"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

  • 34 851
  • 471
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 8 999
За голямо съжаление Бонбонбон е абсолютно права по отношение на образователната система и у нас, и по света. Интелектуалният геноцид е повсеместен, но не го измислиха българите, а им го натресоха ведно с "демокрацията", евроинтеграцията и американизацията.
Който е завършил висшето си образование преди 1990 г. може много ясно да прецени дерадацията на образованието в Бълария.  В Западна Европа и САЩ този процес е започнал много преди нашата "нежна революция".

# 136
  • София
  • Мнения: 3 824
И аз понякога се дразня на бонбонбон като учи хората как да си гледат децата, но в последния си пост е права. А това че млади хора ръководели навсякъде е голям смях.
Така е, защото не е вярно. Откъде ги измисляте тези неща?  Предполагам, че четете предубедено. Това което написах е, че поколението, възпитавано след 90 беше по-подходящо като манталитет и поведение. Сега е различно.

# 137
  • Мнения: X
И аз понякога се дразня на бонбонбон като учи хората как да си гледат децата, но в последния си пост е права. А това че млади хора ръководели навсякъде е голям смях.
Така е, защото не е вярно. Откъде ги измисляте тези неща?  Предполагам, че четете предубедено. Това което написах е, че поколението, възпитавано след 90 беше по-подходящо като манталитет и поведение. Сега е различно.

Не ги измисляме, четем ги.

За България говорим. Не смея да намесвам световни проблеми породени от чужди образователни системи. Тук мениджърите и хората, които управляват други хора са младите. Старото поколение са едни чудесни изпълнители (с малки изключения) и нищо повече.

Освен да има грешка в дестинацията.

# 138
  • Мнения: 882
Не е необходимо да учиш в чужбина , за да получиш необходимите знания.
Същите ти се предлагат и тук.
Разликата е единствено във факта, че можеш да се изфукаш , че си завършил в Германия или Дания.
Честа практика у нас е студентите в България да изкарат бакалавърска степен тук , а магистратурата в чужбина.
Проблемът ни най-малко не е във капацитета на българския преподавател.Той е можещ и знаещ.
Проблемът е комплексен - Няма ясни правила.
Анархията е пълна.
Учениците се чувстват недосегаеми,родителите си мислят, че патката или патока , който преподава на отрочето му му е длъжен.А на третата страна стои учителят -на който вече изобщо не пука дали ще се усвои материала.
Съглсете се , че и вие да работите в тази сфера и да знаете, че направите ли забележка , или порицаете някого, ще си имате разправия , та да ви заболи главата.
Без авторитет , няма желание за работа.

п.п. Държа да отбележа , че не съм преподавател.
Но изцяло заставам на страната на работещият учител./С изключения- защото и там трябва да се направи чистка/.На човека, който цял ден се грижи за детето ми ,и реално то е повече време през деня с него , отколкото с мен.И както аз се опитвам да го възпитам  , така и учителят   полага грижи - най- важните.Да го научи на така ценното - четмо и писмо.Да го въвлече в необятните светове на историята , на математиката.Неща,които аз не бих могла да му дам, колкото и да съм перфектна Mr. Green
 

# 139
  • София
  • Мнения: 3 824
И аз понякога се дразня на бонбонбон като учи хората как да си гледат децата, но в последния си пост е права. А това че млади хора ръководели навсякъде е голям смях.
Така е, защото не е вярно. Откъде ги измисляте тези неща? Предполагам, че четете предубедено. Това което написах е, че поколението, възпитавано след 90 беше по-подходящо като манталитет и поведение. Сега е различно.

Не ги измисляме, четем ги.

За България говорим. Не смея да намесвам световни проблеми породени от чужди образователни системи. Тук мениджърите и хората, които управляват други хора са младите. Старото поколение са едни чудесни изпълнители (с малки изключения) и нищо повече.

Освен да има грешка в дестинацията.
Брей, верно съм го написала. Леко съм се изхвърлила.

...
Учениците се чувстват недосегаеми,родителите си мислят, че патката или патока , който преподава на отрочето му му е длъжен.А на третата страна стои учителят -на който вече изобщо не пука дали ще се усвои материала.
Съглсете се , че и вие да работите в тази сфера и да знаете, че направите ли забележка , или порицаете някого, ще си имате разправия , та да ви заболи главата.
Без авторитет , няма желание за работа.
 ...
ratridi, аз не съм забелязала досега учениците в нашето училище да се чувстват недосегаеми. Напротив, доста ги е страх от наказания. За учителката дето не й пука - също не съм виждала такива. Всички се стараят и се радват, когато класа се представи силно.
С другото съм съвсем съгласна - дори няма да е зле повече хора да живеят с мисълта, че "учителите са им длъжни". Все пак те са потребителите на учителския труд. Те са тези, които могат най-добре да оценят работата на учителките. Ако училището иска да се развива, процесът на преподаване да бъде по-ефективен от кого според теб трябва да иска фийдбек? От министерството ли или действителните потребители на учителския труд. За нещастие много малко учители слушат и взимат предвид родителските и ученическите притеснения.

# 140
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Проблемът ни най-малко не е във капацитета на българския преподавател.Той е можещ и знаещ.
Проблемът е комплексен - Няма ясни правила.
Анархията е пълна.
Учениците се чувстват недосегаеми,родителите си мислят, че патката или патока , който преподава на отрочето му му е длъжен.А на третата страна стои учителят -на който вече изобщо не пука дали ще се усвои материала.
Съглсете се , че и вие да работите в тази сфера и да знаете, че направите ли забележка , или порицаете някого, ще си имате разправия , та да ви заболи главата.
Без авторитет , няма желание за работа.
  202uu
За изпитващите носталгия по миналото - не си спомням да е вярно, че преди 1990 сме си уважавали учителите повече. Пак имаше същата смесица от безлична паплач, сред която се открояваха фигурите на двама-трима Учители. Спомням си, каква песничка бяхме измислили за класния по мелодията на "Тухла в стената" ooooh! Няма да цитирам, но надминава и най-вулгарното въпбражение Mr. Green

Голямата разлика беше, че ако, не дай си боже, някой се осмелеше да се държи нагло с даскал, то първо, този даскал нямаше да се снишава, за да не "навреди на авторитета на училището" и второ, мама и тати щяха да нашарят дупето на наглото диваненце, вместо да се грижат за психическите му травми.

# 141
  • София
  • Мнения: 1 120
Имам момиче на 3г.9м. и е много палава. Не може дори за 5 минути да стои на едно място.
Предполагам, че и в предучилищната, и в първи клас, и във втори ... все ще чува подобни реплики.
"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

# 142
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Имам момиче на 3г.9м. и е много палава. Не може дори за 5 минути да стои на едно място.
Предполагам, че и в предучилищната, и в първи клас, и във втори ... все ще чува подобни реплики.
"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

"Палава" като "дете с ADHD", "палава" като "разлигавено мамино съкровище" или "палава" като обикновено четиригодишно? Уточни. Това са съвсем различни неща.

# 143
  • София
  • Мнения: 1 120
Палава като хиперактивна. Избягвам да използвам точно този термин, защото веднага ще ме нападнат с въпроси дали диагнозата е поставена от психиатър или дали съм компетентна да поставям диагнози.
Като допълнителна екстра детето ми не спи на обяд, а през нощта се буди често и като цяло спи много по-малко от другите деца.

# 144
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Палава като хиперактивна. Избягвам да използвам точно този термин, защото веднага ще ме нападнат с въпроси дали диагнозата е поставена от психиатър или дали съм компетентна да поставям диагнози.
Като допълнителна екстра детето ми не спи на обяд, а през нощта се буди често и като цяло спи много по-малко от другите деца.

Малко е раничко за точни диагнози на тази възраст. Но не и за терапия.

Оттам нататък - наистина ще ти побелее косата, като тръгне на училище, защото работата с такива  (не е пейоративно!) деца не е законово регламентирана и почти няма специалисти. Дано да съм лош пророк.

# 145
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Цитат
Хиперактивните деца често са:

- Безразсъдни и импулсивни.
- Предразположени към злополуки.
- Нарушават дисциплината по-скоро поради необмислени прояви, отколкото поради прекомерно - незачитане и предизвикателство.
- Взаимоотношенията им с възрастните често са социално дезинхибирани, с липса на нормална предпазливост и сдържаност.
- Непопулярни са сред другите деца и могат да останат изолирани.
- Обичайни са нарушенията на когнитивните способности.
- Като вторични усложнения се срещат диссоциално поведение и ниска самооценка.

http://logopedico.com/narushenia/hiperaktivnost/

# 146
  • София
  • Мнения: 1 120
За моето дете съм решила да я насоча към някакъв спорт. Какъв - тя ще си избере. Проблемът е, че най-рано на 4 години мога да я запиша да тренира нещо, но и на 4 не са много склонни да ги приемат.
Водих я при учителката на една приятелка. Приятелката ми започна уроци при нея на около 3 г и половина. За съжаление жената вече е на години, оказа се, че е  със сериозни заболявания и не може работи с малки деца.
Спрях се на варианта да изчакам да навърши 4 години и да я запиша на плуване. На 5 години ще я запиша на народни танци (намерих в едно читалище близо до нас).
След 4 клас ще се оглеждаме за спортно училище, но лошото е, че никъде не приемат след 1 клас. Навсякъде са след 4, 5, 6 и 7 клас. От 1 до 4 клас ще сме в кварталното училище.
Ще търся нещо с по-строги учители. Ако можеше да се намери начално училище с учител мъж щеше да е перфектно, но се оказа, че около нас всички начални учители са жени.

# 147
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Това, че ще са задоволени нуждите от движение не изключва останалите симптоми на хиперактивността: асоциалните проявления, дезориентацията и намалената способност за концентрация. Ако сериозно си мислиш, че с детето ти става нещо, добре е да започнеш да си решаваш проблемите от сега. И ДА - разчитай на спорта, но не се осланяй само на него.

Последна редакция: нд, 29 сеп 2013, 18:39 от Саморая

# 148
  • Мнения: 2 906
Това, че ще са задоволени нуждите от движение не изключва останалите симптоми на хиперактивността: асоциалните проявления, дезориентацията и способностите за концентрация. Ако сериозно си мислиш, че с детето ти става нещо, добре е да започнеш да си решаваш проблемите от сега. И ДА - разчитай на спорта, но не се осланяй само на него.

Напълно си права.

Имам момиче на 3г.9м. и е много палава. Не може дори за 5 минути да стои на едно място.
Предполагам, че и в предучилищната, и в първи клас, и във втори ... все ще чува подобни реплики.
"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"


Как смяташ да го подготвиш, за да му е по-лесно в 1 клас?

# 149
  • София
  • Мнения: 1 120
Преди 1 клас я очаква предучилищна. Ще видим там как ще се справи. Освен това мисля предварително да подготвя учителите.

Общи условия

Активация на акаунт