Отговори
  • Мнения: 5
ЛИПСА НА ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПОДХОД И КОМЕРСИАЛИЗЪМ е мнението ми за ДГ „Слънчево зайче“ към УК“Българско школо“.
Уважаеми родители, дълго време се чудех дали да споделя в нета мнението си или по-точно безкрайното си възмущение и разочарование от несполучливия за нас опит да сме “клиенти“ на ДГ „Слънчево зайче“. В крайна сметка надделя вътрешното ми усещане, че подобни случаи следва да стават достояние на всички родители, които търсят информация за определено учебно заведение. Аз също в процеса на избор на ДГ и за двете си деца съм преглеждала мненията в нета и определено съм вземала своето решение, повлияна от тях (разбира се пресявайки ги през ситото на собствените ми разбирания и изисквания).
Какво се случи:
През април 2013 тръгнах да търся ДГ за по-малкото ми дете, което тогава беше на 3 год. След обход на няколко ДГ, които бях предварително набелязала с оглед на своите и на съпруга ми критерии и на база на опита ми с каката (на 6 год) се спрях на ДГ „Слънчево зайче“. Детето ми започна да посещава ДГ от юли 2013. За мен летния период беше по-удачен за адаптация: по-свободна програма, повече игри, по-малко вируси и съответно отсъствия, по-малко деца, което предполага повече внимание при свикването на детето с порядките в ДГ. Всичко вървеше нормално до края на октомври, когато в два последователни дни вземах детето си от различна група – веднъж от 1А, после от 1Б, на въпроса какво се случва учителките свиваха рамене и не ми даваха ясен отговор. Реших да звънна на директорката Златина Симеонова, за да разбера ситуацията. Тя първоначално нямаше желание да разговаряме, а се опита да отбие разговора с израза „Аз съм в процес на вземане на решение за Вашето дете. Когато го взема ще ви уведомя“. На въпроса какво е това решение и не трябва ли аз като родител също да съм част от тези размисли, тя ми отговори „Обмислям да Ви прекратя договора“.
Бях буквално втрещена. Детето ми е по-буйно – няма страх от опасности, не е свикнало да си задържа дълго време вниманието над едно занимание, но не считам, че това е извънредна ситуация – това е процес, все пак той за първи път тръгва на ДГ. Винаги когато съм го вземала вечер съм питала учителите как е бил през деня – имало е „оплаквания“ от рода на:  Става от масата на обяд, започва да си играе и това дразни другите!  Скача от най-високото на детската катерушка!
Попитах в прав текст госпожата - Не счита ли, че ще свикне с правилата в ДГ ? Тя отговори безцеремонно „Имаме 50 човека лист на чакащите! Вместо да си вземем някое кротко момиченце, което да си рисува по цял ден, ние трябва да имаме 16 очи за вашия..... и той дори не боледува, че да си починем малко...“
За мен стана ясно, че „педагогическия“ подход в тази ДГ липсва, нямат желание, а това следва да е водещото – на сила хубост не става. След един ден съпругът ми отиде да вземе нещата на детето, да подпише споразумение за прекратяване на договора. Първоначално са му оказали ни върнат  1 месена вноска, която стои при тях като депозит (не става въпрос за таксата за текущия месец, който също не изкарахме докрая). След няколко обаждания я преведоха. Дадоха ни мед. картон на друго дете , изгубиха му пантофките и една непромокаема подложка за леглото – което ме кара да си задам въпроса на какво ниво е и обгрижването на децата.

# 1
  • Мнения: 86
Благодаря за споделеното  Thinking

# 2
  • Мнения: 10 547
Една от причините родителите да се превръщат в клиенти на услугата "частна детска градина", е усещането/убеждението/вярата, че там на децата им ще се спестят групи от по 30 плюс деца, агресивните такива или най-грубо казано такива, които драстично нарушават реда и спокойствието на останалите.

Едва ли истината за детето ви пред вас се е открила чак през м. октомври. Едва ли и това е станало без да са ви дали някакви индикации, че съществува проблем.

Прекрасно разбирам позицията на директора на въпросната детска градина и не го определям като комерсиализъм, а по-скоро като правилна оценка на пазарната ситуация. По-добре да загубят една такса и проблемът да се реши, отколкото да се стигне до загубата на две, три, пет, да речем.
И точно защото иде реч за пазар, цени и услуги, то сами си дайте сметката, какво ли е накарало директора да се лиши от таксата, която заплащате? Какво е довело до това? Нали печелят от вас и останалите родители? Едва ли вашите пари са по-малко стойностни от тези на останалите.

Да, за педагогически подход е трудно, дори невъзможно да се говори, но никой не е казал, че високата такса, добрата материална база и пр. вървят с добра педагогика.

И все пак, обърнете внимание на детето си. Ако не друго, то поне е нормално, щом посещава детска градина, да се научи да спазва определени правила там, като например това да не става от масата, докато тече обяда, защото, ако станат и другите 10 или 15 какво ще се получи? А, ако скачайки от най-високата част на катерушката си беше счупило крак, ръка, глава, дали нямаше да четем тема, колко във въпросната частна детска градина не могат да си опазят питомците?

Истината има две страни.

# 3
  • Мнения: 86
Касита, ясно е написано, че не е имало индикации за проблеми. Дори повече - учителките не са дали  информация при запитване. Редно е учители и родителите да работят заедно за адаптацията на детето към правилата за ред и безопасност в градината, а не родителят да бъде информиран еднократно с "прекратяваме ви договора едностранно", защото детето е енергично и не е дошло научено. Направо е нелепо, че имат и секция на сайта "Съветите на психолога"  Joy

Поне родителите на кротки и болнави момиченца, които по цял ден си рисуват, ще знаят къде ще бъдат радушно посрещнати. Ужасно грозно е такова нещо да излезе от устата на директор. Един вид, с деца не може да работи, но пък е първа бизнес дама Simple Smile

# 4
  • Мнения: 10 547
Имало индикации, казано е какви са били. Едва ли обаче са само тези. Все пак тук се чува само едната страна.

# 5
  • Мнения: 5
Здравейте Касита,

разпознавам в написаното от Вас думите на директорката, което ме насочва, че явно следят материала.

Като се връщам назад във връзка с злополучната история с ДГ "Слънчево зайче" трябва да отбележа и още един факт, който определено е повлиял на решението на ръководството. Когато подавах молба за ДГ (м. февруари 2013), подадох молба и за каката за предучилищен клас. Българско школо ни беше втори избор след Св. София. Приеха ни в Св. София и там я записах. Естествено те са направили 2 и 2 и ме попитаха защо каката не сме я записали при тях. Очевидно това също е имало значение за решението им.

# 6
  • Мнения: 2 352
Наистина тук е само едната страна на медала.

# 7
  • София
  • Мнения: 209
Прочетох написаното от майката, но недоумявам защо в ситуацията не е намесен детски психолог. Не съм наясно как е в тази детска градина, но местенето на дете се прави все пак на база извършена психологическа и педагогическа работа с детето. Възможно е да не е само проблем с адаптацията и разпознат от преподавателите (назован директно от директорката изход от ситуацията, т.е. чакащите на опашката кротки дечица) да е лесно решение. Договор подписвате ли със заведението? Пише ли, че детската градина е място за определен тип деца?
Тук наистина липсва навременна комуникация родител-учител. Двете страни имат свои основания. Майката да е потресена от случващото се, а учителите и персоналът да искат да се избавят от по-буйното детенце. Има само констатации и от двете страни. Не прочетох за някаква конкретна работа по посока преодоляване на трудностите. Пожелавам качествен изход от този проблем,т.е. да се работи по отношение на приобщаването на детенцето към този или някой по-добър за него колектив. Успех!

Общи условия

Активация на акаунт