Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 19 389
  • 216
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 9 990
Ок, всички сте тук кой от кой по-травмиран. Приема се.
Ама те и децата ви така после....
Успех на всички!

# 106
  • София
  • Мнения: 9 043
И аз съм много травмирана  Laughing Още съм в шок от тази тема...
Успех на всички нетравмирани и корави деца и родители!

# 107
  • Мнения: 6 640
аз не съм травмирана. аз съм луда... защото уча детето си на човещина, разбиране, индивидулно отношение към хората, насърчавам го да прави глупави постъпки като да прояви внимание, симпатия, да се съмнява, да търси отговори. и накрая ще минат закоравелите да го травмират  Grinning

# 108
  • Мнения: 2 906
Не знам за другите места, в моя университет, ако не си предал нищо, нямаш оценка, поне едно време, когато аз учех.

Еха, кой е този университет? То по тая логика, ако не си подготвен, просто не предаваш! Все едно сам решаваш кога и дали да те изпитат....

# 109
  • Мнения: 47 352
Е, хайде сега, понеже не сме на едно мнение, значи сме мекушави и отглеждаме глезанчета. Нещата не са толкова крайни  Simple Smile

Съвсем не значи, че няма наказания при нас, ниски оценки и забележки, дори черни точки им пишат на едно табло. И София си има от всичко по малко, но всяко наказание е адекватно, подобни изцепки нямаме.

An*, УНСС. Нямаш оценка, ако не се явиш или не предадеш нищо. Поне по мое време, 97-ма.

# 110
  • Мнения: 403
Очевидно една част от пишещите не си дават сметка, че учителката няма никакъв начин да не оцени ученика с оценка и тя не може да е различна от 2, защото работата липсва. Тук не става въпрос за някакво бързо писмено изпитване, което може да се оцени или не, а за входно ниво.
...
Безспорно не е приятно първата оценка в първия бележник да е двойка, но ... станалото - станало.
ето, това е!!!!...
----------------------------
а по мое време си получаваш двойката - служебна или не и хайде на поправка

# 111
  • Мнения: 1 181
Всъщност-на детето нищо му няма. Майка му се е нашашкала нещо. Peace Peace Hug

Майка му не се е нашашкала, а искаше да си свери часовника. Имах мнение по въпроса още преди да пусна темата, имам мнение и сега. Явно точно както тук родителите са разделени на два лагера, така и педагозите по отношение на методиката на преподаване.
Всяка една от вас през обучението си се е сблъсквала и с двата типа преподаватели - либерални или консервативни, толерантни или строги. 
От кои сте недоволни? Аз лично мога да кажа за себе си, че през всичките немалко години учение е имало и от "добрите", и от "лошите" учители, които са ме научили наистина на нещо. Зависи обаче от подхода
А дали на детето му има нещо как точно се разбира? Едно дете може да реагира по един начин - да страда или да се смачка, да се натъжи или разстрои, или по друг- да не му пука, да каже "какво толкова", да не се впечатли. Кой от двата варианта е за предпочитане?

# 112
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Предпочитанията зависят от родителя и разбиранията му, но обикновено са безпрдметни.
Ако не е прихваноло по генна или подражателна линия, каквото и да предпочиташ... детето си е каквото е.

Винаги предпочитам справедливите и съвестно и последователно преподаващи учители. И не ги възприемам като такива /учители/ ако преди това не са хора.
Строгостта и либералността нямат нищо общо с  качеството на учителя или обучението, което дава. Теиз неща са само част от стилът му.

# 113
  • Мнения: 24 467
Мейвис, не са "лагери" и не са два типа. Нюансите човешки са толкова много, че лично аз на две не деля. Също като делбата на "лоши" и "добри", която е налична и ясна само в детските приказки и, слава Богу, дори не във всички, т.к. има и по- реалистични такива.
Аз съм недоволна най- вече от несправедливите, мерещи с различен аршин децата. Човек може и да има както по- засилени демократични, така и по- засилени консервативни възгледи и да е еднакво /не/ справедлив. Не харесвам онези, които теслемят ангажиментите си другиму, не ми допадат жестоките, но и хвърчащите незаинтересовани от поведението си и резултатите от него. Не обичам дръпнати и сопнати хора, нетърпящите възражения и неумеещите да водят диалог, смятащите само себе си за прави, прекомерно праволинейните и самовлюбени хора. Учителят не може да е студен и необщителен, сухар и чист теоретик. Ако е такъв, бих му препоръчала да смени бързо професията си.
Специално за учители- такива, които не запознават учениците с реда, сами не го спазват, а имат прекомерни претенции към децата, несъобразени с възрастта им. Не ми допадат тези, дето само викат и хокат, без да похвалят и наградят.
В подфорума за училищата има една тема за І АЕГ. Прочетох последните 2-3 страници. Ей такива учители за мен са страшни и вредни, като тази дама, дето се бъзнала от елементарен въпрос и се държала като настъпан разлигавен пубер на родителска среща.

# 114
  • по света
  • Мнения: 1 585
Учителката това е и направила. Не е предадено входното ниво от присъстващо дете. Каква оценка да му напише?

Ако аз съм учител, бих написала забележка в бележника. Бих поговорила с детето. И бих му пуснала входното заедно с отсъстващите.
Уточнявам, че говоря за дете, което за първи път има бележник.
Отделно, като предадават контролните/класните или там, каквото е, бих ги броила. Най-малкото за себе си, да знам колко са, защото на всеки може да се случи да изпусне лист/тетрадка, дори на учител.

Може и да си е права учителката. Пиша само личното си мнение.
Абсолютно подкрепям мнението ти!!!

# 115
  • Мнения: 115
Абослютно ненормална реакция на учителката. Това са деца, които за първи път имат бележник и не са наясно за какво изобщо става въпрос.                                                                                                    Изобщо оценяването на децата от толкова малки е пълна глупост точно защото оценката може да бъде субективна /а и в 99% от случаите е/. Обективни са оценките единствено получени при решаването на тест, където всичко е математика и не може да бъде видяно от различни оценяващи по различен начин, нито може да бъде повлияна от това "днес съм спала на криво и ей онова момченце дето гледа разсеяно не ме кефи"                                                                                                                                    Работата на учителите в началния етап е да мотивират децата, да ги запалят по училището, а не да избиват комплекси. И понеже по-голямата част избиват комплекси, за добрата психика и мотивация на децата е добре оценки да няма от първи до трети клас.

# 116
  • Мнения: X
Явно точно както тук родителите са разделени на два лагера, така и педагозите по отношение на методиката на преподаване.
Разделението е твърде условно. В конкретния случай моето мнение е, че не може да бъде поставена друга оценка освен двойка, както и че оценката не може да бъде заменена със забележка.
Смятам обаче, че при толкова малки ученици госпожата би могла да намери начин всяко от децата да предаде работата си. Току-що попитах моя седмокласник как е при тях. Каза, че преподавателите минават и събират работите на децата от чиновете.
А двойката, макар и вече получена винаги може да бъде вписана след друга получена оценка, а не първа.

Обективни са оценките единствено получени при решаването на тест, където всичко е математика и не може да бъде видяно от различни оценяващи по различен начин, нито може да бъде повлияна от това "днес съм спала на криво и ей онова момченце дето гледа разсеяно не ме кефи"                                                                                                                                   
Мога да ти пусна тест по БЕЛ, който няма как да бъде оценен субективно.

# 117
  • Мнения: 50 629
Бележник може да имат за пръв път, но не за пръв път имат диктовка. А това е важното за да знае детето какво се прави с диктовките. Бележникът няма нищо общо.

Диктовката е също толкова обективна, колкото и математическия тест. Грешките са си грешки и се знае как се оценяват. Непредадена работа обаче не може да се оцени и се приема, че няма нищо написано, значи двойка.

Не разбирам какво толкова има за обсъждане - има провинение, има двойка и толкоз. Ако се направи компромис за едно дете после трябва да се направи и за останалите, за да е честно. А направи ли се за всички....

# 118
  • Мнения: 115
мисля стана ясно за какъв тип тест говоря. Очевидно не за тестовете по БЕЛ.  И точно за това казах, че оценките са 99% субективни

# 119
  • Мнения: 115
зависи кой как гледа на двойката. За мен тя е оценка на знанията. В случая тя не отразява знанията по никакъв начин на детето, а нещо друго. Дори да приемем, че оценява и поведението, то нужно ли е да се започва по този начин? Намирате го може би за мотивиращо за детето?

Общи условия

Активация на акаунт