Синът ми бе пребит в училище...

  • 32 650
  • 571
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 723
Ами, сбиха се. За една играчка.....

# 391
  • Мнения: 216
 rotfImao  "Не така маме, дръпни се, мама сега ще ти покаже как се прави!" bambam

# 392
  • Мнения: 723
Мда, пък охраната не се намесил, щото жени....., пък той джентълмен, рабийшли...

# 393
  • Мнения: 329
Тъжна тема. Не коментирам какво трябва да бъде наказанието на виновното дете (агресора). Майката ще постъпи, както прецени. Много тъжно ми става като чета какви български действащи учители има в тези институции. И те ще си действат докато изгният до пенсия. Не знам дали сте ме отразили в началото на темата, аз също съм учител. За съжаление обаче това, на което ставам ежедневно свидетел, е как голяма част от българските учители се превръщат в едни бездушни административни плъхове, вторачени в точката и алинеята, вместо да постъпват като хора преди всичко и да научат на човещина, справедливост и добродетели учениците си. Зад паравана на псевдоморала и "процедурите" се вършат чудовищни несправедливости. Подписвам се под това. Нали всеки ден съм в окото на бурята! То са интриги, то е рекет за частни уроци, то е чудо. За съжаление обаче сигурно борбата за едно топло местенце и мирно пребиваване до пенсия е толкова безмилостно жестока, че някои хора са готови на драго сърце да носят задник на главата си вместо лице и да бъдат удобна играчка в ръцете на ръководствата (директорите), та последните да си въртят машинациите под масата, а пред широкия свят да излиза колко елитни училища ръководят. Всичко това се случва с любезното спомоществувателство на такива колеги, които карат едно дете с разкървавена уста да присъства в час. Аз съм млад преподавател. За пет години в училище разбрах, че това е една страшна система, която мачка и претопява в един калъп всичко, което попадне в нея. Т.е. за да си учител задължително трябва да се държиш и изразяваш винаги като Рада Госпожина, да нямаш лице и характер и най-важното нещо, с което трябва да е заета главата ти да бъдат процедурите и фанатичното кълване на точки и параграфи. Всичко това  до голяма степен го диктуват ръководствата на училищата, които, в по-голяма степен, като видни селяндурки, докопали се до власт, искат да се докажат в града на всяка цена и с всички възможни и невъзможни оръжия колко велики професионалисти са, и ако по-голямата част от колектива се състои в гъзолизци храбри, които са готови да минат като валяк през учениците си, само и само да си спасят кожите и златната заплатка от 500 лв, се получава микроклимата в нашето училище. Всеки ден гледам да стоя колкото се може по настрани от тези мръсни игри, но е много трудно да се държиш непретопен в тази порочна система.

# 394
  • Мнения: 5 710
. Т.е. за да си учител задължително трябва да се държиш и изразяваш винаги като Рада Госпожина....

 smile3532 това си го и представих.

# 395
  • при късмета
  • Мнения: 25 462
Argent благодаря за откровенния пост!
Винаги съм твърдяла, че учителите не преподават в час, защото иначе току виж някое дете научило нещо, съответно за учителя няма пари от частни уроци. Досега нито един учител не си го беше признал.
А за останалото което трябва да вършат като отговорнистите им например, съм сигурна, че ги вършат като преподаването.
 Сега ще дойде Лиляна, да ти обясни, че изобщо не си учител и не знаеш какво говориш.
Не е много по темата, ама пак искам да благодаря за откровенния пост.
Пак да кажа, че ако има по-отговорни учители в училище и инцидентите биха били сведени до минимум, а не ежедневие

# 396
  • Мнения: 329
Не, има много колеги, които си вършат работата - визирам преподаването. Преподават качествено и на ниво и учениците им имат успехи. Не става въпрос за това. Обаче са кофти като хора и тази система ги прави почти всичките еднакви. Няма да забравя като пристигнах първия ден в училище - сиви, намръщени, смачкани хора, облечени по подобен начин всички и изразяващи се по подобен начин - именно като Рада Госпожина, дори и в неформална среда. Много голяма част са изгубили човешкия си облик и са се редуцирали в процедурни роботи, които лижат подметките на директорите и са готови да плюят на всякакво лично достойнство и принципи в името на това да не стъпят на криво пред шефа, а в същото време непрекъснато дрънкат за принципи и ги навират навсякъде. Жалка история. Но това не им пречи някои от тях да са специалисти по предмета си и да преподават добре. За другото ставаше въпрос.

# 397
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
.....
 Сега ще дойде Лиляна, да ти обясни, че изобщо не си учител и не знаеш какво говориш.
....
Какво да му обяснявам. Това е видял, това споделя. Мисля, че знам за кое училище говори и откъде му са впечатленията.
Обаче защо реши да обобщава, нямам идея.
Аз имам други впечатления и наблюдения.
В Момчилград сигурно е съвсем различно. И може би причината може наистина да е на етническа основа. Само мога да гадая, но няма да съм толкова категорична като господина, който направи обобщение за цяла система само на база неговата камбанария. Така са го учили, така разсъждава. Мен са ме учили да не прибързвам, така уча и децата и учениците си.

# 398
  • при късмета
  • Мнения: 25 462
Аз разбрах, че основното е друго. И не искам все пак да слагам всички учители под един знаменател, но тези които си вършат работата са изключение, а по всякаква логика трябва да са правило.

# 399
  • Мнения: 329
Аз разбрах, че основното е друго. И не искам все пак да слагам всички учители под един знаменател, но тези които си вършат работата са изключение, а по всякаква логика трябва да са правило.

Тук болднатото не мога да го прегърна. Много колеги си вършат работата, не мога да си изкривя душата, но както си вършат работата, така вършат паралелно с това и мерзости и най-вече с действията и поведението си внушават на подрастващите, че "преклонената глава сабя не я сече".

Лиляна, аз наистина говоря само и единствено на базата на собствения си опит. Все още нямам постоянен договор, преподписват ми го всяка година и ме назначават на едногодишен договор. Това от две години насам. Преди това обаче три години изкарах по заместване за по един срок, на лекторски и обиколих почти всички от т.нар. "елитни" гимназии на Пловдив. Това, което наблюдавах, бе едно и също с леки нюанси в различните училища, но манталитета, обноските и поведението е едно и също в 85% от това, на което аз станах свидетел. Да, такъв е моят опит. Може в другите градове да е различно като последното го казвам с дълбоки резерви, но все пак не мога да твърдя след като лично не съм се убедил.

# 400
  • Мнения: 18
"преклонената глава сабя не я сече" - ами по трудно е!

# 401
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Никой тук не иска да скланяме глава.
Просто в ситуация, в която се застрашава живота и здравето, не трябва да се правиш на герой. Задължително е.

# 402
  • Мнения: 12 722
Какво ли щеше да стане , ако доброто дете не беше тръгнало да отговаря, а да си даде чипса и после да го обади но госпожата? Нали натам трябва да вървят нещата. Сега щяхта да се съдите за чипс, а не за зъб.

# 403
  • Мнения: 18
Всъщност да си герой не означава да си непременно бабаит...

# 404
  • Мнения: 341
Не разбрах как даскалица Лиляна Ямболска знае за кое училище в Пловдив говори сребърният господин.  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт