Обучение по сензорна интеграция

  • 4 854
  • 12
  •   1
Отговори
  • Мнения: leet
Фондация "Стъпка за невидимите деца на България" Сдружение "Тацитус" и Асоциацията на ресурсните учители в България, обединени във Фонд за терапии за деца с аутизъм, организираме обучение по „Сензорна Интеграция”- на 29 Ноември, 30 Ноември и 1 Декември в Залата за обучения на Болница „Токуда” и е предназначено за учители и специалисти- психолози, логопеди, специални педагози, които работят с деца и ученици със специални образователни потребности и различни нарушения- разстройство от аутистичния спектър, нарушен слух, нарушения от спектъра на обучителните трудности (дислексия, дискалкулия), множество увреждания.


ВХОД СВОБОДЕН!


Лектори: Kristiane Kull Sadacharam, postgrad.USC-USA, SI ® trener USC, усъвършенствала сензорна интеграция ® na Ayres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия Детски център Мюнхен, ръководител за усъвършенстване SIAT®.

Лектори и практическа част- Полша:
Monica Domaradzka и Beata Kreciewska


Обучението се осъществява с подкрепата на Ники Кънчев и Дарик Радио!



Обучението обхваща преглед на основните понятия на теорията, оценка и лечение на сензорно интегративната дисфункция. Обучението е свързано със значението на основата, върху която се изгражда начинът на лечението.

Цели
На края, участниците ще бъдат в състояние:

Да разберат дефиницията за сензорна интеграция
Да дадат кратко описание на нормалните функции на сензорните системи и фазите на развитие на сензорната интеграция
Да свържат ефекта на дисфункция на сензорната интеграция с наличието на дефекти, проблеми, двигателна организация, поведенчески разстройства и трудности при учене
Да разберат ролята на квалифицирания терапевт и да направят преценка на сензорно интегративната дисфункция.
Да дадат кратък опис на основните принципи на сензорно интегративния подход на лечение.
Да бъдат наясно с предпазливостта, която трябва да се спазва при използването на този подход
Да започнат да изследват възможността за прилагане на техниката на сензорната интеграция в клиничната практика въз основа на получените информации
Да разберат значението на усвояването на нови знания и умения за тази теория и този начин на лечение чрез посещаване на признати курсове.



Сензорната интеграция е неврологичен процес, който по адекватен начин организира усещанията, които идват от собственото тяло и околната среда, което позволява ефективно използване на тялото в околната среда. Конкретно, той се занимава с това как мозъкът обработва множество сензорни модалности и ги преобразува в използваеми функционални резултати. Сензорната интеграция е от съществено значение за почти всяка дейност, която извършваме, тъй като е комбинация от много сензорни информации от съществено значение за нас, за да можем да разберем нашето обкръжение.

СЕНЗОРНАТА ИНТЕГРАЦИЯ Е ПРОЦЕС НА ИЗПОЛЗВАНЕ НА НАШИТЕ СЕТИВА

Сензорната интеграция се занимава с това, как мозъкът обработва сензорната информация, идваща от различни сетивни модалности. Това включва пет класически сетива (зрение), (слух), тактилна стимулация (докосване), обонятелна стимулация (мирис) и (вкус). Има и други сетивни модалности, като вестибуларно сетиво (баланс и чувство за движение) и проприоцепция (чувство за собственото положение в пространството). Важно е, информацията, идваща от различни сетивни модалности да бъде правилна. Самата сензорна информация е под формата на различни електрически сигнали, както и в различен контекст. Чрез сензорната интеграция мозъкът може да свърже цялата сензорна информация в съгласувано възприятие, въз основа на което е взаимодействието ни с околната среда.



За контакти и записване:
Ресурсни центрове, Регионални инспекторати по образование в страната РИО- та и допълнителен мейл за записване: invisible.bulgarian.children@gmail.com

# 1
  • Мнения: leet
Програма
ОБУЧЕНИЕ ПО СЕНЗОРНА ИНТЕГРАЦИЯ
29, 30 Ноември 2013 г.
1 Декември 2013 г.
Болница „Токуда”

Организарано от:
Фондация "Стъпка за невидимите деца на България" Сдружение "Тацитус" и Асоциацията на ресурсните учители в България, обединени във Фонд за терапии за деца с аутизъм
 Предназначено за учители и специалисти- психолози, логопеди, специални педагози, които работят с деца и ученици със специални образователни потребности и различни нарушения- разстройство от аутистичния спектър, нарушен слух, нарушения от спектъра на обучителните трудности (дислексия, дискалкулия), множество увреждания.


ВХОД СВОБОДЕН!


29.11.2013 г. , петък
Лектор: Kristiane Kull Sadacharam, postgrad.USC-USA, SI ® trener USC, усъвършенствала сензорна интеграция ® na Ayres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия Детски център Мюнхен, ръководител за усъвършенстване SIAT®.

09:00 - 10:30 :         Представяне на теория и практика на Сензорно – интегративната терапия  Sensory- Integrative Ayres Therapy SIAT®GSID®

 10:45 - 13:00:          Какво е Сензорна интеграция? – В четири стъпки:
-   Какво е Сензорно- интегративна дисфункция Sensory-Integrative Dysfunction SID?
-    Какво е Сензорна система? / Sensory Processing /
-    Какво е Модулация/ разстройство / Modulation / Disorder /
-   Как дисфункциите на процесите в нас влияят върху ежедневието ни?
-   Живот с ADL   


14.00- 15.30                       Почивка
15.30
                                               Praxie versus Dyspraxie
                                               Разстройство с дефицит на вниманието – с или без Хиперактивност /Attention Deficit Disorder ADD with or without hyperactivity ADHS /
                                             Причини и ефект/  cause and effect/
                                              Примери / case examples/
                                              Въпроси

30.11.2013 г. , събота
Лектори и практическа част- Полша:
Monica Domaradzka- Global Training Терапевт :
Представяне на Метода Global Training, като метод подпомагащ развитието и подкрепата на деца със специални нужди и дефицит на вниманието.
-   Какво е  Global Training
-   Как е създаден Global Training
-   Тези, на които се базира метода
-   Цели, методи и влияние върху деца със СИД
-    – Имидж на метода Global Training и на терапевтите, които го използват;
-    Диагноза и структура на работа на Global Training.
-   Подход при метода;
-   Курсове и обучения;

Практическа част: Представяне на пакет от двигателни упражнения, показващи същността и целите на Global Training Methods-
(Желателно е носенето на леки дрехи, които позволяват свободно движение)
Beata Kreciewska- Сензорен терапевт, Докторант;
1 Диагностициране и обучение - CARS, PEP-R, AQ, ASAS
2 Ефективна намеса
3 Ефективни терапевтични модели в сензорната интеграция и приложенията им-
Metoda behavioralna, Metoda Aktywności Knillów, Metoda Dobrego Startu, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda A. Tomatisa, Metoda Opcji (THE SON-RISE), Biofeedback, Kinezyterapia, Gimnastyka Mózgu P. Dennisona, Muzykoterapia, Arteterapia, Kinezyterapia
4 Структориране на индивидуален терапевтичен план и програма
5 Ролята на семейството в терапевтичния процес
6 Световни новини за аутизма и диети

Практическа част:
1 Да почувствам какво аутистичната личност чувства- „Да вляза в обувките на аутистичната личност”
2 Музиката като образователен подход
3 Авторски тренировъчни сесии
4 Арт терапевтични сесии

09.00-11.00 Global Training Лекция
11.30-13.30 Представяне на метода, който използва  Beata Kreciewska
13.30-15.00-  Почивка
15.00-17.00
Практическа работа- Workshop Група A - Beata Kreciewska
Практическа работа- Workshop Група B - Monica Domaradzka
17.00-19.00
Практическа работа- Workshop Група A - Beata Kreciewska
Практическа работа- Workshop Група B - Monica Domaradzka
 

01/12/13
09.00-11.00
Практическа работа- Workshop Група A - Beata Kreciewska
Практическа работа- Workshop Група B - Monica Domaradzka
11.30-13.30
Практическа работа- Workshop Група A - Beata Kreciewska
Практическа работа- Workshop Група B - Monica Domaradzka
14.30-16.30
Практическа работа- Workshop Група A - Beata Kreciewska
Практическа работа- Workshop Група B - Monica Domaradzka
17.00-19.00
Практическа работа- Workshop Група A - Beata Kreciewska
Практическа работа- Workshop Група B - Monica Domaradzka

За контакти и записване:
Ресурсни центрове, Регионални инспекторати по образование в страната РИО- та и допълнителен мейл за записване: invisible.bulgarian.children@gmail.com

# 2
  • Мнения: leet
Побутвам темата, за да не пропусне някой заинтересован- психолог, логопед, специален педагог, ресурсен учител, родител...

За 3 дни, откакто сме пуснали информацията, са заявили желание за участие около 150 човека- психолози, логопеди, ресурсни учители от страната, учители в помощни училища- от България и Македония, университетски преподаватели, сертифицирани Монтесори терапевти, родители, студенти логопедия, психология, специална педагогика....
надминават се очакванията ни дори и интереса е много голям!

# 3
  • Мнения: leet
И напомням- Вход свободен за всички заинтересовани!

# 4
  • Мнения: leet
С радост споделям, че интересът към Обучението по Сензорна интеграция и Методът Global Trainig 29 Ноември- 1 Декември 2013 г. надхвърли очакванията ни, на организаторите от Фонд за терапии за деца с аутизъм и най- голямата зала за обучения в болница "Токуда"- зала Аула, на 9 ет., чиито капацитет е 250 човека, е недостътъчна и Токуда ще предотави специално за обучението, отново благотворително- още една зала с конферентна връзка, тъй като записалите се за обучението са около 400 човека- почти всички специалисти- психолози, логопеди, педагози, специални педагози, ерготерапевти и медцински рехабилитарори, педагогически съветници, музикотерапевти- специалисти от всички ресурсни центрове в страната, помощни училища, масови училища, болнични училища, ясли, детски градини, логопедични центрове и центрове за работа с деца със специални потребности. Интерес към обучението проявиха и родители- 14 Simple Smile, останалите 386 са специалисти от цялата страна и Македония.

# 5
  • Мнения: leet
Последна програма:

ОБУЧЕНИЕ ПО СЕНЗОРНА ИНТЕГРАЦИЯ И МЕТОДА GLOBAL TRAINING
29, 30 ноември  и 1 декември 2013 г.
Токуда Болница София
Организатори:
Фондация "Стъпка за невидимите деца на България" Сдружение "Тацитус" и Асоциацията на ресурсните учители в България, обединени във Фонд за терапии за деца с аутизъм
Предназначено за:
Учители и специалисти- психолози, логопеди, специални педагози, които работят с деца и ученици със специални образователни потребности и различни нарушения- разстройство от аутистичния спектър, нарушен слух, нарушения от спектъра на обучителните трудности (дислексия, дискалкулия), множество увреждания.
ВХОД СВОБОДЕН!
Програма
29 ноември 2013 г. (Петък)
Токуда Болница София, 9 ет., Аула
Лектор: Kristiane Kull Sadacharam, postgrad.USC-USA, SI ® trener USC, усъвършенствала сензорна интеграция ® na Ayres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия Детски център Мюнхен, ръководител за усъвършенстване SIAT®.

09:00 - 10:00
Представяне на теория и практика на Сензорно – интегративната терапия  Sensory- Integrative Ayres Therapy SIAT®GSID®

10:15 - 12:15
Какво е Сензорна интеграция? – В четири стъпки:
1.   Какво е сензорно-интегративна дисфункция Sensory-Integrative Dysfunction SID?
2.   Какво е Сензорна система? (Sensory Processing)
3.   Какво е модулация/разстройство (Modulation/Disorder)
4.   Как дисфункциите на процесите в нас влияят върху ежедневието ни?
Живот с ADL   
12.00- 12.30     Почивка
12.30- 13.15
Praxie versus Dyspraxie
•   Разстройство с дефицит на вниманието – с или без Хиперактивност (Attention Deficit Disorder ADD with or without hyperactivity ADHS)
•   Причини и ефект (cause and effect)
•   Примери (case examples)
•   Въпроси

30 ноември 2013 г. (Събота)

Workshop - Monica Domaradzka – Токуда Болница София, 9 ет., Рапортна зала
Workshop - Beata Kreciewska – Токуда Болница София, 4 ет, ст. 403 (крило C)
09.00-11.00
Практическа работа- Workshop Група A - Beata Kreciewska
Практическа работа- Workshop Група B - Monica Domaradzka

11.30-13.30
Практическа работа- Workshop Група A - Monica Domaradzka
Практическа работа- Workshop Група B - Beata Kreciewska

14.30-16.30
Практическа работа- Workshop Група C - Beata Kreciewska
Практическа работа- Workshop Група D - Monica Domaradzka

17.00-19.00
Практическа работа- Workshop Група C - Monica Domaradzka
Практическа работа- Workshop Група D - Beata Kreciewska

01 декември 2013 г. (Неделя)
Лекции и практическа част
Лекции: Токуда Болница София, 9 ет., Аула
Workshop - Monica Domaradzka – Токуда Болница София, 9 ет., Рапортна зала
Workshop - Beata Kreciewska – Токуда Болница София, 4 ет, ст. 403 (крило C)
Monica Domaradzka (Полша)
Global Training Терапевт

Лекция:
Представяне на Метода Global Training, като метод подпомагащ развитието и подкрепата на деца със специални нужди и дефицит на вниманието.
•   Какво е  Global Training
•   Как е създаден Global Training
•   Тези, на които се базира метода
•   Цели, методи и влияние върху деца със СИД
•   Имидж на метода Global Training и на терапевтите, които го използват
•   Диагноза и структура на работа на Global Training
•   Подход при метода
•   Курсове и обучения

Практическа част:
Представяне на пакет от двигателни упражнения, показващи същността и целите на Global Training Methods. Желателно е носенето на леки дрехи, които позволяват свободно движение)
Beata Kreciewska (Полша)
Сензорен терапевт, Докторант

Лекция:
1.   Диагностициране и обучение - CARS, PEP-R, AQ, ASAS
2.   Ефективна намеса
3.   Ефективни терапевтични модели в сензорната интеграция и приложенията им:
Metoda behavioralna, Metoda Aktywności Knillów, Metoda Dobrego Startu, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda A. Tomatisa, Metoda Opcji (THE SON-RISE), Biofeedback, Kinezyterapia, Gimnastyka Mózgu P. Dennisona, Muzykoterapia, Arteterapia, Kinezyterapia
4.   Структуриране на индивидуален терапевтичен план и програма
5.   Ролята на семейството в терапевтичния процес
6.   Световни новини за аутизма и диети


Практическа част:

1.   Да почувствам какво аутистичната личност чувства- „Да вляза в обувките на аутистичната личност”
2.   Музиката като образователен подход
3.   Авторски тренировъчни сесии
4.   Арт терапевтични сесии

09.00-11.00
Global Training Лекция

11.30-13.30
Представяне на метода, който използва  Beata Kreciewska

13.30-14.00  Почивка

14.00-16.00
Практическа работа- Workshop Група E - Beata Kreciewska
Практическа работа- Workshop Група F - Monica Domaradzka

16.00-18.00
Практическа работа- Workshop Група E - Monica Domaradzka
Практическа работа- Workshop Група F - Beata Kreciewska


За контакти и записване:
Ресурсни центрове, Регионални инспекторати по образование в страната РИО- та и допълнителен мейл за записване: invisible.bulgarian.children@gmail.com

# 6
  • Мнения: leet
На 29, 30 ноември и 1 декември ще бъдат обучени над 400 учители и специалисти от системата на българското образование, които работят с деца със специални образователни потребности

ФОНДАЦИЯ "СТЪПКА ЗА НЕВИДИМИТЕ ДЕЦА НА БЪЛГАРИЯ" СДРУЖЕНИЕ "ТАЦИТУС" И АСОЦИАЦИЯТА НА РЕСУРСНИТЕ УЧИТЕЛИ В БЪЛГАРИЯ, ОБЕДИНЕНИ ВЪВ ФОНД ЗА ТЕРАПИИ ЗА ДЕЦА С АУТИЗЪМ, организират обучение за 450 специалисти и учители от системата на българското образование, които в ежедневната си практика работят с деца със специални потребности.

Три дневното обучение е по „Сензорна Интеграция и представяне на Global Training Method” и се организира за първи път в България, поради огромната нужда и големия брой деца със сензорно- интегративна дисфункция и се реализира под патронажа на кмета на гр. София г- жа Йорданка Фандъкова.

Датите са 29 Ноември, 30 Ноември и 1 Декември в Залата за обучения на Болница „Токуда” и е предназначено за учители и специалисти- психолози, логопеди, специални педагози, които работят с деца и ученици със специални образователни потребности и различни нарушения- разстройство от аутистичния спектър, нарушен слух, нарушения от спектъра на обучителните трудности (дислексия, дискалкулия), множество увреждания, и родители.

ВХОДА СВОБОДЕН!

Лектори: Kristiane Kull Sadacharam, postgrad.USC-USA, SI ® trener USC, усъвършенствала сензорна интеграция ® na Ayres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия Детски център Мюнхен, ръководител за усъвършенстване SIAT® , разработва едногодишна обучителна програма за български и македонски специалисти съвместно с партньорите от Македонското сдружение „В Моят свят” VO MOJOT SVET

Лектори и практическа част- Полша:
Monica Domaradzka и Beata Kreciewska

Обучението се реализира с подкрепата на Министерство на образованието, Болница „Токуда”, Ники Кънчев и Дарик Радио, Асоциация на Българските авиокомпании и  България Ер, Девин, Рефан, As San Catering Bulgaria и кмета на гр. Радомир.


Обхваща преглед на основните понятия на теорията, оценка и лечение на сензорно интегративната дисфункция. Обучението е свързано със значението на основата, върху която се изгражда начинът на лечението.

Цели
На края, участниците ще бъдат в състояние:

Да разберат дефиницията за сензорна интеграция
Да дадат кратко описание на нормалните функции на сензорните системи и фазите на развитие на сензорната интеграция
Да свържат ефекта на дисфункция на сензорната интеграция с наличието на дефекти, проблеми, двигателна организация, поведенчески разстройства и трудности при учене
Да разберат ролята на квалифицирания терапевт и да направят преценка на сензорно интегративната дисфункция.
Да дадат кратък опис на основните принципи на сензорно интегративния подход на лечение.
Да бъдат наясно с предпазливостта, която трябва да се спазва при използването на този подход
Да започнат да изследват възможността за прилагане на техниката на сензорната интеграция в клиничната практика въз основа на получените информации
Да разберат значението на усвояването на нови знания и умения за тази теория и този начин на лечение чрез посещаване на признати курсове.


Сензорната интеграция е неврологичен процес, който по адекватен начин организира усещанията, които идват от собственото тяло и околната среда, което позволява ефективно използване на тялото в околната среда. Конкретно, той се занимава с това как мозъкът обработва множество сензорни модалности и ги преобразува в използваеми функционални резултати. Сензорната интеграция е от съществено значение за почти всяка дейност, която извършваме, тъй като е комбинация от много сензорни информации от съществено значение за нас, за да можем да разберем нашето обкръжение.

СЕНЗОРНАТА ИНТЕГРАЦИЯ Е ПРОЦЕС НА ИЗПОЛЗВАНЕ НА НАШИТЕ СЕТИВА

Сензорната интеграция се занимава с това, как мозъкът обработва сензорната информация, идваща от различни сетивни модалности. Това включва пет класически сетива (зрение), (слух), тактилна стимулация (докосване), обонятелна стимулация (мирис) и (вкус). Има и други сетивни модалности, като вестибуларно сетиво (баланс и чувство за движение) и проприоцепция (чувство за собственото положение в пространството).Важно е, информацията, идваща от различни сетивни модалности да бъде правилна. Самата сензорна информация е под формата на различни електрически сигнали, както и в различен контекст. Чрез сензорната интеграция мозъкът може да свърже цялата сензорна информация в съгласувано възприятие, въз основа на което е взаимодействието ни с околната среда.

Обучението е безплатно за специалистите и учителите от системата на българското образование и основните средства се осигуряват от Ежегодния Благотворителен търг на Дарик Радио и Ники Кънчев шоу!

Призив на вокала на Юрая Хийп Джон Лаутън, който за втора поредна година се включва в кампанията и призовава българското общество да я подкрепи и тази година на 19 Декември от 8.00 до 15.30 часа по Дарик радио, за да се даде шанс за социализация на децата с аутизъм в България, като безплатно се обучават специалистите от системата на българското образование, които в ежедневната си практика работят с тях:
http://www.youtube.com/watch?v=7yhkdXFm-Sg

Организаторите от Фонд за терапии провеждат обучение за специалисти от системата на образованието за втора поредна година по световно наложени терапевтични практики за работа с деца с аутизъм:
http://www.autism-bg.org/bg/news/32-conf2012

, като средства се набират и от Кампанията „Подарък за теб”, в която се включиха близо 300 училища и много фирми , като  деца изработват коледни картички, а много от представителствата на дипломатическите мисии в България започнаха да закупуват от коледните картички, с които да поздравят партньорите си с настъпващата 2014 г.

Посланик на инициитивата в Ирена Соколова, а целта й е чрез собствените усилия на аутистите, както и на техни връстници да бъдат изработени картички, които след това да бъдат продадени, а от събраните средства да се осигури терапия на децата с аутизъм, както и за обучение на специалисти от системата на българското образование по световно наложени терапевтични практики.
Всеки, който желае, би могъл да се включи в Кампанията, като се свърже с организаторите.
За контакти:
1.        Владислава Цолова – председател на ФОНДАЦИЯ "СТЪПКА ЗА НЕВИДИМИТЕ ДЕЦА НА БЪЛГАРИЯ"
тел.:0896699274, invisible.bulgarian.children@gmail.com, web: www.autism-bg.org; invisible.bulgarian.children@gmail.com

# 7
  • Мнения: leet
Как мина:)

http://www.autism-bg.org/bg/news/75--29-30-1-2013-450-

На 29, 30 Ноември и 1 Декември 2013 г. в Токуда Болница бяха обучени над 450 ресурсни учители и специалисти, които работят с деца със специални потребности    ПДФ      Печат      Е-мейл   

Лекциите и практическите упражнения по сензорна интеграция станаха обект на огромен интерес

 

Над 450 ресурсни учители и специалисти бяха обучени на 29, 30 Номеври и 1 декември в Токуда Болница София в тънкостите на сензорната интеграция и Global Training метода за работа с деца със специални нужди. Тридневното събитие бе организирано от фондация "Стъпка за невидимите деца на България", сдружение "Тацитус" и Националната асоциация на ресурсните учители в България, обединени във Фонд за терапии на деца с аутизъм.

 

Благородната цел - да бъдат обучени в световно наложени терапевтични методи безплатно български специалисти и учители от системата на българското образование, бе осъществена със специалната подкрепа на Токуда Болница София, Министерство на образованието, Дарик Радио и Ники Кънчев, Рефан, България Ер, Асоциацията на авиокомпаниите в България и кмета на гр. Радомир.

Обучението се реализира под патронажа на столичния кмет Йорданка Фандъкова и депутатът и член на Комисията по Образованието и науката - Ирена Соколова.


В тридневни сесии специалисти и учители получиха ценни познания в областта на сензорната интеграция от сертифицирани треньори, които да приложат в ежедневната си работа с децата със специални нужди – аутисти, деца с увреден слух, дислексия, дискалкулия и други увреждания. Огромният интерес към събитието потвърди и предварителните данни за големия брой деца в България, които се нуждаят от специални грижи. Усъвършенстваните умения ще помогнат на специалистите да обучават децата в опознаване на собствените им усещания и възможност да реагират адекватно на сензорни сигнали от заобикалящата ги среда, което за повечето от тях е много трудно, поради специфичното им състояние. Значението на такива форуми е огромно и поради нуждата от повече информираност и обществена ангажираност относно проблемите на децата с интегративно-сензорна дисфункция.


 На откриването на лекционната сесия в Токуда присъстваха кметът на София Йорданка Фандъкова, Ирена Соколова – член на Комисията по образованието и науката, д-р Явор Дренски, изпълнителен директор на Токуда Болница София, писателят Калин Терзийски, Владислава Цолова, председател на фондация „Стъпка за невидимите деца на България”, Мина Ламбовски, основател на сдружение „Тацитус”, Евтим Евтимов, председател на Фонда за терапии на деца с аутизъм и др. Всички те изразиха радостта си от осъществяването на инициативата и стремежът обученията от такъв характер да станат традиция, за да могат колкото може повече деца да получат нужните грижи, като в наложени терапевтични методи се сертифицират повече български специалисти.

 

Третият ден от обучението -1.12.2013 г. беше открит от Председателя на Асоциацията на Ресурсните учители в Българиа НАРУ Калоян Дамянов.

 

Поради високия интерес към обучението, конферентна връзка свързваше двете най- големи зали за обучения и събития в Токуда болница, в които се провеждаше- Зала “аула” и Рапортна зала.

 

. Повече информираност, инициативност и подкрепа от хора с големи сърца и души като организаторите и спомоществователите на форума е това, което е необходимо на благородни каузи като тази, да постигат своите цели.

 

Лектори на обучениетобяха Kristiane Kull Sadacharam, postgrad.USC-USA, SI ® trener USC, усъвършенствала сензорна интеграция ® na Ayres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия Детски център Мюнхен, ръководител за усъвършенстване SIAT® , разработва едногодишна обучителна програма по Сензорна интеграция за български специалисти.

 

Лектори и практическа част водеха Monica Domaradzka и Beata Kreciewska от Полша.

Monica Domaradzka представи Global Method треинга, сравнително нов метод, който използва части от сензорната интергация и Brain Gym- за повишаване на концентрацията и подобряване на академичните умения на деца с дефицит на вниманието и особености в развитието.

Очаква се, след големия интерес, при който мина обучението, особено практическите сесии, да се събере група българси специалисти, желаещи да преминат курс за сертификация по Метода Global Training.

 

Беата накара участниците в обучението „да влязат в обувките на аутистичната личност”.

Извикваше доброволци, поставяше на ръцете им ръкавици, в които преди това беше сложила ориз. На всеки пръст слагаше балони, превръзваше очите им с кърпа и им даваше телефонен указател, за да намерят кода на Варшава.

 

-    Трудно ли беше за вас това? Как се почувствахте? Объркани? В неизвестното, идеше ли ви да крещите?- питаше тя.- Имах баща, на който след като направих това, той избяга с писъци. След половин час се върна, плачеше като малко дете, защото най- после е разбрал как се чувства сина му.

 

Всички 450 участници в обучението споделиха, че за първи път присъстват на обучение, в което не само наблюдават пауър поинт презентация, но практически упражнения, които ще им помогнат още на следващия ден за реално справяне в ежедневната практика на работа с деца със специални нужди и аутизъм.

 

Снимки от обучението може да намерите тук:

 

http://www.autism-bg.org/bg/galley/viewcategory/100

http://www.autism-bg.org/bg/galley/viewcategory/100?start=36

Поради големия интерес и нужда, очакваме изисквания и условия от Kristiane Kull Sadacharam- за едногодишно обучение и сертифокация на 2 групи от по 15 човека- наши, български специалисти.

Очакваме и от Monica Domaradzka условия за сертифициране в България по метода Global Training който включва части от сезнорната интеграция и Brain Gym за постигане на максималния капацитет на децата по отношение на академичните им умения.

# 8
  • Мнения: leet
И как писателят Калин Терзийски е видял майките, организирали обучението:

http://www.edna.bg/kolonkata-na/ugolemiavane-na-syrceto-4632485

# 9
  • Мнения: leet
На сайта sensorek.com бяха качени от Monica Domaradzka  само на 7 и 8 декември 2013 г. част упражненията от Метода Global Training, който включва части на сензорна интеграция и части на Brain Gym.

За който не е успял да ги свали, ги давам и тук, а лекциите на  Monica Domaradzka , Beata Kreciewska  и Kristiane Kull Sadacharam, postgrad.USC-USA, SI ® trener USC, усъвършенствала сензорна интеграция ® na Ayres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия Детски център Мюнхен, ръководител за усъвършенстване SIAT® , разработва едногодишна обучителна програма по Сензорна интеграция за български специалисти, ще качим до края на седмицата на страницата на Фондация "Стъпка за невидимите деца на България"- www.autism-bg.org в новината:
http://www.autism-bg.org/bg/news/75--29-30-1-2013-450-
или в Терапии

Играта ще се разпространява през сайта на специалните деца, но изисква време за легализация и всички подробности, свързани с интелектулната собственост, защото е създадена от Госпожа Дорота, създателката на метода Global Training в Полша.

Ето сега упражненията:

6

Упражненията ще се състоят от 3 части:
1.   Активна част на движенията с използването  на целенасочени движения
2.   Част влияеща на индивидуалните учебни възможности
3.   Част използваща мотивацията на детето,в тази част ще реализираме упражненията от ГТ насочени към целенасочена система от упражнения съдържащи се в компютърните програми „Раздвижи ума си“ и „Прогрес“ .Тези упражнения са авторски създадени от създателя на ГТ  г-жа Дорота Руджинска Фриедел – създателят на ГТ

1.   Активна част на движенията с използването  на целенасочени движения
Система от редуващи се движения е упражнение което се използва във всеки един рехабилитационен и педагогически метод. Научно е доказано, че усвояването на правилния модел на променливо пълзене е фактор за това,че по-късно в етапа на развитие на детето няма да има пречки да получи способността на по-високите нива на централната нервна система Така че, ако вашето дете пълзи правилно и по време на своето развитие не се получат увреждания на централната нервна система, детето  ще получи умението да ходи.

Променливостта е търсене за перфектния модел на променливо ходене, което е показател за степента на взаимна координация и сътрудничество между мозъчните полукълба.

Това движение  ни прави синхронизирани и интегрирани. По време на това движение, всички наши сетива се синхронизират когато се активират двете полукълба на мозъка и тялото.Координира се лявата и дясната страна, предната и задната част на тялото и горните и долните части на тялото. Нашият мозък получава много голямо количество кислород по време на това движение.
Това е форма на развиващите движение
1.   Редуващи се движения в изправена позиция
1.   До коляното
2.   До рамото
3.   Скиор
4.   На страни
5.   Към петите
6.   Свивам изправям кръстосвам

Цел:
- Концентрация на вниманието
- Двустранна координация
- Взаимодействието между двете полукълба на мозъка


2.   Последователности в тялото
a)   Уговаряме се всеки да показва и говори,както мен. (показвам и говоря – едновременно).Едната последователност се прави с дясната ръка,а другата с лявата

Три части
1.   Глава,уста,корем,ляво коляно
2.   Дясно ухо,ляво стъпало, дясната част на бедрото
3.   Ляво рамо,ляв глезен,дясна буза
Четири части
4.   Лявото око, дясната китка, дясната вежда, ляв прасец
5.   Дясно стъпало , лявото ухо, дясното коляно, лявата ръка
6.   Лявото бедро, дясната ръка, лявата пета, нали бузата

b)   Всичко говорят и показват това което показвам аз ( аз само говоря)
Три части:
7. Корем, ляв глезен, дясното ухо
   8. Ляво бедро, ляво око, десен прасец
          9. Дясно стъпало, десен лакът, лявото слепоочие

Четири части :
   10. Лява длан,дясно ухо,ляво бедро,дясно коляно
   11. Дясна пета,лява вежда,ляво стъпало,дясно око
12. Ляв лакът,дясно рамо,ляво бедро,дясно кокалче

Въпреки своята проста форма упражнение е много трудно дори и за възрастен човек, това се отразява на подобряването на


- концентрацията на вниманието
- ориентация на тялото и пространството
- запомняне на информация
- от кодиране на информация
- последователна памет
- упражняване с разбиране (мозъкът трябваше да запомни и да преобрази секвенция зрително – активна така като се случва при упражняването с разбиране )

3.   Колена ръкопляскане
 
- рамена
- дясно рамо
- ляво рамо
- нос
- стъпала
- дясно стъпало
- ляво стъпало
- бузи
- лява буза
- дясна буза
- корем

Това упражнение тренира нашата:
- Концентрация на вниманието
- Ритмичност
- Ориентация в схемата на тялото

4.   Променлив марш / редуващи се движения
Днес вече говорихме за редуващите се движения,бих искала да се поделите на две групи.Едната група седи и гледа,а другата марширува и изпълнява моите команди.След  това се сменят групите,за да може всеки да види как марширува възрастен човек с редуващи се движения.
Старт- марширува ме
Стоп- 3 клекни, 5 подскочи, 2 се завърти
Старт-
Стоп- 5 x пресни с ръце, 6 x тупни с крака,
Старт-
Сроп- 3 крачки назад, 4 клекни, 2 подскочи

Както сами може да видите променливото /редуващо се  ходене макар толкова очевидно, обаче, е доста трудно. Ако ходили последователно много повече кислород ще има достъп до клетките на тялото и мозъка, и поради това обикновено маршируване се приемали кислород и  сме се развивали спонтанно.

5.   Разделяне на под групи (чувствен глух телефон)
Под формата на индианска нишка да се подредим един зад друг,ще нарисувам символ на вашия гръб.Аз ще напиша символа на последния човек,а той ще го нарисува на следващия и така до първия,които ще го напише на лист хартия.

Извод…Всели един по различен начин преобразява сетивните дразнители в…и различно възприятие и преобразява на информацията на края и по различен начин може да използва получената информация,която притежава.В Полша казваме че детето знае къде се обажда,но не знае в коя църква.

6.   Ритмичен глух телефон
Цел:
Концентрация на вниманието
Координация
Ритмичност
Възпроизвеждане
Двустранна координация,също така интеграция: зрително-двигателно-чувствително проприоцептивно ,а също така слухова

Ръководещия показва с помощта на пляскане ритъм,лицето от дясно повтаря ,следващата повтаря по нея.
В голяма група трето лице възпроизвежда пляскането

Моторно развиваща част

7.   Слухово от кодиране -
Цел:
Концентрация
Запомняне
Слушане с разбиране
Имитация
Възпроизвеждане на информация от подадена секвенция
Темпо на работа
Праксия  (планиране на движенията което помага при писането)
Четене

Разбира ме се,че :
Дясна ръка е триъгълник
Лявата кръг
Двете правоъгълник
a)   Упражняване ме като повтаряме заедно и вдигаме ръцете
b)   После аз говоря групата го изпълнява
c)   После аз го правя,а групата казва какво правя,като посочва конкретните думи
А сега ще направим от кодиране зрително-двигателно.На екрана ще видите картинка,после да наричате фигурите с имената им и да изпълнявате приписаните към тях движения.
d)   Показвам картинката,а групата изпълнява
e)   За да координираме работа на горните и долните части на тялото,моля ръцете и краката да работят едновременно .

8.   Ти-та
Поредното упражнения влияещо на:
- координация зрително-двигателно-слухово
- концентрация на вниманието
- Възпроизвеждане на информация
- темпо и лекота на работа
- четене

Едната ръка показва на таблото знака,а другата ръка изпълнява приписаното движение към знака
Кръгчето се нарича „Ти”- дланта е затворена в юмрук
Чертичката е  „Та”- дланта е изправена

Реализация на  ГТ  в компютърната програма „Раздвижи ума си „

Те се основават на работата и сътрудничеството на сетивните системи чрез изпълнение на задачи.
Имат от 9-12 нива на трудност позволяващи на децата да работят на различни нива на функциониране
И притежават емоционален трейниг .
Напълно са озвучени което позволява много сензорно приемане на информация
Различават се само по интерфейса
 

# 10
  • Мнения: leet
Побутвам!

# 11
  • Мнения: leet
Стартира обучение за сертификация по Сензорна интеграция на 10 Май 2014 г. . Лектор и обучител: Kristiane Kull Sadacharam, postgrad.USC-USA, SI ® trener USC, усъвършенствала сензорна интеграция ® na Ayres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия Детски център Мюнхен, ръководител за усъвършенстване SIAT®


Като продължение на обучението по Сензорна интеграция и Global Training метода, което се проведе при изключително висок интерес на 29, 30 Ноември и 1 Декември 2013 г. в Токуда Болница и в което бяха обучени над 450 ресурсни учители и специалисти от България, , които работят с деца със специални потребности,  организирано от фондация "Стъпка за невидимите деца на България", сдружение "Тацитус" и Националната асоциация на ресурсните учители в България, обединени във Фонд за терапии на деца с аутизъм, Kristiane Kull Sadacharam започва курс по Сертификация в България на 15 Сензорни терапевти.

Сензорната интеграция е неврологичен процес, който по адекватен начин организира усещанията, които идват от собственото тяло и околната среда, което позволява ефективно използване на тялото в околната среда. Конкретно, той се занимава с това как мозъкът обработва множество сензорни модалности и ги преобразува в използваеми функционални резултати. Сензорната интеграция е от съществено значение за почти всяка дейност, която извършваме, тъй като е комбинация от много сензорни информации от съществено значение за нас, за да можем да разберем нашето обкръжение.

СЕНЗОРНАТА ИНТЕГРАЦИЯ Е ПРОЦЕС НА ИЗПОЛЗВАНЕ НА НАШИТЕ СЕТИВА

Сензорната интеграция се занимава с това, как мозъкът обработва сензорната информация, идваща от различни сетивни модалности. Това включва пет класически сетива (зрение), (слух), тактилна стимулация (докосване), обонятелна стимулация (мирис) и (вкус). Има и други сетивни модалности, като вестибуларно сетиво (баланс и чувство за движение) и проприоцепция (чувство за собственото положение в пространството). Важно е, информацията, идваща от различни сетивни модалности да бъде правилна. Самата сензорна информация е под формата на различни електрически сигнали, както и в различен контекст. Чрез сензорната интеграция мозъкът може да свърже цялата сензорна информация в съгласувано възприятие, въз основа на което е взаимодействието ни с околната среда.


Курсът по сертификация ще се проведе в продължение на 4 месеца, 10 дни месечно, 8 часа дневно.

Начало: 10.05.2014 г. (събота) – до 19.05.2014 г. ( понеделник)
                7.06.2014 г. (събота)- до 16.06.2014 г. (понеделник)
                05.07.2014 г. (събота) – до 14.07.2014 г. ( понеделник)
                23.08.2014 г. ( събота)- до 01.09.2014 г. (понеделник)

Продължителност: 10 дни, 8 часа дневно, като обучението включва лекционни часове и практическа част

Лекционните часове ще се провеждат в болница „Токуда”, а практиката в Центрове за работа с деца с аутизъм.


Завършилите курса на обучение ще получат Сертификат от GSID®
Gesellschaft für Sensorische Integration - Jean Ayres, Deutschland und
International e. V.

Im Kinderzentrum München
Heiglhofstr. 63
81377 München

Kristiane Kull-Sadacharam
Senior Lecturing Therapist GSID®
post.grad. University of Southern California
USA

http://www.gsid.de/


Обучението е предназначено за логопеди, психолози, кинезитерапевти, педиатри, ерготерапевти, специални педагози, учители и други специалисти, които в пракитката си работят с деца със сензорно- интегративна дисфункция.

Изисквания: Работен английски език



При интерес и за допълнителна информация:
   Владислава Цолова – председател на ФОНДАЦИЯ "СТЪПКА ЗА НЕВИДИМИТЕ ДЕЦА НА БЪЛГАРИЯ"
тел.:0896699274, invisible.bulgarian.children@gmail.com, web: www.autism-bg.org ; invisible.bulgarian.children@gmail.com

# 12
  • Мнения: leet
И да споделя ценна за нас, родителите информация:

Започнахме първото в България сертифицирано обучение на първото поколение у нас Сензорни терапевти, които в ежедневната си практика работят с деца със специални потребности и по- специално: с деца от аутистичния спектър и което би допринесло в голяма степен за качеството на предлаганите професионални услуги и подобряване на поведението, разбирането и социализацията на децата от аутистичния спектър в България.

Сертифицираното обучение се провежда като продължение на тридневното въвеждащо обучение в основите на Сензорната интеграция, което се проведе от 29 Ноември до 1 Декември с благотворителната подкрепа на Болница Токуда, с чиято подкрепа се провежда и сертифицираното обучение в България за първото поколение сензорни терапевти у нас.

Лектор и обучител: Kristiane Kull Sadacharam, postgrad.USC-USA, SI ® trener USC, усъвършенствала сензорна интеграция ® na Ayres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия Детски център Мюнхен, ръководител за усъвършенстване SIAT®


Организатори сме естествено Фонда за терапии за деца с аутизъм, който включва Фондация Стъпка за невидимите деца на България", Сдружрние "тацитус" и Национална Асоциация на ресурсните учители в България НАРУ.

Което означава, че в края на месец Септември, когато приключи сертифицираното обучение в България ще имаме първите си 13 сензорни терапевти.
Ще дам и имената на специалистите и както се досещате, между тях са Роси Кунева, Светлана Картунова, Мина Ламбовски...

от 10 години си говорим за сензорно- интегративна дисфункция в България, а до сега нямахме нито един Сензорен терапевт!
Е, вече ще имаме..Smile

Сензорната интеграция е неврологичен процес, който по адекватен начин организира усещанията, които идват от собственото тяло и околната среда, което позволява ефективно използване на тялото в околната среда. Конкретно, той се занимава с това как мозъкът обработва множество сензорни модалности и ги преобразува в използваеми функционални резултати. Сензорната интеграция е от съществено значение за почти всяка дейност, която извършваме, тъй като е комбинация от много сензорни информации от съществено значение за нас, за да можем да разберем нашето обкръжение.

СЕНЗОРНАТА ИНТЕГРАЦИЯ Е ПРОЦЕС НА ИЗПОЛЗВАНЕ НА НАШИТЕ СЕТИВА

Сензорната интеграция се занимава с това, как мозъкът обработва сензорната информация, идваща от различни сетивни модалности. Това включва пет класически сетива (зрение), (слух), тактилна стимулация (докосване), обонятелна стимулация (мирис) и (вкус). Има и други сетивни модалности, като вестибуларно сетиво (баланс и чувство за движение) и проприоцепция (чувство за собственото положение в пространството). Важно е, информацията, идваща от различни сетивни модалности да бъде правилна. Самата сензорна информация е под формата на различни електрически сигнали, както и в различен контекст. Чрез сензорната интеграция мозъкът може да свърже цялата сензорна информация в съгласувано възприятие, въз основа на което е взаимодействието ни с околната среда.

Общи условия

Активация на акаунт