Учители и училища ВАРНА 2014

  • 174 678
  • 1 046
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 2 229
Записвам се да следя темата. Хлапето ми е предучилищна група в Цар Симеон I. Живея срещу входа на уч. "П.Р. Славейков" , но миналата година ми казаха че нямат за тази година 5 годишна предучилищна група.Колебая се дали за втората година предучилищна да сменям училището, тъй като Славейков ми е съвсем до вкъщи. От друга страна от Цар Симеон съм много доволна , страхотна учителка имат предучилищната група. Малкия е много палав , но в училище само отговорност и уважение, все едно не е той.И ходи с голямо желание.Не знам дали да го местя изобщо, но шансовете за първи клас за Славейков ща са по-големи може би.


Аз лично на твое място не бих местила детето не само за следващата предучилищна група, но и за по-нататък - щом всичко до тук е повече от добре, а и предвид неговото положително поведение. Естествено, много зависи после каква класна ще ги поеме - така и така сте там, много по-лесно ще получиш надеждна информация отколкото да разчиташ на слухове и втори мнения за Славейков.

# 106
  • Мнения: 2 229
Не знам дали ще ви е интересно, но тази година направих сравнителна табличка за успеха на децата от математически състезания по училища.
Тъй като дъщеря ми започна да ходи по такива състезания ми и реших да сравня резултатите на нашето и други училища и те не са в полза на нашето - "Захари Стоянов".
Всъщност всеки може да си направи това сравнение от официалните резултати и да се проследи до известна степен успеваемостта на учители и ученици - което мисля трябва да е решаващо при избора на училище.  Peace

Дъщеря ми също се явява на състезания - заслугата на училището е никаква, подготовката е у дома; по-големите, които имат желание и амбиции, посещават школи. Резултатите не са в пряка зависимост от училищната среда.
По-скоро трябва да се погледнат резултатите от националното външно оценяване - те се отнасят за всички предмети - математика, български, човек и природа и човек и общество, касаят всички деца и са по-показателни за училището като такова. Мисля, че в предишната тема имаше линк към резултатите.

# 107
  • Мнения: 319
Kasmetliyka, копирам преден мой пост относно Априлов.С това мога да помогна.

Аз моето решение съм го взела, но ще следя темата с интерес.Големият е 4 клас, а малкият е в предучилищна в същото училище.Смятам да го пусна в 1 клас на 6г., за да бъде при същата учителка, защото я харесваме много.
Мога да дам информация за Априлов.В 4 клас са три госпожи - Светлана Енчева, Мариана Миланова и Георгиева - не знам малкото име.Първите две са страхотни.Моят избор е Енчева. За Георгиева , не ми харесва много е студена и доста надменно се държи.Има и недоволни майки, с които си говорим.Иначе има занималня за всички в 1,2,3 клас.Има много извънкласни дейности - спорт, хореография, рисуване, компютри, модерни танци, езици и са безплатни.Обядват в стол на кетъринг.Учат английски от 1 клас.

Някой може ли да помогне с инфо за Добри Чинтулов и Гео Милев. Meri* благодаря за информацията за Априлов.

# 108
  • Варна
  • Мнения: 1 145
Не знам дали ще ви е интересно, но тази година направих сравнителна табличка за успеха на децата от математически състезания по училища.
Тъй като дъщеря ми започна да ходи по такива състезания ми и реших да сравня резултатите на нашето и други училища и те не са в полза на нашето - "Захари Стоянов".
Всъщност всеки може да си направи това сравнение от официалните резултати и да се проследи до известна степен успеваемостта на учители и ученици - което мисля трябва да е решаващо при избора на училище.  Peace

Дъщеря ми също се явява на състезания - заслугата на училището е никаква, подготовката е у дома; по-големите, които имат желание и амбиции, посещават школи. Резултатите не са в пряка зависимост от училищната среда.


Същото щях да напиша и аз. Има училища, в които по никакъв начин не стимулират децата да се явяват на състезания. Има и такива, в които ги водят под строй...Ама те май са само две - Славейков и Н.Геров/математическите паралелки/.

# 109
  • Варна
  • Мнения: 1 369

Аз лично на твое място не бих местила детето не само за следващата предучилищна група, но и за по-нататък - щом всичко до тук е повече от добре, а и предвид неговото положително поведение. Естествено, много зависи после каква класна ще ги поеме - така и така сте там, много по-лесно ще получиш надеждна информация отколкото да разчиташ на слухове и втори мнения за Славейков.

Единствено заради това че ми е на 30 секунди , живея срещу училището.Ще се прибира сам от 3ти клас още, няма почти какво да се пресича..По-удобно ми е.Иначе от други снобски предразсъдъци не страдам.И двете училища ми харесват.

# 110
  • Мнения: 2 906
....Има училища, в които по никакъв начин не стимулират децата да се явяват на състезания. Има и такива, в които ги водят под строй...Ама те май са само две - Славейков и Н.Геров/математическите паралелки/.

Не приемам воденето под строй за добър показател, ако ще да е и на дискотека. Колкото до това, дали училището стимулира, също не е показател. В крайна сметка родителят плаща от джоба си за състезанието. Има много деца, които не се явяват по финансови причини. Децата от Славейков са много, защото се ползва тяхната база. Друго е да отидеш в твоето си училище.
Външното оценяване, докато се прилага в сегашния му вид, не е достоверно.

VG, уверявам те, че базата и тоалетните са нещо много важно.

# 111
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Има училища, в които по никакъв начин не стимулират децата да се явяват на състезания. Има и такива, в които ги водят под строй...Ама те май са само две - Славейков и Н.Геров/математическите паралелки/.

Стимулът е класния да насърчи, да даде увереност да се пробва. И ценнен.
Славейков наистина са домакини. Но изобщо не може да се говори за строи на математически паралелки. Такива има след началното образование, за което е темата. А и след 4-ти клас никое от 3-те известни училища /Славейков, Геров, Берон/ с математически паралелки не праща под строй.

# 112
  • Варна
  • Мнения: 1 383
Аз също имам дете ученик и доколкото съм запозната с училищните тоалетни, то те не се различават особено в отделните училища, та това да ми е базовия критерий.
Мнението ми е, че децата ходят на училищел за да получават знания преди всичко. Училището е среда, която би следвало да стимулира и има огромно значение за възпитаването към придобиване на знания, а учителите са тези които се грижат за средата.
За съжаление, стимулирането не е общо за цел придобиване на знания, а за влизане в МГ например. За малките деца от началния курс е важно да се приучат към научаване заради ученето.

Дъждовно време, не е финансова причината за ниските показатели или неявяването по състезания. Има и безплатни състезания.

# 113
  • Мнения: 13 201
....Има училища, в които по никакъв начин не стимулират децата да се явяват на състезания. Има и такива, в които ги водят под строй...Ама те май са само две - Славейков и Н.Геров/математическите паралелки/.

Не приемам воденето под строй за добър показател, ако ще да е и на дискотека.

За Славейков- никой никого не води под строй.
Там децата се "навиват" едно от друго, в първи клас им е интересно, после постепенно се отказват.
Децата отиват на състезание, защото са си в училище , не го чувстват по-различно от друг ден.А после си доиграват в двора по-малките.
В горните класове постепенно децата си променят интересите.

Последна редакция: вт, 07 яну 2014, 19:17 от Светкавица

# 114
  • Варна
  • Мнения: 4 036
Ние по логистични и други причини засега се спираме на Славейков. Все още трупам плюсове и минуси.
Моля ако някой разполага с доводи "против", да ги изложи, дотук повечето са "за", а не вярвам всичко да е цветя и рози.

Сега например прочетох това по-назад "В "Славейков" сформират паралелките така, че тези, които за заявили желание за занималня да са в един клас, а тези, които няма да ходят на занималня да са в отделен клас."
Не ми харесва - и в кварталното ни училище е така, а аз нямам намерение да ползвам занималня. Тъпо основание за делене на децата...

Търся също инфо за нивото на паралелката с рисуване, има ли майки с деца в нея?

# 115
  • Мнения: 2 906
Децата отиват на състезание, защото са си в училище , не го чувстват по-различно от друг ден.А после си доиграват в двора по-малките.


Точно това имах предвид.

# 116
  • Мнения: 82
Не мисля, че състезанията са най-важното в училище. Най- важно е как се чувстват децата - спокойни ли са, усмихват ли се, имат ли приятели, какво мислят за учителя, как се сработват с него? Съвет от мен: предварително огледайте училището - вижте базата, учителите, директора въобще цялата атмосфера и настроение в него. Тогава Вие сами ще усетите, кое е Вашето училище. При нас стана така. Не съм съжалила за нищичко до момента. Не залитайте по слухове за елитни и т.н. училища. Усетете къде е Вашето място. Тогава децата Ви наистина ще се чувстват добре и ще има резултати и то без особени нерви и усилия.

# 117
  • Мнения: 2 229
Ние по логистични и други причини засега се спираме на Славейков. Все още трупам плюсове и минуси.
Моля ако някой разполага с доводи "против", да ги изложи, дотук повечето са "за", а не вярвам всичко да е цветя и рози.

Сега например прочетох това по-назад "В "Славейков" сформират паралелките така, че тези, които за заявили желание за занималня да са в един клас, а тези, които няма да ходят на занималня да са в отделен клас."
Не ми харесва - и в кварталното ни училище е така, а аз нямам намерение да ползвам занималня. Тъпо основание за делене на децата...

Търся също инфо за нивото на паралелката с рисуване, има ли майки с деца в нея?

В класа на моята дъщеря само две деца не посещават занималня - децата са много сплотени, защото имат много повече време за общуване, обядват заедно, после играят, в занималнята след уроците също следват игри.
Ако твоето дете е в клас където други 12 са на занималня, а то веднага след занятията се прибира, постепенно ще се получи едно закономерно разслоение между децата ходещи и неходещи на занималня - това в социален аспект. Мисля, че и по отношение на самоподготовката за класната също е по-удачно, ако всички деца са на занималня или всички не са на занималня, за да има единни критерии и изисквания към тях (често учителката от занималнята дава допълнителни упражнения и т.н.). Затова лично според мен организацията на Славейков е по-добрият вариант от масово разпространения да сливат деца от 2 класа в една група, предвид че имат и разминавания в домашните и взетия материал, защото все пак програмата им се различава.

От познатите ми с деца, учещи в "Славейков", досега не съм чувала оплаквания.
По-различното спрямо другите училища, където учебният процес се води основно от класен ръководител (обикновено само по англ. ез. влиза друг преподавател), е, че в "Славейков" влизат различни учители и по другите периферни предмети. Лично за мен това не би било минус, но има по-свити деца, които по-трудно се адаптират ... въпреки че колкото по-рано човек се пребори с това и свикне да се приспособява, толкова по-добре.

# 118
  • Варна
  • Мнения: 4 036
Ние по логистични и други причини засега се спираме на Славейков. Все още трупам плюсове и минуси.
Моля ако някой разполага с доводи "против", да ги изложи, дотук повечето са "за", а не вярвам всичко да е цветя и рози.

Сега например прочетох това по-назад "В "Славейков" сформират паралелките така, че тези, които за заявили желание за занималня да са в един клас, а тези, които няма да ходят на занималня да са в отделен клас."
Не ми харесва - и в кварталното ни училище е така, а аз нямам намерение да ползвам занималня. Тъпо основание за делене на децата...

Търся също инфо за нивото на паралелката с рисуване, има ли майки с деца в нея?

В класа на моята дъщеря само две деца не посещават занималня - децата са много сплотени, защото имат много повече време за общуване, обядват заедно, после играят, в занималнята след уроците също следват игри.
Ако твоето дете е в клас където други 12 са на занималня, а то веднага след занятията се прибира, постепенно ще се получи едно закономерно разслоение между децата ходещи и неходещи на занималня - това в социален аспект. Мисля, че и по отношение на самоподготовката за класната също е по-удачно, ако всички деца са на занималня или всички не са на занималня, за да има единни критерии и изисквания към тях (често учителката от занималнята дава допълнителни упражнения и т.н.). Затова лично според мен организацията на Славейков е по-добрият вариант от масово разпространения да сливат деца от 2 класа в една група, предвид че имат и разминавания в домашните и взетия материал, защото все пак програмата им се различава.

Съгласна съм с този аспект. За съжаление обаче в момента няколко деца на наши приятели са в 1 клас в различни училища и наблюдавам съвсем друг аспект, който ме тревожи доста повече: В занималнята не правят нищо смислено. Дават се някакви задачи, без да се обърне внимание на всяко дете дали има нужда точно от това. В резултат всички деца имат да доработват вечер с родителите, което за мен е неприемливо, защото виждам как същите тези деца заспиват от умора над вечерята си.
Изключение правят само 2 деца - и двете не ходят на занималня.
Мисля, че е ясно какъв извод си правя. Затова смятам, че е редно да се даде шанс на родителите и децата да пробват на занималнята и ако не се получи - да се откажат. А при подобно разделение по класове това е невъзможно.

# 119
  • Мнения: 2 229
Да, за съжаление, в повечето случаи родителите не са доволни от занималнята.

За нашия клас конкретно ("Св. Св. Кирил и Методий") поне по отношение на доучването нямаме проблеми - учебници и тетрадки се носят вкъщи само в петък; за учебния ден ми разказва, но вкъщи не се доучва абсолютно нищо. Дори и учителката е казала, че ако някое дете не успее, ДА НЕ ПИШЕ вкъщи, а просто да си го довърши на следващия ден. Естествено, целодневното седене в училище е много по-изморително и натоварващо, но някой път няма друга алтернатива.

Общи условия

Активация на акаунт