6 годишните на предучилищна

  • 37 748
  • 726
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: X
Моля, за нищо! Моят син ще се зарадва довечера, че съм я намерила онлайн, отдавна не я е играл. На ниво експерт има наистина много трудни задръствания. Целта е червената кола да излезе през изхода.

# 226
  • Мнения: 7 277
На ниво експерт има наистина много трудни задръствания. Целта е червената кола да излезе през изхода.
Много е интересна играта, играли сме подобна, но не с коли. Определено с коли ще му е много по-забавно.

# 227
  • Мнения: 284
  Home raider, книжките на моя дребен всички са му скучни, но с това се примири Grinning

http://dox.bg/files/dw?a=5283de366a

# 228
  • Мнения: X
Ето как изглежда нашата: http://prikachi.com/images/346/6750346Z.jpg
Към 15 евро беше в Майтойс. В темите за Майтойс може да се пита, доста хора си я купиха тази игра - на някой може да му е омръзнала. Или пък да помолите някой да ви я поръча, май по 3 евро излизаше доставката. Не помня, отдавна не съм писала там.

# 229
  • Мнения: 3 456
Марийс, страхотни са рисунките на Калина. Тя как свикна с новата учителка, явно господина доста го е харесвала, щом и на рисунки го има.
Ние тръгнахме на училище от понеделник, май не е изпуснала много, на първия ден ми се върна с цели две рисунки, какво са учили междувременно не е ясно, едната е показва представата й за пустиня и оазис - http://media.snimka.bg/s1/2869/031982871.jpg?r=0
Задачите на математическото състезание ми се виждат доста сложни за 6 г. или поне за моето дете, явно няма да ставаме математици.
Морена, хареса ли Андрея книжката за мотовете, на мен самата тя не ми допадна особено, но малката е възхитена и постоянно се играе на това, маскира се на принцеса Пагу с две ръкавички и мини коронка, крие се в гардероба и се напъва да пръцка  Laughing

# 230
  • Мнения: 23 097
Mira_p, и вашата рисунка е супер. Simple Smile
С новата учителка мога да кажа, че свикна буквално веднага. Simple Smile На първия ден като отидохме да я вземем вече заяви, че дори и харесвала повече от господина. Simple Smile
Тя ги натиска малко повече за учене, леко е неориентирана в някои отношения (донесете пастели и моливи, че свършили (а почти всички деца бяха занесли), носим ние и като я взимаме учителката - ама няма ли да си вземете пастелите?). Simple Smile

# 231
  • Мнения: X
А аз започнах да съжалявам, че не дадохме малкия в 1 клас, а в ПУК. Вчера на родителската казаха, че много се разсейва, явно му е скучно. Решавал си задачите още докато раздадат листовете на всички деца и преди да са прочели условията, казаха ми да му правя забележка да не прави така.
Жалко, че в Бъгария няма алтернативни училища, в които децата да се занимават по интереси с неща, които се считат, че не са за възрастта им; както са например школите, на които ходим - биология, архитектура, забавна математика, лего роботика и подобни; а са само институции за зубрене, без практически опити и игри. Ето в биоигрите например децата изолираха ДНК от плодове, видяха какво е, учат анатомия - дихателна, храносмилателна система и т.н., значи може; на архитектурата учиха за маите, за броичната им система, правиха пирамиди, а това какво е, ако не история под формата на игра? Защо там не се разсейва моят, а не мога да го накарам да си тръгне след заниманията?

Последна редакция: ср, 13 ное 2013, 13:46 от Анонимен

# 232
  • Мнения: 2 096
Жас видях че сте ходили на лего роботика. Към робопартнанс ли това?

# 233
  • Мнения: X
Жас видях че сте ходили на лего роботика. Към робопартнанс ли това?

Да, но само 2 пъти. Решихме, че още е малък за това, изнервяше се, че по-големите могат повече; а и ходи на прекалено много неща за момента, затова ще пробваме по-натам пак.

# 234
  • Мнения: 20 002
Жалко че в Бъгария няма алтернативни училища, такива, в които децата да се занимават по интереси с неща, които се считат, че не са за възрастта им; както са например школите, на които ходим - биология, архитектура, забавна математика, лего роботика и подобни; а са само институции за зубрене, без практически опити и игри. Ето в биоигрите например децата изолираха ДНК от плодове, видяха какво е, учат анатомия - дихателна, храносмилателна система и т.н., значи може; на архитектурата учиха за маите, за броичната им система, правиха пирамиди, а това какво е, ако не история под формата на игра? Защо там не се разсейва моят, а не мога да го накарам да си тръгне след заниманията?
Жасмин, аз откога мрънкам точно за това. Ето сега ако образованието беше по-разчупено, можеше синът ти да се задълбочи в математиката, а не да си губи времето. Същото коментирах и за биоигрите преди време. Просто всичко се поднася по много интересен начин и децата научават сложни неща много преди това да се учи в училище. Една майка от Монтесори градина ми беше разказвала, че детето й е учило как се образува вятъра и как се местят въздушните маси с помощта на бонбони и топчета, които са били молекулите. Ние имаме една дъска Монтесори за умножение и деление и лятото на игра умножавахме разни списъци с неща, които да вземем за морето, за баба й и т.н. Сега едва ли помни, но нарочно спрях да я занимавам вкъщи заради училището.

Ние нали сме болни и таткото отиде на родителската. Аз се притеснявах, че детето често отсъства заради настинки, но госпожата е казала, че с всичко се справя и много бързо наваксвала. Явно не е чак толкова много материала, въпреки че видях, че са писали думи и букви по ангийски.

# 235
  • Мнения: X
Жасмин, аз откога мрънкам точно за това. Ето сега ако образованието беше по-разчупено, можеше синът ти да се задълбочи в математиката, а не да си губи времето. Същото коментирах и за биоигрите преди време. Просто всичко се поднася по много интересен начин и децата научават сложни неща много преди това да се учи в училище. Една майка от Монтесори градина ми беше разказвала, че детето й е учило как се образува вятъра и как се местят въздушните маси с помощта на бонбони и топчета, които са били молекулите. Ние имаме една дъска Монтесори за умножение и деление и лятото на игра умножавахме разни списъци с неща, които да вземем за морето, за баба й и т.н. Сега едва ли помни, но нарочно спрях да я занимавам вкъщи заради училището.

Моят ходи на 3 ваканции и в "Къщата - център за малки изследователи" https://www.facebook.com/pages/%D0%9A%D1%8A%D0%A9%D0%B0%D1%82%D0 … ;sk=photos_stream , там бяха правили вятърни турбини, също лодки, задвижвани със слънчеви батерии.

Ето турбините как изглеждат: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.510012929060990.107374 … 080493&type=3

Добре поне, че ги има тези занимания, да се докоснат децата до нещо интересно, а не само да учат ченгели и 2+2. Дъската на Монтесори за умножение и ние я имаме, както и системата за смятане на Кюизинер. Ето тази: http://www.cuisenaire.co.uk/
Имаме и игри с дроби, уж за каката, но и малкият много научава покрай нея.

Последна редакция: ср, 13 ное 2013, 20:31 от Анонимен

# 236
  • Sofia
  • Мнения: 22 581
Мира, тя я харесва разбира се, малка е та да не я.  За мен е плоско написана, на моменти ме дразнеше малко... обаче имам любима глава, една от последните някъде - "С тумбака напред" - много смешно ми беше.  Laughing Та ще си трая аз и, ако щерката не се сеща да пита за втора книга, няма да се втурвам изобщо. Просто има не малко други книги, които предпочитам да взема,

Жасмин, аз ей затова се дразня като изпреварват нещата...
В понеделник имаха домашно с голяма буква А - ръскописно. Освен това, госпожата не си прави труд да ги изписва много красиво. Ами, много се дразня, ама ми мина на следвашия ден, та не се разправях и ме е яд. Обаче, ако има втори случай няма да се размине.  
  Ако седя до нея или я поглеждам често (има заложби явно детето) го написа хубаво, ама защото и' настоявах да изтрие, да се старае (защото пък не може да има домашно и да не се страе, не искам да свиква така). Пък аз не искам това, просто не е сега времето да пише ръкописно, а в 1ви клас да лапа мухите. Щото както става дума няма индивидуален подход, та да я занимава госпожата с нещо друго тогава. Или пък ако позволи - да си чете книжка (поне това ще го може, както се вижда), но и това не одобрявам, защото не това е начина да и' харесва в у-ще, да и е забавно и да научава нови неща.
Пък  и нали пише "Отлично" на всичките и' останали домашни, та ако я оставя да пише сама, изобщо нямаше да е отлично и никак нямаше да ми хареса да се наложи да обяснявам защо не е "отлично" а нещо друго, защото пък и на оценките не им е време сега (по мое мнение и доста по натам даже), пък дори и да не са цифрово изобразени.

Та, да, жалко е много, че няма алтернативини начини на обучение и дори съпават такива, ама изобщо не се изненадвам. Кой в тази "държава" иска да просперира тя... Най-важните неща - здравето и образованието са под всякаква критика... за какво да си говорим изобщо.... Twisted Evil

Мен изобщо не ме притеснява да отсъства и не бих питала какво е пропуснала. Едно, че няма какво толкова да научи в ПГ, което да не знае, нужно за 1ви клас, пък и нали имаме книжки в къщи, ако има желание - давам да се занимава по тях.

# 237
  • Мнения: 20 002
Мен ме притеснява като отсъства, защото вземат много неща по английски , а не искам да се меся, защото ще стане каша и половина. Иначе по математика също смята доста по-напред от материала.

Морена, аз за краснописа изобщо не бих правила забележки. Писала съм и преди, че ми е все тази дали ги изписва красиво или не. Просто да е четливо и да не излиза много от реда (даже с риск да ме наругаете-на кого по дяволите му трябва да изписва ръкописно "А").

Иначе разбирам какво имаш предвид с изпреварването на материала. Аз затова се дразня, че при нас ще вземат толкова много от материала за първи клас. Може да се запълни програмата с други интересни и развиващи неща.
При нас слава Богу класната не пише оценки, но има браво и отлично понякога. Повечето неща са пчелички и подобни. И аз съм много против оценките на тази възраст, но се старая да не влагам никаква емоция в тях пред детето.

Жасмин, супер изглежда! А подходящо ли е за нашата възраст? Виждам на снимките по-големи деца.
И ние имаме един малък комплект Кюизинер, но аз така и не ги разучих и девойката строи само кули и фигурки с тях  Blush

# 238
  • Мнения: 284
Morena, предполагам, че почти всички деца, които са ходили на предучилищна в училище ще могат да пишат ръкописно. Когато дъщеря ми беше първи клас, не помня да са писали ченгели, направо минаха на букви и диктовки. Приемаше се, че децата знаят буквите и взимането на буквата беше свързано с включването и' в думи. Не казвам, че е правилно, само констатирам. Дребния ще си ходи в детската градина, но ще го науча да пише буквите ръкописно. По - добре да им е по-леко в първи клас. Е, твърде голямото изпреварване не е добре, но умереното е в плюс.

# 239
  • Мнения: 9 990
Няма такова нещо. Голямата ми дъщеря, която гледам е колкото твоята си писа ченгели и поетапно ръкописни, не е отишла научена в 1 клас, а беше в ПГ в училище. Тук-там по места има учителки, които избързват и учат децата в ПГ на това, но е много далеч от "почти всички", категорично.
В 1 клас по принцип е супер-леко, че и във втори, в трети е мааалко по-така, заради лошо поднесения материал по Човеците, но пак е лесно. Сложнотията иде в 5 клас. Wink. Та нищичко няма да бутам напред за малката, всичко с времето си.

Общи условия

Активация на акаунт