Математици стоят готови за помощ по задачи нови

  • 74 320
  • 747
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 5 551
Здравейте, питах в темата за турнирите, но там не получих идея и питам и тук ако някой може да ме насочи. Синът ми се справя като цяло добре на състезания и със задачи състезателен тип (3 клас е), но е 99.9% сигурно, че ще сбърка ако има задача за броене на триъгълници, правоъгълници и от този тип. Това може ли да се подобри само с повече упражняване на този тип задачи? Аз не съм (най-общо) с математическа насоченост, нито мъжът ми е, затова ни е трудно да преценим дали си струва да го караме да решава повече такива задачи и това ще доведе ли до подобрение.

SZA, аз редовно бъркам такива задачи, като броя. Нека се упражнява, в това няма лошо. Така се развива наблюдателната способност, въпреки, че за мен тези преброявания не значат на 100% математическа мисъл.

# 106
  • Мнения: X
Синът ми се справя като цяло добре на състезания и със задачи състезателен тип (3 клас е), но е 99.9% сигурно, че ще сбърка ако има задача за броене на триъгълници, правоъгълници и от този тип.
Спокойно. Все по-често ще става възможно да решава подобни задачи с изчисления, а не с броене. Как точно " брои" детето?

# 107
  • Мнения: 91
Здравейте, питах в темата за турнирите, но там не получих идея и питам и тук ако някой може да ме насочи. Синът ми се справя като цяло добре на състезания и със задачи състезателен тип (3 клас е), но е 99.9% сигурно, че ще сбърка ако има задача за броене на триъгълници, правоъгълници и от този тип. Това може ли да се подобри само с повече упражняване на този тип задачи? Аз не съм (най-общо) с математическа насоченост, нито мъжът ми е, затова ни е трудно да преценим дали си струва да го караме да решава повече такива задачи и това ще доведе ли до подобрение.

Много хубав въпрос. Тези задачи не са за пренебрегване, защото в по-горен клас, ще му се наложи да прави и да генерира сам допълнителни построения и фигури, за да реши геом. задача...например спускане на височини, медиани и получаване на малки помощни фигури
Така че- упражнявайте детето да открива фигури



# 108
  • Варна
  • Мнения: 4 295
SZA,и моето момче редовно ги бърка. Simple SmileДнес решава Салабашев 2011г. и пак я беше сбъркал.И в момента ,в който видя,че му е грешна "видя" и другите 2 квадрата.
Аз си го обяснявам с това,че такива задачки ги взема за елементарни и не търси под вола теле.И днес го посъветвах на следващата,като ги изброи с лекота,поне още минутка да отдели за броенето им и че в тези състезания "лесни задачи няма". Wink

# 109
  • София
  • Мнения: 19 930
А=3mx^2+12mx+2x+8, B=x+3
M=A.B= (x+3)(3mx^2+12mx+2x+8)
M=3mx^3+12mx^2+2x^2+8x+9mx^2+36mx+6x+24
M=3mx^3 + (12m+2+9m)x^2+(14+36m)x+24
M=3mx^3+(21m+2)x^2+(36m+14)x+24

1). 21m+2=0
21m=-2
m=-2/21

2). 3m=24
m=8

Това е 24 задача от пробен на Милениум за 7 клас. Условието й е:
Дадени са многочлените А и В.  А=3mx^2+12mx+2x+8 и  B=x+3. Представете многочлена М=А.В в нормален вид. Намерете стойностите на параметъра m, за които многочленът М не съдържа х^2. Определете стойностите на параметъра m, за които старшият коефициент и свободният член са равни.

Последна редакция: нд, 10 ное 2013, 21:32 от пенсионирана русалка

# 110
  • София
  • Мнения: 7 673
Здравейте, питах в темата за турнирите, но там не получих идея и питам и тук ако някой може да ме насочи. Синът ми се справя като цяло добре на състезания и със задачи състезателен тип (3 клас е), но е 99.9% сигурно, че ще сбърка ако има задача за броене на триъгълници, правоъгълници и от този тип. Това може ли да се подобри само с повече упражняване на този тип задачи? Аз не съм (най-общо) с математическа насоченост, нито мъжът ми е, затова ни е трудно да преценим дали си струва да го караме да решава повече такива задачи и това ще доведе ли до подобрение.
С единствената разлика, че синът ми е четвърти клас, същото се отнася и за него. Бърка освен това и задачите с разделяне на части и всички подобни, свързани с пространственото въображение. Аз не съм намерила решение. Според мен просто този вид "виждане" му куца.

# 111
  • Пловдив
  • Мнения: 49
Привет, математици!
Моля ви, да ми помогнете при логиката на задача 12 от СМТ  за 3 клас , а именно:

12. задача   
 Антон, Боби и Жоро заели първите три места на математически турнир.
Антон казал: Аз съм на второ място.
Боби казал: Антон е първи.
Жоро казал: Аз съм победител.
Известно е, че класираният на трето място е казал истината. На кое място е Жоро?

Отговора е : второ място

# 112
  • Мнения: X
Привет, математици!
Моля ви, да ми помогнете при логиката на задача 12 от СМТ  за 3 клас , а именно:

12. задача   
 Антон, Боби и Жоро заели първите три места на математически турнир.
Антон казал: Аз съм на второ място.
Боби казал: Антон е първи.
Жоро казал: Аз съм победител.
Известно е, че класираният на трето място е казал истината. На кое място е Жоро?

Отговора е : второ място

Да допуснем, че Антон е трети. Значи казва истината. Но той твърди, че е втори. Противоречие.
Нека Боби е трети. Значи казва истината, че Антон е първи. Боби е трети, Антон е първи, значи Жоро е втори.
Нека Жоро е трети. Значи казва истината. Но той твърди, че е първи. Противоречие.

# 113
  • Мнения: 129
Привет, математици!
Моля ви, да ми помогнете при логиката на задача 12 от СМТ  за 3 клас , а именно:

12. задача   
 Антон, Боби и Жоро заели първите три места на математически турнир.
1. Антон казал: Аз съм на второ място.
2. Боби казал: Антон е първи.
3. Жоро казал: Аз съм победител.
4. Известно е, че класираният на трето място е казал истината. На кое място е Жоро?

Отговора е : второ място


Май таблица правеха - I място, II място, III място
               Антон                       +            -               -
               Боби                        -             -               +         
               Жоро
От 1. и 4. следва, че Антон лъже => не е на второ място (слага се минус )
За 2.  - ако не е вярно, то Антон е втори или трети, а не е втори (махнахме го първо), значе ще е трети, а ако е трети според 4. ще казва истината, а той вече уточнихме, че лъже. Значи 2. е ВЯРНО, т. е. Антон е първи и Боби е трети, защото третият не лъже.
Остава Жоро да е втори.

# 114
  • Пловдив
  • Мнения: 49
Привет, математици!
Моля ви, да ми помогнете при логиката на задача 12 от СМТ  за 3 клас , а именно:

12. задача   
 Антон, Боби и Жоро заели първите три места на математически турнир.
Антон казал: Аз съм на второ място.
Боби казал: Антон е първи.
Жоро казал: Аз съм победител.
Известно е, че класираният на трето място е казал истината. На кое място е Жоро[/b]

Отговора е : второ място

Да допуснем, че Антон е трети. Значи казва истината. Но той твърди, че е втори. Противоречие.
Нека Боби е трети. Значи казва истината, че Антон е първи. Боби е трети, Антон е първи, значи Жоро е втори.
Нека Жоро е трети. Значи казва истината. Но той твърди, че е първи. Противоречие.

 Laughing Laughing Laughing Леле каква каша ще й стане в главата на ученичката. Ама ще се мъча да обяснявам, за да схване принципа на решаване на този тип задачи.
Дидева, благодаря!

# 115
  • София
  • Мнения: 4 440
Lora04, нарисувай една табличка и в нея отбелязваш твърдението на всеки с + и -. Само в един вариант може да не си противоречат и това е верният.  Peace

# 116
  • Мнения: 3 379
Благодаря на всички за отговорите  Hug

Дидева, брой ги наум като отбелязва в едното крайче на "намерената" фигура пореден номер.

Ирина, и моят бърка пространствените - тези, които трябва да "реже" на части или да нанася нещо на "права" Simple Smile Точно тези са му сбърканите и сега в СМТ...

# 117
  • Мнения: 208
Благодаря на всички за отговорите  Hug

Дидева, брой ги наум като отбелязва в едното крайче на "намерената" фигура пореден номер.


За да е по-малка вероятността за грешки, трябва да има някаква система при броенето, не става с безцелно броене. Например, ако броим триъгълници, съставени от по няколко други триъгълника, броим единичните (съставени само от 1 триъгълник), двойните, тройните и т.н. Или ако фигурите, които броим, се различават по размер - броим малките, средните, големите и т.н. Случва се да се брои и по върховете на фигура, която е разделена на по-малки, например правилен многоъгълник разделен по някакъв начин на триъгълници. Броим всички триъгълници, единият връх на които съвпада с някой от върховете на фигурата. Тогава трябва да внимаваме за фигури, които се броят по няколко пъти, и за фигури, на които върховете са "вътре" в многоъгълника.

# 118
  • Мнения: X
Попитах как брои детето, за да видя дали мога да ти дам някакви насоки за подобрение, но Staniolka ме е изпреварила.  Simple Smile

# 119
  • Мнения: 3 379
Staniolka, много благодаря  Hug Аз се бях насочила към подобна система покрай обяснението на Дидева как да открием всички правоъгълници в тазгодишната 4-та задача за 3-ти клас на СМТ (Дидева, благодаря  Hug), но ми липсват всички варианти на системи Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт