Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 19 413
  • 216
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 9 059

Интересно ми е какво мислят вашите деца за казуса? Аз попитах моите, категорични бяха - няма предадено контролно - двойка. И не мислят, че това е несправедливо, напротив смятат го за правилно. Големия веднага ми обясни, че всеки може да си провери и поправи в тоалетната работата и после да каже, че нищо не е пипал. Абсурдни му се видяха част писанията в темата.

На мен ми се вижда абсурдно, че  не се забелязва, че става дума дума за първата оценка в ученическото му бъдеще...
Няма никакво сравнение с големи ученици, с преписвания и поправки в тоалетните и други преднамерени действия.

# 91
  • Мнения: 47 352
.Ели., всяко дете греши. Днес ще направи жест към едно, утре към друго, не е толкова несправедливо. Човешко е, особено, когато говорим за нещо толкова елементарно.

Мнението на детето ми е като моето - за незние - двойка, за невнимание - забележка/наказание.

# 92
  • Мнения: 7 821
На мен ми се вижда абсурдно, че  не се забелязва, че става дума дума за първата оценка в ученическото му бъдеще...
Няма никакво сравнение с големи ученици, с преписвания и поправки в тоалетните и други преднамерени действия.

Разбира се, че има много общо, всички се оценяват по еднакви правила и принципи. Тези правила са разписани в специална наредба и неспазването им води до санкции за учителя.
Наистина ли мислиш всички 8-9 годишни за света вода, че никога не лъжат и ако не спазват някое правило то е само от невнимание.

.Ели., всяко дете греши. Днес ще направи жест към едно, утре към друго, не е толкова несправедливо. Човешко е, особено, когато говорим за нещо толкова елементарно.

Да, и възрастните грешат, но за някои грешки - волни или неволи, малки или големи се плаща цял живот. Рядко получаваме втори шансове. Погледни само колко катастрофи, с фатални последици, стават от просто невнимание и разсеяност. Редно е децата да започнат да го разбират все някога. Моя съученичка я блъсна рейс в първи клас, ходихме и на погребение. Един миг невнимание - цял живот мъртъв. Тъжно и цинично, но факт.

И не, не искам учителите при оценяване в училище да правят жестове към децата ми, човек рано или късно си плаща и за жестовете. А и те създават грешна представа за възможна безнаказаност. Безкрайната толерантност към децата им нанася повече вреда, отколкото полза. Дори в конкретния случай, ако мината година в първи клас учителката беше санкционирала по-крайно разсеяността на детето, е твърде вероятно да го беше научила да внимава повече в клас, преди да се стига до двойката сега.

Последна редакция: пт, 04 окт 2013, 12:19 от .Ели.

# 93
  • София
  • Мнения: 9 059

И не, не искам учителите при оценяване в училище да правят жестове към децата ми, човек рано или късно си плаща и за жестовете. А и те създават грешна представа за възможна безнаказаност. Безкрайната толерантност към децата им нанася повече вреда, отколкото полза. Дори в конкретния случай, ако мината година в първи клас учителката беше санкционирала по-крайно разсеяността на детето, е твърде вероятно да го беше научила да внимава повече в клас, преди да се стига до двойката сега.



Нали знаеш, че и всяка крайност води до не добри последици. Тези казармени методи с които се съгласявате са ми крайно крайни и няма да доведат до нещо по-добро. Естествено, че и разглезеността и безкрайната толерантност ги изключвам като варианти. И не говорим за жестове, а за един единствен жест... в конкретния случай...

# 94
  • Мнения: 4 841
И не, не искам учителите при оценяване в училище да правят жестове към децата ми, човек рано или късно си плаща и за жестовете. А и те създават грешна представа за възможна безнаказаност. Безкрайната толерантност към децата им нанася повече вреда, отколкото полза. Дори в конкретния случай, ако мината година в първи клас учителката беше санкционирала по-крайно разсеяността на детето, е твърде вероятно да го беше научила да внимава повече в клас, преди да се стига до двойката сега.

 Peace

Аз лично не бих искала към моето дете да има занижени критерии и снизходително отношение ("Той/тя толкова си може, да проявим разбиране и търпимост").
Реално всички изисквания в училище (и като ред и дисциплина, и като образователен минимум) са базирани на едни средностатистически, да не кажа и леко занижени възможности, и не мисля, че е някакъв проблем за едно дете с нормално за възрастта си физическо и психическо развитие да ги покрие  Peace

# 95
  • Мнения: 7 821
Нали знаеш, че и всяка крайност води до не добри последици. Тези казармени методи с които се съгласявате са ми крайно крайни и няма да доведат до нещо по-добро. Естествено, че и разглезеността и безкрайната толерантност ги изключвам като варианти. И не говорим за жестове, а за един единствен жест... в конкретния случай...

На мен ми домъчня за детето на авторката, но е факт, че размитите правила в училище водят до повече проблеми. Толерирането на едни за сметка на други, любимците на госпожите и т.н. са проблем, не малък. Позволяването на жестове и изключения, води до излишен субективизъм, който така или иначе съществува поради естеството на работата. Ясните правила, изискването им да се спазват винаги, всъщност защитава децата ни от учителското своеволие. Монетата винаги има две страни. За мен това не са "казармени методи", сори.

# 96
  • София
  • Мнения: 9 059

Монетата винаги има две страни.

Точно така, по тази логика може да допуснем, че става въпрос за НЕлюбимец на госпожата и проява на субективизъм, която решава да сдуха детето и да покаже колко твърда ръка има и че няма 6-5 при нея и без проблем му плясва двойката..ей така да му краси бележника.

Сигурна съм, че първата оценка на вашите деца не е била двойка и съм сигурна, че нямаше да ви е приятно ако беше такава, нищо че така върло защитавате правилата в у-ще и методите на учителката!

# 97
  • Мнения: 7 821

Монетата винаги има две страни.

Точно така, по тази логика може да допуснем, че става въпрос за НЕлюбимец на госпожата и проява на субективизъм, която решава да сдуха детето и да покаже колко твърда ръка има и че няма 6-5 при нея и без проблем му плясва двойката..ей така да му краси бележника.

Сигурна съм, че първата оценка на вашите деца не е била двойка и съм сигурна, че нямаше да ви е приятно ако беше такава, нищо че така върло защитавате правилата в у-ще и методите на учителката!

Не прочете ли за наредбата за оценяване? Не прочете ли, че учителката няма право да постъпи по друг начин?

Както и да е, отказвам се - някой хора искат да бъдат вечните жертви ... коя съм аз, че да им преча да са щастливи?!  Peace

# 98
  • Мнения: 9 990

И не, не искам учителите при оценяване в училище да правят жестове към децата ми, човек рано или късно си плаща и за жестовете. А и те създават грешна представа за възможна безнаказаност. Безкрайната толерантност към децата им нанася повече вреда, отколкото полза. Дори в конкретния случай, ако мината година в първи клас учителката беше санкционирала по-крайно разсеяността на детето, е твърде вероятно да го беше научила да внимава повече в клас, преди да се стига до двойката сега.


Нали знаеш, че и всяка крайност води до не добри последици. Тези казармени методи с които се съгласявате са ми крайно крайни и няма да доведат до нещо по-добро. Естествено, че и разглезеността и безкрайната толерантност ги изключвам като варианти. И не говорим за жестове, а за един единствен жест... в конкретния случай...

Да, много родители разсъждават от десет-петнадесет години насам така. И създават грешна представа за оценката, като такава.
Нищо крайно няма в поставяне на критерии, оценки и т.н. Един-единствен жест е нечестен спрямо моето дете пък, което е пропуснало шанса то да е първо в грешката, за да му се прости. Моето е сгрешило второ подред и за него санкция да има, така ли?

Нищо травмиращо няма в оценките, докато родителите не ги  направят такива.
За какви жестове ми говорите???
Оценката не е жест.

Тази година се дипломирах. През годините бях изумена именно от подобни сцени от младите колеги-отиват на изпит, но се изнизват тихомълком, сякаш не са били. Или се пазаряха директно с преподавателя сега да не им се пише оценка. Известно време имахме предварителни изпити-извън редовната сесия. На такива изпити се пазаряха-дойдат, видят какво се дава, преснимат си го и излизат. За да дойдат на редовна. После тази практика прекъсна. Който не се яви на първия изпит (по правило в редовната сесия) си получава двойката. Няма болен, неразбрал и недоволен.
Цялото ни образование вече лежи на един огромен Компромис, започвайки от първи клас.

# 99
  • Мнения: 47 352
Да, и възрастните грешат, но за някои грешки - волни или неволи, малки или големи се плаща цял живот. Рядко получаваме втори шансове. Погледни само колко катастрофи, с фатални последици, стават от просто невнимание и разсеяност. Редно е децата да започнат да го разбират все някога. Моя съученичка я блъсна рейс в първи клас, ходихме и на погребение. Един миг невнимание - цял живот мъртъв. Тъжно и цинично, но факт...

Явно не си ме разбрала или аз не съм обяснила правилно. Аз не съм против наказанията, аз съм против неадекватните наказания. За изхвърлена хартия не в кошче, а на улицата, трябва да има глоба и обществено полезен труд, например. За убийство - затвор. Но затвор за хартийката?

Ако ще пишат двойка за непредадена тетрадка, логично е да пишат 6 за предадена. Явно за оценяването няма значение какви са знанията на детето.

# 100
  • Мнения: 9 990
Ти си на изпит. Излизаш и не предаваш теста. Връщаш се след три дена и го носиш.
Обаче вече са разлепили класирането и ти установяваш, че имаш 2.
Кое му е неадекватното?

# 101
  • Мнения: 47 352
Ти си на изпит. Излизаш и не предаваш теста. Връщаш се след три дена и го носиш.
Обаче вече са разлепили класирането и ти установяваш, че имаш 2.
Кое му е неадекватното?

Не знам за другите места, в моя университет, ако не си предал нищо, нямаш оценка, поне едно време, когато аз учех.

# 102
  • Мнения: 6 640
здравейте. аз пък смятам, че проблемът е друг - липсата на индивидуален подход към детето. ако е необходимо, не мисля, че проявата на толерантност е грешна, дори и на принципа "ами то детето толкова може". защо училищните правила трябва да се налагат твърдо, последователно и на всяка цена? детето може и да разбере от "тоягата", да се поучи от нея и да продължи малко по-внимателно, без да страда особено от случката. но ако е по-чувствително, може да се разстрои, да преживява много болезнено... и това според мен учителят трябва да съобрази - как е редно да постъпи спрямо това конкретно дете в конкретната ситуация. и това за мен наистина е важно, защото това ни прави хора.

# 103
  • Мнения: 9 990
Всъщност-на детето нищо му няма. Майка му се е нашашкала нещо. Peace Peace Hug

# 104
  • Мнения: 47 352
Всъщност-на детето нищо му няма. Майка му се е нашашкала нещо. Peace Peace Hug

Това никой не може да каже. Аз си страдах мълчаливо като дете, никога не признавах Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт