Второкласници-2

  • 48 191
  • 752
  •   1
Отговори
# 300
  • Някъде на път....
  • Мнения: 10 351
Ей, това е много хитро!  Peace

# 301
  • Мнения: 444
Мейвис, много чисто и последователно разписване  Simple Smile

Аз пък не можах да се сетя как по подобен начин да му обясня тази задача (СМТ 2011):
"Баба дала на внучката си Мими да реши няколко задачи, а на по-малката си внучка Сиси –
с 10 задачи по-малко. За всяка вярно решена задача баба подарявала по един бонбон. Сиси получила с
3 бонбона повече от Мими. Колко задачи не е решила Сиси, ако Мими не е решила 22 задачи?"


Някакви идеи?

Този тип задачи моята ги разбра по следния начин. И от там насетне не са и били проблем подобни.

Приема че са получили по еднакъв брой бонбони.
Щом Мими не е решила 22 задачи,  имат еднакви бонбони а Сиси е решила 10 задачи по малко, тогава Сиси не е решила 22-10= 12. Да но Сиси е получила и 3 бонбона повече от Мими значи от тези 12 нерешени намаля с още 3 12-3=9.

Така ги решава още от миналата година подобни задачи.

Таблицата за умножение с 9 и е 3 -та по леснота след 1 и 10.
Но тя се изхитря и първо умножава числото по 10 и после от резултата вади един път числото. Питала съм я как ги знае с 9, а с другите (без с 1,5 и10)не ги знае и си призна че така правела.

# 302
  • Мнения: X
Таблицата за умножение с 9 и е 3 -та по леснота след 1 и 10.
Но тя се изхитря и първо умножава числото по 10 и после от резултата вади един път числото.
Този начин е дори по-популярен от смятането с пръсти. Използват го даже и по-големи ученици.

# 303
  • София
  • Мнения: 44 284
Аз също така съм учила с 9  умножението.  първо  да го умножа с 10 и после да извадя числото и ми е било безкрайно лесно.

# 304
  • Мнения: 444
Ами като е по лесно така, не виждам нищо притеснително, че така ще я знае с 9 примерно. И без това още не е учила наизуст таблицата. Дотук може да отговаря само на нещо умножено с 1, 10, 9 и 5. Всъщност и с 2 защото веднага събира числото. Получава се че до каквото може да стигне със събиране и изваждане това може да отговори.Simple Smile
За 5-цата пък ми каза, че знае умножено с четно завършва при единиците на 0 а с нечетно на 5 и после как стига до десетицата не я знам, но знае таблицата с 5.

# 305
  • Мнения: 6 092
Моето момче се е поотпуснало тази седмица, май майка му два дни си даде почивка след работа и това си оказва влияние.
Таблицата с 9 и аз като дете с пръстите я смятах, но смятам да не му казвам за тази хитрост , а с 5 лятото много бързо я запомни с помощта на часовника.

# 306
  • Мнения: 11 989
Благодаря на Дидева за таблицата за умножение с 9 !

Моля за мнение по тази тема, защото май съвсем съм загубила критерии:


http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=749088.new#new

# 307
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 565
Вчера моята се прибра с двойка по околен свят  Rolling Eyes Правили тест и почти всички са с двойки. Има една четворка, 2-3 тройки и това е. Разгледах теста- въпросите верно са някакви странни, но на мен по- странни ми станаха критериите за оценка.
 0-7 верни отговора- двойка; 8- 9 верни- тройка; 10-11 верни- четворка; 12-13 верни- петица; 14 верни- шестица  Rolling Eyes Малко, не, ами направо странно ми се вижда на половината верни отговори да пишеш две... Правила съм тестове навремето като учител, но нямам спомен как се формираха оценките.

# 308
  • Мнения: 308
Вчера моята се прибра с двойка по околен свят  Rolling Eyes Правили тест и почти всички са с двойки. Има една четворка, 2-3 тройки и това е. Разгледах теста- въпросите верно са някакви странни, но на мен по- странни ми станаха критериите за оценка.
 0-7 верни отговора- двойка; 8- 9 верни- тройка; 10-11 верни- четворка; 12-13 верни- петица; 14 верни- шестица  Rolling Eyes Малко, не, ами направо странно ми се вижда на половината верни отговори да пишеш две... Правила съм тестове навремето като учител, но нямам спомен как се формираха оценките.
  Да, нещо яко са завишили критериите и при нас-за 2 грешки петица. Sad

# 309
  • Мнения: 6 092
по математика на последната самостоятелна работа добър, погледнах критериите на 1 страница :
отлично 10 т
мн.добро 9 или 8 т
добро 7 или 6 т
задоволително 5 или 4 т
незадоволително  под 4 т
като задачите във всяка самостоятелна работа са 10 .
Мен други неща ме притесняват, детето ми е от разсеяните постоянно се въртял, закачал, от миналата година само това говорим.За решаването на задачите ги разбира и решава, но в стремежа всичко да свърши набързо пише глупости.
Последно от четвъртък в учебната тетрадка по математика задачата е текстова търсят се часове (3-1)+3=2+3=5о и написано (3-1)+3=5 ч ясно ми е къде му е грешката но е безсмислено да се задрасква и написва същото решение другото е че пише грозно и понякога аз не разбирам какво пише, а за госпожата не ми се мисли. Поговорихме видя защо е сметната за грешна задачата и каза че повече ще се старае.

# 310
  • София
  • Мнения: 1 067
В нашия клас още оценки или тестови по Околен свят няма, но по математиката оценяването е точно като посоченото от J_M_M и Тарталета. В началото на седмицата за 2 грешки имаше 5 и много тежко го преживя,а аз обяснявам ли обяснявам, че петицата си е хубава оценка. В петък донесе шестица и беше много горд от себе си Grinning.
Както надълго и нашироко се коментира в една друга тема във форума оценките на толкова малки деца като неподходящи, аз лично считам, че още им е рано за такъв тип оценяване.

# 311
  • Мнения: 336
По отношение на оценяването на тестовете - по официалните критерии тройка се пише на половината точки +1. След това четворката и петицата се разпределят в горе-долу равни диапазони, но за шестицата диапазонът е най-малък. Това е една от причините да не харесвам тестовото оценяване (въпреки че се налага да го използвам).

# 312
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
По отношение на оценяването на тестовете - по официалните критерии тройка се пише на половината точки +1. След това четворката и петицата се разпределят в горе-долу равни диапазони, но за шестицата диапазонът е най-малък. Това е една от причините да не харесвам тестовото оценяване (въпреки че се налага да го използвам).
Кои са официалните критерии? При НВО и ДЗИ определено не е така превръщането на точките в оценка. А по-официални от това...

# 313
  • Мнения: 336
При НВО и ДЗИ е по-специфично. Там са някакви формули, които изменят всяка година. А когато ни обучаваха на тестовата система (знаете, че преди оценяването беше съвсем различно), специално ни обърнаха внимание как става оценяването по нея. Ако се поровя в нета, вероятно ще намеря и конкретните указания. Въпреки че беше преди доста години.
П.П. - учител съм, ако не е станало ясно.

# 314
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
Аз също съм учител, затова се изненадах на правилото. Както навсякъде и в тестовото оценяване сигулно има различни системи

Общи условия

Активация на акаунт