Отговори
  • Мнения: 563
Какво мислите за различията на децата в училище?
За "новите технологии" носени с цел,показване на целия клас,играене на игри,
слушане на музика,правене на безразборни снимки само защото устройството го позволява,
влизане в интернет и накрая евентуално обаждане на родителя.
Мислите ли, че децата градят самочувствието си на тази почва,
а други развиват комплекс поради липсата на съответното устройство?
Мислите ли, че всяка година трябва да купувате нов телефон,
защото все някое дете има по-нов и по-нов?
Мислите ли,че децата приемат един телефон по-скоро като играчка,
отколкото като начин на свързване?
Мислите ли, че трябва да се ограничи ползването на телефони,
смартфони,таблети,плейстейшъни и т.н. в междучасията?
До колко мислите,че са необходими всички функции,
които предлага един смартфон,на едно дете между 1 и 4 клас?

Всички знаем как изглежда ситуацията: дете показва новия си телефон, веднага 5-6 се залепят за него и се облизват като "гладни циганчета", а притежателят на новотехнологичната джаджа изпитва видимо задоволство от интереса на другите.

До къде според вас трябва да се разпростират тези различия при децата.
Аз ще се включа по-късно.

Последна редакция: вт, 03 сеп 2013, 08:31 от .Ели.

# 1
  • Мнения: 10 547
Всеки им право да е щастлив. И всеки търси щастието си в различни неща.
Не само децата, и възрастните са така.
За мен е важното, че моето дете не носи телефон в училище, а в редките моменти, в които го прави, е с такъв от 50 лева. Другите не ме касаят. У дома има и таблет, и лаптоп. В училище има тетрадки, учебници и добри оценки. Последното е повече от добър повод за градене на самочувствие.

# 2
  • Мнения: 563
Моя син първоначално беше с една обикновена нокиа, после пререва че телефона нямал камера,а на другите имали и си правели снимки,а той не. Получи телефон с камера. Занесе го 2 пъти за да видят другите че и неговия вече има камера и до там беше. Като го питах защо е носи телефона,се оказа че не бил "с пръсти", сиреч тъч-скрийн.  Е сега вече е и с такъв. Знам че като тръгнат на училище пак ще го занесе само няколко пъти и после ще спре да го носи. Имам чувството че тези неща ги иска, ей така за негово спокойствие,да си знае че ги има. Цялата тая история с тия телефони ми е като  някакъв панаир.
До година очаквам да иска и телефон "с крака" или с телепатия,ако измислят такъв....
Не че ми се свидят пари,това не е проблема.
Лошото е че аз налагам някакви принципи,а трябва да си ги нарушавам заради еди кое си дете или родителите му по скоро, защото виждам че сина ми наистина се чувства зле че другите имат,а той няма. Отделно са подигравките на децата,които са от групичката на "готините", и ако искаш да са ти приятели,трябва да се сдобиеш със същите джаджи като техните.
Същата история беше и с блейдовете (или както там се казваха) ,купих му, и веднага се намери дете да му каже "твоя не е оригинален" . Писна ми. Имам чувството че ходят на училище за да си показват кой какво има и уроците са им последна грижа....

# 3
  • Мнения: 7 837
Без да искам да влизам в излишни спорове, само ще дам пример, че при нас по кодекс, носенето на всякакви устройства, е забрането. Ако детето все пак има телефон, той трябва да е с намален звук и в чантата през цялото време. ПСП, таблети, фотоапарати и пр. джаджи, се взимат и лично родителите си ги получават, след среща с директора, на която, аз като родител, едва ли ще се чувствам добре.
Техниката няма място за разнообразяване на училищния живот, освен ако не е пряко свързана с обучението в клас.

# 4
  • Мнения: 563
Без да искам да влизам в излишни спорове, само ще дам пример, че при нас по кодекс, носенето на всякакви устройства, е забрането. Ако детето все пак има телефон, той трябва да е с намален звук и в чантата през цялото време. ПСП, таблети, фотоапарати и пр. джаджи, се взимат и лично родителите си ги получават, след среща с директора, на която, аз като родител, едва ли ще се чувствам добре.
Техниката няма място за разнообразяване на училищния живот, освен ако не е пряко свързана с обучението в клас.

Честно да ти кажа и на мен ми се иска да е така. Не стига че в къщи едва пише домашни, от зор да играе на компютъра или с другите устройства, ами и в училище пак са им на първо място джаджите.
Всеки път като го забирам, има поне 2-3 деца които са пуснали на високоговорител различна музика и вървят с ръка напред,като че ли искат всички да ги видят.
Други пък бягайки излизат от сградата и  се струпват в някой ъгъл да си показват разни неща.
Трети се спират на място,набират някой и започват да говорят на висок глас използвайки често "уе".
Какво е това училище не знам.

# 5
  • София
  • Мнения: 12 569
Нямам никакво намерение да купувам на сина си смартфон.
Отишъл е в училище да учи, а не да играе игри или да слуша музика. Да не говорим, че изобщо не му трябва телефон всъщност. Аз като не съм имала, оцеляла съм.
Сравнения винаги има, от това човек не може да избяга. Въпрос на подход е да се обясни на детето защо не може да има даден предмет.

# 6
  • Мнения: 22 550
Не харесвам и не одобрявам всичките тези демонстрации...
Ясно е обаче, че ги има и те са насърчавани от родители.
Същите тези родители, които нямат възможности, а в училище чрез децата си се опитват да демонстрират такива.
Защото според мен едва 10-20% от децата могат да си позволят да са с последен модел телефон, или не знам си каква друга простотия.

# 7
  • Мнения: 4 841
Искрено съжалявам децата, които по такъв начин си "добавят стойност" и биват добре приети само заради материалните притежания, които имат. Искрено съжалявам и родителите, които се вкарват в тази схема - било заради собствени дефицити, било заради някакво чувство за вина спрямо децата си...
Ноооо, кой както си го направи, никого не съдя, но ми е супер смешно, като се извади картата колко са виновни "другите", и как ние сме бели и добри, но видиш ли, нямаме избор  Joy

В класа на сина ми нормално обгрижваните, учещи и интелигентни деца, ходят на училище или без телефони, или с обикновени такива - без звук, в чантата, за спешни случаи. Имат какво ли не, но в къщи - където им е мястото на "джаджите". В училище си ги носят, парадират и се правят на интересни тези, които не се справят с учебния материал, имат семейни проблеми, липса на достатъчно контрол, проблеми с дисциплината, концентрацията, мотивацията и т.н.
Крушката винаги си има и опашка. Колкото и да не обичам обобщенията, това се налага със страшна сила, след тригодишните ми твърде преки наблюдения над въпросния клас.

 
В училище има тетрадки, учебници и добри оценки. Последното е повече от добър повод за градене на самочувствие.

 Peace


# 8
  • Мнения: 563
Тук не си права че:
"В училище си ги носят, парадират и се правят на интересни тези, които не се справят с учебния материал, имат семейни проблеми, липса на достатъчно контрол, проблеми с дисциплината, концентрацията, мотивацията и т.н. "

И тези деца са с добри оценки и  пре-достатъчно обгрижвани,контролирани и насърчавани от родителите си.
Същите тези деца имат и фейс-профили,където могат да се видят снимки в най-различни,стойки,чупки,муцки и фръцки именно с "мама". Явно "мама" иска да покаже колко е готина и каква "приятелка" е с дъщеря си. На мен ми изглежда доста глупаво да се правиш на маймуна докато се снимаш за албумчето на щерка си във фейса.

Не знам на какво се дължи всичкото това нещо.
Дори и да забраня да се носи в училище,това не решава нищо, детето продължава да гледа че другите носят и им разрешават и накрая аз съм лошото ченге.
При децата винаги е било така,или всички,или никой -или винаги има сърдити и ощетени.
Училището не налага никакви ограничения,никаква дисциплина относно ползването на устройствата,много разпуснато ми се вижда всичко и още по разпуснато ще става.
Обмислям да говоря с директорката,ама като я знам... ще повдигне рамене и до там.

# 9
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Някак си наблягам на това да имат децата ми самочувствие заради онова в главите им, а не в джобовете. Бавно и целенасочено им втълпявам, че са над материалното, ако могат да мислят.
Освен това и средата им е такава, че не се намират много такива, които да се хвалят и перят с техники, ако и да имат родителите им възможност, не го позволяват по същите като моите причини.
И не на последно място, техника купувам, когато е необходима и за каквото е необходима.
Децата ми са наясно, че могат да имат всичко, но приоритетите ни не започват с това, какво имат другите.

Напълно съм съгласна с BirdsFlu. Наблюдавам ги в училище и е точно така. Умните деца изобщо не се впечатляват.

# 10
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Преди седмица-две имаше подобна тема.
Не смятам, че идентичност и ценност, се създават или доказват с джаджа. Друго е и не е добре за децата.
Джаджата е средство и ако има приложение, одобрявам. За фукане съм твърдо "не".
Различия винаги ще има. Телфони, маратонки, раници или шапки, пари, стил, вкус, винаги има къде да се покажат. Показването на пари не ми е по вкуса в училище.

# 11
  • Мнения: 12 067
Не можах да разбера за каква възраст става въпрос, най-вероятно което се отнася до 7 годишните не е правило за 17 годишните.

По темата- аз имам лично убеждение, че "технически чудеса" като лично притежание на почти 8 годишния ми син са напълно излишни.Да не говорим, че съм чела достатъчно специализирана литература и познавам в детайли преките и косвени вреди от притежанието в детска възраст на подобни "играчки".
За моя радост, в училище в първи клас бяха категорично забранени телефоните и парите.
Но и без тази забрана, заради собственото си убеждение по въпроса не бих снабдила детето с най-нов модел телефон или всичко от изброеното.Иначе той си служи достатъчно добре с всички тези предмети, понякога дори помага на баба си да намери правилната функция, имаше час по инф. технологии.Само че това всичко- на нашите смартфони, таблети, компютри у дома, които най-често ползваме за служебни дейности.Така мога да контролирам времето ,прекарано с техниката и начинът на ползването и.Освен това- по този начин не фаворизира, не гледа как беше "като гладно циганче", не го има за съществено притежание и не преценява на тази плоскост нито приятелите си, нито "нивото" си сред тази своеобразна детска социална стълбица.
Моето дете както е наясно с "чудесата на техниката", така може да завиди не на притежател на личен смартфон, а на притежател на жива жаба, съвсем сериозно говоря. Peace

Иначе с  книги, дрехи, обувки, почивки- не правя компромис с качеството, но с това не отглеждам "демонстратор", защото детето не е наясно с материалната стойност на притежаваното.

# 12
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Светкавица, не само непознаването на стойността прави разликата.
Защото скоро ще я има.

# 13
  • Мнения: 12 067
Светкавица, не само не познаването на стойността прави разликата.
Защото скоро ще има познаване на стойност.

Да, това е малък детайл.
Важно е детето да е уверено в себе си, да е спокойно и щастливо не заради, а независимо от материалните измерения .

Ако някой ще му е приятел или пък той на някого заради най-скъпата играчка, е, мерси от такова приятелство.
Много пропуски във възпитанието  допуснах, но поне в това, мисля успях, да не преценява децата с оглед материалните им придобивки.

А може и просто да е въпрос на характер, знам ли...

# 14
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, личеше си и в предния пост. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт