Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 19 393
  • 216
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 12 125
И не е въпроса да ги държим под похлупак, но не приемам и да ги хвърлим на вълците, щото светът не бил за чувствителните и така щели да се калят, като им пишат първата слаба оценка ...
Peace

Правила трябва да има и на децата няма да им навреди да ги научат. 

Права си!Но преди да ги научат трябва да им се обяснят/разяснят. Peace
Дали учителката е обяснила какво ще последва,ако не си предадат в понеделник диктовката направена в петък?!?Защото е много вероятно,ако въпросната диктовка беше направена в понеделник веднага след това детето да я предаде.
Колкото и да са умни и манипулативни децата на тази възраст,защо веднага се търси умисъл в действията им?

# 76
  • Мнения: 2 906
Но преди да ги научат трябва да им се обяснят/разяснят. Peace
Дали учителката е обяснила какво ще последва,ако не си предадат в понеделник диктовката направена в петък?!?Защото е много вероятно,ако въпросната диктовка беше направена в понеделник веднага след това детето да я предаде.

Ако не беше обяснила, едва ли всички други щяха да са с предадени тетрадки.

# 77
  • Мнения: X
Дали учителката е обяснила какво ще последва,ако не си предадат в понеделник диктовката направена в петък?!?Защото е много вероятно,ако въпросната диктовка беше направена в понеделник веднага след това детето да я предаде.

Разговор имаше, но не с конкретната учителка по български език, а с класната му. Разказах й какво ми е представил той като информация и помолих да говори с колежката си, за да разбере какво точно се е случило.  Съответно тя знаеше какво е станало и ми каза - децата в петък правили диктовка входно ниво по БЕ, след приключването на която са си предали тетрадките с изключение на него. И сега тук нещо ми се губи, идея нямам защо моя хубостник не е предал. Всъщност имам - щото вятър го вее на бял кон и кой знае къде се е отплеснал, но факт е, че диктовката му е добра, почти без грешки.

# 78
  • Мнения: 403
причините са ясни; сега е входно, гледайте на изходното да предадете - то е по-важно!

# 79
  • Мнения: 9 990
Може и така да е. Но за мен е преиграване на дете, което току що е видяло бележника си, да му плеснеш двойка. При нас оценки започнаха да пишат месец след началото. Вероятно затова мисля така (само първата година, сега не, имаме вече 3 оценки).

При нас пък оценки започнаха да пишат още в 1 клас. Не всички завършика с поощрителен отличен, както трябва да е според някои. И нямаше ни едно унижено и травмирано.
Бях пускала тема на тема двойката по физическо, но и там историята е друга.
Извън частния случай на авторката, наблюденията ми вече 4 години показват масова намеса на родителите точно в посока влияние върху оценките, съревнование и вторачване, оспорване на слаби оценки и вечно мрънкане колко са травмирани.
Травмират се в края на начален курс и то не заради оценка, а заради системата по принцип. И то не точно травмират, ами обезверяват, отегчават. Често и заради поощрителни и снизходителни оценявания на околните.
Аз съм За оценяването под някаква форма, не одобрявам други неща, но са извън моята компетенция да кажа кое и как трябва да бъде.

Останах освен това с впечатлението, че  детето на авторката не  е толкова травмирано от тази двойка. Май майката е по-травмираната. Я по-спокойно бе, хора. Ще видите,с колко повече разочарования , по-силни от някаква си двойка, ще се сблъска детето ви нагоре. Заради взаимоотношения по-често, не заради оценка. Освен, ако вие не превърнете за детето си оценката най-важното нещо на света.

# 80
  • София
  • Мнения: 12 125
Правили диктовка в петък. В понеделник след часа по БЕЛ учителката казала да си предадат тетрадките за диктовки от петък, за да ги провери. Обаче той преписвал нещо от дъската и изобщо не чул и не разбрал какво е казала.

Постът ми е базиран на първия пост на авторката.Ок правили са диктовка в петък и са я предали веднага.Детето има вина,че не е разбрало и мисля никой не я оспорва.
Въпросът е доколко адекватно е това наказание за конкретната постъпка на тази възраст!

Правила трябва да има и на децата няма да им навреди да ги научат. 

Да,трябва да има правила и те са за това да се спазват.Но обяснено ли е на децата,че ако не си предадат диктовката или контролното ще имат двойка?Или например,че ако отидат три пъти без домашно отново ще имат двойка?Или правилата се учат в движение по метода проба-грешка?

# 81
  • Мнения: 9 990
При нас е обяснено.  Peace

# 82
  • Мнения: 7 821
Очевидно една част от пишещите не си дават сметка, че учителката няма никакъв начин да не оцени ученика с оценка и тя не може да е различна от 2, защото работата липсва. Тук не става въпрос за някакво бързо писмено изпитване, което може да се оцени или не, а за входно ниво.

Учителите оценяват учениците на базата на Наредба. Контролните за оценка на входните и изходните нива се извършват по график съгласуван с директора, входното ниво вече е проведено, детето е било там (според дневника), няма начин за него да се проведе ново такова (не би било справедливо спрямо другите деца, някой да получава повече шансове, иначе тук може да има тема "моя Гошко е прецакан, а за Пешко правилата не важат, гадната госпожа му дала възможност да си поправи грешката, с ново контролно специално за него, правилата не важат ли за всички?!"), няма начин да се оцени работа, която е била някакво време у дома, колкото и да е честно детето, учителя не може да докаже, че нищо не е писано, поправяно, добавяно и т.н.

Правилата за оценяване са еднакви както за 2-ри така и за 8-ми и за 12-ти клас.
Контролните от прогимназията нагоре даже се пазят в училище (идват при нас само за подпис и се връщат) и това е направено за защита на интересите на учениците. Оценяват се по строги изисквания, за да е пределно ясно и да се изключи субективизма, доколкото е възможно.

Безспорно не е приятно първата оценка в първия бележник да е двойка, но ... станалото - станало.

Последна редакция: пт, 04 окт 2013, 10:57 от .Ели.

# 83
  • Мнения: 47 352
При нас пък оценки започнаха да пишат още в 1 клас. Не всички завършика с поощрителен отличен, както трябва да е според някои. И нямаше ни едно унижено и травмирано...

И при нас. Имаше и със среден завършили. За съм обективното оценяване, но в този случай не го опредлям като такова.  

Очевидно една част от пишещите не си дават сметка, че учителката няма никакъв начин да не оцени ученика с оценка и тя не може да е различна от 2, защото работата липсва...

Защо да няма? Ами ако не си носеше тетрадката, в която да правили диктовка в петък? Ето, свършила е, например, и детето е с нова. Ами ще я донесе утре. Явно е, че е станала грешка. Ако иска и забележка да му напише.

# 84
  • Мнения: 24 467
Като не носи тетрадка, прави диктовката на лист и предава. Оценява се работата, не тетрадката. Става често в училище, но правилото е за всички.
Аз може ли да искам все след направено контролно, т.е. "утре", да предават моите деца? Все шестици ще имат. Гарантирам!  Sunglasses

# 85
  • Мнения: 9 990
Ама грешка има ли? Има.
Моето дете си следи стриктно и свършващите тетрадки. Ето, вчера дописа по математика вътре домашното. Днес ще я носи тази тетрадка и не само днес-ще я носи до тогава, докато не мине по канален ред за проверка. За да се види, че е с домашно.
Това са толкова елементарни задължения, че просто за пореден път се убеждавам как някои майки зОрлем спъват и процеса и детето.
Съвсем си е обективно оценяването. Нямаше да е обективно, ако беше направен компромис. Утре всички ще чакат на компромис.

# 86
  • Мнения: 7 821
Защо да няма? Ами ако не си носеше тетрадката, в която да правили диктовка в петък? Ето, свършила е, например, и детето е с нова. Ами ще я донесе утре. Явно е, че е станала грешка. Ако иска и забележка да му напише.
Не разбрах?! Как няма тетрадка? Ако я няма тетрадката, детето провежда теста на лист, но си го предава в края на часа, не след време.

Наистина ли не разбирате какво пишат част от участниците в темата? Ами по вашата логика и на матурата някой може да забрави да си предаде работата, да я занесе вкъщи и да я предаде по-късно, трябва ли да се приема и оценява тази работа? Правилата са същите и за контролните и класните.

# 87
  • Мнения: X
Защо да няма? Ами ако не си носеше тетрадката, в която да правили диктовка в петък?
Защото се оказа, че децата са направили диктовката в петък и са предали веднага след това, а не както гласеше първоначалната информация, че тетрадките са събрани в понеделник.

Чл. 8. (Изм. - ДВ, бр. 73 от 2009 г., в сила от 15.09.2009 г.) (1)
Оценяването в процеса на училищното обучение има за цел установяване на
постигнатите резултати от учениците по учебен предмет по време на
учебната година и поставяне на текущи, срочни и годишни оценки по
задължителна, задължителноизбираема и свободноизбираема подготовка.
............
(3) (Доп. - ДВ, бр. 73 от 2009 г., в сила от 15.09.2009 г.) В триседмичен
срок от началото на учебната година се установява и оценява входното
равнище на учениците
.

Учителката това е и направила. Не е предадено входното ниво от присъстващо дете. Каква оценка да му напише?

# 88
  • Мнения: 47 352
Учителката това е и направила. Не е предадено входното ниво от присъстващо дете. Каква оценка да му напише?

Ако аз съм учител, бих написала забележка в бележника. Бих поговорила с детето. И бих му пуснала входното заедно с отсъстващите.
Уточнявам, че говоря за дете, което за първи път има бележник.
Отделно, като предадават контролните/класните или там, каквото е, бих ги броила. Най-малкото за себе си, да знам колко са, защото на всеки може да се случи да изпусне лист/тетрадка, дори на учител.

Може и да си е права учителката. Пиша само личното си мнение.

# 89
  • Мнения: 7 821
Ако аз съм учител, бих написала забележка в бележника. Бих поговорила с детето. И бих му пуснала входното заедно с отсъстващите.
Уточнявам, че говоря за дете, което за първи път има бележник.

Това е несправедливо спрямо другите, които независимо какво и колко са писали са имали глупостта да си предадат работата.
И какво трябва да направи учителката, ако майка на дете от тази група дойде да се оплаче, защо за нейното няма възможност за поправка? Какво би направила директорката, ако оплакването е адресирано до нея? Мислиш ли, че би казала, че правилата не важат за първия път?

Интересно ми е какво мислят вашите деца за казуса? Аз попитах моите, категорични бяха - няма предадено контролно - двойка. И не мислят, че това е несправедливо, напротив смятат го за правилно. Големия веднага ми обясни, че всеки може да си провери и поправи в тоалетната работата и после да каже, че нищо не е пипал. Абсурдни му се видяха част писанията в темата.

Общи условия

Активация на акаунт