Първокласник - концентрация, внимание, мотивация

  • 17 787
  • 138
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 5 160
Във връзка с последните постове,
според мен днес учителите ги занимават с много повече странична административна и бумажна дейност, да попълват хартиени, отделно електронни документи, често без да им осигурена материалната база. Самите те споделят, че почти не им остава време да се подготвят за преподавателската си дейност?!?! Заемат следобедите им с преглед съдържимото на учебниците, за да може някой да си издаде новите варианти ... И къде да им остане време за децата, които всъщност са най-важното и ценното  ooooh!

# 106
  • София
  • Мнения: 62 595
Тогава и родителите повече държаха на образованието. Не помня преди двайсет години да е имало толкова "стриЙ" и бъркане на кратки и пълни членове, също и "на кой" и пр. неграмотности и езикови немарливости. Сега все повече хора се гордеят с неграмотността си.

# 107
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Тогава и родителите повече държаха на образованието. Не помня преди двайсет години да е имало толкова "стриЙ" и бъркане на кратки и пълни членове, също и "на кой" и пр. неграмотности и езикови немарливости. Сега все повече хора се гордеят с неграмотността си.
Защото не е имало форуми и не си имала настоящите възможности за наблюдение върху различни групи от хора.
Винаги е имало неграмотни и ще продължава да има.

# 108
  • Мнения: 2 906

според мен днес учителите ги занимават с много повече странична административна и бумажна дейност, да попълват хартиени, отделно електронни документи, често без да им осигурена материалната база. Самите те споделят, че почти не им остава време да се подготвят за преподавателската си дейност?!?!

Това е вярно, но не е най-главното.
Животът е друг. Ценностната система е тотално променена. Какво виждат и чуват децата ни - престъпления, стачки, безпаричие, демонстративно неуважение към правила и норми. Каквото виждат, това и правят. Закъснение за час - и какво толкова? Отсъствие? Мама ще вземе бележка. Двойка? Баща ми ще обясни кой кой е. Просто и ясно. Викат ме в училището на детето - нямам време за глупости. Да ме изключат? Не, има делегиран бюджет. Това е реалността.
По "онова" време да викнат родител в училище беше събитие. Да отидеш без домашно или униформа беше немислимо. Но се прибирахме сами и си учихме вкъщи. Аз и баби нямах. Учиха ни да четем, да събираме хартия и билки. Сега е смешно, нали? Сега аз всеки ден събирам един от друг по-маркови телефони, за да ги върна след последния час, иначе звънят постоянно. Носят се таблети. Чантите на 7г. са като произведение на изкуството, несесерите също, а химикалът е с пера, лазер, антена и каквото още се сетите. Половината учебници може да ги няма, но чантата е пълна с гребени, моливи, гланцове, парфюмчета, лексикони, съответно колички, самолети, фенери и др. мъжки атрибути. Днес две госпожици в 3 клас си изпросиха забележки, защото вместо да пишат си разглеждаха лакираните нокти.
Дълго стана. Много може да се говори за това.

# 109
  • София
  • Мнения: 2 300

Е, не всички са така.
Моята щерка е с несесер, направен от самата нея от разни изостанали дънкови парчета. Тук цветенце от конец, там - друго, в различен цвят и размер. Закопчава се с копченце Simple Smile
А раницата съвсем целево сме я търсили - с бухалче Simple Smile


# 110
  • Мнения: 24 467
Новите технологии и шарените раници е несесери не приемам като пречка за учебния процес, освен ако не се ползват в час по начин, по който се пречи на останалите и на себе си. Даже и лакът не ми е никаква пречка /имам момчета, още не ползват такъв  Sunglasses, та не е по лични съображения становището/. Освен това намирам, че образованието ни изостава много от промените, които настъпиха в реала през последните 20 години и които промениха ценностите и нуждите на хората.

# 111
  • София
  • Мнения: 62 595
Колко нови неща са нужни да се използват при ограмотяването на децата в начална степен? Има деца, които до четвърти клас не могат да автоматизират четенето и писането, а те се учат с четене и писане и тук не помагат новите технологии. Какво общо имат тук ценностите и нуждитте? Може да има общо това, че сега все повече неща са с лоша реч и обща култура за възрастта си.

# 112
  • София
  • Мнения: 2 300
Образованието си е съвсем в крак с реала. Читанките и букварите още в първи клас са пълни с безсмислени текстове за джапанки, джипове и тям подобни. Учебниците са пълни с текстове, представящи грозната част на родната ни действителност, както и със задачки-закачки за  скъпите ни ромски братя.

Наред с това - излишен и неразбираем учебен материал, също толкова зле поднесен от немалка част от родните будители.

Резултатът - до болка познатите на всички, желаещи наистина добро образование, частни уроци.

Не само е в крак, милото ни образование, ами направо тича пред новите нужди и ценности на хората.

# 113
  • Мнения: 24 467
Новите технологии и шарените раници е несесери не приемам като пречка за учебния процес, освен ако ....

Sunglasses

А иначе не е зле да се отчете и техническият напредък. Един таблет може много да подпомогне обучението, напр. по чужд език /а и далеч не само/- да се попълват в електронен вариант тестове, да се започне с редовното водене на електронни дневници и изобщо такъв тип комуникация, която в момента е напълно непозната на много "съвременни" наши училища. Въпреки огромните възможности. Както и да е. Няма смисъл. Ясно ми е, че поради бабешкия ни манталитет култът към наизустяването, тебешира и молива, ще битува дълго време у нас, поне докле има държава тук българска.
Нужното трудно ще си пробие път в консерватизма, в който сме затънали като общество. А образованието ни, за моя мъка, е един от най- консервативните отрасли въобще.
С какво и на кого може да пречат един пъстър несесер и раница /сами по себе си/- това дори но не ми се коментира.

http://www.dnes.bg/obrazovanie/2013/11/18/tretoklasnici-smiatat- … v-uchebnik.206552
Е, това е също реалност. Реалност, касаеща списвачите на учебници. За нея сме наясно отдавна. Отказахме се да чакаме дори промени. В бъдещия такъв учебник всъщност е най- реално да има промяна в съотношението.

Последна редакция: чт, 21 ное 2013, 08:28 от Judy

# 114
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Къде отишла темата... Има накърни и работещи учители и немотивирани и престояващи заплатите си.
Точно както има и във всяка друга професия. Тук обаче става дума за нещо важно и ако имаше политика по въпроса щеше да е различно.

Учителите не могат да отстраняват деца. А ако могат. Семейството, за съжаление по тежкия начин, ще вземе мерки. И това е само една промяна, която ще помогне на учителите. Бумащината е друга дълга страшна тема.

По-горе срещнах мнение, че нямало неприятни учители. Има за съжаление. Не преподават, изпяват част от материала, четат си смс-ите, говорят по телефона в час, държат се грубо... После изпитват и контролират - оценки има, присъствали са на работа и всичко им е ОК.

Лошото е, че когато има такива учители, те смъкват уважението към професията и институцията. Институцията пък няма как да изисква и се влиза в порочен кръг.

# 115
  • София
  • Мнения: 62 595
Какъв бабешки манталитет, Джуди! тук става въпрос за първи-втори клас, когато е ограмотяването! За какъв ти е таблетът,  ако детето не може да напише два реда ченгели, не сричкува правилно или не може да направи една проста диктовка! Писането се научава по старомодния начин, а за четенето не ти трябва таблет.

# 116
  • Мнения: 24 467
Вярно, и бабешки не е. Даже 90 годишната ми баба е съгласна, че технологиите помагат при контакти и научаване на информация. Много бе доволна от мобилния си телефон. А бабата и дядото на моите деца си ползват компютрите и интернета много ефективно. Вкл. в преподавателската дейност на дядото.
Не е бабешки. Така е.  Peace Просто е въпрос на закостенялост, което е до вид мислене и възпитание, не до възраст.
Нищо не пречат на ограмотяването нито таблетите, нито компютрите. Ти май и вторият път не прочете или не разбра. Няма да се хабя за трети.

Могат, Арт Мама, да отстраняват, давала съм нормативното им такова право многократно. Но не се прави. Нямало къде да ги оставят да престоят. Лично за мен това не е дори оправдание, но когато имат такова правомощие е добре да го реализират, когато е нужно. А то си има такива нужди.

# 117
  • София
  • Мнения: 62 595
В темата не става въпрос за информация, а за умения, внимание и мотивация. Мани ги технологиите, те няма да помогнат надетето да свършва заданията на учителката в клас. Таблетите може да не пречат на ограмотяването, но и не помагат. За писането се иска фина координация на ръката. Много добре разбирам какво имаш предвид, но не съм съгласна с написаното. Децата просто трябва да хванат химикалката и да работят с нея, защото цъкането по таблета или клавиатурата няма да помогнат особено. Отделно, децата трябва добре да чуват и да различават фонемите в езика, а това няма как да го цъкне като информация.

# 118
  • Мнения: 24 467
Умението да се борави със съвременни технологии и да се извличат максималните ползи от тях още от ранна възраст е много полезно умение.  Peace И не е задължително то изцяло да измества останалите полезни такива. Баланс, а не инатчийско отхвърляне, е нужен.
Те са в голяма помощ на децата също, не само на възрастните, ако бъдат научени да си ги ползват по съответния начин. Не те карам ни най- малко да се съгласяваш. Аз също по никой начин не бих се съгласила, че човечеството трябва да седи там, където е било преди 100 години, а у нас в образованието е общо взето така.

# 119
  • София
  • Мнения: 62 595
Темата нито е за технологиите, нито за образованието. Става въпрос за дете, което е в начална степен и не успява да се справи със задачите в час и има затруднения и вкъщи. Това се оправя с индивидуална работа с детето, а за тази цел не е нужно нищо повече от човек, който да го направи, обикновени листове, химикалки, фулмастри, книжки и подобни. Няма нужда нито от таблет, нито от радикална промяна в образованието.

Общи условия

Активация на акаунт