Първокласник - концентрация, внимание, мотивация

  • 17 819
  • 138
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 9 517
Аз затова попитах къде пише примерно - математика, предучилищна група, 5 години - правилно записва знаците <, > и = при сравняване на множества ( групи, числа)...
Понеже се оказва, че на едно място го учат в трета група, на друго - в четвърта, а на трето - в първи клас. И ако в една паралелка попаднат деца от тези различни групи, сещате се какво става.
не само се сещам, но съм го и изпитала с големия  Peace

# 61
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Имаше наскоро тема, че в Час на класния децата се упражнявали по математика за <,> и =. Последното се учи в 3та група в ДГ.
Странно. Според учебната програма, качена на страницата на МОН, този материал се изучава в първи клас.
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/top_men … atematika_1kl.pdf
Би ли ме насочила къде е регламентирано изучаването му в трета група в ДГ?

Ако във всички ПГ и ПК се работи, като се следва една и съща програма, няма да се случват подобни неща.
Много точно! Учи се в първи клас.
Tова е дъвкано до припадък, но явно пак имаше нужда да се напомни.
Това, че някои родители харесват и се гордеят с "напредничавите градини" и "умните си деца" не значи, че това е норма. Или че е правилно, още по-малко задължително и изискуемо.

Само наистина добър учител се справя с поне 3 явни нива в класа си.
И математиката е най-малкия проблем. Тя елементрана. Буквите и четенето са на много повече нива.
Класната на детето го може. Но знам, че не всеки е така и за съжаление причините са ясни и много.

# 62
  • Мнения: 2 885
Но знам, че не всеки е така и за съжаление причините са ясни и много.

Ако дете в 3та група се е справяло с множеството кое е по-голямо: 5 или 3 цветенца /Има го в ДОИ, писали сме по темите/, то няма да среща трудности след това с числата до 20. И не е наредничав ученикът, ако го знае и го ползва в 1 клас, а е ходил на ДГ.
Вие за това ли се хванахте? Mr. Green
Отговорът е в цитата.

Не за друго, но учебната тетрадка за ЧК за 1 клас я имам /хем живея в чужбина/ и е много интересна и детето ми е учило по нея.


# 63
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Само дето цитатът е, че не всеки учител може да се справя с 3 нива /или повече/ на децата в класа.
Да не би това да искаше да цитираш? Не се връзва с поста ти никак. Grinning

ПП Тетрадката е доста скучна. Но може ти да имаш друго издание.

# 64
  • Мнения: 2 885
Само дето цитатът е, че не всеки учител може да се справя с 3 нива /или повече/ на децата в класа.
Да не би това да искаше да цитираш? Не се връзва с поста ти никак. Grinning

Вързва се. И не, не че проблемите са в учителят в 1 клас, които не се справя с различните нива.
Проблемът е другаде, но темата е толкова много дискутирана.
На мен ми хареса тетрадката.

Т.е. да разбирам, че се приема за нормално да не се следва зададената програма?!
ЧК си е ЧК, а не по нещо друго. Нито по БЕЛ, нито по математика. Само по ЧК.

# 65
  • Мнения: 24 467
Арт мама, недей така. Нашите учебници от ДГ, в които са поместени и знаците и има упражнения с тях, не са измислени изобщо от нас, бедните прости родители. Одобрени са от МОН. С една камара други учебници. Не ги знам какви са другите учебници, но като знам къде живеем, може да са коренно различни. Даже най- вероятно са.
Всъщност съм виждала Моливко- и Ръка за ръка /май така бяха/- наистина са различни.

Аз затова попитах къде пише примерно - математика, предучилищна група, 5 години - правилно записва знаците <, > и = при сравняване на множества ( групи, числа)...
Понеже се оказва, че на едно място го учат в трета група, на друго - в четвърта, а на трето - в първи клас. И ако в една паралелка попаднат деца от тези различни групи, сещате се какво става.

Е, ти пък. Какво да става? Бъркоч става, но ние у нас сме си навикнали.  Sunglasses Бих се изненадала аз ако няма бъркоч.

Последна редакция: вт, 19 ное 2013, 19:46 от Judy

# 66
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 662
Е то пък голям бъркоч със смятане до 20 в цял първи клас.

И в предишните випуски го е имало, без да я има задължителната предучилищна даже. Някои още в първи клас познаваха буквите, а имаше и сричащи.

Интересно ми е да се включат учители в предучилищна и начални да споделят чак толкова ли са се усложнили програмите за първолаци. Имам някакъв спомен, че в първи /най-късно втори клас/ всяко дете трябва да е усвоило гладкото четене. Скоро ми попадна материал за съвременни деца в трети клас, наградени с оскари за същото упражнение - гладко и изразително четене. Явно за съвременните деца да смятат до 20 и да четат в първи клас гладко вече е висока летва.

# 67
  • Мнения: 24 467
Разбира се, разбира се, щом го е имало и преди, така е правилно! Аргумент- железо!



Аз в моята ДГ учебници нямах. Каквото съм научила до училище  е било благодарение на родителите и дядо ми.
Тук говоря за учебни програми и учебници, одобрени от МОН, обаче. За детските градини.
И как пък са успявали да се справят с разнородните учителите ни навремето, та да не се налага майка ми изобщо да кибичи с мен в почивни дни и след училище?

Последна редакция: вт, 19 ное 2013, 19:42 от Judy

# 68
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 662
Разбира се, разбира се, щом го е имало и преди, така е правилно!
Много хора са учили така и не смятат, че са си губили времето  Laughing

# 69
  • Мнения: 24 467
Е та колко са хората, извън учителите, които ще го кажат за себе си? Повечето са си на жива печалба. И всичко, що касае тях, все е 'убаво.  Hug

Сега по кои деца ще се равняваме- по тези, дето са се научили да пишат ръкописно в градината, да четат и да смятат или по някои други? Това ми е най- големият проблем в момента. Направо не мога да си отговоря на въпроса, затова ще прочета отговорите тук.

# 70
  • Мнения: 13 233


Интересно ми е да се включат учители в предучилищна и начални да споделят чак толкова ли са се усложнили програмите за първолаци.

За мен също е интересно.
В нашата ДГ се учеше, не помня точно в коя група сравняване на числа, писане на числа и равенства.
Но не се учеше, например, изписване на букви, нито дори елементи от тях.
В първи клас децата се събраха от различни ДГ, както и от ПГ на училището.Но там децата вече бяха изучавали изписването на буквите, нормално- на едните да им е скучно, на другите-трудно.

Откровено, не мога да си обясня, защо в моето детство учителите успяваха не с три, а поне с пет нива да се справят и то с 35-40 деца.А сега е невъзможно с 26?

Материалът, по мои впечатления, съдейки по децата в класа не е затрудняващ, но е много обемен.Аз самата се изморявах само да следя в коя тетрадка колко ченгели и букви има да се пише, какво остава за детето...


Смея да твърдя, че ІІ клас е по-лесен от първи, може би защото в известна степен се уеднаквяват и възможностите на децата, знам ли. newsm78

# 71
  • София
  • Мнения: 62 595
То и в шести клас сравняват числа. Имах предвид по-скоро въвеждането на графичните знаци <,> и = .
В момента дъщеря ми изучават точно тези знаци в детската, трета група, което за мен е непонятно. Не ги изучават обаче с числа - задачите са от сорта - от ляво нарисувани 5 цветенца, а от дясно - 3, трябва да се постави знака. Последните й упражнения бяха обаче наопаки - отпечатан знак, а тя трябва да нарисува примерно меченца така, че да е вярно неравенството... Синът ми това не го е учил в трета група или аз не съм разбрала. По Приятели са Peace

ПП Точно на Джуди по учебните тетрадки, но при нас е за 3-та група  Peace

С цветенца е, защото на тази възраст, а някои деца и в първи клас дори, не могат да осмислят абстрактното нещо, наречено число и какво се крие зад него. Затова работят с обекти, защото са познати и вече осмислени, годни са за преброяване и манипулиране.

Светкавица, не са успявали да се справвят. По наше време пак се работеше с децата вкъщи, а за тези, чиито родиттели не могат да помагат, бяха измислени занималните и учителите казваха кое дете задължително трябва да остава на занималня. Отделно материалът в начална степен е бил по-добре структуриран, с по-простички учебници и пр. Доста от старите учители ще ти кажат, че винаги е било едно и също - работи се по плана и с децата, които се справят бързо, а останалите или доучват вкъщи, или закъсват след време. Има и нещо друго - дори най-необразованите родители са били мотивирани децата им да ходят на училище ии редовно да си учат уроците - нещо, което сега се среща все по-рядко. Сега винагги се намира в един клас поне един родител-профан, който да негодува какво и как се учи. Дори съм виждала и чувала лично как един баща хокаше учителката, че попправяла грешките на детето - какво толкова било важно да пише без грешки, важното било да изкарва пари.

# 72
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 662
Дори съм виждала и чувала лично как един баща хокаше учителката, че попправяла грешките на детето - какво толкова било важно да пише без грешки, важното било да изкарва пари.
Да не е бил този

# 73
  • Мнения: 24 467
Ето, аз показах. При нас в ДГ не беше с цветенца. С цифри си беше.

Аз нямам приятелка, с която някой неин родител да е учил. За занималните си беше така- казваха за кого е добре да ходи на такава, май беше някъде до четвърти клас това.
Знам за учителка, която къса листи за недостатъчно красиво написани букви. Това ми е най- малкото странно.

Последна редакция: ср, 20 ное 2013, 04:35 от Judy

# 74
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 662
Аз нямам приятелка, с която някой неин родител да е учил.
И аз това разправям
Скоро ми попадна материал за съвременни деца в трети клас, наградени с оскари за същото упражнение - гладко и изразително четене. Явно за съвременните деца да смятат до 20 и да четат в първи клас гладко вече е висока летва.
пък ти шегаджийската ме хързулваш по партийната лайстна. До деца и възпитание е. И днес има много самостоятелни и оправни деца. А същите млади учителки от нашето време вече са добили професионален опит и преподават сега на децата ни.

Общи условия

Активация на акаунт