник, правила и т.н. за едни добри, за други казионни, за трети лицемерни, или смешни... Всеки си знае...
 И преди и сега се подлагат на критика, оспорват, отричат, е ОК, аз съм преценил, че това за мен е добре, друг обаче преценя, че за него не е, какъв е проблемът... Още повече че изборът е направен, за повечето участници в тази бурна дискусия...
Полезен е за тези, които сега ще правят крачки в тази посока...
Ама 10 страници, явно много е имало да се каже или по-скоро да се потрети, не повтори....
Не е за вярване...

# 1 214
  • Мнения: 50 828
И тъй като нито една от Вас не се интересува от АК за детето си, а с цел да търси под вола теле, излизам от дискусията

Когато му е било времето съм се интересувала за детето си. Нещо повече, до къмто 4 клас АК беше нашият предпочитан избор. После си променихме мнението на база на съвсем конкретни и обективни фактори. Та може да се каже, че не пиша просто ей така, а съм минала през всички съмнения и колебания. Да, вярно е, че вече АК не е опция за мен, но защо да не споделям опита си? Нали всички с деца над 8 клас това правят. Ако пишат само родители на деца под 7 клас какъв опит могат да споделят?

Цитат
И преди и сега се подлагат на критика, оспорват, отричат, е ОК, аз съм преценил, че това за мен е добре, друг обаче преценя, че за него не е, какъв е проблемът...

Проблем няма. И по написаното от теб отдавна сме постигнали консенсус Grinning Обаче всеки си пази позицията и хоп, някой написва нещо по-предизвикателно и...нещата пак почват отначало. Нови аргументи няма откъде да се вземат и затова е повторение. Ама и това не е толкова лошо, защото всяка година четат и нови мами Peace

Последна редакция: вт, 25 фев 2014, 10:32 от Черна станция

Общи условия

Активация на акаунт